kattenverjager via ultrasoon geluid

Hier kan je met elkaar discussiëren of vragen stellen over je tuin, tuinieren, planten, vijver, en alles wat erbij hoort

surfinia
Lid geworden op: 21 nov 2005, 20:57
Locatie: Diksmuide

03 nov 2018, 22:52

Hallo
Kort en bondig,werkt zulk systeem?
Ervaring is de som van je gemaakte fouten

wardje
Lid geworden op: 04 dec 2005, 15:46
Locatie: oostrozebeke

04 nov 2018, 06:27

Neen; uw gehoor neemt het wel degelijk waar , wat bij sommigen resulteert in hoofdpijn.

Koffieprut , enz helpt bij de ene kat wel en bij de andere niet.
Planten die een geur afgeven waar katten niet tegen kunnen zijn de ooievaarsbek en de citroenverbena .
Misschien dat andere forumleden je nog betere middelen kunnen aanprijzen , maar bij ons werken die planten perfect .( hebben nogal veel losgelaten katten in de buurt rondlopen).

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

04 nov 2018, 12:44

peper kruidnoot

fregat
Lid geworden op: 05 jan 2011, 18:04
Locatie: Waasland

05 nov 2018, 05:37

Twee oplossingen die werken op kleine en grote oppervlakten : a) Schapennetten met schrikdraadapparaat
                                                        b) Hond ( kattenhater)
Al de rest : Werkt niet ! :!:
Doe wel en zie niet om !

benq
Lid geworden op: 10 dec 2005, 19:23
Locatie: Antwerpen

05 nov 2018, 08:18

Hier zitten precies veel kattenhaters,
nochtans zijn die veel properder dan een hond.
Geef mij maar een poes in plaats van een hond.
genoeg gewerkt nu genieten van mijn zeer groot ambtenaar pensioen :lol:

fregat
Lid geworden op: 05 jan 2011, 18:04
Locatie: Waasland

06 nov 2018, 14:40

benq schreef:Hier zitten precies veel kattenhaters,
nochtans zijn die veel properder dan een hond.
Geef mij maar een poes in plaats van een hond.
Ieder zijn voorkeur ! Heeft van mijnentwege niks te maken met " kattenhaat "......Het gaat er over dat sommige eigenaars bezitter zijn van meerdere katten en ze buiten laten rondzwerven , zelfs weinig of geen eten geven ! Met gevolg dat ze in de buurt op rooftocht gaan ! :idea:
Doe wel en zie niet om !

Paca
Lid geworden op: 28 sep 2006, 01:58
Locatie: Suzhou

07 nov 2018, 01:59

Het is wat geleden maar extreem kort in mijn buurt was er een koppel dat verscheidene katten had en die fluwelen beestjes vonden er niets beter op als overdag wat te gaan maffen op het bed van mijn toenmalige buurvrouw (slaapkamer verluchting).
Deze dame, van een nog oudere stempel als ikzelf (ge weet wel: elke vrijdag moest de stoep geschuurd worden) had er genoeg van en legde klacht neer. Enkele dagen daarna hadden deze katten een "volière" om in te verblijven als de eigenaars op hun werk waren.
Sinds mijn jeugd, en waarschijnlijk ook de uwe, horen we: "Een kat is een 'vrij' dier". Waarmee men bedoelt: "En mag dus gaan en staan waar dat beestje zelf wil".
Zelf heb ik daar nooit een bal van geloofd ... toch niet als ze een zo gezegde "huiskat" is en dus een baasje heeft.

Fox
Lid geworden op: 18 mei 2005, 12:47

12 nov 2018, 20:01

Katten hebben een vrije loop,goed maar als ge een gebuur hebt met vier katten en zij hebben alleen een proper gazonnetje waar de katten niet moeten van hebben om hun behoefte te doen en zij zien mijn tuin proper gefreesd en gezaaid zijn ze niet tegen te houden.
Wij hadden alle soorten inheemse vogeltjes die zijn ook massaal verminderd en kuikens kunnen ook niet vrij rondlopen te veel is te veel.
Dus :twisted: :twisted: :twisted:

surfinia
Lid geworden op: 21 nov 2005, 20:57
Locatie: Diksmuide

17 nov 2018, 20:56

Hallo
Iedereen bedankt voor jullie meningen,ik denk dat ik een hond zal houden die kan rondlopen in mijn tuin,of....?
Ervaring is de som van je gemaakte fouten

DannyVandeVelde
Lid geworden op: 07 aug 2017, 19:30
Locatie: Eeklo

17 nov 2018, 21:29

surfinia schreef:Hallo
Iedereen bedankt voor jullie meningen,ik denk dat ik een hond zal houden die kan rondlopen in mijn tuin,of....?
Een hond doet ook zijn behoefte in de tuin, en vraagt veel verzorging. Hou geen hond om de verkeerde redenen, maar hou een hond omdat je er van kan houden. 
Macbook air
OS X El Capitan

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

18 nov 2018, 01:26

benq schreef:Hier zitten precies veel kattenhaters,
nochtans zijn die veel properder dan een hond.
Geef mij maar een poes in plaats van een hond.
Het is niet omdat je een remedie aangeeft dat je een kattenhater bent hé.
Ik zie die beesten heel graag, vind ook dat die buiten moeten kunnen lopen.
Maar ze mogen de buren niet hinderen.

Fox
Lid geworden op: 18 mei 2005, 12:47

23 dec 2018, 10:19

Mijn gebuur heeft een mooie tuin met een gazonneke van een koning bloemetjes en dure struiken echt  prachtig maar heeft drie katten lopen die tussen mijn vers gezaaide of geplante groententeelt sch....ten ieder dag winter en zomer.
Het ergste is dat die drie katten in het voorjaar op de loer liggen de juist uitgekomen kuikens te verslinden.
Te veel is te veel ofwel houden hun katten binnen en plaatsen ze een kattenbak met vulling en houden ze de stank voor hun. :twisted: