ONDERWIJS

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)

pcekspeer
Lid geworden op: 06 aug 2010, 12:44
Locatie: 3530 houthalen limburg

04 dec 2018, 19:37

Horus1 schreef:Heb nog nooit zo'n triest figuur meegemaakt.
Ja? Dan maar best niet in een spiegeltje aan de wand kijken?
Dat stemt je nog triester?
Tsja, dan maar 1 vd 2 laten?
PC Win7 Prem SP1/64bit/RAM4GB/HD1000GB/IE11//FFox
63.0.3 64bit /Chrome64bit//MSE+Win firewall/WLMail/Gmail/thunderbird/OpenOffice4.1.5/BSA+Micr.SafetyScan+MSRT.-Web Of Trust (WOT)-Spywarebl 5.5--Superantispyw/MBAM/AdwCleaner/JRT/Win10/Ixquick/

voorn
Lid geworden op: 27 okt 2006, 10:30
Locatie: Antwerpen

04 dec 2018, 20:13

Ook 50 jaar geleden liep het  hoger technisch onderwijs achter de feiten.
Het grootste deel van de technologie die we hadden gezien lag bij Fina op de schroothoop.
Op een oud ketelhuisje na dat nog gebruikt werd in nood.
Ice

04 dec 2018, 21:20

Och, hier ook weer bladzijden lang geleuter...deze topic gaat of beter GING over ONDERWIJS!!!!

pcekspeer
Lid geworden op: 06 aug 2010, 12:44
Locatie: 3530 houthalen limburg

09 dec 2018, 13:13

Wil. schreef: Afbeelding

2. Ik heb geregeld contact met leerkrachten. Mijn vrouw werkte  in het onderwijs. Ik bespreek met leerkrachten die 20 of 30 of meer jaar dienst hebben hoe zij de zaken zien evolueren.

3. Persoonlijke ervaringen: mijn kinderen hebben ook het ASO afgewerkt. Ik zie waar de zwakke plekken zitten.

 
Schoolse opleiding zoals ze nog tot op heden gegeven wordt door slaafse volgelingen van zogenaamde "leerplannen" (wiens brood men eet...).
Tsja, houden zo?

D'er zijn piepjonge leerlingen die aan al dat gezwets geen enkele boodschap hebben, en die nemen dus hun eigen "vorming als goede vaderlander" en "opleiding tot vakidioot" in eigen beheer.

Eens kijken hoever die jeugdige "allesweters die niet eens deftig kunnen omgaan met veters" wel geraken met al hun gefilosofeer?
Onthou: is niet uniek...allesbehalve...
https://nl.express.live/2018/12/05/ryan ... -euro-jaar

Gebrekkige opleiding? Erin blijven volharden? Huisonderwijs? ....
PC Win7 Prem SP1/64bit/RAM4GB/HD1000GB/IE11//FFox
63.0.3 64bit /Chrome64bit//MSE+Win firewall/WLMail/Gmail/thunderbird/OpenOffice4.1.5/BSA+Micr.SafetyScan+MSRT.-Web Of Trust (WOT)-Spywarebl 5.5--Superantispyw/MBAM/AdwCleaner/JRT/Win10/Ixquick/

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

09 dec 2018, 15:38

4e eeuw vóór Christus; Aristoteles stelt een lijst met foutieve redenering op, de zgn. drogredeneringen.

'De overhaaste veralgemening' :
"Mijn opa rookte als een ketter en is 98 jaar geworden, dus roken is helemaal niet ongezond."

"ik ken iemand die helemaal niet naar school is geweest en die is nu miljonair, dus is scholing helemaal niet nodig"

:roll: 
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

tokkio
Lid geworden op: 04 jan 2004, 15:17
Locatie: vlaanderen

09 dec 2018, 17:27

"ik ken iemand die helemaal niet naar school is geweest en die is nu miljonair, dus is scholing helemaal niet nodig"
zo zijn er in Amerika veel,American dream noemt dat. :D

Het merendeel van onze generatie heeft maar tot zijn 14 jaar naar school geweest, en we zijn er ook geraakt,wat er mis is in het onderwijs, is dat ze de kinderen te veel "bagage" meegeven, dat ze later in heel hun leven niet meer nodig hebben, maar waar ze wel op afgestraft zijn geweest met de examens,wat noodzakelijk is, dat is lezen ,schrijven en rekenen,wat zin heeft het dat de kinderen moeten weten wanneer de slag van waterloo is geweest, als ze voor geschiedenis geen moer interesse hebben .
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.

Flashback
Lid geworden op: 08 mei 2014, 17:47
Locatie: Boemerskonte

09 dec 2018, 17:49

Voor Tokkio ... volledig akkoord !
Voor de anderen : pomp de jeugd maar vol onnozele wetenswaardigheden die iedereen direct kan terugvinden op zijn smartphone. Zoek dan naar werkkrachten van vreemde origine om het werk te doen !
Het onderwijs moet maar eens met zijn tijd mee.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

14 dec 2018, 11:23

tokkio schreef:
"ik ken iemand die helemaal niet naar school is geweest en die is nu miljonair, dus is scholing helemaal niet nodig"
zo zijn er in Amerika veel,American dream noemt dat. :D
Veel?  Er zijn 15 miljoen  gezinnen in de VS die een vermogen (inclusief hun huis) hebben van 1 miljoen. Hoeveel daarvan zijn er die 'the American dream hebben gerealiseerd?' Ik schat dat 1 of 2 op duizend Amerikanen het maakt zonder diploma. Dat zouden er dan hooguit een half miljoen zijn.
American dream noemt dat
Je vindt leren lezen, schrijven en rekenen belangrijk. Maar je beheerst je eigen taal niet goed genoeg. Het is niet 'noemt dat'  maar het is wel 'noemt men dat'.  Maar aangezien ik je nog  verstaan heb, mag men in het onderwijs de aandacht voor dat soort fouten wel achterwege laten. Het is immers niet van belang. Idem voor d/t fouten. We begrijpen de mensen  toch die dat stukje van de spelling niet beheersen. So  what? Waarom zijn ze daar in de school nog mee bezig, zeg?
wat zin heeft het dat de kinderen moeten weten wanneer de slag van waterloo is geweest, als ze voor geschiedenis geen moer interesse hebben .
- Wat is de zin van te weten wat er in de 2e W.O. gebeurd is met de Joden? Ze kunnen het toch aflezen van hun smartphone?
- Wat  is de zin van te weten wat Stalin allemaal heeft uitgehaald met de mensen die niet naar zijn pijpen dansten en ook te weten hoe dictators aan de macht komen? Ze kunnen het toch aflezen van hun smartphone?
- Wat is de zin van elke dag onder die Menenpoort te staan toeteren over iets dat al 100 jaar geleden is? Ze kunnen het toch aflezen van hun smartphone?
- Wat is de zin van de weten wat Caesar bedoelde met 'Alea iacta est' en wat is de zin van te weten wat er bedoeld wordt als 'iemand de Rubicon heeft overgestoken'? Ze kunnen het toch aflezen van hun smartphone? 
- Wat is de zin van verhaaltjes lezen zoals Shakespeare heeft geschreven, of van fabeltjes zoals de la Fontaine (de vos en de raaf) ? Ze kunnen het toch aflezen van hun smartphone?
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Flashback
Lid geworden op: 08 mei 2014, 17:47
Locatie: Boemerskonte

14 dec 2018, 12:28

Inderdaad Wil!
Wat is de zin van .... vul maar aan. Precies wat ik bedoelde met "het onderwijs moet met zijn tijd mee" en dient niet om onderwijzers bezig te houden met kinderen vol te proppen met gebeurtenissen uit het verre verleden. Ze kunnen wanneer ze daar interesse voor hebben later zelf een studierichting voor kiezen, op een leeftijd die hen past.
Voor de klas staan en zwaaien met volgens eigen gedacht belangrijke wetenswaardigheden ... terwijl iedereen in slaap dommelt ....
Leer ze schrijven, lezen, basis rekenen, en dingen opzoeken (zoals in een encyclopedie als je toch geen smartphone wil leren gebruiken) ... maar dan degelijk, grondig en attractief. Niet van "doe dit thuis eens". Komt toch niks van !
Heb je trouwens in je smartphone al eens bv. 'de Rubicon oversteken' ingevoerd ?? 
Maar goed, leer jij je kleinkinderen maar 'Wild Bill Hickok', de onze kunnen opzoeken WAT EN WANNEER ZE HET NODIG ZOUDEN HEBBEN.

   :) Shakespeare  :roll: :roll:

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

14 dec 2018, 13:38

Cultuur en beschaving: men mist het zelf  niet, als men het nooit heeft gekend. Net zoals sommige mensen het internet - als ze het nog nooit gebruikt hebben - niet missen.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Flashback
Lid geworden op: 08 mei 2014, 17:47
Locatie: Boemerskonte

14 dec 2018, 17:41

Wil. schreef:Cultuur en beschaving: men mist het zelf  niet, als men het nooit heeft gekend.
Juist !
Men zou het dan ook niet moeten opdringen aan de kinderen onder het moto "je leert het of ge krijgt een 0" !
In de meeste gevallen kan je trouwens de C van cultuur gewoon vervangen door een K ...  8)