Raad van mede-eigenaars

Vragen/antwoorden betreffende recht.

BIKERCAT
Lid geworden op: 04 nov 2007, 21:12
Locatie: on the best side of the river

11 okt 2018, 10:59

Hallo Beste : volgende maand hebben wij algemene vergadering van het appartementsgebouw.Er zijn 24 appartementen,onderverdeeld in A=8 app. B = 8 app. en C = 8 app. Nu is er voor elke blok een blokafgevaardigde en voor de onderliggende garages ook een blokafgevaardigde-eigenaar.Die 4 personen zetelen ook in de RVM.Ik zou ook graag in de RVM gaan.Kan men mij dit weigeren?Uit hoeveel personen mag die raad bestaan ?mvg

voorn
Lid geworden op: 27 okt 2006, 10:30
Locatie: Antwerpen

11 okt 2018, 13:48

In de raad van bestuur komen wordt beslist door de vergadering der eigenaars die elk jaar wordt opgeroepen.
De vraag tot aanstellen van de raad moet op de agenda staan.
Er is een aantal bestuursleden wettelijk vast gelegd.
Uw syndicus  moet hiervan op de hoogte zijn.

Raymond1
Lid geworden op: 29 feb 2008, 09:11
Locatie: Hoofdstad van de Smaak

15 okt 2018, 14:07

Volgens mij is er nergens wettelijk vastgesteld uit hoeveel personen de RVM samengesteld is, tenzij eventueel in de basisakte.
Ook is er nergens bepaald dat voor een residentie met afzonderlijke ingangen, elk ingang moet vertegenwoordigd zijn.
Je kan je dus kandidaat stellen bij de AV die beslist over de samenstelling.
DESKTOP - LAPTOP
Windows 10 32 bits - 64 bits
Harde schijf C: 1Tb - 1 Tb
Harde schijf D: 160 Gb - 750 Gb
RAM: 4,00 GB - 16 GB
Edge / Internet Explorer 11 32-bit / - 64 bit
Mozilla Thunderbird
Windows Defender-Windows Firewall - CCleaner

voorn
Lid geworden op: 27 okt 2006, 10:30
Locatie: Antwerpen

15 okt 2018, 15:30

Ik zal het eens vragen op ons syndicus bureau; maar bijna zeker dat er een limiet is; omdat al eens gezegd is op de algemene vergadering. Bij ons 177 app 5 medebeheerders. Kan voorzien zijn in de basisakte of beslist op de algemenevergadering
Als het een groot gebouw is ;dan is het medebeheer niet te onderschatten. Ik doe het technische en mijn vrouw de facturatie en het personeel. Een bijna fulltime job. http://www.quimmo.be/nl/forum/syndicus- ... e-eigendom
55 Monique

21 okt 2018, 15:32

Als iemand zijn ontslag neemt uit bestuur dan kan je u aanmelden en dat wordt er gestemd , door de medebewoners.En heb je meeste voorkeur stemmen  ....En dan gaat dan pas in jaar nadien ....

(Voorbeeld °vergadering op 15/01/2019 , dan gaat dat pas in op 15/01/2020 .) 

Hebben wij hier gehad op de vergadering ....En hier is blok van 20 appartementen ......

Geen leuke job als je mij vraagt , maar moet ieder voor zich uitmaken ....

observator
Lid geworden op: 16 dec 2008, 21:14
Locatie: west-vlaanderen

22 okt 2018, 23:22

vanaf 1.1.2019 zijn de mandaten van Raad van Mede-eigendom maar meer geldig voor 1 jaar maar wel jaarlijks hernieuwbaar

Je kan dus je kandidaat stellen, en indien verkozen (rt volstrekt meerderheid = 50% + 1),  is je mandaat onmiddellijk effectief

Nieuw is ook dat de werking van die Raad niet meer bepaald moet worden in het Reglement van  Mede-Eigendom maar in een Reglement van Orde.

Een verslag over werking van die raad moet wettelijk " op de algemene vergadering" gegeven , het reglement van orde kan ook bepalen dat het verslag met de dagorde voor de Algemene Vergadering wordt meegestuurd,  nuttig voor zij die een volmacht geven of zich niet verplaatsen willen of kunnen om er inzage van te nemen ten kantore van de syndicus.k, 
Dura lex sed lex