Taxshift zorgt voor jobs ?

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)

pcekspeer
Lid geworden op: 06 aug 2010, 12:44
Locatie: 3530 houthalen limburg

01 dec 2018, 15:47

Taxshift zorgt voor jobs ?

Yep?

Afbeelding

Mei 2019...waar blijf je toch...?
PC Win7 Prem SP1/64bit/RAM4GB/HD1000GB/IE11//FFox
63.0.3 64bit /Chrome64bit//MSE+Win firewall/WLMail/Gmail/thunderbird/OpenOffice4.1.5/BSA+Micr.SafetyScan+MSRT.-Web Of Trust (WOT)-Spywarebl 5.5--Superantispyw/MBAM/AdwCleaner/JRT/Win10/Ixquick/
dejules

01 dec 2018, 16:48

De VDAB kende vorig jaar 259.382.000 euro toe aan samenwerking met externe partners.
Dat is bijna een verdriedubbeling ten opzichte van 2012. Het budget voor uitbesteding neemt ook een steeds grotere hap uit het totale werkingsbudget van de VDAB: van 15,44% in 2012 naar 31,19% in 2016.
Sarah Vansteenkiste, coördinator van het Steunpunt Werk :
Een werkloze moet in Vlaanderen verplicht volgens bepaalde criteria naar werk zoeken. Uit haar onderzoek bleek dat die criteria een werkloze niet helpen om meer succesvol naar werk te zoeken. Dit flexibel naar werk zoeken (lees: eender welke job zoeken en aanvaarden) levert geen betere resultaten op. Integendeel, het leidt tot een minder hoge jobkans, minder tevredenheid en een minder kwaliteitsvolle loopbaan.

Er zijn meer mensen die zich bezig houden met werklozen dan dat er werklozen zijn :
Dat begint op gemeentelijk vlak, provinciaal vlak, vdab, actris, forem, rva, planbureau, de rekenkamer, vakbonden, hulpkas, honderden tenders die taken van de vdab, actris en forem overnemen en zelfs vzw's!, ministeries op federaal en gewestelijk niveau, warrige nv's en vzw's die outplaccement verzorgen, ...
Er zijn meer mensen die hun job danken aan een werkloze dan dat er werklozen zijn. Dit businessmodel verschaft aan meer dan 200.000 mensen een onzinnige tijdbesteding. Niemand kan zeggen of een werkloze zonder die randfiguren meer of minder kans op arbeid hebben. Je kan wel een paar miljard € uitsparen door die hele zooi te vervangen door 1 app.

pcekspeer
Lid geworden op: 06 aug 2010, 12:44
Locatie: 3530 houthalen limburg

01 dec 2018, 17:23

PC Win7 Prem SP1/64bit/RAM4GB/HD1000GB/IE11//FFox
63.0.3 64bit /Chrome64bit//MSE+Win firewall/WLMail/Gmail/thunderbird/OpenOffice4.1.5/BSA+Micr.SafetyScan+MSRT.-Web Of Trust (WOT)-Spywarebl 5.5--Superantispyw/MBAM/AdwCleaner/JRT/Win10/Ixquick/

petrol
Lid geworden op: 29 jan 2018, 08:06

01 dec 2018, 17:36

De Doc Dooms van het forum "politiek".
dejules

01 dec 2018, 17:50

petrol schreef:De Doc Dooms van het forum "politiek".
En U bent een nva-trol.

voorn
Lid geworden op: 27 okt 2006, 10:30
Locatie: Antwerpen

01 dec 2018, 18:23


pcekspeer
Lid geworden op: 06 aug 2010, 12:44
Locatie: 3530 houthalen limburg

01 dec 2018, 18:25

dejules schreef: Er zijn meer mensen die zich bezighouden met werklozen dan dat er werklozen zijn :
Yep, en nog niet van de minsten, neem nu als vb. eens een vrouwelijke directeur (ze zijn al met zo weinig) vd NBB. Awel.

2017.

'Dit jaar zijn er 7800 banen bijgekomen dankzij de taxshift', zegt Marcia De Wachter, CD&V-- directeur van de Nationale Bank van België en ondervoorzitter van de Hoge Raad voor de Werkgelegenheid. Voor het eerst wordt er een concreet cijfer geplakt op de impact die de veelbesproken taxshift heeft op de jobcreatie. Want dat er tijdens de regering-Michel jobs bijkwamen was al langer duidelijk, maar er bestond grote discussie over of die stijging te danken was aan de economische groei, dan wel aan de maatregelen van de regering-Michel, waarvan de taxshift een cruciaal onderdeel is. 

'Dertien procent, 13% dus, van het totale aantal nieuwe banen dit jaar komt er dankzij de taxshift', aldus De Wachter, vd NBB...
13 op de 100: een fenomenaal suc6 dus...
Effenaf geweldig, amaai, woow...

Afbeelding

Dat CD&V-vrouwelijk-directeurtje vd NBB, is vroegtijdig gestopt (was al veel te lang "binnen") en ging resoluut (nieuwe uitdaging op haar 67ste, ahja) voor een nieuw hardberoep in haar Overijse, als onvermoeibare en zeer competente steun voor de CD&V: de heerschappij vd NVA afbreken tot op de grond, was haar doel.
En ja, bijna lukte het haar ook, op enkele haartjes na, zie:
https://www.vlaanderenkiest.be/verkiezi ... ente/23062
Klik op CD&V.

Afbeelding

Is/was Marcia de enige hardberoeper daar in de peluchen zetels vd NBB? Neen, dat nu ook weer niet echt. Het moet gezegd, samen vormen ze daar een hecht team, vooral aan het loket "Uitbetalingen", onder het motto: eendracht...
Op kap vd werkzoekenden... en dat dus niet voor een habbekrats...

Jobs levert die taxshift-attractie al niet echt veel op, maar wat kost dat plaatje eigenlijk, weet men dat te berekenen...? En wie krijgt de "zwarte piet", sorry-sorry, de afrekening toegespeeld...?
PC Win7 Prem SP1/64bit/RAM4GB/HD1000GB/IE11//FFox
63.0.3 64bit /Chrome64bit//MSE+Win firewall/WLMail/Gmail/thunderbird/OpenOffice4.1.5/BSA+Micr.SafetyScan+MSRT.-Web Of Trust (WOT)-Spywarebl 5.5--Superantispyw/MBAM/AdwCleaner/JRT/Win10/Ixquick/
dejules

01 dec 2018, 19:30

pcekspeer schreef:
dejules schreef: Er zijn meer mensen die zich bezighouden met werklozen dan dat er werklozen zijn :
Yep, en nog niet van de minsten, neem nu als vb. eens een vrouwelijke directeur (ze zijn al met zo weinig) vd NBB. Awel.

2017.

'Dit jaar zijn er 7800 banen bijgekomen dankzij de taxshift', zegt Marcia De Wachter, CD&V-- directeur van de Nationale Bank van België en ondervoorzitter van de Hoge Raad voor de Werkgelegenheid. 

Onder de regering Michel zijn er meer dan 300.000 nieuwe Belgen bijgekomen.
Dat zorgt voor werk want die moeten eten, drinken, kakken, wonen, ...
Echter, vandaag zijn er niet meer mensen aan het werk dan in het zware crisisjaar 2017.
405.000 werknemers verstoppen zich op de ziekenkas tegen ontslag, 130.000 krijgen een leefloon, 178.000 jonge mensen kregen geen of slecht uiterst tijdelijk toegang tot werkloosheidsuitkeringen, vele tienduizenden werklozen werden geschorst, 1000den werklozen zitten betaald thuis te wachten op hun pensioenleeftijd oa ING, etc
Wij hebben geluk dat zovele mensen vervroegd met pensioen gaan, brugpensioen, werklozen die massaal in pensioenleeftijd komen of wegens ouderdom niet meer beschikbaar moeten zijn, … en dat er nu elke maand 14.000 babyboom-werknemers in de pensioenleeftijd komen anders zou de jeugdwerkloosheid nog veel hoger zijn.
Ondertussen blijft de gesubsidieerde tewerkstelling pieken. Vandaag worden die echter als "tewerkgesteld in de private sector" gecatologeerd oa poetsers en strijkers met dienstencheques maar ook zorgverleners oa wit-gele kruis, ...

pcekspeer
Lid geworden op: 06 aug 2010, 12:44
Locatie: 3530 houthalen limburg

01 dec 2018, 19:56

dejules schreef:
Er zijn meer mensen die zich bezighouden met werklozen dan dat er werklozen zijn :
Marcia De Wachter (CD&V) gaat ergens anders nog wat graaien en Van Ackere (CD&V) palmt haar, nog warme, pluchen zeteltje in, wat afwisseling in het graai-circuit was aangewezen, het werd hem elders allemaal een beetje teveel van altijd maar hetzelfde, vandaar.
Van Ackere beloofde om zijn katholiek kruis met waarde en sereen te dragen...

"Habbekrats" zei er eentje hierboven? Tsja,...

Afbeelding

Afbeelding


Dat allemaal op het kapje van wie...?
PC Win7 Prem SP1/64bit/RAM4GB/HD1000GB/IE11//FFox
63.0.3 64bit /Chrome64bit//MSE+Win firewall/WLMail/Gmail/thunderbird/OpenOffice4.1.5/BSA+Micr.SafetyScan+MSRT.-Web Of Trust (WOT)-Spywarebl 5.5--Superantispyw/MBAM/AdwCleaner/JRT/Win10/Ixquick/

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

01 dec 2018, 20:24

Pc'ke startte een topic op en twee bijdragen van zijn hand verder, zitten we al bij graaister Marcia de Wachter. De duivel mag me komen halen als ik begrijp wat haar wedde met de taxshift te maken heeft, maar bon, zo kennen we die knaap.

De taks shift is een wijze van verminderen van de patronale bijdragen die uitgesmeerd wordt over verschillende jaren. Dus is het zinloos om na 1 of 2 jaar eens te gaan zien hoe het afgelopen is.

Minister De Block heeft heel andere cijfers. Daar twijfelt de Gentenaar Peersman aan, maar bij de univ. van Leuven hebben ze de zaken ook nagerekend.


Afbeelding
bron
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

pcekspeer
Lid geworden op: 06 aug 2010, 12:44
Locatie: 3530 houthalen limburg

01 dec 2018, 21:30

Wil. schreef: De duivel mag me komen halen als ik begrijp 
Op die zijn hulp moet je al lang niet meer rekenen, sinds het laatste concilie, dat begrijp je toch zo langzamerhand wel, niet?
Stel je gerust: Sinterklaas komt heus echt wel dit jaar, als je je...navenant gedragen hebt...
PC Win7 Prem SP1/64bit/RAM4GB/HD1000GB/IE11//FFox
63.0.3 64bit /Chrome64bit//MSE+Win firewall/WLMail/Gmail/thunderbird/OpenOffice4.1.5/BSA+Micr.SafetyScan+MSRT.-Web Of Trust (WOT)-Spywarebl 5.5--Superantispyw/MBAM/AdwCleaner/JRT/Win10/Ixquick/
Ice

02 dec 2018, 12:41

Jazeker, de laagste lonen zijn met 1/5de gestegen, daarom de acties van de gele hesjes zeker? :roll:
We krijgen immers 20% MEER netto-inkomen?!

De taxshift werd financieel nog niet voor de helft gedekt toen de politiek dat bedisselde, ze wísten dit op voorhand en hebben zo opzéttelijk een bijkomende SCHULD van 6,5 MILJARD euro gecreëerd, die nú gedempt moet worden, je mag raden door wie!!

Op twee jaar tijd hebben de lagere inkomens 10 MILJARD euro EXTRA ingeleverd door de indexsprong en loonmatiging...intussen STEEG de staatsschuld én kregen werkgevers/bedrijven allerlei cadeautjes....tiens, en zoveel EXTRA miljarden? Waar zijn die naartoe gegaan? De immigranten, misschien?!

De spreekbuis van de werkgeversorganisaties, deloitte en dus nva, staat dus openlijk te LIEGEN.
Net als met de koopkracht: die is gedááld met 15% en de leugenaars én leugenpers durven dan nog komen vertellen dat de koopkracht GESTEGEN is met 5%!
Nergens meer beschaamd voor: openlijk leugens komen verkondigen!  :evil:

vercingetorix
Lid geworden op: 28 okt 2008, 10:42
Locatie: harelbeke

02 dec 2018, 13:04

Ik ben op pensioen. ik ben gehandicapt. Ik heb poetshulp nodig, en strijkhulp omdat ik niet lang kan rechtstaan.
Er is een verhoging van het pensioen doorgekomen en dat heeft onmiddellijk geresulteerd in minder netto. Hoe dat komt ? Wel, de instanties waarop ik beroep doe voor deze diensten hebben dat gezien, dus dat ik méér pensioen heb. En ze hebben dus maar beslist dat ik méér moet betalen voor hun diensten. Nu steek ik daaraan toe, ik verlies dus geld en dat bedrag overstijgt mijn pensioenverhoging. Maar volgens de regering zijn de pensioenen gestegen.
Goed hé ?
wat baet den uyl een bril
als de caers niet branden wil

tokkio
Lid geworden op: 04 jan 2004, 15:17
Locatie: vlaanderen

04 dec 2018, 17:56

Het loon stijgt op 1 januari ......dank zij de taxshift.....maar de gepensioneerde......?

https://www.gva.be/cnt/dmf20181204_0400 ... er-hoeveel
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.

pcekspeer
Lid geworden op: 06 aug 2010, 12:44
Locatie: 3530 houthalen limburg

04 dec 2018, 18:44

vercingetorix schreef: Nu steek ik daaraan toe, ik verlies dus geld en dat bedrag overstijgt mijn pensioenverhoging. Maar volgens de regering zijn de pensioenen gestegen.
Goed hé ?
Neen, niet goed.
PC Win7 Prem SP1/64bit/RAM4GB/HD1000GB/IE11//FFox
63.0.3 64bit /Chrome64bit//MSE+Win firewall/WLMail/Gmail/thunderbird/OpenOffice4.1.5/BSA+Micr.SafetyScan+MSRT.-Web Of Trust (WOT)-Spywarebl 5.5--Superantispyw/MBAM/AdwCleaner/JRT/Win10/Ixquick/