Herhalingen

Hier is plaats voor discussie over onderwerpen over de media.
De camera is de eenoog die koning is in het land van de media (Brigitte Raskin - 1947)

Phoebe
Lid geworden op: 16 mar 2003, 01:30
Locatie: In ons mooie Vlaanderen

27 nov 2018, 10:03

Vele kleintjes maken een groot inderdaad.. maar de mensen die het financieel al wat moeilijker hebben, die zijn dus niet verplicht hé om 'Play' aan te schaffen .
Elkeen heeft zo  zijn prioriteiten en grenzen waaraan hij zijn geld wil of kan  besteden. 

Maar :
Het niet  extra -betalende aanbod van de reguliere Nederlandstalige tv zenders is namelijk op zich  ook vrij groot … en eigenlijk is er met al die anderstalige zenders bijgevoegd  een waaier aan mogelijkheden voor diegenen die zich geen 10 Euro kunnen of willen permitteren. 
Herhalingen van De Kampioenen e.a. moet men er bij nemen en ik vrees dat er , dit is dan toch  wanneer men de kijkcijfers mag geloven,  nog een aanzienlijk grote interesse  bij kijkend Vlaanderen voor dit soort  herhalingen . Misschien verlangt de doorsnee kijker  wel geen hoger  niveau  en kunnen ze zich blijvend , jaar na jaar, vermaken met de herhalingen van   'Pascaleke , nen dagschotel !'  en  'Miserie, miserie , miserie ! '.

Als men maar gelukkig is hé ,al dan niet met een goedkoop pintje in de zetel voor de buis ! :D
In de Stille Oceaan kan men elkander goed verstaan ....

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

27 nov 2018, 10:57

Ik zal er mij nog eens rustig voor zetten op die play deftig uit te pluizen.
Ik vind zelfs al benut ik de play niet ten volle die 10€ niet slecht besteed.
Ik citeer Phoebe:"Als men maar gelukkig is hé ,al dan niet met een goedkoop pintje in de zetel voor de buis ! Afbeelding
Daar gaat het toch om, ieder zijn ding, met respect voor wat iemand anders graag doet.

Eén van de voordelen van alleen te zijn: je kijkt wat je wil, wanneer je wil.

voorn
Lid geworden op: 27 okt 2006, 10:30
Locatie: Antwerpen

27 nov 2018, 11:32

Het is in elk geval gemakkelijk als ge met twee een andere keuze hebt.
Mijn vrouw kijkt graag naar series.
Die kan ze in de namiddag rustig bekijken.

Iemand Anders
Lid geworden op: 16 mar 2014, 18:48
Locatie: Ieveranst Anders (Prov. Midden Brabant, VL.)

27 nov 2018, 17:12

Phoebe schreef:Bwa , dat 'betalende'  van 'Play' valt nog mee hoor zeker wanneer men het gemak in 'uitgesteld' kijken erbij voegt .

Toch tof dat men een programma  zonder probleem kan uitkijken en dan probleemloos een ander programma dat al gestart is  kan aanvatten.?  Dat men ook tot een week terug kan voor alles met een 'krolletje' achter de titel is ook top !
Voeg daarbij hun aanbod in de TV Theek die men dan 'gratis' bekijkt en dan wordt die 10 Euro die men per maand betaalt heel goedkoop voor de service .

Ga met twee  personen 1 drankje  bier van wat hogere gisting drinken in een café en je 10 euro is al weg  !  . Wanneer men er  voor dit bedrag de mogelijke uren aan kijkplezier mee vergelijkt is de som snel gemaakt .
Bwa,  2 x 3,80 gemiddeld waar ik kom , is ook nog veel ( hmm, hoge goesting) .
A; My dog has no nose.
B: How does it smell?
A: Terrible!

Iemand Anders
Lid geworden op: 16 mar 2014, 18:48
Locatie: Ieveranst Anders (Prov. Midden Brabant, VL.)

27 nov 2018, 17:13

Trouwens, niet alleen de series volgen elkaar rap op, ook de speelfilms :roll:
A; My dog has no nose.
B: How does it smell?
A: Terrible!
Fazal

27 nov 2018, 19:45

Eén goede serie zoals bvb Lili en Marleen, geven ze maar voor de helft, om dan de week nadien te vervangen door een kinderachtige reeks zoals de kotmadam.
En soms smijten ze dan een hele serie zomaar door elkaar. Soms volgt het begin op het einde!
Voor mij staat die rot-TV enkel open als ik niets anders te doen heb. Als 't maar beweegt!  :twisted:

MichelN
Lid geworden op: 16 nov 2008, 17:44
Locatie: Groot-Leuven

29 nov 2018, 15:40

Fazal schreef:Eén goede serie zoals bvb Lili en Marleen,
Que? Waarschijnlijk ben ik from Barcelona.
Fazal

30 nov 2018, 20:09

Nee, Napoleon kwam van Corsica, niet van Barcelona.

Afbeelding 
Ice

23 dec 2018, 11:14

verhaegen schreef:het dient allemaal om iedereen naar de extra betalende te sturen
dat is het hele verhaal en bedoeling

en dan kunnen ze de gewone afschaffen net zoals ze dbv-t afgeschaft hebben
weeral geld uitgespaard om de zakken te vullen van ....
voilá, dat is de bedoeling van al dat gepest met herhalingen en flutseries zoals de kotsmadam, zelfs speelfilms van 20 jaar geleden worden telkens weer tot treurens toe opgevoerd en door verschillende zenders uitgezonden.
Ik weiger digitale prul, hier ook geen 'play', tv-theek of andere betalende prul en ..euhh...geen slapende honden wakker maken... :twisted:

En als ze het wagen analoog kijken af te schaffen, dan gaat de hele prul de deur uit.
Laatst gewijzigd door Ice op 23 dec 2018, 15:13, 1 keer totaal gewijzigd.

kitten
Lid geworden op: 15 apr 2004, 18:19
Locatie: Deurne/Antwerpen

23 dec 2018, 15:57

Ik zeg het nog eens, neem Netflix daar kan je voor diezelfde 9.95 per maand de rest van je leven andere series kijken. Documentaires, reality shows, internationale series allerhande, bekende films,  geweldig . Bijna dagelijks komt er nieuw aanbod en nieuwe seizoenen van reeksen worden redelijk snel aangeboden. Voor 9.95 ga je nog zelfs niet één maal naar de cinema. 
Komt nog bij, en dit voor de kleinkinderen, hetzelfde uitgebreide aanbod aan films en series. 
Netflix is  ideaal, maar misschien enkel voor een binge watcher zoals ik. 

MichelN
Lid geworden op: 16 nov 2008, 17:44
Locatie: Groot-Leuven

24 dec 2018, 15:16

Ice schreef:En als ze het wagen analoog kijken af te schaffen, dan gaat de hele prul de deur uit.
Oké, en jij gaat dus avond aan avond naar sneeuw op je flatscreen zitten kijken?
Wat speelfilms van twintig jaar oud betreft: ik ben blij dat er af en toe nog eens zo'n klassieker op de buis komt, dan hoef ik ze niet via Amazon of Bolpuntcom te bestellen, want geef toe: aan het huidige aanbod van Hollywoodshit zou ik geen halve euro meer besteden.
Aan goede series - vooral dan de Scandi-drama's en in tweede instantie HBO - is er voorlopig nog geen gebrek. Toegegeven, in de sectie "humor" is het het huilen met de pet op, zelfs de BBC - ooit een baken in sitcomland -  laat het daar helemaal afweten.
Wil de opvolger van John Cleese, Rowan Atkinson, Paul Whitehouse of Harry Enfield  dan nu opstaan aub?

voorn
Lid geworden op: 27 okt 2006, 10:30
Locatie: Antwerpen

24 dec 2018, 15:25

Intussen zal heel Vlaanderen al een patat kunnen koken en " Home Alone" van buiten kennen;
Fazal

24 dec 2018, 18:32

Juist ja, buiten de (om de 10 minuten) onderbrekingen, welke dan ook soms méér dan 5 minuten duren, hebben we dan nog het alles achter zich latende sportnieuws + ganse namiddagen Sporza, en buiten nog vele andere onnozelheden, zoals herhalingen van herhalingen, kunnen we nog dagelijks een indigestie van de opeenvolgende kookprogramma's krijgen op de koop toe.
En 'recente' films ...? Geef nu toe, die trekken toch op geen klote meer!? 

Op zaterdagavond krijg je meestal Sience Fiction, of kinderfilmpjes, ja, vooral dat, tot stuk in de nacht.
Of een zgz komedie, waar je één à twee uur zit te wachten op iets om mee te lachen, hetgeen maar niet komt.
Om dan nog van de ettelijke drama's te zwijgen, en actiefilms waarvan de meeste scenes met de computer zijn gemaakt.

Mijn televisie staat nog enkel open om wat beweging op de achtergrond te zien, maar weinig om iets te volgen.
Ik zeg tegenwoordig: "als 't maar beweegt nietwaar".

Oh jawel, er zijn 'soms' interessante uitzendingen, dat betwist ik niet, maar ze zijn wel zeldzaam ..., heel zeldzaam.
Misschien zijn ze maar alleen daarom, een beetje interessant!?  8)

Neenee, ik weet wel, ik ben nu eenmaal niet zo vlug content.
En al zeer zeker niet voor het geld dat ik daarvoor betaal!  :evil:



Al wat ge wilt hoor jongens en meisjes ..., maar nu niet persoonlijk worden hé a.u.b., ik heb ook mijzelf niet gemaakt
En trouwens, het gaat niet over mij, het gaat over den TV. Tja, eigenlijk meer over herhalingen, maar kom.

Dank bij voorbaat!  :wink:
Fazal

24 dec 2018, 19:02

Tegenwoordig staat meestal mijne radio open.
Nee, niet om naar dat moderne gejank op de radio zelf te luisteren, wel om via een memory stick vol muziek uit de romantische jaren '50-'60-'70 te genieten. Mijn TV is totaal bijzaak geworden.
Ik heb dus uit al mijn CD's de voor mij meest aangename muziek op die memory stick gezet.

Er staan zo ± 700 melodietjes op, en door de hoeveelheid en verscheidenheid, vervelen ze nooit.
En ik kan zelfs op elk moment kiezen wat ik het liefste hoor, zowel thuis als in de wagen.
Maar liefst van al luister ik naar rustige sfeermuziek.
Zachtjes op de achtergrond, zonder te storen. Echt ..., daar kan ik van genieten zie.  :idea:

 

Iemand Anders
Lid geworden op: 16 mar 2014, 18:48
Locatie: Ieveranst Anders (Prov. Midden Brabant, VL.)

03 jan 2019, 10:08

MichelN schreef:
Iemand Anders schreef:Ik had gehoopt bij wijze van herhaling eens "Are You Being Served" te zien, als afwisseling , maar helaas .
Ha, de pussy van mrs Slocombe! Ik geloof niet dat er nog veel in leven zijn van de oorspronkelijke cast. Niet getreurd, er zijn nog hopen goeie series terug te vinden op joetjoep.
Al was het maar dat https://www.youtube.com/watch?v=jG1IA03BzLc Harry Enfield en Kathy Burke een geweldig duo vormen, hopelijk is het niet too intellectual: https://www.youtube.com/watch?v=AQkSe1zqUAI
Van "Yes minister" en "Yes prime minister" zijn de beste afleveringen makkelijk terug te vinden, idem One Foot in the Grave, Blackadder en Falty Towers was net nog op Caz.
Op de zenders niet meer nodig, met kerst de ganse DVD-box ervan gekregen :P
A; My dog has no nose.
B: How does it smell?
A: Terrible!