Antwerpen kapt resoluut de knoop door: de kiezer beslist.

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

15 okt 2018, 23:45

frits1955 schreef:Mag het overigens gezegd worden dat de PVDA bij de winnaars is van deze verkiezingen: alle vooropgestelde doelen werden bereikt (…)
Maar de verwachtingen werden vérre van ingelost. Immers, jij hebt meegewerkt aan De Grote Bevraging - niet minder dan 9.000 (!!!) personen in Antwerpen werden diepgaand bevraagd - en daaruit bleek dat 1 op 3 zeker voor de pvda zou stemmen!
Daar is dus niks van in huis gekomen. Ik had die verwachting nog afgevlakt naar 25% maar ook dat getal ligt nog lichtjaren ver verwijderd van de pvda-uitslag.
Lees het nog eens na hier. :lol:
Wekenlang heeft men hier zitten mekkeren over islampartijen en de Nakende Ondergang van de westerse beschaving. Feit: die partijen hebben niks behaald.
Grote omwentelingen kunnen soms onvoorstelbaar snel plaatsvinden. Wie had in november '87 kunnen vermoeden dat de Sovjet Unie zou imploderen en dat de Berlijnse muur zou afgebroken worden? Nauwelijks 2 jaar later was het zover.

Andere veranderingen gaan traag maar zeker. Ik vermoed dat de islamisering van de tweede soort zal zijn. Westerse regeringen die zich plooien naar de eisen van moslimleiders. Het zijn vuige tekens aan de wand.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

pcekspeer
Lid geworden op: 06 aug 2010, 12:44
Locatie: 3530 houthalen limburg

16 okt 2018, 00:14

Enkel BDW maakt vooruitgang en met hem de NVA ten overstaan van 2012.
Duidelijk te volgen hieronder.
PVDA sukkelt ook verder naar beneden: volg ze maar hieronder.

Afbeelding

Cijfers zijn duidelijk me dunkt? Mogelijk lezen anderen dat anders?
Die zijn dan ook niet meer te redden...

https://www.vlaanderenkiest.be/verkiezi ... ente/11002
PC Win7 Prem SP1/64bit/RAM4GB/HD1000GB/IE11//FFox
63.0.3 64bit /Chrome64bit//MSE+Win firewall/WLMail/Gmail/thunderbird/OpenOffice4.1.5/BSA+Micr.SafetyScan+MSRT.-Web Of Trust (WOT)-Spywarebl 5.5--Superantispyw/MBAM/AdwCleaner/JRT/Win10/Ixquick/

voorn
Lid geworden op: 27 okt 2006, 10:30
Locatie: Antwerpen

16 okt 2018, 08:14

De GVA hield een gesprek met de burger.
Daaruit blijkt dat men bij de grote meerderheid toch een coalitie NVA/ GROEN wel ziet zitten.
Men zou allebei water in de wijn moeten doen. Maar wat hebben we dan.
Tevens heeft GROEN wel  schrik van een verlies van stemmen na hun uitspraken van voor de verkiezing.
Maar in Turnhout gaan ze dan wel allemaal samen tegen het VB

frits1955
Lid geworden op: 05 nov 2016, 14:48

16 okt 2018, 08:22

""Maar de verwachtingen werden vérre van ingelost. Immers, jij hebt meegewerkt aan De Grote Bevraging - niet
minder dan 9.000 (!!!) personen in Antwerpen werden diepgaand bevraagd -
en daaruit bleek dat 1 op 3 zeker voor de pvda zou stemmen! "

Ik heb  nooit en nergens geschreven dat 1 op de 3 Antwerpenaars op de PVDA zouden stemmen-  dat heb jij er uiteraard van gemaakt. Uit die bevraging van 9000 bleek dat inderdaad 1 op 3 stelde de intentie te hebben op de PVDA te stemmen . Als jij dat dan gaat extrapoleren naar de hele bevolking ben je al zo correct bezig als de peilingen van voor de verkiezingen.
ALLE verwachtingen die de PVDA zich gesteld heeft  werden ingelost. : het verdriedubbelen van de verkozenen en doorbreken in de centrum - en kleinere steden in Vlaanderen. Verder scheelde het een paar honderd stemmen en de Antwerpse NVA coalitie was zijn meerderheid kwijt. Wie eens verder naar Brussel en naar Wallonië kijkt zal zien dat daar geen doorbraak van de PVDA maar een dijkbreuk heeft plaats gevonden.


Afbeelding
Laatst gewijzigd door frits1955 op 16 okt 2018, 08:39, 1 keer totaal gewijzigd.

voorn
Lid geworden op: 27 okt 2006, 10:30
Locatie: Antwerpen

16 okt 2018, 08:38

De vraag is waar is die bevraging gebeurd?
Men kan met polls alles bewijzen.
Zo kan men spreken dat GROEN de helft van zijn burgemeesters kwijt is.
Maar ze hadden er maar twee.
En het scheelde een paar honderd stemmen in Antwerpen is ook lul.
Of ging men dan het VB meenemen tegen de NVA. De coalitie van de grap van pecspeer.

pcekspeer
Lid geworden op: 06 aug 2010, 12:44
Locatie: 3530 houthalen limburg

16 okt 2018, 09:27

voorn schreef:. De coalitie van de grap van pecspeer.
Grap? Noeste, onbezoldigde arbeid.
Je kan dat zelf ook eens doen en hier je "product" van je arbeid eens glorieus tonen, zoals pcekspeer dat doet.
Dan toon je al op z'n minst dat je een coalitie kan vormen. Werken doet IEDERE coalitie maar de meest begeerde persoonlijke postjes in die coalitie, dat is geen haarknippen...
Postjes die, of wat dacht je dan, uiteraard de nodige extra duiten in het gulzig beursje leveren...
Vooruit laat zien met daden dat je ertoe in staat bent.
PC Win7 Prem SP1/64bit/RAM4GB/HD1000GB/IE11//FFox
63.0.3 64bit /Chrome64bit//MSE+Win firewall/WLMail/Gmail/thunderbird/OpenOffice4.1.5/BSA+Micr.SafetyScan+MSRT.-Web Of Trust (WOT)-Spywarebl 5.5--Superantispyw/MBAM/AdwCleaner/JRT/Win10/Ixquick/

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

16 okt 2018, 09:57

frits1955 schreef:Ik heb  nooit en nergens geschreven dat 1 op de 3 Antwerpenaars op de PVDA zouden stemmen-  dat heb jij er uiteraard van gemaakt. Uit die bevraging van 9000 bleek dat inderdaad 1 op 3 stelde de intentie te hebben op de PVDA te stemmen . Als jij dat dan gaat extrapoleren naar de hele bevolking ben je al zo correct bezig als de peilingen van voor de verkiezingen.
Frits,
JIJ hebt de link geplaatst naar De Grote Bevraging (waaraan je zélf hebt meegewerkt, als ik me niet vergis).

Welnu, in die tekst staat het volgende te lezen:
Afbeelding

Het gaat om 9.000 mensen in verschillende districten, verschillende opleidingsniveaus en álle leeftijdscategorieën.  Gemiddeld duurde de enquête 12 minuten. Van die respondenten zou 33% stemmen voor de PVDA.  Het staat er zwart op wit!

Nog nooit werd een zo brede en diepgaande enquête afgenomen in Antwerpen. Maar je mag niets extrapoleren, he?
Het resultaat van vorige zondag is gewoonweg de complete ontkenning van wat er in jouw link staat.

Jullie mogen dan al blij zijn, maar het is een dode mus. En dat heb ik in mijn commentaren van een half jaar geleden ook duidelijk laten verstaan. Ik heb de nagel op de kop geslagen.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

pcekspeer
Lid geworden op: 06 aug 2010, 12:44
Locatie: 3530 houthalen limburg

16 okt 2018, 10:01

Wil. schreef: Ik heb de nagel op de kop geslagen.
Je merkte niet eens dat je eigen duimpie ertussen zat? Je vergelijkt steeds appeltjes met peertjes...
De zaken zijn zoals ze zijn en daar verander jij niets aan.
https://pvda.be/artikels/sociaal-rechtv ... ampagne-af
Laatst gewijzigd door pcekspeer op 16 okt 2018, 10:03, 1 keer totaal gewijzigd.
PC Win7 Prem SP1/64bit/RAM4GB/HD1000GB/IE11//FFox
63.0.3 64bit /Chrome64bit//MSE+Win firewall/WLMail/Gmail/thunderbird/OpenOffice4.1.5/BSA+Micr.SafetyScan+MSRT.-Web Of Trust (WOT)-Spywarebl 5.5--Superantispyw/MBAM/AdwCleaner/JRT/Win10/Ixquick/

pcekspeer
Lid geworden op: 06 aug 2010, 12:44
Locatie: 3530 houthalen limburg

16 okt 2018, 10:05

petrol schreef:Alea iacta est !
Waaauuuw!! BDW achterna?
PC Win7 Prem SP1/64bit/RAM4GB/HD1000GB/IE11//FFox
63.0.3 64bit /Chrome64bit//MSE+Win firewall/WLMail/Gmail/thunderbird/OpenOffice4.1.5/BSA+Micr.SafetyScan+MSRT.-Web Of Trust (WOT)-Spywarebl 5.5--Superantispyw/MBAM/AdwCleaner/JRT/Win10/Ixquick/

voorn
Lid geworden op: 27 okt 2006, 10:30
Locatie: Antwerpen

16 okt 2018, 10:07

Had die geile Peeters zich niet komen moeien; had het misschien gebleven wat het was.

pcekspeer
Lid geworden op: 06 aug 2010, 12:44
Locatie: 3530 houthalen limburg

16 okt 2018, 10:12

voorn schreef:Had die geile Peeters zich niet komen moeien;
Sprak een geile voorn?
Mag Krisje dat niet?
PC Win7 Prem SP1/64bit/RAM4GB/HD1000GB/IE11//FFox
63.0.3 64bit /Chrome64bit//MSE+Win firewall/WLMail/Gmail/thunderbird/OpenOffice4.1.5/BSA+Micr.SafetyScan+MSRT.-Web Of Trust (WOT)-Spywarebl 5.5--Superantispyw/MBAM/AdwCleaner/JRT/Win10/Ixquick/

pcekspeer
Lid geworden op: 06 aug 2010, 12:44
Locatie: 3530 houthalen limburg

16 okt 2018, 13:42

Warmt Jinih deels de winter op, we zijn nog maar in de herfst?
In het vooruitzicht dat BDW zich ook wil laten verwarmen?
Zou zo maar kunnen in Awerpen...

Afbeelding

BDW zei het niet met zoveel woorden, maar op de vraag hoeveel andere partijen hij nodig denkt te hebben, wilde hij alleen maar reageren met een veelzeggend:

Afbeelding

Het lijkt dus al beklonken in Awerpen?
Behalen ze onder hun drietjes 35 zetels.
Bovendien verwarmde peluche, ahja, en hoe.

Koos dus mogelijk voor deze oplossing:
Afbeelding

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2018/10/15 ... 2/coalitie

nvA-spA-vlblA

Ijzersterke A van Antwerpen!

:wink:
PC Win7 Prem SP1/64bit/RAM4GB/HD1000GB/IE11//FFox
63.0.3 64bit /Chrome64bit//MSE+Win firewall/WLMail/Gmail/thunderbird/OpenOffice4.1.5/BSA+Micr.SafetyScan+MSRT.-Web Of Trust (WOT)-Spywarebl 5.5--Superantispyw/MBAM/AdwCleaner/JRT/Win10/Ixquick/

voorn
Lid geworden op: 27 okt 2006, 10:30
Locatie: Antwerpen

16 okt 2018, 13:57

Er is wel heel lang met SPA gepraat.
En deze partij wil verder praten.

pcekspeer
Lid geworden op: 06 aug 2010, 12:44
Locatie: 3530 houthalen limburg

16 okt 2018, 14:15

voorn schreef:Er is wel heel lang met SPA gepraat.
http://www.standaard.be/cnt/dmf20181016_03849311

BDW heeft slechts de spA nodig?
Denk je? Kijk eens hieronder of dat niet een beetje veel te nipt  gaat zijn?
Minimum 28 zetels nodig.
Hoeveel hebben ze er onder hun beidjes?
Afbeelding

Klik op de link dan kan je zelf een coalitie ineenflansen en opsturen naar de nodige partijen?
Scroll tot bijna beneden, daar waar je Antwerpen ziet staan.
Kan je eender welke gemeente invullen.

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2018/10/15 ... 2/coalitie

De coalitie waarmee dit onderwerp startte is voor een kruipgat als Awerpen, zeker niet verkeerd.
De inwoners van dit boerengat zullen goed vertegenwoordigd zijn in de gemeente...

Ahja,
:wink:
PC Win7 Prem SP1/64bit/RAM4GB/HD1000GB/IE11//FFox
63.0.3 64bit /Chrome64bit//MSE+Win firewall/WLMail/Gmail/thunderbird/OpenOffice4.1.5/BSA+Micr.SafetyScan+MSRT.-Web Of Trust (WOT)-Spywarebl 5.5--Superantispyw/MBAM/AdwCleaner/JRT/Win10/Ixquick/