AUDIO - verbinding met TV - CD - enz.

Hier kan je met elkaar discussiëren of vragen stellen over (digitaal) filmen, technieken, problemen, montage, video, bewerking en materiaal; alsook over Digitale TV.

FLAMINGOGENT
Lid geworden op: 09 apr 2006, 11:31
Locatie: Gent

07 nov 2018, 18:42

Beste,

Ik heb mij een nieuwe TV aangeschaft met de allerlaatste nieuwste snufjes (mijn vorige was 10 jaar oud).
Ik bezit een receiver van Sony - de STR-DB725 - die in maart 2019 de jeugdige leeftijd zal hebben van 20 jaar !!! en die heeft maar de aloude verbindingsmogelijkheden.

Ik zou mij dus een nieuwe "versterker" willen aanschaffen, daar deze enkel gebruikt wordt voor het doorgeven van het geluid van mijn TV en van mijn CD-speler en mijn DVD-recorders.
Het gedeelte van receivers - de tuner - gebruik ik bijna nooit.

Ik heb dan ook 3 vragen  voor een nieuw toestel met de laatste mogelijkheden :
* Voor hetgeen ik wil,  zou ik overgaan naar een "versterker" of terug een "receiver" nemen ?
* Zijn er meer voordelen bij een receiver - qua verbindingen en geluid ?
* Wat is het verschil tussen al die grote merken voor een mooi geluid ?

Flamingo 8O :?:
W 10 - 64 bits -Moederbord Gigabyte GA-P55-USB3 ATX - Processor Intel Dual Core i5 - Grafische kaart Asus ENGT220/DI/1GD3 - Firewire Belkin F5U502EA - HDD Western Digtal 320 en 500 Gb - Mozilla Firefox en Thunderbird - Beveiliging AVAST

paullamb
Lid geworden op: 07 jun 2005, 00:03
Locatie: Lommel

07 nov 2018, 20:49

Welke tv heeft u gekocht?
waarschijnlijk een goed model. Ik zou eerst afwachten wat voor een geluid hij geeft op radiozenders. Indien u nog cd s of audio dvd gebruikt moetu zich iets anders aanschaffen. Maar dat kon u bestmetTV verkoper bespreken.

boeffer
Lid geworden op: 07 feb 2012, 21:58
Locatie: In mijn zetel

08 nov 2018, 00:00

Tuner, FM wordt vervangen.
Denk ook aan uw boxen, na 6 j zijn meestal tweeters versleten. De ringen van uw bassen en middentonen weet ik niet ,naargelang hoe hard ge speelt of door UV.
Ik speel met een mosfet versterker. Mijn digitale omvormer doet de rest: usb of optisch <=>tulp.
W10 Wondershare Filmora Video Editor,16:9=1920*1080 ; 4:3=1440*1080, de slijtageslag duurt langer dan de waarborg