Laptop voor foto/video bewerking

Hier kan je met elkaar discussiëren of vragen stellen over (digitaal) filmen, technieken, problemen, montage, video, bewerking en materiaal; alsook over Digitale TV.

jaru
Lid geworden op: 17 jan 2009, 15:20
Locatie: meppel

17 okt 2018, 22:01

Aan welke specificaties moet een laptop voldoen voor foto en af en toe wat video bewerking
Is een 15inch formaat voldoende en wat voor type beeldscherm kun je het beste nemen
Welk merk is een aanrader
Het bedrag dat ik er voor kan besteden is ca. €1000,-

hviaene
Lid geworden op: 05 apr 2004, 17:46
Locatie: Merksem

18 okt 2018, 08:54

Minimum 8Gb geheugen, een echte quadcore processor. Ik geef altijd de voorkeur aan een AMD proccessor boven een Intel wegens meer waar voor je geld.
Een SSD schijf voor de programma's, een harde schijf om je gegevens (dokumenten, video's) op te slaan.
Voor dat geld kun je waarschijnlijk een 17" scherm hebben, is een stuk komfortabeler omdat een videobewerkingprogramma nogal veel onderdelen heeft.
Merk: ik heb goede ervaringen met Asus en HP. Ik heb nu een Lenovo, werkt goed tot nu toe, maar ik vind die wat aan de dure kant voor wat je krijgt.

janieburton
Lid geworden op: 18 jan 2009, 18:50

25 okt 2018, 11:31

Welk video bewerkingsprogramma gebruik je?

janieburton
Lid geworden op: 18 jan 2009, 18:50

27 okt 2018, 21:31

hviaene schreef:Minimum 8Gb geheugen, een echte quadcore processor. Ik geef altijd de voorkeur aan een AMD proccessor boven een Intel wegens meer waar voor je geld.
Een SSD schijf voor de programma's, een harde schijf om je gegevens (dokumenten, video's) op te slaan.
Voor dat geld kun je waarschijnlijk een 17" scherm hebben, is een stuk komfortabeler omdat een videobewerkingprogramma nogal veel onderdelen heeft.
Merk: ik heb goede ervaringen met Asus en HP. Ik heb nu een Lenovo, werkt goed tot nu toe, maar ik vind die wat aan de dure kant voor wat je krijgt.
Kan men een game computer dan ook voor videobewerking gebruiken of is dat dan "over kill".

hviaene
Lid geworden op: 05 apr 2004, 17:46
Locatie: Merksem

28 okt 2018, 09:32

Dat kan je zeker, en videorendering zal naar verwachting zeer vlot gaan op dergelijke PC.  Of dat overkill is, hangt af van je verwachtingen en geduld. Als je er niet tegen op ziet van een 10 - 15 - 20 minuten te wachten op de rendering van een film van 30 - 60 min, dan is een game PC overkill. Getallen zijn zo ongeveer.

janieburton
Lid geworden op: 18 jan 2009, 18:50

08 nov 2018, 13:50

Weet een Medion computer  te koopt voor 699€.

Een I7-4790k processor,  4ghz met een harde schijf van 3Tb.

Is denkelijk een gaming computer.

Zou dit een goede 2de hands koop zijn voor video bewerking?

hviaene
Lid geworden op: 05 apr 2004, 17:46
Locatie: Merksem

08 nov 2018, 14:16

janieburton schreef:Weet een Medion computer  te koopt voor 699€.

Een I7-4790k processor,  4ghz met een harde schijf van 3Tb.

Is denkelijk een gaming computer.

Zou dit een goede 2de hands koop zijn voor video bewerking?
Als daar 8Gb RAM in zit zeker. Als er maar 4Gb in zit eens uitkijken hoeveel bijkomende 4Gb zou kosten.

janieburton
Lid geworden op: 18 jan 2009, 18:50

03 mei 2019, 15:47

Zijn volgende specificaties in een laptop goed voor video bewerking?

Type RAM:DDR4
Geheugengrootte (RAM):8 GB
Geheugenssnelheid:2666 MHz
Max. ondersteund geheugen:32 GB
Geheugen uitbreidbaar:ja

Processor
Processor:Intel Core i7-8750H
Processor merk:IntelProcessor model:Core i7
Processor nummer:i7-8750H
Processorsnelheid:2.20 GHz
Aantal processorkernen:6
Aantal Threads:12
Processorsnelheid met turbo:4.10 GHz
Cache grootte:9 MB
Chipset:Intel HM370 Express

Grafische kaart
Grafische kaart:NVIDIA GeForce GTX 1060
Fabrikant grafische kaart:NVIDIA
Type grafisch geheugen:GDDR5
Grafisch geheugen:3 GB

hviaene
Lid geworden op: 05 apr 2004, 17:46
Locatie: Merksem

04 mei 2019, 09:17

Kortgezegd: ja!

hviaene
Lid geworden op: 05 apr 2004, 17:46
Locatie: Merksem

04 mei 2019, 09:22

janieburton schreef:
25 okt 2018, 11:31
Welk video bewerkingsprogramma gebruik je?
Op Windows heb ik ooit Pinnacle Studio gekocht en daar tot mijn tevredenheid mee gewerkt. Maar sedertdien ben ik allang overgeschakeld op Linux en daar gebruik ik nu kdenlive.
Ik heb het niet meer gevolgd of die nu nog al of niet bestaat, maar Windows Movie Maker zag er voor een gratis pakket ook niet slecht uit (maar zelf nooit echt gebruikt).

janieburton
Lid geworden op: 18 jan 2009, 18:50

17 aug 2019, 01:53

Heb op deze computer, die ik alleen voor videobewerking ga gebruiken( had hem al 2 maanden geleden aangekocht) het volgende programma geplaatst Roxio Easy VHS to DVD 3 Plus voor het omzetten van VHS naar DVD.

Op die computer staat niks anders momenteel dan het programma van Roxio.

Ik kan wel een zelf opgenomen dvd uploaden via de dvd/cd player/writer en deze opslagen op de computer maar een VHS player die correct is aangesloten dat is het niet mogelijk om het signaal te uploaden.

De software geeft de melding dat het geen signaal ontvangt.

hviaene
Lid geworden op: 05 apr 2004, 17:46
Locatie: Merksem

17 aug 2019, 09:16

janieburton schreef:
17 aug 2019, 01:53
Heb op deze computer, die ik alleen voor videobewerking ga gebruiken( had hem al 2 maanden geleden aangekocht) het volgende programma geplaatst Roxio Easy VHS to DVD 3 Plus voor het omzetten van VHS naar DVD.

Op die computer staat niks anders momenteel dan het programma van Roxio.

Ik kan wel een zelf opgenomen dvd uploaden via de dvd/cd player/writer en deze opslagen op de computer maar een VHS player die correct is aangesloten dat is het niet mogelijk om het signaal te uploaden.

De software geeft de melding dat het geen signaal ontvangt.
Om zoiets te doen heb je een of andere analoog TV apparaat nodig. Wat mij direkt te binnen schiet is de Dazzle van Pinnacle, maar er zullen er nog wel andere bestaan.

hovel
Lid geworden op: 31 mei 2005, 15:37
Locatie: Spanje

17 aug 2019, 11:10

hviaene schreef:
17 aug 2019, 09:16
janieburton schreef:
17 aug 2019, 01:53
Heb op deze computer, die ik alleen voor videobewerking ga gebruiken( had hem al 2 maanden geleden aangekocht) het volgende programma geplaatst Roxio Easy VHS to DVD 3 Plus voor het omzetten van VHS naar DVD.

Op die computer staat niks anders momenteel dan het programma van Roxio.

Ik kan wel een zelf opgenomen dvd uploaden via de dvd/cd player/writer en deze opslagen op de computer maar een VHS player die correct is aangesloten dat is het niet mogelijk om het signaal te uploaden.

De software geeft de melding dat het geen signaal ontvangt.
Om zoiets te doen heb je een of andere analoog TV apparaat nodig. Wat mij direkt te binnen schiet is de Dazzle van Pinnacle, maar er zullen er nog wel andere bestaan.
Bij de Roxio Easy VHS to DVD 3 Plus zit een Video Capture USB apparaat om te verbinden met de PC. Dit moet werken zonder extra apparaat.
Als je de melding krijgt Geen video signaal dan help dit misschien: I am getting "No Video Signal" when trying to use Easy VHS to DVD products
Uw VRC staat toch op? en speelt de band af?

janieburton
Lid geworden op: 18 jan 2009, 18:50

18 aug 2019, 00:59

VHS player staat aan en band loopt.

@Hovel,
Heb naar de link geweest die je plaatste, wat me opviel is dat er blijkbaar veel problemen zijn met die software, heb ook een update gedaan zoals een van de plaatser daar heeft geschreven, bij hem lukte het dan wel maar bij mij nog steeds niet.

Wat mij verwondert is dat het niet werkt op een spiksplinter nieuwe computer waar er nog geen enkel ander programma opstaat buiten het OS W10.