terras

Vragen/antwoorden betreffende recht.

BIKERCAT
Lid geworden op: 04 nov 2007, 21:12
Locatie: on the best side of the river

10 okt 2018, 20:46

Hallo beste: ik woon in een appartement op de gelijksvloer en heb achteraan een terras.Twee personen van de vier die in raad van mede -eigenaar zitten eisen dat er een architect komt zien opdat de asfaltbedekking nog goed is.Op de asfalt liggen wel tegels waarop gelopen wordt.Er liggen zo 6 terrassen,2 ervan zijn na lekkage vernieuwd.Er is in het voorjaar een lek geweest.Dat is hersteld maar nu dringen die twee personen er op aan bij de syndicus dat een architect komt die betaalt moet worden door de gemeenschap.Die 2 personen dreigen er ook mee dat de 4 overige terassen moeten opgebroken worden omdat de asfalt te oud is.Het is volgens mij een afrekening van vorige andere gebeurtenissen waar zij in het ongelijk gesteld zijn .Kunnen die twee personen zomaar iets eisen ???? mvg 
55 Monique

21 okt 2018, 15:44

U contract nalezen bij aanvang als je u appartement hebt gekocht .

Kosten algemene delen word aangerekend en daar betaald iedere medebewoner voor .Of zou anders moeten vermeld staan in contract ....

Als ze iemand aanstellen uit Syndicus zelf , is dat eerst prijzen bestek , zo snel word daar niet aangerekend .
En dan gaat dat pas in jaar nadien na algemene vergadering ...Is echt dringend , dat word direct gemaakt .

Als ik goed lees denk dat je daar met probleem zit platte daken en dat ze dat willen checken wat de mogelijkheden zijn .

Op de vergadering word altijd gestemd ....Moet je afwachten wie voor is of niet ....

voorn
Lid geworden op: 27 okt 2006, 10:30
Locatie: Antwerpen

21 okt 2018, 16:02

Bij een VME zijn de terrassen alsvolgd verdeelt.
De tegels zijn van de eigenaar.
De chappe en roofing onderaan van de VME
Is de chappe en roofing aan vernieuwing toe dan vallen alle kosten tenlaste van de VME.
Een minder kostelijke reparatie is roofing op de tegels en daar terug tegels op. Ook dit is voor de VME

Paca
Lid geworden op: 28 sep 2006, 01:58
Locatie: Suzhou

23 okt 2018, 00:26

Voor wat staat de afkorting "VME"???

voorn
Lid geworden op: 27 okt 2006, 10:30
Locatie: Antwerpen

23 okt 2018, 09:19

VME: Vereniging van mede eigenaars.

Jockey
Lid geworden op: 08 dec 2009, 23:19
Locatie: Wuustwezel

29 mei 2019, 20:38

BIKERCAT schreef:
10 okt 2018, 20:46
Hallo beste: ik woon in een appartement op de gelijksvloer en heb achteraan een terras.Twee personen van de vier die in raad van mede -eigenaar zitten eisen dat er een architect komt zien opdat de asfaltbedekking nog goed is.Op de asfalt liggen wel tegels waarop gelopen wordt.Er liggen zo 6 terrassen,2 ervan zijn na lekkage vernieuwd.Er is in het voorjaar een lek geweest.Dat is hersteld maar nu dringen die twee personen er op aan bij de syndicus dat een architect komt die betaalt moet worden door de gemeenschap.Die 2 personen dreigen er ook mee dat de 4 overige terassen moeten opgebroken worden omdat de asfalt te oud is.Het is volgens mij een afrekening van vorige andere gebeurtenissen waar zij in het ongelijk gesteld zijn .Kunnen die twee personen zomaar iets eisen ???? mvg 
Hallo Bikercat. Mag ik vragen hoe dit is afgelopen?
Weet je,je kan perfect ruzie maken en toch vrienden blijven...