1 Cyclisten Spich, Lichting Augusus 1970-Juli 1971- A Cie

Zoek je maten uit je legertijd? Wil je herinneringen ophalen met andere die in dezelfde kazerne lagen?

stormfuselier_9460
Lid geworden op: 13 feb 2010, 11:11
Locatie: Wuustwezel-Gooreind

29 jan 2014, 09:33

IK was van 03/08/1970 - 31/07/1971, Bij de 1 Karabiniers-Wielrijders (1 Cyclisten) Spich.
Wij lagen in Kwartier Knesselaere, blok Halen, A Cie.
onze Comp-comd Was Kapitein Guy Verhoeven,ik Was in het 1 ste Pel-3de Sectie, onze Pel- Comd was Luitenant Van Esser.
Wij zijn in 09/1970 gaan defileren in peterstad Genk,en hebben in 02/1971 de Wistofus gedaan in Vogelsang,en ook gaan defileren op 21/07/1971 te Brussel.
Indien er personen zijn die ook van deze lichting waren graag een seintje.

Tonny2401
Lid geworden op: 26 okt 2018, 21:37
Locatie: Hasselt

26 okt 2018, 21:48

Beste ik was een beetje eerder in Spich.
24Jan 1970 van Stochem-Heinz (Arlon) als AMX chauffeur naar Duitsland.
Ik had ook Kapitein Verhoeven als Commandant en Jean Van Esser als Luitenant.
Ook ik sliep in Blok Knesselaere.
CSM was SM Corvers en
Jules Maeremans was de korporaal BV in het wapenmagazijn en op de parking.
We hadden ook nog Chef Vandeweyngaard en chef Kindermans.
Jean Van Esser is vorig jaar overleden. 10j geleden trof ik nog een kamergenoot in Briele bij Ieper.
Pol Deweerd. Ik heb een heel aangename namiddag met hem beleefd en vele oude koeien uit de gracht gehaald.
Wij waren de eerste groep Cyclisten die Genk bezocht als peterstad. De initiatiefnemer is ook vorig jaar overleden. Ik ben intussen al 44j de naaste buurt an iemand uit de B-compagnie. Bij ons lag ook nog een Achiel maar zijn familienaam valt me nu niet te binnen.

Tonny2401
Lid geworden op: 26 okt 2018, 21:37
Locatie: Hasselt

26 okt 2018, 21:52

Sorry ik was vergeten de naam van de initiatief nemer Jan Van de Kerkhof erbij te zetten. 5misschien al de ouderdom.

stormfuselier_9460
Lid geworden op: 13 feb 2010, 11:11
Locatie: Wuustwezel-Gooreind

27 okt 2018, 09:41

Tonny2401 schreef:Beste ik was een beetje eerder in Spich.
24Jan 1970 van Stochem-Heinz (Arlon) als AMX chauffeur naar Duitsland.
Ik had ook Kapitein Verhoeven als Commandant en Jean Van Esser als Luitenant.
Ook ik sliep in Blok Knesselaere.
CSM was SM Corvers en
Jules Maeremans was de korporaal BV in het wapenmagazijn en op de parking.
We hadden ook nog Chef Vandeweyngaard en chef Kindermans.
Jean Van Esser is vorig jaar overleden. 10j geleden trof ik nog een kamergenoot in Briele bij Ieper.
Pol Deweerd. Ik heb een heel aangename namiddag met hem beleefd en vele oude koeien uit de gracht gehaald.
Wij waren de eerste groep Cyclisten die Genk bezocht als peterstad. De initiatiefnemer is ook vorig jaar overleden. Ik ben intussen al 44j de naaste buurt an iemand uit de B-compagnie. Bij ons lag ook nog een Achiel maar zijn familienaam valt me nu niet te binnen.

Tony
 Dan hebben wij daar nog samen in blok knesselaere geweest, ik was in het eerste pel-3 sectie en sliep in kamer 220 boven?
Jules Maeremans was dat ook niet de RP van de A cie , en ik weet dat er een amx chauffeur was die ook Pol noemde, en die kon tatoe's zetten, maar enkel met een anker, als dat die vriend van u was, ik heb nog altijd zijn anker op mijn onderarm staan.
Ik heb zelf op fb een groep voor ex dienstplichtigen van 1 Cy-kwartier knesselaere Spich, moest ge interesse hebben je kan altijd op de groep een aanvraag doen om lid te worden, en dan krijg je van mij een berichtje via Messenger om je stamnummer, cie en begin en einde legerdienst te vragen, en als je die dan hebt gegeven word je aanvaard in de groep, we zijn al met 299 leden.https://www.facebook.com/groups/1411550142421007/

Grts Luc ex stormfuselier boordschutter amx.

stormfuselier_9460
Lid geworden op: 13 feb 2010, 11:11
Locatie: Wuustwezel-Gooreind

27 okt 2018, 23:07

Tony,

Ik heb je aanvraag ontvangen om in mijn groep te komen, maar daar ik op uw profiel geen bericht via Messenger kan versturen om je gegevens te vragen heb ik via fb een vriendschapsverzoek gestuurd, zodat je via die weg mij de gevraagde gegevens kan bezorgen, mvg Luc- beheerder.

stormfuselier_9460
Lid geworden op: 13 feb 2010, 11:11
Locatie: Wuustwezel-Gooreind

28 okt 2018, 10:12

Tony

Ik heb een foutje gemaakt in mijn antwoord, het Kwartier noemde Knesselaere, en de A Cie lag in blok Halen.
Afbeelding
Afbeelding

Krakipov
Lid geworden op: 04 sep 2019, 15:43

04 sep 2019, 16:43

Beste,
Mijn naam is Ignace en was collega soldaat in jouw lichting . Ik was chauffeur van luitenant Van Esser en heb ook in die functie deelgenomen aan de grote oefening in Vogelzang,met een Willy Overland jeep zonder deuren of dak en een grote radio achterop. Mijn radio oproepnaam was Victor 5 . Onze eerste sergeant was De Hane en de majoor -kolonel noemde de Bussere . Ik lag op het gelijkvloers in het eerste gebouw na het binnenrijden , was dat niet Knesselaere ? Soms was ik de haarkapper van dienst wanneer iemand de wacht op moest en zijn haar net iets te lang was. Er zijn nog een paar namen die ik mij herinner van kameraad soldaten op mijn kamer zoals Danny Heiligen, Cassiers, Oktaaf Blancquaert . groeten ,

stormfuselier_9460
Lid geworden op: 13 feb 2010, 11:11
Locatie: Wuustwezel-Gooreind

19 sep 2019, 16:37

Beste,
Mijn naam is Ignace en was collega soldaat in jouw lichting . Ik was chauffeur van luitenant Van Esser en heb ook in die functie deelgenomen aan de grote oefening in Vogelzang,met een Willy Overland jeep zonder deuren of dak en een grote radio achterop. Mijn radio oproepnaam was Victor 5 . Onze eerste sergeant was De Hane en de majoor -kolonel noemde de Bussere . Ik lag op het gelijkvloers in het eerste gebouw na het binnenrijden , was dat niet Knesselaere ? Soms was ik de haarkapper van dienst wanneer iemand de wacht op moest en zijn haar net iets te lang was. Er zijn nog een paar namen die ik mij herinner van kameraad soldaten op mijn kamer zoals Danny Heiligen, Cassiers, Oktaaf Blancquaert . groeten ,

Ignace,
ik heb al de namen en foto's van de mannen van mijn lichting van het eerste en tweede peloton A Cie lichting 08/1970-29/07/1971, daar wij maar met 55 waren, is er een maand of twee na ons een nieuwe lichting binnen gekomen en die zijn dan ons derde peloton geworden, ik ken u anders wel niet, en de namen die ge geeft van 1Sgt De Hane, en Majoor-Kolonel de Bussere zegt mij ook niet veel.
Ik heb wel een fb groep voor dienstplichtigen van 1 Cy.
https://www.facebook.com/groups/1411550142421007/

Vuur en Vlam

Grts Luc.

stormfuselier_9460
Lid geworden op: 13 feb 2010, 11:11
Locatie: Wuustwezel-Gooreind

19 sep 2019, 17:02

Ignace

Dit heb ik gevonden van u, gij waart bij de verkenners in de Steun Cie, en daar was Lt-Jean Van Esser ( reeds overleden ) de Pel Comd, die was in de A cie mijn pel Comd, maar is nadat wij de Wistofus hadden gedaan in februari 1971 naar de verkenners overgegaan, daarom dat ik u ook niet kon plaatsen, daar gij er u cie niet had bijgezet als ge op mijn bericht reageerde, je mag altijd een aanvraag doen om in mijn fb groep te komen, maar beantwoord daar dan wel mijn vragen die ge krijgt bij uw aanvraag.
Laatst gewijzigd door stormfuselier_9460 op 19 sep 2019, 17:50, 1 keer totaal gewijzigd.

stormfuselier_9460
Lid geworden op: 13 feb 2010, 11:11
Locatie: Wuustwezel-Gooreind

19 sep 2019, 17:06

Afbeelding

Links Olt- Jean Van Esser, met Kap. Guy Verhoeven en de A Cie tijdens de aanvaarding van Genk als peterstad 09/1970 ( Ik sta ergens achteraan, niet te zien op de foto )
Laatst gewijzigd door stormfuselier_9460 op 19 sep 2019, 17:53, 1 keer totaal gewijzigd.

stormfuselier_9460
Lid geworden op: 13 feb 2010, 11:11
Locatie: Wuustwezel-Gooreind

19 sep 2019, 17:08

Afbeelding

Links vooraan op beide foto's Lt-Jean Van Esser op het eerste defile in Peterstad Genk september 1970.

stormfuselier_9460
Lid geworden op: 13 feb 2010, 11:11
Locatie: Wuustwezel-Gooreind

01 mar 2020, 10:38

Links amx chauffeur Pol A Cie. De tatoe man
Afbeelding