garantie

Vragen/antwoorden betreffende recht.

swasasje
Lid geworden op: 09 mei 2005, 21:40

31 okt 2018, 23:44

Ik kocht in het voorjaar een nieuwe grasmaaier model zitmaaier, van een degelijk merk en redelijke dure prijs.
Het maaiseizoen is voorbij, en voor de winterstalling wou ik hem een grondige poetsbeurt geven.
Bij het demonteren van het maaidek kan ik bij de onderkant komen. daar zie ik dat die slecht gespoten is(geverft). dat er zelfs nog laswerken gebeurd zijn bij de montage. en deze zijn ze waarschijnlijk vergeten te verven. Ik zie zelfs al roestvorming!
Ik ben bang, als ik mijn toestel naar de verdeler doe, men deze mankementen met een verfborsteltje gaan verdoezelen! Ik wil een degelijke herstelling. Hoort dit bij de garantie?
Wie kan me raad geven in deze zaak?

wardje
Lid geworden op: 04 dec 2005, 15:46
Locatie: oostrozebeke

01 nov 2018, 07:29

Als je al het ganse seizoen gras hebt mee afgereden, is het mogelijk dat de verf al gedeeltelijk is afgesleten door het rond vliegend gras en takjes, enz. ( werkt als schuurpapier), maar je kan eens terug gaan naar de verkoper en hem mee confronteren.
Met de laswerken dat je ziet die gebeurt zijn met de montage ,dat zijn een ander paar mouwen, dat zal je moeten kunnen bewijzen dat die werkelijk tijdens de montage gebeurt zijn ( denk ik ?); maar je kan proberen.
Of dit alles onder de garantie valt , kijk eens in je aankoopformulier of daar iets van te bespeuren valt.

pcekspeer
Lid geworden op: 06 aug 2010, 12:44
Locatie: 3530 houthalen limburg

01 nov 2018, 09:35

swasasje schreef: Wie kan me raad geven in deze zaak?
Wil je de garantie ooit eens kunnen aanspreken: vooral niet zelf gaan prutsen.
De verkoper is je eerste aanspreekpunt.
Geen verhaal? Dan de fabrikant.

:wink:
PC Win7 Prem SP1/64bit/RAM4GB/HD1000GB/IE11//FFox
63.0.3 64bit /Chrome64bit//MSE+Win firewall/WLMail/Gmail/thunderbird/OpenOffice4.1.5/BSA+Micr.SafetyScan+MSRT.-Web Of Trust (WOT)-Spywarebl 5.5--Superantispyw/MBAM/AdwCleaner/JRT/Win10/Ixquick/