WAAROM ISRAEL ?

hier is plaats voor alle wereldreligies

ebenhaezer
Lid geworden op: 16 jul 2008, 14:14
Locatie: Vlaanderen .

13 sep 2018, 17:42

Fazal schreef:Door dat ellenlange citaat van zichzelf hierboven, krijgen we nu al voor de tweede keer de bijbel op onze boterham.
Dat is echt niet nodig hoor ebenhaezer, we lezen het toch geen tweede keer.
ebenhaezer schreef: 
 Ho Fazal , ik ken geen enkele ware gelovige , die gek geworden is door het lezen van Gods Woord !  En dat Woord heeft zijn doel volop bereikt !  De hele wereld is in zijn bereik gekomen en meer dan een miljard mensen hebben Hem ( God )  aangenomen  ! 
Ik wel! Ik ken er zelfs veel, héél veel!
Er lopen meer 'gekke' godsdienstfanaten dan andere op deze wereld.
En er komen er nog dagelijks ontelbaren bij, en ze worden alsmaar gekker en gekker.


Tjonge Fazal ,  nog ALTIJD  niet begrepen  dat naamchr. of meelopers , geen WARE christenen zijn ?  Net zoals er in de politiek  vurige aanhangers zijn  , maar ook veel meelopers zonder te weten waarom  ; en die heb je overal , zelfs hier op dit Forum , alleen maar om er bij te zijn  tja !
Durf dan God vertrouwen , neem Hem op zijn Woord .
Fazal

13 sep 2018, 17:58

Ik had het wel over 'gekke godsdienst-fanaten' hé ebenhaezer.
Niet over meelopers die enkel meelopen om mee te lopen.
Zo zijn er ook natuurlijk, daar niet van.

Toch blijf ik raar vinden dat er meer en meer gelovigen zijn die duidelijk het noorden hebben verloren, en zgz in de naam van een of andere god, moorden en andere gruwelijkheden plegen. Dàt zullen in ieder geval niet zomaar meelopers zijn!

ebenhaezer
Lid geworden op: 16 jul 2008, 14:14
Locatie: Vlaanderen .

13 sep 2018, 18:08

talisman schreef:
ebenhaezer schreef:
talisman schreef:
ebenhaezer schreef:
Hé Talisman , dàt is de wijsheid dezer wereld hoor ! Gelovigen worden onderwezen door Gods Geest , en WIE KAN HET BETER WETEN !!!
Gelovigen worden voor de zot gehouden door deze joodse geschriften wat ze de Bijbel noemen. JE ZOU BETER MOETEN WETEN.


Ja Talisman , ik weet het ook beter , omdat ik luister naar onze Schepper !
Hoor je nu al stemmen ? Men noemt dat tegenwoordig schizofrenie.
Wie denk jij die het beter kunnen weten ? 
DE MAKER OF ZIJ DIE GEMAAKT ZIJN ! 
Toch maar je huisdokter eens raadplegen hoor. Op jouw leeftijd is dit geen zeldzaamheid.


Nee Talisman , nog nooit stemmen gehoord ! misschien is dat niet nodig ,  omdat ik altijd goed luister naar Zijn Woord !  Geen gevaar dus jongen ! 
Durf dan God vertrouwen , neem Hem op zijn Woord .

Paul Siemons
Lid geworden op: 03 feb 2004, 21:22

13 sep 2018, 18:45

ebenhaezer schreef:
Tjonge Fazal ,  nog ALTIJD  niet begrepen  dat naamchr. of meelopers , geen WARE christenen zijn ?  Net zoals er in de politiek  vurige aanhangers zijn  , maar ook veel meelopers zonder te weten waarom  ; en die heb je overal , zelfs hier op dit Forum , alleen maar om er bij te zijn  tja !
En U bent een "echte christen"  ……. van hoogmoed gesproken !!

talisman
Lid geworden op: 28 sep 2012, 09:05

13 sep 2018, 18:53

ebenhaezer schreef:
Ja Talisman , ik weet het ook beter , omdat ik luister naar onze Schepper !
Hoor je nu al stemmen ? Men noemt dat tegenwoordig schizofrenie.Toch maar je huisdokter eens raadplegen hoor. Op jouw leeftijd is dit geen zeldzaamheid.
Nee Talisman , nog nooit stemmen gehoord ! misschien is dat niet nodig ,  omdat ik altijd goed luister naar Zijn Woord !  Geen gevaar dus jongen ! 
Dus je hoort wél stemmen, je zegt het hier zelf ! Bij luisteren hoort er klank bij mijn weten of je hoort niks. En ik loop geen gevaar hoor. Jij loopt gevaar dat er op een dag een stel witte jassen je komen halen.

ebenhaezer
Lid geworden op: 16 jul 2008, 14:14
Locatie: Vlaanderen .

14 sep 2018, 16:02

talisman schreef:
ebenhaezer schreef:
Ja Talisman , ik weet het ook beter , omdat ik luister naar onze Schepper !
Hoor je nu al stemmen ? Men noemt dat tegenwoordig schizofrenie.Toch maar je huisdokter eens raadplegen hoor. Op jouw leeftijd is dit geen zeldzaamheid.
Nee Talisman , nog nooit stemmen gehoord ! misschien is dat niet nodig ,  omdat ik altijd goed luister naar Zijn Woord !  Geen gevaar dus jongen ! 
Dus je hoort wél stemmen, je zegt het hier zelf ! Bij luisteren hoort er klank bij mijn weten of je hoort niks. En ik loop geen gevaar hoor. Jij loopt gevaar dat er op een dag een stel witte jassen je komen halen.


Als ik iets lees , dan luister ik naar wat daar geschreven staat ! zo moeilijk ?  Met andere woorden : ik doe of pas toe , wat  de Heer mij leert !  De hersenen gebruiken nu eenmaal onze vijf zintuigen  en daar is ons  gehoor dus ook bij !  Nog eens een mooi bewijs hoe wonderlijk goed onze Schepper de mens maakte ! 
Durf dan God vertrouwen , neem Hem op zijn Woord .
Fazal

14 sep 2018, 18:24

ebenhaezer schreef: 
Als ik iets lees , dan luister ik naar wat daar geschreven staat ! zo moeilijk ?  Met andere woorden : ik doe of pas toe , wat  de Heer mij leert !  De hersenen gebruiken nu eenmaal onze vijf zintuigen  en daar is ons  gehoor dus ook bij !  Nog eens een mooi bewijs hoe wonderlijk goed onze Schepper de mens maakte ! 
Als je iets hoort terwijl je leest, dan lees je luidop.
En dan is het niet uw wonderlijke schepper die je hoort, wèl uzelf.

En zõ een wonderlijke schepping heeft uw god van de mens niet gemaakt.
Van die zgn onfeilbaarheid is al genoeg het tegendeel bewezen.

Het is al begonnen in het zgn aards paradijs.
De mens was, toen al, niet in staat aan de duivel te weerstaan.
En verder, bewijst u steeds opnieuw dat o.a. ook 'uw' vijf zintuigen niet werken zoals het hoort.

Dus, zijn schepping is niet zo wonderlijk als u beweert.
Wat moest hij persé met de mens op deze wereld???
Staat daar iets over in de bijbel, behalve dan dat hij de mens heeft geschapen naar zijn eigen beeld en gelijkenis!? 

Soit, het zal waarschijnlijk ook wel tot zijn zgn ondoorgrondelijke wegen behoren.
Maar nogmaals, wat moest die god in 's hemelsnaam met de mens???
Had hij dan al geen problemen genoeg met zijn afvallige engelen???
Eens vragen aan meneer pastoor misschien!?

En vraag terwijl ook eens hoe het met die vissen onder de ark van Noah is vergaan!
Waren die 'niet' zondig misschien, en alle andere dieren wel?
Die vissen waren toch niet mee aan boord dacht ik!?

Heb nog geen enkele gelovige ontmoet die bij zichzelf die vragen al had gesteld.
Normaal. Dat zijn vragen waarvan zij weten dat zij er toch nooit een deftig antwoord zullen op krijgen.

Maar ik vind dat zõ raar dat gelovigen zich niets, maar dan ook helemaal niets, afvragen.
Het gaat er gewoon allemaal in als zoete koek. Geen vragen, geen twijfels! 

U 'denkt' dat u de bijbel begrijpt, maar zo te zien, kan u niet meer dan een hele hoop epistels eruit citeren.
M.a.w. u begrijpt geen sikkepit van wat de bedoelingen zijn van deze schriften.

Maar erger nog vind ik, dat u niet wil begrijpen dat u uzelf hier voortdurend onsterfelijk belachelijk maakt.

And last but not least, ook wij, kunnen de bijbel lezen. 
Ik vind het dus een beetje absurd, dat u hier bijna dagelijks een stuk uit dat boek zit te citeren.  

Het lijkt wel alsof gans de bijbel hier in afleveringen wordt gebracht.

ebenhaezer
Lid geworden op: 16 jul 2008, 14:14
Locatie: Vlaanderen .

25 okt 2018, 11:18

Zoals ik net zei in de andere topic , heeft Israél alles te danken aan zijn voorgeslacht  Abraham ,  daarom hoeft dat volk nooit te vrezen om  weggevaagd te worden , al is de vijand nog zo groot !  God is trouw en houd Zijn  beloften . Hij zal altijd voor hen optreden op het JUISTE  moment  , want ook zij hebben nog veel te leren ! 
Israél zal altijd standhouden , tot de Heer eenmaal alles nieuw zal maken . 
Een geweldige nieuwe hemel hier op diezelfde aarde hier ,  die totaal hersteld zal zijn ,  een nieuw begin , een nieuwe kans ! 
 Wat een wonderbare Schepper is Hij ! Wie kan daar nog tegen zijn ? 
Durf dan God vertrouwen , neem Hem op zijn Woord .

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

29 okt 2018, 08:54

ebenhaezer schreef:  Wat een wonderbare Schepper is Hij ! Wie kan daar nog tegen zijn ? 
Jouw vriend, Ebenhaezer? Herlees 2 koningen 2 eens en zie hoe de schepper de profeet Elisa onmiddellijk op zijn wenken bedient:

 23 En hij ging vandaar naar Bethel. Toen hij langs de weg omhoog ging, kwamen er kleine jongens uit de stad. Die dreven de spot met hem en zeiden tegen hem: Kaalkop, ga op, kaalkop, ga op!
24 Hij keerde zich om, zag hen en vervloekte hen in de Naam van de HEERE. Toen kwamen er twee beren uit het woud en verscheurden tweeënveertig van die kinderen.

[Voor de duidelijkheid: de Nieuwe Bijbelvertaling is een beetje onnauwkeurig. Het waren nl. twee vrouwelijke beren die uit het woud kwamen en die kinderen verscheurden...]
Wie kan daar nog tegen zijn?
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

talisman
Lid geworden op: 28 sep 2012, 09:05

29 okt 2018, 20:45

Wil. schreef:
ebenhaezer schreef:  Wat een wonderbare Schepper is Hij ! Wie kan daar nog tegen zijn ? 
Jouw vriend, Ebenhaezer? Herlees 2 koningen 2 eens en zie hoe de schepper de profeet Elisa onmiddellijk op zijn wenken bedient:

 23 En hij ging vandaar naar Bethel. Toen hij langs de weg omhoog ging, kwamen er kleine jongens uit de stad. Die dreven de spot met hem en zeiden tegen hem: Kaalkop, ga op, kaalkop, ga op!
24 Hij keerde zich om, zag hen en vervloekte hen in de Naam van de HEERE. Toen kwamen er twee beren uit het woud en verscheurden tweeënveertig van die kinderen.

[Voor de duidelijkheid: de Nieuwe Bijbelvertaling is een beetje onnauwkeurig. Het waren nl. twee vrouwelijke beren die uit het woud kwamen en die kinderen verscheurden...]
Wie kan daar nog tegen zijn?
Jaja, steek het maar op die beren. Ik heb die profeet altijd al verdacht gevonden.

frits1955
Lid geworden op: 05 nov 2016, 14:48

30 okt 2018, 09:31

Waar is de tijd dat die 2 beren broodjes kwamen smeren... :wink:

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

30 okt 2018, 09:44

En dat was óók een wonder! :lol:
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

ebenhaezer
Lid geworden op: 16 jul 2008, 14:14
Locatie: Vlaanderen .

15 nov 2018, 11:20

Om het nog maar eens over 2 Kon. 2 : 24 te hebben ,  inderdaad zijn  in de Bijbel sommige woorden onnauwkeurig vertaald , vandaar het verkeerd verstaan er van . Daarom  was  het goed dat  sommige  vertaalde woorden eens  vergeleken werden met hetzelfde woord  op de andere plaatsen , wat de betrouwbaarheid van Gods Woord ten goede komt ! en we dit alles nu ook op Google kunnen vinden . 
' Kleine knapen '  ( in 't Hebreeuws  nahar qatan  ) , dat woord staat ook in 1 Sam . 16 , waar David gaat strijden tegen Goliad ,  daar is David duidelijk geen kleine knaap , maar een jong volwassene  .  In 1 Kon. 3  hetzelfde woord ten opzichte van Salomo , een jongeling . 
Deze bende belagers tegen de Profeet Elisa waren dus zeker geen kleine jongetjes  ! Bovendien was de situatie in Betel in die dagen een bolwerk van afgoderij en vijandschap tegen gelovigen  , vandaar die grimmige sfeer . Ze wilden  Elisa weg , net als Elia , en riepen daarom  blijkbaar  ' Ga op  !  zoals Elia ten hemel voer ) . 
Het woord vervloeken : ' nir ' betekend : ergens op spugen ( speeksel ) , en qalal :  gering maken , de kwade invloed wegnemen . Waarschijnlijk draaide Elisa zich om en spuwde naar hen . Dat klinkt in elk geval heel anders en begrijpelijk . 
Het woord voor verscheuren , betekend hier : ernstig verwond raken ,  ook hier een onjuiste vertaling . Elisa was boos omdat deze agressievelingen zijn Goddelijke Zender  belachelijk maakten , en dat deze berinnen op het juiste moment kwamen zal wel geen toeval geweest zijn !  Misschien was dit de vergelding uit Leviticus 26 : 21 , dat al vooraf aangekondigd was ? 
Ja , we weten niet alles wat daar vanuit de hemel gezien en geregeld wordt , een Schepper die alles in gerechtigheid en liefde leidt voor allen die Hem liefhebben .
Berinnen zijn alleen gevaarlijk als hun jongen bedreigt worden ,  normaal schuwen ze de mensen . Misschien heeft ook dat een rol gespeeld ! 
Durf dan God vertrouwen , neem Hem op zijn Woord .

talisman
Lid geworden op: 28 sep 2012, 09:05

16 nov 2018, 08:12

ebenhaezer schreef:Om het nog maar eens over 2 Kon. 2 : 24 te hebben ,  inderdaad zijn  in de Bijbel sommige woorden onnauwkeurig vertaald , vandaar het verkeerd verstaan er van . Daarom  was  het goed dat  sommige  vertaalde woorden eens  vergeleken werden met hetzelfde woord  op de andere plaatsen , wat de betrouwbaarheid van Gods Woord ten goede komt ! en we dit alles nu ook op Google kunnen vinden . 
' Kleine knapen '  ( in 't Hebreeuws  nahar qatan  ) , dat woord staat ook in 1 Sam . 16 , waar David gaat strijden tegen Goliad ,  daar is David duidelijk geen kleine knaap , maar een jong volwassene  .  In 1 Kon. 3  hetzelfde woord ten opzichte van Salomo , een jongeling . 
Deze bende belagers tegen de Profeet Elisa waren dus zeker geen kleine jongetjes  ! Bovendien was de situatie in Betel in die dagen een bolwerk van afgoderij en vijandschap tegen gelovigen  , vandaar die grimmige sfeer . Ze wilden  Elisa weg , net als Elia , en riepen daarom  blijkbaar  ' Ga op  !  zoals Elia ten hemel voer ) . 
Het woord vervloeken : ' nir ' betekend : ergens op spugen ( speeksel ) , en qalal :  gering maken , de kwade invloed wegnemen . Waarschijnlijk draaide Elisa zich om en spuwde naar hen . Dat klinkt in elk geval heel anders en begrijpelijk . 
Het woord voor verscheuren , betekend hier : ernstig verwond raken ,  ook hier een onjuiste vertaling . Elisa was boos omdat deze agressievelingen zijn Goddelijke Zender  belachelijk maakten , en dat deze berinnen op het juiste moment kwamen zal wel geen toeval geweest zijn !  Misschien was dit de vergelding uit Leviticus 26 : 21 , dat al vooraf aangekondigd was ? 
En dat is nog maar het topje van de ijsberg...

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

17 nov 2018, 15:51

ebenhaezer schreef: 
' Kleine knapen '  ( in 't Hebreeuws  nahar qatan  ) , dat woord staat ook in 1 Sam . 16 , waar David gaat strijden tegen Goliad ,  daar is David duidelijk geen kleine knaap , maar een jong volwassene. 

Dat is behoorlijk veel verbeelding dat je hier aan de dag legt om in de context van 2 koningen 2 óók te besluiten dat het om jonge volwassen mannen gaat. Kinderen roepen een kaalkop na, jongeren van 18 tot 20 niet.
Ik heb nog geen enkele vertaling gevonden waarin het woord vertaald staat als 'jonge mannen'.  De vertaling van Luther spreekt ook over kinderen.

Omgekeerd zie ik hetzelfde woord in Spreuken 22:15: "Dwaasheid zit diep geworteld in het hart van een jongen, maar de stok van correctie zal die ver van hem verwijderen."
In die tijd werden kinderen op het rechte pad gebracht met de stok (wie de roede spaart, haat zijn kind). Het gaat dus wel degelijk over kleine jongens.

Ik merk dat je nogmaals je verbeelding laat werken in "Waarschijnlijk draaide Elisa zich om en spuwde naar hen". Lees wat er staat of toon me een vertaling die jouw zienswijze bijtreedt. Waarom zou een vertaling zich niet dicht bij de waarheid houden en iets anders weergeven dan wat er wordt bedoeld?

Nog eens creatief interpreteren:  "verscheuren , betekent hier : ernstig verwond raken ,  ook hier een onjuiste vertaling."
Het is aan jou om ook hier een vertaling aan te wijzen die het heeft over 'verwonden' en niet om doden.

En nog eens eigen interpretatie : "misschien …" Je schreef: 'Berinnen zijn alleen gevaarlijk als hun jongen bedreigt worden ,  normaal schuwen ze de mensen . Misschien heeft ook dat een rol gespeeld !' 

En die 'jong volwassenen' ( :roll: ) waren niet op de hoogte van het feit dat daar berinnen ronddwaalden? En bovendien bleven die jong volwassenen staan totdat 42 van hen (!)  verscheurd waren  :lol:  Wat voor onnozelaars waren dat daar eigenlijk? Leren ze daar hun zonen niet dat bij gevaar (beren) het best is om je zo vlug mogelijk uit de voeten te maken?  Neen, de allerlaatste heeft gewacht tot die 2 (ja, slechts 2) berinnen de 41 anderen hadden verscheurd.  Jongens, jongens toch.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.