In de Vier Seizoenen reeks 12 Herfst

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

15 okt 2018, 12:30

Hallo allemaal,

Voor de oudste, waar die woont, is het wel een ramp geworden, de verkiezing.
Die zijn terug naar af!
Zes jaar lang heeft een goede burgemeester zoveel orde op zaken gesteld als maar kon.
Nu komt de fille à papa terug aan de macht en kunnen ze alles weer te niet doen: schuldenbergen maken, alles opnieuw laten verloederen, enfin, het kan opnieuw een terroristenhol worden. 

Hier gaat geloof ik alles zijn gangetje zoals voorheen.
Ik vind het niet slecht dat onze burgervader herkozen is.
Hij kan nu zelf de putten vullen die hij gegraven heeft en niet de generatie na hem.

Och ja, we kunnen er niet veel aan veranderen en we zullen ook dat wel weer overleven zeker.
De tijd dat ik hier nog ben wil ik me daar allemaal niet meer druk om maken.

Ik ben deze morgen al eventjes gaan kind-zitten bij een ziek kindje waar de mama even weg moest.
Hier zijn alle dagen anders en verrassend anders. Ik weet ondertussen alles over auto's!

Nu ga ik iets te eten zoeken.

Amuseer jullie allemaal vandaag!
 

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

15 okt 2018, 18:05

Afbeelding Goede (bijna) avond iedereen, heerlijk genoten van de mooie dagvandaag
elke dag is er een, dus meepakken wat kan :wink:En die verkiezingen, dat moet allemaal veel geld kosten en 
of er rekening gehouden wordt met de kiezers... :roll: hier zal ook
alles ongeveer hetzelfde blijven vrees ik... ze doen toch wat ze zelf bedisselen
of we dat goed vinden of niet...of het vroeger zoveel beter was...?
ik denk het niet...er was misschien een beetje meer respect dat is al..  :oops:

Ik wens jullie allen een gezellige avond verder
en voorstraks een goeie nacht... tot morgen
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

zwanenmeer
Lid geworden op: 10 mar 2008, 20:01

15 okt 2018, 18:20

Goedenavond aan alle seizoentjes .. 
Goede reis voor Anjelierken en CLive ....  veel plezier met de voorbereidingen .. :-) 

Afbeelding
en het beste moet altijd nog.... komen
"je leeft maar één dag: VANDAAG "

clive
Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

15 okt 2018, 20:17

Afbeelding
Goedenavond Seizoentjes, 

Spring hier nog even binnen om jullie allemaal nog een fijne avond te wensen en voor straks een zachte nachtrust. Vandaag alles gedaan gekregen wat ik wou doen, wat kan een mens daar gelukkig van worden. Liefs aan jullie allen en sterkte voor wie het kan gebruiken. 

Muddy Maddy
Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Locatie: Aan het grijze water van de noordzee

16 okt 2018, 06:53

Goede morgen seizoentjes,

had gisteren een slechte mentale dag. ben er dan 's avonds ook achter gekomen dat het weer bij de trimestriële ligt. hij werkt het uit op mij, de kat werkt het op zijn manier uit op mij.
ik doe hier alles wat in mijn macht ligt, maar ik ga eraan onderdoor. de kat zou een beter leventje hebben als wij beiden rust in ons hoofd zouden hebben. En ik kan dat nu niet meer. had een proef andulatie aangevraagd die bij ons in de kine-praktijk doorgaat en ze gaan na de testen me dat toestel leren gebruiken en een half uur later belde een vrouwmens me op en eiste dat ik het toestel aan 110 euro ter maand af betaalde. ik heb haar vriendelijk  gezegd dat ik het aan mijn vader in de hemel ging vragen of hij het ging kopen. ze haakte in. ventje heeft mea culpa geslagen, hij gaat nu na dat hij van zeebrugge terug komt, een halve dag verlof pakken en mij helpen voordat A. hier weer het woord "vuil" in haar mond neemt. als ze dat luidop zegt, mag ze haar tram pakken. ik neem de gouden gids en zoek een poetsburo. dacht dat als het via de mutualiteit ging, beter ging zijn. nu nog een zoeken die mijn muren bepleisterd en schilderd en 't is hier in orde om te verkopen nadat de badkamer gedaan is.
donderdag naar de dokter voor die duim want ze is vannacht ook weer twee keer mèt brace aan uit gewricht geslagen. Vind ik niet normaal.
via buurman onkruid het telefoonnummer van een containerdienst gekregen en queen iona stond al 10 min te leuteren tegen hem en moest toen toch met boodschappen naar binnen want dat zoeken heeft nog wat geduurd want als ventje 't niet doet... sinds die werken waant ze haar huis als paleis. zondag, de dag van de kiezingen is ze 's morgens zeker 12 keer met de auto weg geweest naar her en der. 12 keer korte afstanden, die auto moet slikken. maar zij in de invaliditeit en zoon & dochter ook niet normaal, kassa voor kindergeld. ( zegt mijn moeder en die kan het weten :roll:) nicht moeder 98 jaar geworden. is nog normaal maar zegt dat ze niets hoort. behalve tijdens de koffietafel, toen hoorde ze wel ineens alles. achternicht nu met pensioen en weet met zichzelf geen weg. Vind haar draai niet.  van mij mag ze komen gezeldschapsdame spelen bij mij.
Zondag in de th. v. loo straat was T. weer ferm onder invloed en 't was daar de hele dag ruzie. Buurman zei: ik ga rap naar binnen of ze vliegt me nog aan. ( dat was die, die enkele jaren geleden aan mijn voordeur riep dat ze d'r vriend ging vermoorden.) ze hielden dan ook daar bijna allemaal familiereunie. ongelofelijk. en dat zei vervangster van A. nog dat het hier een zeer rustige straat was. I wish.
Fijne dag Toedels en
Cats Rule!

clive
Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

16 okt 2018, 07:50

Afbeelding

Goedemorgen Seizoentjes, 

Zwanenmeer , dank je wel voor de fijne wensen. Het begint te korten nu. Moet nog een paar dingen hebben vooral van verzorgingsproductjes, maar dat is vlug gehaald. De zomerkleding is volledig in orde. En in mijn gedachten weet ik al wat ik mee moet nemen. De 28° leg ik alles klaar en pak dan de 29° alles in.

HVT, in Mechelen blijft zo te horen alles bij het oude na de verkiezingen, hier eigenlijk ook tot nu toe, want niet alles is al uitgeklaard. 

Oma-C, vertelde manlief van jouw nudist, ook hij schoot in de lach en bombardeerde jou tot de slimste van het forum. 

Muddy Maddy,  je zit duidelijk in een diepe dip en daar moet je echt iets aan laten doen, of het nou centjes kost of niet; Gezondheid is het belangrijkste goed. En wij kunnen wel luisterlezen, maar we kunnen jou niet effectief helpen. Je moet nu donderdag toch naar de huisdokter voor jouw duim, doe daar jouw verhaal. Ik wens jou alleszins heel veel sterkte. 

Gisteren de valiezen af- en uitgewassen en naar kine geweest en de rest van het HH natuurlijk gedaan. Nog een wasje gedaan dat ik buiten heb laten drogen en al gestreken is. Donderdag moet ik opnieuw wassen, want vrijdag is er een lange stroomonderbreking en dan kan ik niet wassen natuurlijk. 
Vandaag alles boven poetsen en het bed- en badlinnen wassen. En deze avond niet vergeten de vuilbak buiten te zetten. Was ik vorige week vergeten en zit nu propvol, maar de deksel kan nog dicht, anders nemen ze hem niet mee. 
Onze pup is vandaag net 11 dagen oud, dat hij maar vlug 8 weken is, zodat we hem mogen afhalen in Nederland. Dat is dan ongeveer tegen Sinterklaas aan. Een geschenk uit de hemel voor ons. En hij doet het uitstekend. Hij gaat een stevig bazeke worden. 

Zo, ik zie dat het al 07.48H is, tijd dat ik badje inga en dan beginnen met het HH. 
Ik wens iedereen een mooie dag. Liefs aan jullie allen en een knuffel voor wie hem kan gebruiken. 

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

16 okt 2018, 09:38

AfbeeldingEen mooie zonnige morgen gewenst aan iedereen
Als dit herfst is ben ik eens benieuwd wat de winter wordt  :?
Toch fijn als je opstaat en je trekt de rolluiken op
en je ziet aan het ochtendgloren datde zon opkomt.....  :wink:

M-M, een ferm dipje, :roll: :oops:doe zoals clive zegt, en vertel het
aan je dokte donderdag... ik kan je alleen veel sterkte toewensen
om er terug bovenop te komen...en ja gezondheid is alles in je leven :?

clive, nog even aftellen en de vakantie is er.. het zal je deugd doen
en dan kan je verder aftellen voor de komst van je hondje
geniet nog van het mooie weer, dat is ook plezanter
dan als het echt herfstweer zou zijn :)

zwanenmeer, een aangename dag voor jou ook.. :wink:

anjelier geniet van de vakantie...

helena, en alle andere seizoentjes maak er het beste van :wink:
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

16 okt 2018, 11:52

Dat zijn we aan het doen oma-C: er het beste van maken.
Ik heb al drie bloembakken leeg gepruld.
De mooiste en sterkste planten eruit ga ik toch volgend jaar niet meer zetten.
Ik heb die daar bijna uit moeten "kappen" letterlijk.
Nu na een beetje rust die bakken uitwassen en te drogen zetten in het zonnetje en dan kan ik ze opbergen.
Zijn van terracotta en ik zou niet graag hebben dat ze stuk vriezen.
Vandaar dat ze vandaag al weg moeten.
Ze waren toch niet meer mooi.

Besloten dat het de laatste keer is dat ik nog meedoe aan een activiteit waarvoor maanden op voorhand moet ingeschreven worden en die betaald moet worden.
Ik kan vrijdag niet naar latijn en ook niet naar de film die in de namiddag gespeeld wordt.
En het is, zoals steeds door ADL geprogrammeerd, een hele mooie.
Nu moet ik een hele dag in Brussel rondhangen.
Wat heeft mij toch bezield? Achter de schermen van de Munt en de Nationale Bank.
Trein heen en terug, middagmaal ginder in de hoop en dan twee keer gegidste rondleiding.
Die uitstappen voor "oude" mensen...wie richt ze in?
De volgende keer mijn verstand beter gebruiken.

Clive eerst nog op reis en dan zal het niet lang meer duren eer je je pup mag gaan halen.
Ben benieuwd.
MM luister naar de goede raad van Clive en van Oma-C en doe iets aan je gemoedstoestand.
Wij kunnen alleen maar luisterlezen. De rest moet je zelf doen.
Iemand van een poetsbureau mag alleen maar poetsen.Niets anders.
Als je A. beu bent, vraag dan iemand anders.
En kweek een beetje haar op je tanden en dien A. van antwoord als ze weer begint.
Die koer daar heeft ze in alle talen over te zwijgen.
Wat jullie daar mee doen zijn haar zaken niet.
Voor zover ik weet staan jullie niet onder budgetbeheer, dus met jullie financies heeft ze geen uitstaans.

Aan alle lezers schrijvers nog een fijne dag in het zonnetje.

zwanenmeer
Lid geworden op: 10 mar 2008, 20:01

16 okt 2018, 17:04

Afbeelding
Dag seizoentjes allemaal ... Ja, dit plaatje vind ik Zo mooi / heb het al dikwijls geplaatst ./ zo ziet het er exact uit in  de Eifel waar ik zo dikwijls ga wandelen ....... 
HVT : inderdaad : die uitstappen voor "oude " mensen ... wie richt ze in ... ;-)  Bij Okra hebben wij ook zo'n voorzitster ...Iedereen haakt stilaan af voor al die bezoeken aan musea .. Meestal 3 op één dag en wat een tempo ..! Er zijn mensen bij , twintig jaar ouder dan ik .. en ikzelf kan ook niet volgen . Nadien moet ik twee dagen bekomen .. dat kan toch niet de bedoeling zijn  hé . dat is geen ontspanning meer.. 

MM: veel moed , en ja : die A  heeft zich niet te bemoeien met wat jullie wél of niet doen in en rond het huis .. 
kben vandaag een ferme wandeling gaan doen / nu het weer nog zo mooi is ...

Aan iedereen : veel sterkte en geniet als je kan ... 
Nog een fijne avond ! 
en het beste moet altijd nog.... komen
"je leeft maar één dag: VANDAAG "

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

16 okt 2018, 17:12

Afbeelding


Een mooie dag weer bijna voorbij...
en straks weer een rustige avond, voor jullie ook hoop ik :roll:

Helena, ja die bloembakken mooi als ze staan te bloeien
maar toch allemaal veel werk maar als je het graag doet :oops:
Hier zetten hoe langer hoe minder mensen zo'n bakken
er wonen ook oudere mensen en de een kan het nog en de andere niet

Ik ben nog een toerke gaan "ritselen in de droge bladeren"... 
fijn is dat... er zijn heel veel eikels en andere noten... dat belooft wat
als we de oudere mensen mogen geloven.. volgt er dan een strenge winter :roll:
maar ja de zomer was ook niet normaal...we zien het wel...
Toch blij dat ik weer terug ben en kan rusten..

zwanenmeer mooi  daar en de rust is er onbetaalbaar :wink:

Allen een gezellige avond en een goede nacht voor straks
en tot morgen
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

clive
Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

17 okt 2018, 07:34

Afbeelding
Goedemorgen Seizoentjes, 

HVT, dat is inderdaad een snel tempo dat alles afgewerkt moet worden. Niet zo leuk. Rekening houden met de mensen is blijkbaar een trend die eraan het uitgaan is , samen met vele normen en waarden. 

Oma-C, gisteren genoten van het zonnetje. En naar de voetbal gekeken gisteren ? Heb ik het juist gehoord dat het wielerseizoen voorbij is ? 

Zwanenmeer, wat een prachtig plaatje. Jij doet wel hele mooie wandelingen in de natuur. Het is jou van harte gegund. 

Muddy Maddy, vertel jouw huisdokter vandaag als  je met jouw duim gaat, nu eens alles waarmee je zit. Het gaat jou in eerste instantie al eens opluchten en verder zal jouw arts wel beoordelen wat jij nodig hebt van zorg. Veel sterkte gewenst. 

Manlief werkt vandaag van thuis uit. Als hij douchen is, daar vlug alles stofzuigen, zodat ik hem verder niet moet storen. Opgeruimd is alles al, dat doe ik '  s avonds altijd voordat ik slapen ga. 
Voel me redelijk goed vandaag en heb als extra taak de vensters wassen op mijn lijstje opgeschreven. Dan zijn die gewassen voordat we weg zijn. Verlang al terug op het natte hondenneusje op mijn grote vensters in de living en op de glazen deur. Hoe vaak ik daar Niels zijn neusjes niet heb moeten afvegen, meermaals per dag. Gek dat je die kleine dingen zo vaak mist. 

Zo, ik ga niet alle namen noemen, maar wens jullie allemaal een fijne woensdag. Liefs en een knuffel voor wie hem nodig heeft. 

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

17 okt 2018, 09:47

Afbeelding Goede morgen met een zonnetje, Afbeelding we worden het goed gewoon ..  
het zal raar zijn als we in de echte herfst terechtkomen 
 Afbeelding

clive, geniet van het feit dat jij je goed voelt vandaag :)
en ja ik heb België-Nederlands voetbal gezien, een flauwe match :oops:
en het koersseizoen is voorbij maar ergens ter wereld
wordt er nog wel gekoerst... en er is de veld-cross nu weer
en tennis en snooker, ik heb geen tijd om me te vervelen :wink:
ik ben nog kaartjes aan 't maken en aan 't woordpuzzelen

M-M sterkte en moed... en doe zoals clive zegt... vertel het aan je dokter
of schrijf het van je af en laat het de dokter lezen...  :oops:

Allemaal de seizoentjes probeer te genieten ... meer dan dit weer en 
een goede gezondheid hebben we niet nodig :oops:
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

17 okt 2018, 10:47

En dan gebeurt wat gisteren gebeurde:

Je begint aan een taak: de boven stofzuigen.
Je maakt het terrasje gezellig aan het tuinhuis, voor straks 8O
Je gaat verder met bloembakken leegmaken.
Je maakt die bloembakken proper met de tuinslang.
Je slaagt erin je hele terras nat te krijgen en slijkerig.
Je spuit per ongeluk ook op de ramen.

Vervolg laat zich raden:
Grote ramen poetsen,
Kleine ramen poetsen, want horen bij mekaar
Hellend glas dan ook maar poetsen
Terras schuren

Help, help help, in de helft gewoon gestopt
Geen power meer...

Vandaag dan maar verder doen
Want oma -C indachtig gisteren
Morgen komt ook nog langs
Ik heb wel een hekel aan die half afgewerkte taken, maar ja...

En toen moest er nog gekookt worden.
Het werd een croque-tomaat met een spiegelei
In plaats van de prei met spekje puré.

Maar eerst eten aanhalen seffens.

Aan iedereen een zonnige woensdag gewenst!
 

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

17 okt 2018, 16:42

Afbeelding


Helena, een heel werkje gedaan.. :)...en ja eens je bezig bent...
ik laat ook geen half werk liggen...
als ik aan iets begin moet het af... anders begin ik er niet aan, morgen komt ook nog langsAllen nog een zonnige avondgroet... tot morgen... :wink:
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

clive
Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

18 okt 2018, 07:57

Afbeelding

Goedemorgen Seizoentjes,

HVT, dan wel een hele drukke dag achter de rug. Doe het vandaag dan maar wat kalmer aan. 

Oma-C, jij gaat jouw beslist niet vervelen met al die sport op TV en natuurlijk jouw kaartjes  :D

Ik ga me vandaag ook niet vervelen , denk ik zo. Moet deze voormiddag bij de huisdokter zijn, want de draadjes mogen eruit. Hoop dat de uitslag ook binnen is. En moet om 16.30H bij de kine zijn. Tussenin mijn huishouden doen, zijnde de 2 benedenverdiepingen volledig dweilklaar maken voor morgen en nog een kleine machine was instoppen , want morgen is er een stroomonderbreking. 
En na de kine de strijk doen. Ben heel blij dat de draadjes eruit mogen, het zijn er maar 4, maar dat trekt voortdurend , dat doet geen pijn , maar is gewoon ambetant. 

Zo, ik ga badje in en dan fiets ik onmiddellijk naar de dokter 

Muddy Maddy, jij gaat ook naar de dokter vandaag. Volg onze raad op en vertel hoe jij jou voelt. 
Succes.

Liefs en heel veel lieve groetjes aan jullie allemaal.