De smartphone !!!

Hier is plaats voor openbaar debat.

pol55
Lid geworden op: 20 mei 2006, 16:03
Locatie: Mijnstreek BE Limburg

18 okt 2018, 09:38

Echt nodig? natuurlijk niet. Maar vroeger moesten we naar een cabine gaan. Niet zo leuk als mijn smartphone 

groeten, vivaldi.


Smartphone
"Een smartphone is voor veel mensen een ‘must have’. Kinderen vanaf acht jaar hebben er vaak al een op zak en gebruiken hem regelmatig. Door alle mogelijkheden is de smartphone een heel veelzijdig gebruiksvoorwerp geworden. Veel mensen willen er ook hun status mee uitdrukken."

Pesten en vernederen 
Leerkrachten en ouders zijn vaak naïef als het gaat om de mogelijkheden van een smartphone. Zij zien mobieltjes nog steeds als een telefoon waarmee je belt en sms’t en niet als een camera die snel beelden kan verspreiden. Volwassenen doen dit soort pesterijen af met het idee dat er vroeger ook gepest werd en dat je er hard van wordt. 

Zolang andere verplichtingen als school en werk niet lijden onder smartphonegebruik, is er geen reden tot zorg. Mensen vinden het erg leuk om op de momenten die gezellig, leuk en bijzonder zijn een foto of filmpje te maken. Toch vormt smartphonegebruik steeds vaker ook een probleem. Vooral smartphonegebruik en misbruik onder jongeren krijgt veel aandacht. 

En niet vergeten het aantal ongevallen met de auto, fiets,schoolomgeving, afstappende mensen openbaar vervoer, het financiele kostenplaatje.

Echt nodig? natuurlijk niet. Maar vroeger moesten we naar een cabine gaan. Niet zo leuk als mijn smartphone 
Huawei D15 . AMD Ryzen 5 3500 U, 256 GB SSD schijf

pcekspeer
Lid geworden op: 06 aug 2010, 12:44
Locatie: 3530 houthalen limburg

18 okt 2018, 10:32

PC Win7 Prem SP1/64bit/RAM4GB/HD1000GB/IE11//FFox
63.0.3 64bit /Chrome64bit//MSE+Win firewall/WLMail/Gmail/thunderbird/OpenOffice4.1.5/BSA+Micr.SafetyScan+MSRT.-Web Of Trust (WOT)-Spywarebl 5.5--Superantispyw/MBAM/AdwCleaner/JRT/Win10/Ixquick/

pol55
Lid geworden op: 20 mei 2006, 16:03
Locatie: Mijnstreek BE Limburg

18 okt 2018, 16:37

Uitbater in Nieuwpoort bant kinderen uit zijn brasserie: “Ze maken stoelen kapot en jagen anderen weg”


“Ik was het volledig beu. Elke dag werd ik 2 tot 3 keer uitgescholden omdat ik vriendelijk vroeg om niet meer met vuile schoenen op mijn stoelen te springen of met messen in de kussens te snijden. 


“En begrijp me niet verkeerd, dat is niet de schuld van die kinderen. Die zijn nu eenmaal luidruchtig, maar ouders kijken niet meer om en zijn bezig op hun smartphone."
Huawei D15 . AMD Ryzen 5 3500 U, 256 GB SSD schijf