Mac Sierra safari?? Foto's

Vragen/antwoorden betreffende de Macintosh
MaLoReg

01 okt 2018, 09:34

Ik heb het geweten maar terug vergeten......Foto's die op e-mail binnenkomen en die ik wil bewaren!
Hoe bewaar ik die nu weer: onder archief/weergave???
'k Ben het totaal kwijt.

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

01 okt 2018, 10:10

Best bewaar je je foto's in afbeeldingen. Je kan ook gebruik maken van "Foto's" een app.
Als je foto's teveel geheugen innemen kan je ze ook op afzonderlijke geheugensticks stokkeren.
Die moet je wel regelmatig openen of het lukt na een tijdje niet meer om ze open te doen.
Als je die foto's absoluut niet kwijt wil, dan moet je ze vorm geven in een papieren album.
In het  Kruidvat zijn regelmatig acties, ook op andere plaatsen.

Ik weet niet hoe handig jij daar in bent, maar je zou zelfs een album kunnen maken online met de app "Foto's" en alles opsturen om dan het afgewerkte album in je brievenbus te vinden.Niet aan mij besteed, wegens te ongeduldig...  
MaLoReg

01 okt 2018, 11:08

Oei klinkt een eetje ingewikkeld.
Als ik opde onderste balk naar 't icoon foto's ga dan zie ik wat ik daar geplaatst heb.
Dat was eerst iets bovenaan de balk-maar dat ben ik vergeten:archief/wijzig/weergave/geschiedenis/bldwijzer/venster........
en zo kwamen die dan in fot's terecht

Danny.
Lid geworden op: 15 mei 2003, 21:42
Locatie: Vlaams Brabant

01 okt 2018, 11:40

MaLoReg, het geheugen is een faculteit waar je een massa gegevens kunt in onderbrengen, maar ze daar terug vinden is een andere zaak.

Ik heb een doc bestand alwaar ik belangrijke informatie in opschrijf, en daar kan ik dan gaan zoeken ...

Groetjes

Danny
Windows 11 Home 64-bit, Ram 8GB, Medion Akoya E23403 All-In-One, Microsoft Defender
MaLoReg

01 okt 2018, 11:42

Het is NIET iets dat ik moet terugvinden !
E-Mails met foto's daar wil ik die foto's in Foto's (onderaan de balk) zetten maar dan moest ik ergens bovenaan de balk iets aanduiden......'k Heb het al vaker gedaan maar nu weet 'k het niet meer.

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

01 okt 2018, 14:00

Maar neen MaLoReg, je sleept je foto gewoon uit de mail naar het icoontje foto's in je menubalk onderaan of rechts van je bureaublad, weet ik veel waar jij je balk hebt geplaatst, het icoontje wipt dan even op en neer en hop gefikst.

Of je zet de foto op je bureaublad en sleept het dan vandaar in "Foto's"

Of als je het graag ingewikkeld maakt ga je naar Archief en klik op importeer, maar dat moet je wel eerst de foto uit de mail naar je bureaublad slepen.
MaLoReg

01 okt 2018, 14:23

Sleep je foto uit de mail naar het icoontje!
nu zit ik in de puree- heb dat gedaan en idd ze staan onder foto’s ( onder en niet naast elkaar) maar t probleem is dat k. U de Mac niet kan gebruiken want mijn blad is onlees/0nbruikbaar daar het bedekt is met foto’s die ik er niet terug uit krijg.
dus: blad waarnormaal mijn text staat mails etc daarover staan nu foto’s en k tik deze tekst op Ipad

DannyVandeVelde
Lid geworden op: 07 aug 2017, 19:30
Locatie: Eeklo

01 okt 2018, 16:28

Helena van Troje schreef:Maar neen MaLoReg, je sleept je foto gewoon uit de mail naar het icoontje foto's in je menubalk onderaan of rechts van je bureaublad, weet ik veel waar jij je balk hebt geplaatst, het icoontje wipt dan even op en neer en hop gefikst.

Of je zet de foto op je bureaublad en sleept het dan vandaar in "Foto's"

Of als je het graag ingewikkeld maakt ga je naar Archief en klik op importeer, maar dat moet je wel eerst de foto uit de mail naar je bureaublad slepen.
Bedankt weer iets bij geleerd vroeger werkte ik via importeren dus zo gaat het een stuk sneller  :lol:
MaLoReg

01 okt 2018, 18:31

Mijn buurman heeft 't ff uitgelegd en nu weet ik het weer;is héél erg simpel:
Je gaat naar de mail waar de foto's staan-dan scol je naar boven tot aan een lijk die onder de adressen staat en daar klik je op het hoedje. Dan zie je een lijstje van alle foto's en ze vragen: importeren. daar klik je op.

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

02 okt 2018, 13:23

Ai MaLoReg wat heb ik je aangedaan?
Al die foto's zwier je met gemak in je vuilbakje en je bureaublad is terug proper opgekuist.
Maar, dat zal je buurman je wel uitgelegd hebben.

Maar, nu kan ik niet aan je uitleg aan uit. 

Ik citeer: "dan scol je naar boven tot aan een lijk" 

Ik vertaal voor mezelf: dan scrol je naar boven tot aan een ??? en met een hoedje.
Ik ga dat eens uitvissen hoe dat marcheert.

Aan Danny Vandevelde graag gedaan. Met drie zonen en een rits kleinkinderen die erg pc-vaardig zijn leer je de verkort weggetjes wel hoor!
MaLoReg

02 okt 2018, 13:29

Al die foto's in vuilbak??? Kan ni volgen maar't geeft ni!
Uiteraard bedoelde ik 'lijn' en niet lijk.
( 'k moet er zelf om lachen......"naar boven scrollen tot aan een LIJK" hahahahaha.
Dus je scrolt naar boven en onder geadresseerde zie je een lijn lopen. Naast die lijn vind je een ^
daar ga je op staan en dan krijg je de vraag of je deze foto's wilt bewaren.
Did U get it???????Am I clear????? Waarsc hijnlijk niet maar dat ist systeem dat hier werkt.

DannyVandeVelde
Lid geworden op: 07 aug 2017, 19:30
Locatie: Eeklo

02 okt 2018, 13:55

Helena van Troje ,

Da zal wel zijn achter zelfs onze kleinsten kunnen we op dit gebied veel leren, ik zelfs ben altijd blij met zulke tips.
Ik zou mijn Apple niet meer willen missen, het was maar amper een dagje wennen. 
Macbook air
OS X El Capitan

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

02 okt 2018, 23:43

MaLoReg gesnopen  :D

macfab
Lid geworden op: 06 sep 2006, 21:53
Locatie: Brugge

17 nov 2018, 11:21

Er komt een mail met foto binnen.
1. Klik op de foto tegelijkertijd met de ctrl-toets en de muis en men beschikt over een waaier aan mogelijkheden.
2. Klik op de foto en sleep hem naar uw desktop en beslis dan wat je ermee wil doen.