Eigenschappen checken

Vragen/antwoorden betreffende computer software.

arizona
Lid geworden op: 12 jan 2007, 14:46

25 okt 2018, 19:16

Beste PC genoten, onder W10 versie 1809(4 oktober) kan ik de eigenschappen van een dossier niet meer checken, de "meter"slaat op hol en geeft soms een file aan van 800 GB wanneer ik de echte waarde van de file op 7-8 GB schat,of omgekeerd, een dossier van (op mijn laptop gechekt)werkelijke inhoud 85 GB, geeft mijn desktop amper 40 GB...
Na een backup op een externe schijf kontroleer ik graag of de kopij overeenstemd met deze van mijn desktop,ik kan dus niet meer vergelijken gezien mijn desktop geen exacte meting doet(met enorme verschillen zoals hierboven aangehaald).
Wat zou de oorzaak zijn(die 1809 update ?)en is daar een mouw aan te passen.
Bedankt bij voorbaat voor eventuele hulp.

Sony
Lid geworden op: 19 feb 2005, 13:45
Locatie: Boom

26 okt 2018, 14:38

arizona,

M$ heeft de roll out van Windows 10 1809 gestopt omdat er te veel bugs inzitten.
https://blogs.windows.com/windowsexperi ... -insiders/
Hopelijk komt voor jou probleem ook een fix.

Sony
I Afbeelding SeniorenNet

arizona
Lid geworden op: 12 jan 2007, 14:46

26 okt 2018, 17:19

Dank U Sony,zou ik nog even kunnen terug draaien naar de vorige update ? Mvgr.

Sony
Lid geworden op: 19 feb 2005, 13:45
Locatie: Boom

26 okt 2018, 17:33

arizona,

binnen de 10 dagen moet het zeker lukken mogelijk met
die problemen dat het langer kan ? Eens kijken via Google

https://support.microsoft.com/nl-be/hel ... ry-options

Goed lezen het is niet alleen om naar een andere Windows te gaan maar de duurtijd
van de mogelijkheid om naar een eerdere versie van Windows 10 terug te gaan
wordt hier ook  op 10 dagen gesteld. Je zult dat moeten uitproberen.

Teruggaan naar de vorige versie van Windows Voor een beperkte tijd na de upgrade naar Windows 10 kunt u naar uw vorige versie van Windows teruggaan door de Startknop > Instellingen > Bijwerken en > Herstel te selecteren en vervolgens Aan de slag onder Teruggaan naar de vorige versie van Windows 10. Hiermee blijven uw persoonlijke bestanden intact, maar worden apps en
stuurprogramma's verwijderd die zijn geïnstalleerd na de upgrade,
evenals wijzigingen die u in instellingen hebt aangebracht. In de meeste
gevallen hebt u 10 dagen om terug te gaan. Als u wilt teruggaan, moet u:
  • Alles in de mappen windows.old en $windows.~bt na de upgrade behouden.
  • Alle gebruikersaccounts die u hebt toegevoegd na de upgrade verwijderen.
  • Zorg ervoor dat u het wachtwoord weet waarmee u zich hebt aangemeld bij Windows 7 of Windows 8.1 (als u een wachtwoord gebruikte).
  • Houd het USB-station bij de hand dat u hebt gebruikt om de upgrade naar Windows 10 uit te voeren (als u een USB-station hebt gebruikt).
OpmerkingAls je teruggaat naar Windows 8.1, werken sommige toepassingen van Windows mogelijk niet meer, zoals Mail en Personen. Als je deze apps
wilt herstellen, installeer je ze opnieuw vanuit de Microsoft Store.Als teruggaan niet beschikbaar is
  • Controleer of u de pc kunt terugzetten naar de fabrieksinstellingen. Hiermee wordt de versie van Windows die bij de pc
    werd geleverd, opnieuw geïnstalleerd en worden persoonlijke bestanden,
    toepassingen en stuurprogramma's die u hebt geïnstalleerd, evenals
    wijzigingen in instellingen, verwijderd. Ga naar Instellingen > Bijwerken en beveiliging > Herstel > Deze pc opnieuw instellen > Aan de slag en zoek naar Fabrieksinstellingen terugzetten.
  • Als je een productcode hebt gebruikt voor je vorige versie van Windows, gebruik je het hulpprogramma voor het maken van een medium om
    een installatiemedium te maken voor Windows 8.1 of Windows 7, en gebruik je dat om een schone installatie uit te voeren.
Informatie voor Windows InsidersAls je een Insider bent en de huidige preview-versie niet goed werkt, ga je naar Instellingen > Bijwerken en beveiliging > Herstel > Terug naar een eerdere build. Hiermee worden uw persoonlijke bestanden niet verwijderd. Onlangs
geïnstalleerde apps en stuurprogramma's worden wel verwijderd en
instellingen worden teruggezet op de standaardwaarden.Als u teruggaat naar een eerdere build, wordt u niet verwijderd uit het Insider-programma. Wanneer de
volgende preview-versie gereed is, wordt deze op uw pc geïnstalleerd.


Sony 
I Afbeelding SeniorenNet

arizona
Lid geworden op: 12 jan 2007, 14:46

28 okt 2018, 08:37

Van harte bedankt Sony ! DAT is PC-hulp !
Mvgr !