In de Vier Seizoenen reeks 12 Herfst

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

18 okt 2018, 09:15

Afbeelding


Een zonnige donderdagmorgen aan alle maatjes
hier het gewone dagelijkse  HH en dan de boodschappen...

sterkte clive voor de draadjes en de kine...

M-M goede moed bij de dokter... :)

Helena, beetje rustig..? geniet van 't zonnetje,
je zal wel een jasje nodig hebben, het scheelt een paar graadjes :)

Groetjes aan allen en tot later :wink:
Laatst gewijzigd door Oma-C op 18 okt 2018, 17:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

18 okt 2018, 10:22

Dat zullen we proberen te doen van het zonnetje te genieten.
De calvarie van Brussel laten we aan ons voorbijgaan.
Zonde dat het al betaald was, maar mijn verstand zegt dat het goed geweest is.
Seffens mailtje sturen om af te zeggen.
Ook Latijn afzeggen.Vandaag en morgen kalm aan.
Het heeft ook niet veel zin om een hele dag rond te kletsen met een gezwollen pijnlijke, enkel.

De voorraad eten met aangevuld. Het is geen optie te wachten tot dinsdag K. komt.
Ik kan veel toveren, maar dat blijf niet duren.
Geen eieren, geen olie, geen platte kaas, geen smeerkaas, geen yoghurt, en noem maar op.
Geen vlees, geen toespijs, groenten zijn op, zowel in de diepvries als vers.
De moment om die te ontdooien.
Sprak er iemand van rustig aan vandaag? :?

Tot in den draai! 

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

18 okt 2018, 17:07

AfbeeldingGoede namiddag, bijna avond alle maatjes... 
hier is de zon weggegaan tegen de middag
maar het was nog goed voor een wandeling, en het is droog gebleven
De boodschappen zijn ook binnen en er was geen volk in de Colr***
niet moeten aanschuiven aan de kassa... 3 kassa's open en ik alleen
de kassier had zelfs tijd voor een klein klapke zo is het aangenaam winkelen,
pakken wat ik nodig heb en dan naar huis ....zo heb ik het graagAfbeelding

Helena, ook voor voorraad gezorgd... :) dat kan ook op een rustige manier hé....
je neemt er de tijd voor.. zo doe ik dat toch, thuis gaat niks lopen... :oops:
morgen weeral vrijdag... 

Alles op z'n plaats gezet en nog efkes naar het snooker kijken op TV...
straks etenstijd, gewoon een stevige versgemaakte groentesoep met een broodje
Smakelijk jullie ook allemaal en tot morgenAfbeelding
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

mariajohanna
Lid geworden op: 21 okt 2012, 19:49

18 okt 2018, 19:49

Dag dames allemaal, goede avond,
Deze week was een heel drukke week.
Geen dag ging voorbij of er was wel iets waar ik heen ging of moest doen. Wel eens plezierig allemaal maar ik moet mijn huishouden ook nog runnen, he !
Morgen komt dochterlief mee met haar man, die gaat met manlief naar een rijschool in het dorp naast het onze om te kijken wanneer hij zijn 10 u rijlessen kan doen. Waarschijnlijk moet er eerst een aangepaste wagen aangevraagd worden. Eens die uren gedaan moet hij terug naar het centrum een proef van rijvaardigheid gaan afleggen.......
Morgen komen ook de twee hondjes mee, de 2 poorten zijn deze week ook geplaatst, nu kunnen ze buiten ravotten !
Vandaag met nichtje naar Accionwinkel geweest, gisteren naar Voedingssalon met Antwerpse vriendin. 
Verveling was er zeker en vast deze week niet bij. Integendeel. 
En nu wat tv kijken.
Bijlezen zal echt voor morgenavond wezen, denk ik, als het hier wat rustiger is......
Seizoentjes, ik wens jullie allemaal een zo goed mogelijke avond en tot ...... de volgende.
Vriendelijke woorden zijn sleutels die op alle deuren passen

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

19 okt 2018, 09:26

Afbeelding Een aangename vrijdag vandaag.... 
voorlopig nog geen zon maar ze zoekt.. :wink:

Helena, hopelijk iets beter vandaag :roll:

M-J,alles kan zo eens bijeenkomen hé en dan 
heb je teveel te doen... en ja, het huishouden gaat niet lopen
het wacht tot je er zelf aan begint...
Veel succes met de rijlessen van je man, hij zal zich beter voelen
als hij weer wat meer zelfstandig is :)

Hier vandaag nog wat vrijdagse taken en dan is het weer weekend

Alle vrienden eenfijne dag... :wink: 
sterkte en moed aan al wie het nodig heeft  :roll:
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

19 okt 2018, 16:27

Afbeelding Goeie namiddag iedereen, dezon is er toch 
nog doorgekomen tegen de middag maar nu kruipt ze terug weg...
het is al rap avond  en vroeg donker..
Allen een fijne avond en tot morgen... :wink:.
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

anjelierken
Lid geworden op: 16 feb 2017, 17:29

19 okt 2018, 18:38

Hallookes iedereen,

Wij zijn terug van weg geweest, enkele daagjes Nederland, is niet ver en toch anders.We hebben o.a een bezoek gebracht aan Delft.Een historische stad met veel water.Echt mooi.
Manlief is blij dat hij terug thuis is, die gaat niet graag op reis, hij doet het meer om mij een plezier te doen :D.
Morgen Spaanse woef ophalen, ik mis die wel en manlief ook.
Morgen terug naar vader, het is mijn weekend.

HVT: mijn bloembakken staan ook nog buiten, ik had daar begoniaatjes in geplant en die staan nog redelijk mooi.Als ze spreken van vriezen, worden de bloembakken opgeborgen.

Manlief is hier naar De slimste mens( opgenomen) aan het kijken.Dat vindt hij een heel goed programma.In Nederland konden we enkel VRT1 en Canvas nemen.

Dames, tot morgen allemaal.

clive
Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

20 okt 2018, 08:26

Afbeelding
Goedemorgen Seizoentjes, 

Anjelier, Spaanse Woef zal blij zijn als jullie hem gaan halen. En jullie ook  :D

Gisteren was  het hier een aangekondigde stroomonderbreking en een vrij lange. Had dan voor 08.00H alles gestofzuigd en de was had ik dan de donderdag nog gedaan. Op die manier kon ik door met het huishouden en kon ik tijdens de stroomonderbreking de 2 benedenverdiepingen dweilen, tot en met de waskamer. Om de garage te dweilen heb ik dan toch even moeten wachten, want de poort ging natuurlijk ook niet open. 
Maar rond de middag was alles terug in orde en kon ik ook de garage dweilen. Was gisteren vroeger klaar dan anders, want geen radio, geen computer ( de mijne is zo oud dat hij constant in het stopcontact moet blijven zitten), niet nog vlug een machine was instoppen en ophangen enz. Was om 14.00H al klaar met alles wat vroeg voor mij is. Dan zie je toch wel wat een luxe dat is ,gewoon stroom hebben. Maar het is dus gedaan geraakt. Dan gisterenavond de boodschappen nog gedaan, er was bijna niemand in de supermarkt, zo heb ik het graag, hou echt niet van drukte. 

Mijn draadjes zijn verwijderd en het ging om een goedaardig bolletje, dus niets aan de hand. Zit wel nog een plakker op en die mag er maandag af. Maar dokter zei dat het littekentje nog te vers was en dat er best nog geen zon of licht en lucht opkwam. Vind dat raar, toen ik nog jong en schoon was het het beste wondjes open te laten zodat er lucht aankon. Nu ja, zal maar luitsteren wat de dokter me zegt. Plus moet ik op vakantie er een sunblock op doen. Die ben ik gaan halen bij de apotheek in de vorm van een kleine, handige stick. 

Vandaag terug naar de confiserie de zakjes van het doopsuiker van de pup al gaan bestellen en al de vorm van het kaartje gaan kiezen, heb 1 doosje gekocht bij de Post om te kijken of daar dan alles ingaat. Want jullie allemaal krijgen als de pup hier is, dus allemaal eentje opgestuurd. Hij doet het goed, onze pup, daar in Nederland. Als hij 6 weken is, is er een bezoekdag. Neem een hele grote handtas mee en ontvoer hem, denk ik. 

Zo, het is nog vroeg, maar moet straks naar de kapper want we gaan morgen in Hasselt uiteten met onze buren. Dat is een jaarlijkse gewoonte geworden. Er ligt al een nieuw kleedje klaar en een mooi jasje erop.
Vind dat jaarlijks etentje altijd fijn.

Ik ga niet alle namen noemen, maar wens ieder van jullie een prettig weekend. Liefs aan jullie allen en een sterkteknuffel voor wie het nodig heeft.

Muddy Maddy
Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Locatie: Aan het grijze water van de noordzee

20 okt 2018, 08:37

Goede morgen seizoentjes,


vanmiddag afspraak bij de buren om kunst te bekijken.
ventje dinsdag thuisgeweest en we zijn eens goed gaan eten naar een bistro waar ik al lang naartoe wou. dan bijna alles opgekraamd voor de komst van A. Die is er van verwittigd dat ze haar mond niet meer moet opendoen over de koer want dat die halfweg november wordt opgekuist. En dat ik niet meer mee kan helpen als zij hier is. als ik dat wel doe, lig ik 's anderdaags over mijn g*t en dat is nu ook de bedoeling niet. van mijn duim, wou de vervangende dokter niet veel doen, daar er een scan gepland staat.
vrijdag dan meegegaan naar brugge voor te kijken naar die container. ipv 4 cub. raden ze aan een van 8 te nemen, is toch dezelfde prijs. helaas moeten wij wel papierwerk zelf doen, borden zetten zij.
verder niet veel nieuws, behalve dat de lucht hier goed uitgeklaard is omdat ik tegen ventje gezegd heb dat dit alles niet meer kan. 
dinsdag dan naar paul om Jan in het orderboek te zetten. A. is er in geslaagd om een schuif vast te steken.
fijne dag toedels
Cats Rule!

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

20 okt 2018, 09:09

Afbeelding

Een zonnige zaterdagse groet aan iedereen  :wink:

M-M fijn je weer te lezen, en lekker gaan eten in de bistro
kan leuk zijn... en A is poetsvrouw als ik het goed heb, 
dus moet zij alleen voor de poets zorgen, en zich
met geen andere zaken bemoeien hé :oops:
Hopelijk komt het met die schuif goed :roll:
Een fijn weekend... geniet nog van elk zonnetje want het wordt frisser :)

clive fijn dat het bolletje goedaardig was, je kan maar zeker zijn
en zoiets niet uitstellen...en je weet pas wat stroom is als je zonder zit hé :roll:
je staat er niet bij stil dat je het voor bijna alles nodig hebt..
gelukkig is het opgelost :)

anjelierken een aangename uitstap gehad, altijd leuk er even tussenuit
het moet niet ver zijn maar even alles vergeten en genieten
van een andere omgeving is plezant, 
en de woef zal ook blij zijn jullie terug te zien :lol: hou je maar vast :lol:

Ik wens jullie allemaal een heel fijn weekend... salukes :lol:
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

anjelierken
Lid geworden op: 16 feb 2017, 17:29

20 okt 2018, 21:39

Hallookes iedereen,

Spaanse woef is thuis, manlief is hem om 10u gaan ophalen.Ik dacht die gaat blij zijn, niks van.Manlief zei, dat hij meer interesse had in een hond die buiten liep, dan in zijn baasje 8O.Maar hij is wel heel moe.In de namiddag waren manlief en ik in de tuin aan het werken, en normaal loopt hij ook altijd buiten, nu niet, in zijn mand aan het slapen.Ik keek af en toe eens door het raam en hij lag nog altijd uitgeteld in zijn mand.Na het avondeten direct in de zetel op zijn kussen met de poten omhoog en ...slapen.Volgens mij heeft hij slecht geslapen op hotel :D :D, net als zijn baasjes, wij slapen ook altijd slecht op hotel.Ja, ander bed, andere omgeving, soms lawaai.Maar deze nacht, in mijn eigen bed, heb geslapen als een roos :D :D, en manlief ook.

Clive: morgen uit eten met de buren , is altijd gezellig, wij doen dat ook jaarlijks met de buren.Alhoewel buurman voorstander is van meerdere malen per jaar :D :D.
Heb dat vroeger ook altijd gehoord dat wonden blootgesteld aan de lucht beter genezen.Snap niet goed waarom dokter zegt van niet.Eigenlijk is het logisch dat als het blootgesteld is aan lucht toch beter geneest, op voorwaarde dat de wonde zuiver blijft.

Dames, tot morgen allemaal.

clive
Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

21 okt 2018, 08:17

Afbeelding

Goedemorgen Seizoentjes, 

Muddy Maddy, hopelijk heb je genoten van het kijken naar kunst samen met de buren. En wat een goed nieuws van de opruim van de koer. En als een grotere container toch maar even veel kost dan een kleine, kun je inderdaad beter de grotere nemen. Het zal een zorg minder zijn als de koer is opgeruimd. Nog even geduld. 

Oma-C, zag gisteren op TV dat er toch nog veldrijden en zo is, dus je gaat je echt nog niet vervelen en dan jouw prachtige kaartjes nog , waar je ook heel veel tijd insteekt. Ik wens jou een prettige zondag. 

Anjelier, Spaanse Woef dan echt wel uitgeteld, grappig om lezen. Ben blij te lezen dat je mij gelijk heeft wat dat wondje betreft. Nu, de plakker gaat er vandaag af. Doe er wat sunblock op en daarover make-up. Spijtig genoeg is het littekentje niet zo mooi, maar aan de andere kant valt mijn frou erover, dus is het geen ramp. 

Vandaag dus uit eten met de buren. Kleedje en vestje hangen al klaar voor deze gelegenheid. Had gisteren krullen in mijn haar laten leggen want ik heb van dat pierenverdriet en nu zit er dankzij de krullen van gisteren nog wat volume in. 
We zijn gisteren de suikerbonen gaan bestellen voor de pup. Voor manliefs werk hebben we gekozen voor een leuke mand en daar dan losse suikerbonen in. Wisten jullie dat 1 Kg suikerbonen gelijk is aan 246 stuks ? 
De kaartjes kunnen we pas laten drukken op het moment dat hij hier is, maar dat duurt maar 2 dagen en dan kan ik ze opsturen. Er was een koppeltje voor ons en die moesten 350 stuks hebben !!!!!!!! Ben blij dat ik die rekening niet moest betalen, amai. 

Zo, ga dadelijk in pyjama het licht HH doen en dan ga ik me klaarmaken. We vertrekken rond 11.30H. 

Ik wens ieder zonder uitzondering een heel mooie zondag. Liefs aan jullie allen en een knuffel voor wie er eentje kan gebruiken. 

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

21 okt 2018, 09:21

Afbeelding Een zonnige groet .... goeie morgenAfbeelding...
Het was (is) een frisse morgen vandaag...
het zal zo stilaan beginnen de koude nachten...Afbeelding

anjelierken, grappig dat woef zich zo moe gemaakt had 
in het hondenhotel... hij slaapt ...en jullie rust :lol:

clive geniet van het etentje vandaag....smakelijk.... en een litteken geneest
ook mooier als je er gewone nivea-crème opdoet..
maar dat is moeilijk als je make-up gebruikt... hopelijk geneest het mooi :)

M-M, M-J, Helena,  zwanenmeer, en alle seizoentjes, geniet van deze frisse dag
het wordt wennen met iets warmers aan :oops:

Aan alle seizoen-maatjes een hele fijne zondag... en tot later
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

Muddy Maddy
Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Locatie: Aan het grijze water van de noordzee

21 okt 2018, 11:26

Goede morgen seizoentjes,

@anjelier: spaanse woef was dan een schande voor het honderas! :D

ben nog maar een half uur uit mijn bed gerold. en voor mijn gevoel niet eens geslapen. :cry:
vandaag terug naar de buren waarschijnlijk want gisteren was er te veel volk. buren onkruid waren er ook. praatje gemaakt. waarom vragen jullie? omdat ik een paar weken geleden mijn stoute schoenen aan heb gedaan en heb aangebeld en ben gaan praten met buurvrouw onkruid. conclusie: zij dacht dat ik boos was op haar en ik 't omgekeerde. iemand heeft zeker iets gezegd dat niet waar was. dus we gaan gewoon opnieuw beginnen met goede dag te zeggen en tegen elkaar te praten.
Joyce, onze transgender ging naar de kermis. ventje zei zie maar dat je geen kleingeld in je zakken hebt. met al die gevaarlijke attracties.
moet me na de koffie gaan klaarmaken. wilden een varkenshaasje eten maar ze waren op. dus spaghetti van het huis. 
morgen de nuclaire scan, dat gaat verschil geven in de electriciteitsrekening. ik ga licht geven in de duisternis.
ons moeder belde gisteren en als je me vandaag vraagt wat ze gemormeld heeft? geen idee. die ratelde maar door als een konijn op duracells.
woensdag terug naar de dokter. dan pas ga ik weten wat er scheelt of juist niet.
Fijne dag toedels!
Cats Rule!

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

21 okt 2018, 18:42

Afbeelding

Goede avond na weer een mooie zonnige dag...Afbeelding
de was gedaan en de strijk opgeruimd
een broodje gebakken en de vaatwasser leeggemaakt
mezelf zoals elke zondag een goede beurt gegevenAfbeelding
mijn dag was weer goed en ik content...
Na de middag tennis gezien vanuit Antwerpen 
terwijl de strijk door m'n handen ging...
de damescross was er ook nog vanuit Zwitserland 
en nu straks nog de finale van het snooker in Engeland...
Een mooie dag zal het geweest zijn, en ik content :wink:

M-M, mooi zo, mensen denken soms veel.... dat niet zo is
en blijven elkaar van alles verdenken...
praten is nog altijd de beste oplossing als je denkt dat er iets scheelt
niemand zegt dat we bij elkaar in huis moeten gaan zitten
want dat duurt ook nooit lang, gewoon vrienden zijn
met de buren en af en toe een babbeltje, dat is nog het beste
we hoeven ook niet alles van iedereen te weten...ook al ben je vrienden 
elk in z'n eigen huishouden is nog het beste
maar een korte babbel zo nu en dan is best gezellig...
sterkte voor woensdag en hopelijk alles oké :wink:

IK zie zwanenmeer piepen bovenaan, 
hallo.... alles goed daar bij jullie, goede nacht straks

Ik wens iedereen een fijne avond en straks een goede nacht... :)
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".