Waar Kerstnacht en Nieuw vieren?

Vragen/antwoorden betreffende overige vragen, die niet passen in bovenstaande forums.
MaLoReg

20 nov 2018, 07:28

Dat is nu eens een grote vraag sé.
Onlangs kocht mijn zoon een boot waar hij helemaal gek op is en die een ligplaats heeft in
Griekenland (ken de boot enkel van foto's).
Wij-we zijn maar met zen tweetjes-vieren altijd Kerstmis bij mij thuis in Antw.-een boom en
pakjes + véél lekker eten.
Tegen 1 dec betrekt hij ook een klein huurapp. in Griekenland (omdat hij daar werkt) en nu
vragen we ons af: waar gaan we Kertmis vieren? (Eindelijk na jaren geen hotel-wonen meer)
Ik denk dat het wel origineel zou zijn om het op de boot te doen maar dan dienen we af te
rekenen met: kou--slechts 1 slpk--beperkte keuken (slechts 1 pit, juist genoeg voor een wok).
Maar zou het niet origineel zijn indien ik voorstel om het te vieren op zijn boot?
(Vermits ik niets van boten ken hou ik dus ook geen rekening met de nadelen maar zie het
eerder romantisch ttz. iets dat hij zich nog jaren lang zal herinneren). Extra info: naar die boot 
varen is eerst met een kleiner bootje, ik kan niet zwemmen en ben eigenlijk bang van water
maar.......tis mij allemaal te doen om hem een speciale herinnering te geven.

MichelN
Lid geworden op: 16 nov 2008, 17:44
Locatie: Groot-Leuven

20 nov 2018, 15:25

MaLoReg schreef: maar.......tis mij allemaal te doen om hem een speciale herinnering te geven.
Wel, dan ga je toch naar een sjieke tent in de buurt van de haven waar die boot ligt, dan hoef je tenminste niet de hele tijd je best te doen om de conversatie een beetje gaande te houden.
https://www.grieksegids.be/tradities/ke ... enland.php
En anders: Google is your friend
MaLoReg

20 nov 2018, 15:30

Bedankt voor de link (www.Grieksegids.Kerstmis..........)
Een chique duur restaurant is niet onze bedoeling van hoe wij Kerst vieren.

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

20 nov 2018, 15:43

Mij kreeg je niet op die boot, vrees ik, al kan ik wel zwemmen.
Maar als het gaat om "onvergetelijk" (primitief alleszins) dan zou ik voor die boot kiezen.
Vraag dat toch maar eerst eens aan de eigenaar van de boot in casu je zoon of die dat ziet zitten.

Gelukkig vraagt hij dit jaar geen sneeuw, want in Griekenland zie ik dat nog niet vallen.

Voor het gemak zou ik in Antwerpen blijven.
Wie weet vindt hij dat nog het plezantste.
MaLoReg

20 nov 2018, 15:53

Primitief zou het zeker zijn maar evenzo onvergetelijk en als herinnering telt dat laatste
toch wel door denk ik. De moeilijkheid is dat hij mij laat kiezen en echt, 'k weet het zelf niet
daarom vraag ik jullie oordeel.
Het aller belangrijkste is wel dat we samen zijn - vorig jaar was hij in Qater en ziek en ik in Antw.
en ook ziek dat was onze eerste Kerst appart en dat mag (liefst) niet meer gebeuren.
Ja, ik zal nog vaak op de boot zijn Lente en Zomer maar voor 't eerst en met Kerst lijkt me wel speciaal.
Op mijn leeftijd kun je er altijd rekening mee houden dat het mogelijk wel eens de laatste Kerst samen zou kunnen zijn (hopelijk niet) en dan lijkt het vieren op de boot toch iets speciaals hebben.

MyriamC
Lid geworden op: 07 jan 2006, 18:13
Locatie: Noorderkempen

20 nov 2018, 19:31

Koud, meer dan waarschijnlijk nat, ... vergeet die boot. Griekenland is niet de Caraïben of Qatar.
Ga naar die boot als de kans op mooi weer wat groter is.
Een paar dagen zitten koukleumen zal zeker 'onvergetelijk' zijn, maar of dat ook een goede herinnering is?
Niet voor mij alleszins.
MaLoReg

20 nov 2018, 20:00

Wellicht hebben jullie wel gelijk.
Dan zal het good old Antwerp worden. As usual!!
Bedankt voor het inzicht.

maior domus
Lid geworden op: 25 jul 2014, 00:06

20 nov 2018, 21:31

En nog wat anders, heb je last van zeeziekte?
Want een boot, ook als die in een baai ligt, dat schommelt nogal.
Ik weet dat ik het niet zou aankunnen.
Ondank is 's werelds loon
MaLoReg

20 nov 2018, 21:35

Neen nooit zeeziek geweest maar 'k heb al beslist omdat het toch té onpraktisch zou
worden dan maar besloten het terug hier thuis te vieren. UIteraard ben ik iedereen erg
dankbaar om mee te helpen mij dit inzicht te geven.