Hoekje:"De oase van rust in 2018"

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

Rietjes
Lid geworden op: 07 nov 2002, 16:02
Locatie: Ieper

21 nov 2018, 12:40

Goeiemiddag

JOEPIE... alle goeie geesten keren altijd terug zeggen ze, hier dus ook.
Kom maar af !
We zouden allen die nog in leven zijn vanop die foto eens moeten terug krijgen hé en waarom niet nog eens met zijn allen samenkomen.

Erika word je blond ????
't zou je wel staan maar wat je ook probeert zo mooi als ons Veve lukt nooit hoor  :P


Gisteren ondanks de bijtende wind toch een goeie 9 km gaan wandelen en straks nog van dat Afbeelding, misschien eens tot aan de Palingbeek want ik wil toch ook wel een beeldje, ééntje maar ! 
Nu zal de drukte toch al wat voorbij zijn zeker.

Menu : Groene koolbaladeren gevuld met gehakt, bedekt met tomatensaus en wat kaas,  gratineren; met een gekookt patatje .... smulsmulsmul
De muffins met druifjes zijn ook al gebakken voor straks bij de koffie.
'k ben weer in mijn kook-esxperimenteer-periode Afbeelding
Oud maar niet out !

Erika1
Lid geworden op: 18 jan 2004, 01:26
Locatie: Limburg - Houthalen

21 nov 2018, 13:03

Rietjes schreef:
Erika word je blond ????
't zou je wel staan maar wat je ook probeert zo mooi als ons Veve lukt nooit hoor  :P


Gisteren ondanks de bijtende wind toch een goeie 9 km gaan wandelen en straks nog van dat Afbeelding, misschien eens tot aan de Palingbeek want ik wil toch ook wel een beeldje, ééntje maar ! 
Ja Rietjes, wil het eens probereen, mislukt het dan is het ook geen ramp, dan worden ze weer extra kort geknipt en zal niemand iets merken hahahaha.
Ja zo'n mooie madam als Veve"ke is zal ik nooit worden zelfs niet met alle middeltjes die er op de markt zijn, zij is van nature mooi en bibi alleen met veel knip en plak werk  :lol: :wink: :D

Btw als je er naar toe gaat, zou je er ook 1'tje voor mij willen meebrengen ( pleeeeeeeeees )
Brood dat men deelt, smaakt beter.

W T
Lid geworden op: 11 sep 2003, 20:26
Locatie: Vallei de zwarte beek

21 nov 2018, 22:36

Heyyyy gezocht en gevonden. Mijn computer stuk. Probeer op mijn gsm...
Lukte niet.
Oehoe.....Erika ben er dank voor de tip. Fijne avond aan allen. Nijmegen eerst 

Erika1
Lid geworden op: 18 jan 2004, 01:26
Locatie: Limburg - Houthalen

21 nov 2018, 22:38

:D :lol: :wink:
Brood dat men deelt, smaakt beter.

W T
Lid geworden op: 11 sep 2003, 20:26
Locatie: Vallei de zwarte beek

21 nov 2018, 22:46

Eerst veel bij lezen....corry al een late verjaardagswens . Erica...sneller dan verwacht....slap wel allemaal  :wink:7

meme-rietje
Lid geworden op: 13 okt 2003, 19:51
Locatie: Zuid-West-Vl.

22 nov 2018, 08:52

goeie morgen allemaal
de zon komt piepen
er word toch een mooie dag
deze middag ga ik eten naar Elckerlyc
het is een wildfestijn,
eerst pompoensoep met toast
dan peertje in rode wijn- boontjes met spek
en amandelbollekes
appelstrudel met vanille ijs
ben benieuwd

Afbeelding
Groetjes van meme-rietje,
het is gemakkelijker op te geven dan door te gaan

schaffen
Lid geworden op: 01 apr 2018, 11:22
Locatie: aan het bos

22 nov 2018, 09:32

Afbeelding

Goede morgen iedereen 

Fijne donderdag , het ziet er naar uit dat het een mooie klare dag gaat worden 

Mooi wandelweer 

Geniet nog van al wat je doet 

Groetjes en nog een leuke dag 

Robert

Ivette
Lid geworden op: 24 nov 2005, 17:36
Locatie: gits

22 nov 2018, 09:41

Bedankt Rietje dat je me aan "ERIKA" helpt herinneren (ik weet nog dat zij de "klusser" is maar de naam ontsnapte me! Sorry Erika, we hadden het nochtans fijn samen in Ieper hé?

Bedankt ook aan de enkele maatjes die je terugbracht, Erika, hopelijk houden ze vol!

Een speciale dank gaat van mij natuurlijk uit naar Veve.
Ze is en blijft een heel mooie dame, nog altijd een fotomodel, ze veroudert niet! 
Het doet me veel plezier haar terug te lezen en met foto's en al: had ik niet durven hopen!

Van Tillie heb ik nu nog hartzeer temeer daar we samen in Blankenberge zo goed overeenkwamen.
Oma Dina heb ik nooit ontmoet maar toch mis ik haar hier, dit "seniorennetwonder" kunnen alleen de maatjes die hier komen posten begrijpen!
Allen die nog wel schrijven, ik ga geen namen noemen, zou niet graag iemand vergeten , blijf aub volhouden!

En Rietjes, al een beeldje meegenomen?

Gisteren heb ik met een vriendin een lange wandeling gemaakt, heb er deugd van gehad en...met twee is het toch veel plezanter. Er is een lang nieuw wandelpad achter mijn garages aangelegd en ik had het nog niet ontdekt! 

Er komt nog iemand langs met een kaart voor het Kerstconcert in de Gulden Zonne in Hooglede. Fijn dat ik gevraagd word om mee te gaan, goeie bovenstebeste buren zijn dat, ik kan om die aandacht en vriendschappelijke gebaren erg dankbaar en blij zijn!
Ivette

Rietjes
Lid geworden op: 07 nov 2002, 16:02
Locatie: Ieper

22 nov 2018, 09:42

Goeiemorgen

'k ben mijn dag gestart met het strijkijzer, klaar !

Leuk, ze vallen terug binnen de duiven, 't is nu kwestie van er nog wat te lokken en vooral van ze binnen te houden  :wink:.

't zal weer lekker worden meme-RIetje, geniet er maar van maar je weet TE is nooit goed hé, dus met mate(n) eten.

Menu : Entrecôte met frietjes en endijviesla.
Oud maar niet out !

corry
Lid geworden op: 08 mar 2005, 10:15
Locatie: Wenduine

22 nov 2018, 10:17

Goedemorgen


Hey WTke, bedankt voor de verjaardagwensen, er wordt weer in en uit gevlogen in ons hoekje, alle dagen trouw op post, ga ons piepje eens roepen. 


Afbeelding

Gisteren geen zeetje gezien, dochter was er , ze weet ons wekelijks te verrassen, is een heel ander iemand geworden. 

Nu op zoek naar cadeau voor Kerst , Lootjestrekken  NL is daar een goede site voor, je bepaalt het bedrag, en je krijgt de opdracht voor wie je zal kopen en wat ze willen,   Vivke heeft het vorig jaar ook gebruikt, ik ga een ajuinsnijder vragen  Mijn ogen tranen bij het snijden, zeker met bril op. 
Afbeelding

Groetjes en tot in den draai 

Corry 
ik tel alleen de zonnige dagen.

Rietjes
Lid geworden op: 07 nov 2002, 16:02
Locatie: Ieper

22 nov 2018, 10:22

Zo een ding heb ik onlangs in de vuilnisbak gekieperd Corry, stond hier alleen maar stof te vergaren in de kast.
Oud maar niet out !

viv
Lid geworden op: 29 apr 2005, 18:52

22 nov 2018, 11:49

Goede middag

Blije dag ook want ik zie dat er nog oaserkes terug gekomen zijn!  Echt fijn :-)
Veve, als ik dichterbij woonde kwam ik zeker eens naar je toneelstuk kijken. 
En inderdaad je blijft er jong en mooi uitzien... en een heel bezige bij!!!
WT heeft ons ook terug gevonden :-) 

De voorbije dagen ben ik bezig geweest met onze pas opgerichte groep gepensioneerden.  
Er komt toch meer bij kijken dan ik verwacht had maar ik heb nu wel de tijd hé.   

Gisteren ben ik de hele dag op Ter Heide geweest, mijn vorige werkgever.
Er zijn drie "drie dialoogdagen"  georganiseerd waar met alle medewerkers, gepensioneerde medewerkers,ouders, vrijwilligers en externe partners samen de toekomst van Ter Heide gaan voorbereiden.
Ter Heide en Intesa gaan samenwerken aan de toekomst voor personen met een beperking.
Toen ik in 1978 op Ter Heide begon te werken,  waren er 8 groepen voor 125 kinderen. 
Door de jaren heen is er opvang voor volwassenen bij gekomen, een kinderdagverblijf en dagopvang voor
volwassenen.  Meer kleine leefgroepen, op vier verschillende campussen. 
En nu komt er nog Intesa bij.  

Toen ik gisteren in die praatgroepen zat - we waren met meer dan 200 - bedacht ik mij toch of het een verbetering gaat zijn, in de eerste plaats voor de bewoners maar ook voor het personeel.   
In elk geval heb ik altijd liefst kleinschalig gewerkt.  

Maar ja dat perspectiefplan 20-20 van minister Vandeurzen hé - we moeten sociale ondernemingen (geen subsidies meer) worden en dus groter en groter worden om het hoofd boven water te kunnen houden.  Misschien kan hij zijn
royale uittredingsvergoeding van 400 000 (!) € aan de kleine voorzieningen
geven of aan de mensen die recht hebben op een persoonsvolgende financiering maar het niet krijgen omdat er geen budget voor is. 
Hij heeft dat toch zelf in leven geroepen (maar zal het niet afronden)      

Was dat al vergeten Corry, maar dat systeem van lootjesstrekken was vorig jaar een heel goed idee. 
Ga het dit jaar terug gebruiken.  Bedankt om mij er aan te helpen herinneren!:-) 

Ivette, ik zal bij tillie aan de mouw gaan trekken maar ik vrees ervoor... 

De zon is er hier doorgekomen.
Seffens, na het eten, ga ik mijn wandelschoenen aantrekken... twee dagen stilgezeten ;-) 

Fijne dag nog iedereen, 
Viv    

corry
Lid geworden op: 08 mar 2005, 10:15
Locatie: Wenduine

22 nov 2018, 12:55

Ajuinsnijder, een gerief als  telkens de trane over je wangen lopen. Dan vraagt mijn ventje wil ik het doen, weldra mag hij het, gebruik veel ajuin, in de zomer snij ik hem buiten. 

  Vivke, heb je veel mogen volgen als  je nog werkzaam was, wij meusemeusde samen tot een kot in de nacht, met een natje erbij. 😂😂
Onze gezondheid vraagt nu meer om water dan gerstedrank 🤪

Heb een mail naar ons piepje gestuurd,wie weet ? 

Joke ! 

Wij eten zuurkool met buikspek en puree, 

toedeloe groetjes van ons moe, is lang geleden noch gebruikt🤓

Cyberoma ! 

Corry 
ik tel alleen de zonnige dagen.

Ivette
Lid geworden op: 24 nov 2005, 17:36
Locatie: gits

22 nov 2018, 14:18

Oh Vivke, ken jij Tillie, doe haar veel groeten van mij en zeg haar maar dat ik nog altijd aan haar denk...

Heeft er iemand een Kerstgedicht voor mijn Krantje of een idee waar ik zoiets kan vinden want december staat al aan de deur en de opgave om mijn Krantje te maken al in 't weekend: de tijd vliegt!
Ivette

schaffen
Lid geworden op: 01 apr 2018, 11:22
Locatie: aan het bos

22 nov 2018, 14:46

Ivette 

Op de volgende site's kan je kerstgedichtjes vinden 


http://www.gedachten-gedichten.nl/kerst.htm

https://www.1001gedichten.nl/kerst-gedichten/

Groetjes

Robert