Is herstel van onze planeet mogelijk ? Wat zegt de Religie ?

hier is plaats voor alle wereldreligies

ebenhaezer
Lid geworden op: 16 jul 2008, 14:14
Locatie: Vlaanderen .

16 okt 2018, 10:58

talisman schreef:
ebenhaezer schreef:       " DURF DAN GOD VERTROUWEN  ,  NEEM HEM OP ZIJN WOORD  ! " 
Stond dat op twitter en in welke taal ?


Nee Talisman , dat stond nergens in !  Dat was gewoon een overtuiging van een gelovige  , al lang geleden , ik weet niet eens meer van wie ; maar deze tekst hangt al jaren in mijn kamer zodat ik dit nooit vergeten zal ! 
Eigenlijk is het dat , wat een mens gelukkig en rustig maakt !  Ook  als we onzeker zijn of bang voor mensen , staat zoiets dergelijks in Spreuken 29 : 25 : "  Vrees voor mensen spant een strik ,  maar wie op de Here vertrouwt is onaantastbaar "  !  Zelfs als we merken dat het met deze aarde achteruit gaat ,  en we er persoonlijk de gevolgen van dragen ,  mogen we weten dat onze God daarboven staat en alles in Zijn hand heeft ! Hij is de Almachtige  en weet waarom Hij dingen toelaat en hoelang . Hij is geduldig en genadig , daar kunnen we op vertrouwen ,  omdat God de Liefde zelve is , dat staat duidelijk in Joh. 3 : 16 . De Heer Jezus is ons bewijs ! 
Durf dan God vertrouwen , neem Hem op zijn Woord .

ebenhaezer
Lid geworden op: 16 jul 2008, 14:14
Locatie: Vlaanderen .

21 okt 2018, 17:13

Zo , doodse stilte !  Ik veronderstel dat men er dit keer mee akkoord gaat : de beste weg is de Heer Jezus volgen en vertrouwen ! 
Herstel van onze planeet is niet meer mogelijk , tenzij men zich tot God de Schepper keert met berouw en een nieuw begin  , dit keer samen met Hem , voor wie niets onmogelijk is  ! 
Dat zegt de Bijbel , de Religie van ware gelovigen . 
Durf dan God vertrouwen , neem Hem op zijn Woord .

talisman
Lid geworden op: 28 sep 2012, 09:05

21 okt 2018, 19:31

ebenhaezer schreef:Zo , doodse stilte !  Ik veronderstel dat men er dit keer mee akkoord gaat : de beste weg is de Heer Jezus volgen en vertrouwen ! 
Herstel van onze planeet is niet meer mogelijk , tenzij men zich tot God de Schepper keert met berouw en een nieuw begin  , dit keer samen met Hem , voor wie niets onmogelijk is  ! 
Dat zegt de Bijbel , de Religie van ware gelovigen . 
Ik denk dat iedereen hier jouw mantra's hartstikke beu zijn.

Paca
Lid geworden op: 28 sep 2006, 01:58
Locatie: Suzhou

23 okt 2018, 00:51

ebenhaezer schreef:Zo , doodse stilte !  Ik veronderstel dat men er dit keer mee akkoord gaat : de beste weg is de Heer Jezus volgen en vertrouwen ! 
Herstel van onze planeet is niet meer mogelijk , tenzij men zich tot God de Schepper keert met berouw en een nieuw begin  , dit keer samen met Hem , voor wie niets onmogelijk is  ! 
Dat zegt de Bijbel , de Religie van ware gelovigen . 
Ik vraag me soms af wat sommige mensen slikken ... uit welk nest ze komen ... wat hun werkelijk IQ is ... wat hun kennis over de werkelijke geschiedenis is ... of ze blijven steken zijn in de eeuwenoude usurpatie van EENDER WELKE godsdienst ... kan zo nog wat doorgaan maar vind mijn tijd belangrijker als die van sukkelachtige, mini habentes en volksverlakkers! Een beetje ijdele hoop proberen te verpatsen is een tijdje geslaagd ... die tijd is voorbij.
BTW, ze hebben nog EEN ventje gevonden in gans Vlaanderen om tot priester te wijden ... Vlaanderen gaat er op vooruit ... als ge de gelegenheid hebt om een foto van dat ene ventje te zien, weet ge genoeg.
Fazal

23 okt 2018, 10:34

Elia Cantaert [28] is de enige die dit jaar in Vlaanderen tot priester wordt gewijd.

http://www.standaard.be/cnt/dmf20181019_03858222  

En toch, zal volgens een artikel in Knack, het aantal (bij)gelovigen gestadig blijven stijgen.

https://www.knack.be/nieuws/wereld/were ... 48025.html 

ebenhaezer
Lid geworden op: 16 jul 2008, 14:14
Locatie: Vlaanderen .

23 okt 2018, 14:12

talisman schreef:
ebenhaezer schreef:Zo , doodse stilte !  Ik veronderstel dat men er dit keer mee akkoord gaat : de beste weg is de Heer Jezus volgen en vertrouwen ! 
Herstel van onze planeet is niet meer mogelijk , tenzij men zich tot God de Schepper keert met berouw en een nieuw begin  , dit keer samen met Hem , voor wie niets onmogelijk is  ! 
Dat zegt de Bijbel , de Religie van ware gelovigen . 
Ik denk dat iedereen hier jouw mantra's hartstikke beu zijn.


Ha , ha Talisman , met ' iedereen '  bedoel je natuurlijk  jezelf ! Maar andere lezers genieten blijkbaar en zwijgen wijselijk  . Onthoudt nu eens dat ik jou ook niet vraag om te reageren , dat mag natuurlijk maar dat hoeft niet hé ! 
Ik zorg in elk geval dat ' Religie ' op dit Forum niet uitdooft .
Fazal gaf zojuist mooie  en duidelijke tips , ja de christenen gaan er nog steeds op vooruit toch ! Is dat niet mooi ?  Geloof en vertrouwen maken sterk en volhardend ! 
Durf dan God vertrouwen , neem Hem op zijn Woord .
Fazal

24 okt 2018, 11:07

ebenhaezer schreef: 
Fazal gaf zojuist mooie  en duidelijke tips , ja de christenen gaan er nog steeds op vooruit toch ! Is dat niet mooi ?  Geloof en vertrouwen maken sterk en volhardend ! 
Ik heb wel geschreven dat het aantal bij-gelovigen zal toenemen.
I.p.v. slimmer te worden, gaat de menselijke intelligentie haar ondergang tegemoet.
Hersencellen zullen meer en meer afsterven i.p.v.  naar een hogere intelligentie te evolueren.
Omdat geloven gemakkelijker is dan nadenken, zal de drang 'naar weten' dus afnemen, want er zal minder en minder nagedacht worden, waardoor de hersenen minder en minder zullen moeten werken.
En nee dus, als deze voorspellingen juist zijn, dan is de wereld zowiezo al niet meer te redden.

https://www.knack.be/nieuws/wereld/were ... 48025.html

Vanaf hier volg ik Talisman en hou deze topic voor bekeken, omdat ik uw bijbel-citaten idd, en eveneens, grondig beu ben geworden. 

ebenhaezer
Lid geworden op: 16 jul 2008, 14:14
Locatie: Vlaanderen .

24 okt 2018, 14:20

Fazal schreef:
ebenhaezer schreef: 
Fazal gaf zojuist mooie  en duidelijke tips , ja de christenen gaan er nog steeds op vooruit toch ! Is dat niet mooi ?  Geloof en vertrouwen maken sterk en volhardend ! 
Ik heb wel geschreven dat het aantal bij-gelovigen zal toenemen.
I.p.v. slimmer te worden, gaat de menselijke intelligentie haar ondergang tegemoet.
Hersencellen zullen daardoor meer en meer afsterven, i.p.v.  naar een hogere intelligentie te evolueren.
Omdat geloven gemakkelijker is dan nadenken, zal de drang 'naar weten' dus afnemen, want er zal minder en minder nagedacht worden, waardoor de hersenen minder en minder zullen moeten werken.
Vanaf hier volg ik Talisman en hou deze topic voor bekeken, omdat ik uw bijbel-citaten idd, en eveneens, grondig beu ben geworden. 
 



Ja Fazal je hebt gelijk , want idd  de meeste  christenen zijn  meestal meelopers ,  maar dat neemt niet weg dat de bijbel spreekt over een ontelbare schare die niemand tellen kan , in de eindtijd !  Dus toch een groei van de ware gelovigen ,  ook al vermeerdert de vijandschap nog meer ! 
Jammer dat je Gods Woord  zo grondig beu bent , nochtans is dat juist  het Woord  van  jouw en iedereen's  Schepper !
Allez , hopelijk blijf je nu toch weg uit mijn Topic's !  Eindelijk een verstandige besluit , het ga je goed hoor . 
Durf dan God vertrouwen , neem Hem op zijn Woord .
Fazal

24 okt 2018, 17:07

Ik ben gewoon uw gezever zo beu als kouwe pap ebenhaezer.
Ik wens u nog veel plezier met uwe god en zijnen bijbel.  

talisman
Lid geworden op: 28 sep 2012, 09:05

24 okt 2018, 21:28

ebenhaezer schreef: Ha , ha Talisman , met ' iedereen '  bedoel je natuurlijk  jezelf ! Maar andere lezers genieten blijkbaar en zwijgen wijselijk  .
Ik ben gewoon uw gezever zo beu als kouwe pap ebenhaezer.
Ik wens u nog veel plezier met uwe god en zijnen bijbel. 
Zo te merken zwijgen ze nietallemaal wijselijk. :lol:

ebenhaezer
Lid geworden op: 16 jul 2008, 14:14
Locatie: Vlaanderen .

25 okt 2018, 10:51

Om bij de bedoeling van deze topic te blijven ,  nee , herstel van deze planeet is niet mogelijk ,  anders zou er geen sprake zijn van een NIEUWE hemel en een NIEUWE aarde !  Blijkbaar hebben de gevallen engelen het daar ook verbrod ! 
Ja , dat was het risico dat de Schepper nam ,  door een vrije wil te geven !  Maar ondanks dat Hij dat voorzag ,  gaf Hij ons toch die mooie kans !  
Toch zijn er ook altijd mensen geweest die het goede en juiste kozen ,  zoals een Abraham ,  die zijn God ZO vertrouwde tot het uiterste , en niet bedrogen uitkwam , vandaar Gods grote zegen en liefde voor Israel . 
Wie kan daar omheen ? 
Durf dan God vertrouwen , neem Hem op zijn Woord .

ebenhaezer
Lid geworden op: 16 jul 2008, 14:14
Locatie: Vlaanderen .

25 nov 2018, 16:37

Ja , wie kan daar omheen ? zei ik hierboven . God blijft geduldig , Hij houdt Israel de hand boven het hoofd , ze zijn in hun eigen land en dat zal niet meer veranderen , ondanks alle dreiging ! 
Maar de heiden wereld  , die in geen God willen geloven  ,  is Hij precies aan het loslaten , ze moeten het nu zelf maar redden zonder Hem ! 
Een oplossing om onze wegzakkende aarde te herstellen , vindt men blijkbaar niet ! Misschien maar eens proberen de armen en middenklasse te onderdrukken  , door prijsverhogingen zoals  diesel !  Maar men laat zich niet zomaar doen ,  vandaar manifestaties , geweld en  brandstichting , stakingen  ! hoe zal dat weer eindigen ? 
Anderzijds , een proberen los te komen van Europa ( Engeland ) , om zichzelf te redden , maar dat schijnt niet goed te lukken ! en hoe zal dat eindigen ? 
Verder een luid schreeuwende Heerser ( USA ) , die denkt met zijn ' wijsheid ' ,  zijn land te redden en de wereld te beheersen  !  Ook daar zien we nog het einde niet van . 
Alleen een groeiende christenheid  !  Zou daar de oplossing liggen ?  Volgend die verwenste Bijbel wel ! 
Durf dan God vertrouwen , neem Hem op zijn Woord .

bluevelvet
Lid geworden op: 28 aug 2005, 02:10
Locatie: Gent

26 nov 2018, 14:55

ebenhaezer schreef:Om bij de bedoeling van deze topic te blijven ,  nee , herstel van deze planeet is niet mogelijk ,  anders zou er geen sprake zijn van een NIEUWE hemel en een NIEUWE aarde ! 
Dag ebenhaezer, mooi dat je het Woord van God nog altijd blijft verdedigen !

Bekijken we eens wat de bijbel zegt over onze planeet de aarde :
"de hemel behoort God toe maar de aarde heeft hij aan de mensen gegeven".
We horen hier thuis.
Verder lezen we in Jesaja 45 : 18 dat de aarde niet voor niets gemaakt is, en dat ze stevig bevestigd is of onwankelbaar ! Ze zal voor eeuwig bewoond worden (Psalm 37:29).

Koning Salomo schreef het al: "Het ene geslacht gaat, en het andere geslacht komt; maar de aarde staat in der eeuwigheid".(ST  Prediker 1 : 4)

We kunnen uit bovenstaande verzen begrijpen dat de aarde NIET zal vernietigd worden.
Mensen vrezen dat de aarde bv. door een nucleaire holocaust zal vernietigd worden. We begrijpen dat de mens gemaakt is om de aarde te bewonen en dat de hemel niet onze thuis is !

Of begrijp jij iets anders uit deze verzen ebenhaezer ? 

Maar zoals je al aangaf heeft God de toekomst van onze planeet onder controle.

Tweeduizend jaar geleden schreef Johannes dat God de mensen zal vernietigen die de aarde vernietigen !
Kunnen wij ons voorstellen wat de schrijver toen  moest gedacht hebben ? Van vernietigingswapens was er in de verste verte geen sprake  ! ! Dit werd opgetekend ter attentie van de mens die in deze huidige woelige tijd leven en die hun vertrouwen op God stellen voor hun redding.

In de oudheid bestond er onrecht, geweld, oorlogen, werd er geplunderd (wereldmachten zoals de Assyrieërs, Babyloniërs......) daarom vroeg  de kleine profeet Habakuk aan God (toen de Chaldeeërs een inval deden zie vers 6 van hoofdstuk 1)  in zijn boek  hoofdstuk 1 :
"2 Hoe lang moet ik nog roepen, Jahwe, terwijl Gij maar niet luistert? Hoe lang moet ik nog: Geweld! tot u schreeuwen, terwijl Gij maar geen uitkomst brengt?
3 Waarom laat Gij mij onrecht lijden en ziet Gij die ellende maar aan? Waarom sta ik tegenover geweld en verdrukking en waarom rijst er twist en moet men lijden onder tweedracht.........?"
(.....)  13 .....   Gij die het onrecht niet onbewogen kunt gadeslaan, hoe kunt Gij de
verraders aanzien en zwijgen, als de schurk verslindt een man,
rechtvaardiger dan hijzelf ? (....) 17  ...... 
Mag hij (de Chaldeeër) ermee doorgaan de volken meedogenloos uit te moorden?

Ware christenen richten heden ten dage misschien dezelfde klachten tegen onze Schepper, maar inmenging door God in de menselijke zaken zal  niet te laat komen zoals het boek van Habakuk schrijft.
Daarop mogen wij vertrouwen !

werewoef
Lid geworden op: 05 apr 2005, 17:53

26 nov 2018, 21:36

Is herstel van onze planeet ....

Vandaag in het groot in de krant :

Er is een  "kantelmoment" nu in het Amazoniewoud . Onomkeerbaar ??? De aarde trapt op zijn groene long !

Nog even een bedenking ; zojuist om 2056 de landing op Mars gevolgd van Marslander InSight . Een fortuin  kost deze missie terwijl elders in de wereld een mensenleven geen enkele eurocent waard is .Zoveel grootse wetenschap tecknieken terwijl men in Jemen de voedselbedeling niet kan opstarten  ...Wreed toch ??

werewoef
AMEN en AUM
Fazal

26 nov 2018, 23:47

Het geloof heeft al altijd de wetenschap in de weg gestaan.
Spreek liever over de leiders o.m. in het Midden-Oosten.
Zij kunnen met hun rijkdom gans hun land onderhouden, en dan zullen ze er nog geen boterham minder voor eten!