TOON HERMANS EERBETOON 4 DE - FINI - TIEF

Dit is de rubriek die volledig voor poëzie en proza is voorbehouden.

*Joy*
Lid geworden op: 24 feb 2014, 13:38
Locatie: Aan zee

07 nov 2018, 16:34

Afbeelding


Afbeelding

Norman12
Lid geworden op: 22 sep 2008, 22:00

11 nov 2018, 09:27

Afbeelding
Afbeelding

IN M'N HOOFD_RAYMOND VAN HETGROENEWOUD 

In m'n hoofd is alles heel eenvoudig
In m'n hoofd valt alles op z'n plaats
Geen verderf, geen loeiende reclame
Welkom, welkom, in m'n hoofd
Er is tijd voor eender welke richting
Er is plaats voor eender welke stroof
Er is rust om alles t' overschouwen
't Is prettig toeven in m'n hoofd
Overdag is er de verwarring
Overdag loopt 't spoor vlug dood
Overdag wringt men zich in bochten

Er is water voor wie echt wil drinken
Er is werk, dat werd ons toch beloofd
Er zijn slogans voor wie ze wil geloven
Maar de kern zit in m'n hoofd

In m'n hoofd zijn geen misverstanden
In m'n hoofd blijft alles ongedeerd
In balans, onuitgesproken

Naar 't schijnt verdwijnen je gedachten
Tot 't licht volledig is gedoofd
Maar zolang ik daar iets kan ontwaren
Blijf ik dwalen in m'n hoofd
Ja, zolang ik daar iets kan ontwaren
Blijf ik dwalen in m'n hoofd
&
&
&
&
&
HEINEKEN_JAAP FISCHER 

Heineken maakt alles stuk
Het Leidseplein, je huwelijk
Heineken is een harddrugdealer
De ziekenhuizen liggen vol
Met slachtoffers van alcohol
Heineken is een harddrugdealer
Laat je toch niet belazeren
Laat je toch niet bedonderen
Heineken is een harddrugdealer
En als het stadion schuimbekkend wordt verbouwd
Zit Heineken schijnheilig thuis
En telt z'n centen

Heineken verkoopt agressie
In een blikkie of een flessie
Heineken is een harddrugdealer
Heineken verdient z'n geld
Aan verslaving en geweld
Heineken is een harddrugdealer
Laat je toch niet belazeren
Laat je toch geen oor aannaaien
Heineken is een harddrugdealer
En als een feestje eindigt
In een bocht tegen een boom
Zit Heineken schijnheilig thuis
En telt z'n centen

Heineken hoort niet in een villa
Heineken hoort niet op een jacht
Heineken is een harddrugdealer
Heineken is een moordbedrijf
Een moordbedrijf met geld en macht
Heineken is een harddrugdealer
Laat je toch niet belazeren
Laat je toch niet verneuken
Heineken is een harddrugdealer
En zolang de Haagse hufters
Liever hennep strafbaar stellen
Zit Heineken schijnheilig thuis
Zit Heineken schijnheilig thuis
Zit Heineken schijnheilig thuis
En telt en telt en telt en telt en telt en telt en telt en telt
En raakt niet uitgelachen&
&
&
&
&
FRANK SINATRA_NOBODY WINS 

Any more it doesn't matter
Who's right or wrong
We've been injuring each other
For much too long
And it's too late to try to save
What might have been
It's over , Nobody wins 

Make believin' in forever
Is just a lie
And it seems a little sadder
Each time we try
'Cause it's a shame to make
The same mistakes again , And again
It's over. Nobody wins 

We've gone too far too long
Too far apart
The lovin' was easy
It's the livin' that's hard
And there's no need to stay and see
The way it ends
It's over. Nobody wins 

Songwriters: Kris Kristofferson &
&
&
&
&

 Het RIVM (Rijksinstituut voorVolksgezondheid en Milieu) heeft in 2009 een rapport uitgebracht genaamd Ranking van Drugs. Het is een vergelijking van de schadelijkheid vandrugs. 
Daaruit kwam de volgende rangschikking:

1. Crack
2. Heroïne
3. Tabak
4. Alcohol
5. Cocaïne
6. Metamfetamine
7. Amfetamine
8. GHB
9. Benzodiazepinen ( slaap- enkalmeringsmiddelen)
10. Cannabis
11. Ketamine
12. XTC
13. Khat
14. LSD
15. Paddo's.&


&
&
&
&
HET MENSDOM_GESCHIEDENIS OP 1 A4

De ontevredenheid was eerst : alles gratis uit de natuur was niet voldoende
Het egoïsme dreef tot broedermoord
De hebzucht werd uitgebreid  : het extreme kapitalisme
Elk grootgrondbezit werd vergaard via oorlog met de pauper als kanonnenvlees
Elke piramide , elk paleis , elke kathedraal is gebouwd via uitbuiting van de pauper , om met de grootheid van het systeem de paupers bewustzijn en onderbewustzijn te intimideren
Die extreme hebzucht werd doorgegeven in de "adel"met als excuus : de pauper is onbekwaam en in massa gevaarlijk
Daarop volgden revoluties zoals het extreem communisme , maar in de praktijk bleek de massa zo gevaarlijk dat ze via een dictator en massamoorden in bedwang moest worden gehouden
Daar ontmoetten het communisme en het kapitalisme elkaar dus
Toen vrije tijd en hobby's nog niet bestonden was geloof in God een meesterlijk idee om de massa perplex en onderdanig te entertainen
In Europa was de Roomse samenzwering , toen ze goed en wel door de heersers aanvaard werd , volkomen bereid het spelletje mee te spelen ,en alzo de boodschap van hun Jezus in de praktijk te negeren , en als show enkele kleine initiatieven , die volledig gedragen werden door de pauper , te dulden
Met de ontdekkingsreizen werd dus eerder het kapitalistisch systeem , dan de blijde boodschap verspreid
De pauper werd als luisteraar in de kerk , niet verder opgevoed , want dat zou de wereldorde doen wankelen .
Ondertussen werd ook de wetenschap meer dan 1000 jaar geblokkeerd
Toen subculturen eindelijk ontstonden werd met het badwater -de onderdrukking - ook het kind - de moraal - weggegooid
En zo konden hebzucht en andere ondeugden weer welig uitgebuit worden door de nazaten van de vroegere heersers en hun copy cats
En zo zijn onderdrukking en vrijheid fictieve tegenstrijdige woorden die in de praktijk dezelfde lading dekken
De honderden heersers van toen zijn nu miljoenen geworden die met extreem bezit hun sterfelijkheid proberen te verdoezelen
Paupers kunnen nu gerust grondeigenaar worden , mits ze woekerprijzen betalen voor eigendommen die vroegere heersers gratis veroverd hebben met kanonnenvlees
En zo worden rijken rijker en armen armer
 IDIOTEN
De generaties na ons erven de verwoesting die uw grillen hebben teweeg gebracht
Of zoals Charlton Heston zegt in THE PLANET OF THE APES 1968"Oh my god , ze hebben het eindelijk gedaan"
Wie SOYLENT GREEN 1973 bekijkt - ook met Charlton Heston , zal af en toe Antwerpen 2018 herkennen

Planet
https://www.imdb.com/title/tt0063442/?ref_=fn_al_tt_5 
Soylent
https://www.imdb.com/title/tt0070723/?ref_=nv_sr_1 

 "Nooit meer oorlog" zijn holle woorden

Afbeelding
Afbeelding

OOIT ZEG IK NOOIT MEER NOOIT 

Nog een jaar , misschien wat langer
Dan wordt ik nooit meer triest en nooit meer banger
Dan zal ik nooit meer klagen , en uit nooit meer kritiek
Dan voel ik nooit meer pijn , en ben ik nooit meer ziek

 Nog een maand misschien , en enkele dagen
Dan hoor je mij nooit meer zeuren , nooit meer klagen
Dan heb ik nooit meer slapeloze nachten
En lig ik nooit meer naar geluk te smachten 

Nog een dag misschien , en enkele seconden
Dan voel ik me voor altijd vrij en ongebonden
De euromillions zijn voor iemand anders
Ik gun het vrienden , liefst geen tegenstanders

Ik wil op het einde naar Sinatra luisteren
Of Leonard Cohen zachtjes horen fluisteren
Het liefst zou ik geen bommen horen
Of Arabisch vanop een of andere toren 

Ik zal vergaan tot stof en as
Terwijl ik nu besef , dat ik dat altijd was
En alle dromen en ideeën in mijn hoofd
Had ik die maar nooit of nooit geloofd  

.

Afbeelding
Absolute onschuld na romantische verkiezingen
Afbeelding
Absolute meerderheid na democratische verkiezingen

*Joy*
Lid geworden op: 24 feb 2014, 13:38
Locatie: Aan zee

16 nov 2018, 15:34

.

Afbeelding

She's A Lady

*Joy* was hier !!
Fijn weekend Norman . :)

Norman12
Lid geworden op: 22 sep 2008, 22:00

27 nov 2018, 12:52

De slechtere poëzie kon je hier al uitgebreid vinden
Maar ook het betere proza
Hier zoals vaak : gevonden op internet ( hou rekening met Google-vertaling ) 
Een hele boterham , maar daar word je sterk van zei ons moeder altijd
&
&
&
&
&

3 BOEDDHISTISCHE WAARHEDEN, WAARNA JE "LOSLAAT"


Hier zijn drie nobele waarheden van hetBoeddhisme die je elke dag kunt gebruiken. En ze zullen je leven
veranderen ...

Dukkha: Het leven is pijnlijk enveroorzaakt lijden
Veel mensen noemen het boeddhisme een pessimistische en negatieve doctrine. Alles - vanwege het beroemde dogma
van deze religie - "Het leven is lijden." Maar het probleem is dat de meeste Europeanen dit spreekwoord fundamenteel verkeerd
begrijpen. Het Boeddhisme vertelt je eigenlijk: "Het leven is niet erg aanhankelijk en aangenaam, dus ook vijgen mee."Boeddhisten beweren dat we het grootste deel van ons lijden ervaren omdat we mentale angst proberen te vermijden of om complexe emoties te onderdrukken. Ons leven gaat onvermijdelijk gepaard met een gevoel van verlies, verdriet, vermoeidheid, verveling, angst. Dit zijn constante metgezellen van ons leven. En als we dit allemaal proberen
te vermijden door nieuwe gadgets te kopen of met behulp van drugs, reizen, immoreel en promiscue seks, enz., Dan veroorzaakt dit alleen meer onvrede, frustratie en andere vormen van pijn. Hoe het elke dag te gebruiken: Koop niet het idee dat er iets ontbreekt, voor een "complete high". Ziekte, ouderdom, dood maken allemaal deel uit van het
leven. Accepteer het voor wat het is en stop met fantaseren. Vergeet het feit dat het ideale leven - dit zogenaamde leven is gemakkelijk en pijnloos. Deze misvatting heeft ons veroorzaakt in de mode-industrie, entertainment en
farmaceutische producten.Hoe sneller je de onvolkomenheden van het leven accepteert, hoe minder teleurstelling je wacht. En hoe gemakkelijker het voor u zal zijn om uw hart van onzekerheid te openen. En hoe gemakkelijker het is om te scoren op dagelijkse stress en zeldzame mislukkingen.

Anitya: Het leven is een constantebeweging van verandering, 
Anitya of 'vergankelijkheid' betekent dat het leven zoals we het kennen constant in beweging is. We kunnen nooit
toegang krijgen tot het moment uit het verleden. En we kunnen gisteren
niet herhalen. We hebben geen toekomst. Het is een illusie.Elke ochtend word je een beetje anders wakker, niet hetzelfde als gisteren. Onze cellen zijn fysiek anders. Er zijn andere gedachten in ons hoofd. We hebben een iets
andere lichaamstemperatuur. We ademen een beetje andere luchtcompositie. Alles om ons heen verandert, hoewel we het misschien niet opmerken. Altijd.Als we ons ongemakkelijk voelen, kan het gevoel van "inconsistentie", vreemd genoeg, kalmeren. Als we weten dat er niets blijvends in de wereld is, inclusief pijn, weten we dat alle
slechte dingen vroeg of laat zullen eindigen. Maar als we vreugde ervaren, dan willen we natuurlijk dat deze toestand altijd bij ons is. Daarom zijn we bang voor dit idee. Maar een andere conclusie moet juist zijn:
aangezien de vreugde snel voorbij gaat, moet je je er zoveel mogelijk op concentreren om er maximaal plezier aan te beleven.Als we het idee van de vergankelijkheid van het leven en zijn waarden accepteren, is het ongelooflijk
bevrijdend. In het Westen, 100 jaar nadat de Boeddha dit idee tot uitdrukking bracht, herhaalde Heraclitus het en merkte beroemde op: "Je kunt niet tweemaal in dezelfde rivier komen". Het enige dat je echt
hebt, is het huidige moment.Hoe het elke dag te gebruiken: viert verandering. Mee eens dat alle gebruikelijke manieren op de een of andere manier zullen eindigen. Alle slechte dingen die vandaag verschrikkelijk
lijken, zullen snel voorbijgaan, en alle goede dingen zullen in je geheugen blijven zitten als je leert ervan te genieten. Je relatie is belangrijker dan schoenen, de nieuwe iPhone zal je niet langer gelukkig maken dan een paar
dagen, en de vreugde om met kinderen te communiceren zal elke dag herhaald worden.

Anatma: jijzelf verandert voortdurend
Wanneer een psychiater patiënten vraagt wat mensen willen na de behandeling, is het populairste antwoord: "Ik wil mezelf vinden." Onze cultuur heeft ons ertoe gebracht dat we er alle vertrouwen in hebben dat we een permanent,
waarachtig "ik" in ons hebben. Ligt het ergens tussen ons hart en de lever of ergens in de hersenen? Wie weet!Het boeddhisme gaat er echter van uit dat er geen vast, stabiel zelf is. Eens, volgens het vorige principe, verandert alles, dan veranderen we. Onze persoonlijkheid wordt zeer snel bijgewerkt. We hebben lichamen, vaste banen, namen, onze beroepen, alles
met behulp waarvan we onszelf identificeren, dat wil zeggen, alsof we "vastmaken".Maar het belangrijkste is dat we niet hetzelfde zullen blijven als we geen eerdere inspanningen leveren. Aan de andere kant zal ons leven niet veranderen als we niet elke dag doen wat we nodig hebben om het te veranderen.Hoe het elke dag te gebruiken: in plaats van ons te concentreren op "jezelf vinden", moeten we ons concentreren op het creëren van onszelf op elk moment in de tijd. Er is geen "permanente" mij, er zijn alleen wij op het huidige moment. En we kunnen op elk moment veranderen. Vandaag is altijd anders dan gisteren. Als je vandaag depressief bent, betekent dat niet dat ze voor altijd bij je zal zijn. Als je vrienden of familieleden niet kunt
vergeven voor een of ander wangedrag, betekent dit niet dat je ze later niet kunt vergeven.Nadat we het idee van onze gehechtheid aan een bepaald stabiel zelf hebben losgelaten, kunnen we ons ontspannen en genieten van het moment. En morgen zal alles hoe dan ook anders zijn. In elk nieuw moment van het leven ben je al nieuw.

&
&
&
&

11 cynische waarheden die mensen koppigweigeren te begrijpen

 1. Door iedereen voor altijd te vergeven, help je het kwaad om zich ongestraft te vestigen Veel "genezers van zielen" gebruiken hun zin die al een plicht is geworden [lees subliem en geaspireerd]: "Je moet kunnen
vergeven. Alleen op deze manier kun je op een nieuwe dag stappen met pure
gedachten en geest. " Maar niemand verduidelijkt dat vergeving van 2
soorten is.Mentaal: het is vergeving gebaseerd op het overwinnen van je eigen ervaringen in het belang van harmonie met jezelf. Het is alleen in jou gericht, en niet voor de persoon die jou heeft beledigd. Het gaat
eerder niet eens om vergeving, maar gewoon om de beschuldiging. Het is mooi, nobel, nuttig en, ja, noodzakelijk. 
Gedrag: en dit gaat al over hoe je je moet gedragen met de persoon die je
pijn heeft gedaan. Helaas, je vergeeft hem althans voor de eerste, zelfs
voor de zevende keer, je helpt een persoon om vertrouwen te krijgen in de
straffeloosheid van zijn daden (dit betekent natuurlijk niet wangedrag, zoals
stappen op één been, enz.). Daarom, om te vergeven of niet te vergeven in
dit geval is een kwestie van de jouwe, van principe.

2. Overdreven item: God zal je niet bellen Met zo'n pretentieuze ondertitel gaven we het idee aan dat niemand of niets je zal komen redden uit je eigen leven.Het beste voorbeeld van dit punt is de film "Zero'sTheorem" van een Hollywood-excentrieke Terry Gilliam. De hoofdpersoon van de afbeelding zit letterlijk de hele dag bij de telefoon en wacht op een
telefoontje van een god die de held zijn doel en zin voor het leven zal onthullen. En uiteindelijk realiseert hij zich plotseling dat God hem toch niet zal bellen.Kijkers van deze film hebben 2 uur op het scherm nodig om dit uit te zoeken. De meesten hebben niet genoeg leven. Waarschijnlijk zijn we zo opgevoed in de sprookjes van kinderen dat we wachten op een of ander
wonder, of op zijn minst een teken, om te worden wat we zogenaamd voorbestemd
zijn te zijn. Maar je moet je dit nog steeds realiseren en dit blijven onthouden: God zal je nog steeds niet bellen.

3. Levensgebreken zijn een must.Paradoxaal genoeg zijn succesvolle mensen succesvol juist omdat ze vele malen gestruikeld zijn, ze zijn geweigerd, hun handen zijn gevallen en er zijn depressies geweest, maar ze gaven niet op. Dit is te
lezen in elke biografie en te zien in alle biografieën.Stephen King had bijvoorbeeld een speciale spijker op het bureau waar hij afstand deed van uitgevers. Het aantal mislukkingen werd ver van één tien berekend.Volgens statistieken, als we figuurlijk spreken, heeft 95% van de mensen met dezelfde gegevens als King, als ze dezelfde bladeren krijgen met
weigeringen, een droevig gezicht en zeggen ze: "Oké, dat betekent dat het niet van mij is". De overige 5% zijn Stephen Kings in hun vakgebied, die blijven worden afgewezen en vechten. Hier is het selectieproces voor een succesvol leven.

4. Geld, wat je ook zegt, is het belangrijkste.Sinds onheuglijke tijden hebben oudere generaties nvermoeibaar beweerd dat geld niet het belangrijkste in deze wereld is. Geld geeft geen geluk, liefde of gezondheid.Laten we nu de situatie nuchter bekijken en cynisch herkennen:met geld heb je immers veel meer de kans om gelukkig, geliefd en gezond te
zijn. Kans om de wereld te zien, jezelf te actualiseren, indruk te maken op de omgeving, een soulmate te vinden of de uitgehongerde kinderen in Afrika te helpen. En als je weinig geld in je zakken verzamelt op een grote zak,
dan is het allemaal een beetje moeilijker om dit allemaal uit te voeren.

5. Zelfs bij de hardste mislukking is er een excuus Ons brein - een briljante zaak. Met een dergelijke banale zin beginnen we met een onbanistische redenering: het feit is dat ons brein
voortdurend ons onvermogen om te handelen rechtvaardigt (met andere woorden,
luiheid en angst), en het moet toegegeven worden, gewoon fantastisch.We rechtvaardigen de angst om van baan te veranderen door de neiging tot stabiliteit; angst om hulp te zoeken bij professionals -
trots; de onmogelijkheid van zelfrealisatie - de gedachte dat we niet
genoeg talent hebben; en de terughoudendheid om vroeg op te staan voor het eerste paar op het instituut is een zorg voor het lichaam.Over het algemeen vinden we altijd verdomd goede redenen om niets te doen. Als je aandacht besteedt aan deze eigenschap van onze
hersenen en ermee begint te vechten, is er een "risico" om een succesvol persoon te worden.

6. "Zeg altijd ja" is niet de beste regel.Na de beroemde film "Always say yes", werd het met Jim Carrey vooral modieus om open te staan voor deze wereld, om positief te reageren op alles wat nieuw is, om vrijheid te voelen,
en om ontkenning te associëren met negatief en vernietiging.In feite is het woord "nee" niet geassocieerd met negatief. Het wordt eerder geassocieerd met de wil en rationele selectie
van mensen, beroepen en gebeurtenissen voor je leven. Inderdaad, men zou
in staat moeten zijn om "ja" te zeggen, maar tegelijkertijd moet men
de kracht van het woord "nee" niet onderschatten.

7. Je bent niet de eerste in de rij voor het onrecht van deze wereld.Zeker, ieder van ons heeft zulke heldhaftige kennissen die, na of zelfs tijdens hun leven, blijven leven en werken alsof er niets is
gebeurd. Bijvoorbeeld een fragiele dochter die al haar middelen besteedt
aan ernstig zieke ouders; de gelukkige verloofde van gisteren, die de
weduwnaar van vandaag werd; of een ongelukkige grootmoeder die alleen
wordt gedwongen een groot en ondankbaar gezin te bieden. Iedereen, zelfs
de gelukkigste op het eerste gezicht, mensen hebben hun eigen problemen, maar
niet iedereen laat het zien.Dus in momenten van wanhoop is het nuttig om te onthouden datje niet de enige bent voor wie de hele onrechtvaardigheid van deze wereld is
gevallen.

8. Alle mensen dragen maskers.Mee eens dat op het werk, alleen met de tweede helft en in het gezelschap van boezem mensen, je bent 3 heel verschillende mensen. In elke
samenleving zetten we letterlijk de maskers op van mensen die het meest
geschikt zijn voor de omstandigheden en de omgeving.Daarom is het niet nodig om verbaasd te zijn als bijvoorbeeld blijkt dat uw collega allesbehalve is wie hij beweert te zijn. Hij is geen
hypocriet, hij heeft net het masker veranderd en je zag het per ongeluk.

9. De moeite waard om je vriendenlijst te bekijken Vrienden zijn de meest waardevolle hulpbron voor een persoon en hij wint in de loop van de tijd steeds meer waarde. Als op school het
aantal vrienden een dozijn mensen zou kunnen overtreffen, dan kun je ze na 30
waarschijnlijk alleen op de vingers van één hand tellen. Natuurlijk zal in
deze situatie niemand vrienden zijn, ook al zijn ze verre van
perfect. Welnu, wie van ons is perfect?Eerlijk gezegd kunnen onvolkomenheden eigenlijk 2 soortenvrienden worden genoemd:Degenen die je naar beneden halen. Bijvoorbeeld met hun eeuwige klachten, voortdurende betrokkenheid bij tegenslagen of misbruik van uw
hulp "voor oude vriendschappen". En meestal hebben we
medelijden, maar het is beter om zulke banden te onderbreken. 
Of degenen die je niet een handje willen helpen wanneer je figuurlijk
gesproken vasthoudt aan de rand van een klif boven een afgrond. Op eigen
benen gaan, vergeet ook niet om deze vriendschap te verbreken.

10. Niemand denkt hetzelfde als jij. Weet je, adolescenten vergissen zich niet als ze denken dat niemand ze begrijpt. Niemand begrijpt iemand echt volledig, omdat elke persoon op deze planeet vanuit zijn eigen perspectief naar de wereld
kijkt. Weinig mensen houden rekening met dit eenvoudige idee voordat ze in
paniek raken, problemen maken en hun geliefden de schuld geven van het niet
begrijpen van de voor de hand liggende dingen.

11. Elke persoon gebruikt je op zijn eigen manier.Hoe dan ook, we gebruiken elkaar allemaal in zekere zin.De werkgever gebruikt je middelen, de minnaar / minnares - je emoties en lichaam, je vrienden - je connecties, volgzame aard, vermogen om te juichen, het vermogen om geld te lenen ... Ja, wat dan ook. Zelfs de beste
vriend is vrienden met je omdat ze communicatie, ondersteuning, gezelschap en
vertrouwen nodig heeft dat ze in moeilijke tijden geholpen zal worden. Dit
is op zijn minst een vriendelijk, maar toch "gebruik".Je hebt absoluut geen mensen zo nodig - op zichzelf, omdat jeschattig en mooi bent. Dus alleen jij hebt moeder nodig.
&
&
&
&
&

20 tips voor een moeilijk moment 

1. Ik zou je in plaats daarvan willen leren: "Oh, hoe erg is het!" - om te denken: "Wow, hoe
interessant!" Maar deze levenshouding komt alleen met ervaring.
2. Uiteindelijk, als je jezelf niet toestaat om soms een eikel te zijn, zal het leven een goede helft van
genot verliezen.
3. Ik heb een grote regel: als wat er gebeurt niet ophoudt, moet je onmiddellijk vertrekken.
4. Goede voortekenen dienen onafhankelijk te worden uitgevonden. Wie heeft elkaar ontmoet, hij en veel
geluk. Dus we schrijven. En onthoud. En we zullen de dag
overeenkomstig leven.
5. Je moet je domme wens onmiddellijk uitvoeren, om niet te dreigen het voor de rest van je leven uit te
voeren.
6. Als je heel lang beweert datje nergens bang voor bent, kan moed een nuttige gewoonte worden, zoiets als een
manier van slapen met een open raam of een contrastrijke douche.
7. Het belangrijkste is om minder te praten. En dan zal de gesprekspartner zelf een manier bedenken om alles
rationeel aan zichzelf uit te leggen. Tenminste, ik heb nog steeds niemand
ontmoet die het niet aankon. Mensen zijn erg getalenteerd. Zeer.
8. Je moet geen vragen stellen,het antwoord is al lang bekend - zo niet je hulpeloze geest, dan je verstandige
hart.
9. Doe net alsof het goed gaat. Je zult verrast zijn als je begrijpt hoe effectief deze methode is. Nadat je
jezelf hebt misleid, komt alles goed voor je.
10. Je kunt geen geheimen onthullen, je kunt niet hardop over het belangrijkste praten. Vooral
volwassenen (dat is een vreemde). Anders - alles, er is geen mysterie,
dood, opgelost.
11. Liefde volgt een pad, geen toekomstige bestemming, wat het ook mag zijn.
12. Vandaag is een goed excuus om uit de banken te komen, elk van onszelf. Omdat elke persoon een oceaan is
en het dwaas van al het leven is om jezelf oprecht te beschouwen als een plas,
zelfs de diepste en meest onstabiele in een microdistrict.
13. Men moet zichzelf liefhebbenen prijzen. Vertrouw dergelijke zaken niet toe aan vreemden!
14. Na een nacht van denken, moetje gewoon een paar onzin doen - gewoon om jezelf niet als een groot denker
terug te betalen.
15. Om de ware betekenis van de gebeurtenis te begrijpen, die u als een tegenslag beschouwt, moet u zich er op
enige afstand van begeven. En als je het lijden niet helemaal wilt
stoppen, dan moet je in ieder geval lijden niet beschouwen als de
hoofdactiviteit van je leven.
16. Je moet gaan waar je wilt, en niet waar zogenaamd "noodzakelijk". Ga zelf, ga en wees nergens
bang voor.
17. Om een kans te maken voor onsterfelijkheid, moeten we de hoop op hem opgeven ... In het
algemeen elke hoop. Wanhoop is een geweldige sleutel tot macht, zelfs geen
sleutel, maar een hoofdsleutel, die bijna elk slot kan openen ... En meestal is
dit de enige sleutel die beschikbaar is voor de mens!
18. Sommige kansen zijn beter te missen. Om niet al de rest kwijt te raken.
19. Een van twee dingen: je kunt niets veranderen - en dan is het nutteloos om je zorgen te maken, of je kunt -
in dit geval is het de moeite waard om de taak op te nemen, en niet je kracht
te verspillen aan angst en woede.
20. Terwijl de persoon leeft, is er niets verloren. Er is altijd een uitweg uit elke situatie, en niet één,
maar meerdere - en wie ben jij om de eerste mens in het universum te zijn die
in een echt hopeloze situatie terecht is gekomen?
&
&
&
&
&


GIF DAT 3 JAAR IN JE BREIN LEEFT


Waarom doen sommige mensen iets, terwijl anderen constant iets krijgen, niet bieden, niet aanbieden? Waarom
verschijnen er kansen en noodzakelijke mensen rond sommige mensen, en in de
buurt van anderen lijkt de wereld in het algemeen op een veld van zwaarden en
geesten-geesten? Wel, hoe is dat?Werkend als managers, mensen inhuren en ontslaan, teams en managers onderwijzen, heeft deze vraag ons de afgelopen vijf jaar geen vrede gegeven. Tot nu toe in februari van dit jaar, tijdens de
conferentie in San Diego, heeft het beeld zich niet volledig ontwikkeld. (Maak je geen zorgen - in het begin zullen er
wetenschappelijke woorden zijn, maar ze zullen ons leiden naar onverwachte
conclusies).Ons brein wordt gecontroleerd door hormonen. Dat wil zeggen, het maakt of neemt geen beslissingen onder controle van verschillende hormonen. Deze hormonen hebben een heel verschillende
duur wat betreft hun effecten op ons gedrag en onze beslissingen.

En nu, hallo, en laten we het begrijpen.
Een kort educatief programma en een toelichting waarmee we zullen werken. Welke
hormonen hebben invloed op ons en hoeveel tijd ze in ons hoofd
leven. Hersenen chemie- Dopamine (dopamine) 
- Oxytocine 
- Serotonine 
- Endorfine 
- Cortisol (Cortisol)Voordat we ingaan op deze chemie, laten we een beetje begrijpen waarom we het over het algemeen hebben over het feit
dat chemie de hersenen controleert. Het lijkt erop - een redelijk persoon,
vrije wil, dat alles?We kiezen een model dat voldoende abstract is voor deze analyse. Het anatomische model (al deze cerebellums
met corpus callosum) voor deze vereenvoudigde analyse is te zwaar belast, neem
een eenvoudiger, modulair of niveaumodel. Het McNeil-model van het drie-enige brein, met een tamelijk algemeen onderzoek, past hier bij ons.

In de hersenen zijn er eigenlijk DRIE hersens:- Menselijk of menselijk brein(neo cortex) 
- Zoogdier of emotioneel / limbisch brein 
- Reptielen of reptielen, het oudste brein (overlevingsinstincten)Laten we bijvoorbeeld eens kijken hoe gelukkig het brein is:- Slangen denken niet, ze reageren alleen, handelen, reproduceren, voelen bijna geen pijn. 
- Honden voelen het verlangen, kunnen willen, voelen de status, voelen de
vereniging, ze zijn metgezellen, voelen pijn, frustratie. 
- Apen of mensen moeten logica hebben, kunnen tellen en lezen, spreken,
evenwicht bewaren, luisteren en muziek maken.

De eerste chemische problemen
95% van alle beslissingen komt voor in het reptiel en limbisch brein.En we worden aangesproken in onze toespraken, brieven en presentaties voor het menselijk brein, dat heel goed is
onderwezen en NEE kan zeggen. Het zorgt er alleen maar voor dat we niet
veranderen. Denk er eens over na - je hersenen voorkomen dat je verandert
... dat wil zeggen, hij denkt dat hij je tegen verandering beschermt. En
hoe meer hersenen je hebt, hoe meer ervaring het heeft, hoe slechter voor
jou. Slimme mensen weten zichzelf te verdedigen. Van alles.

Welke gebeurtenissen of situatiesveroorzaken (dat wil zeggen, triggers) van bepaalde hormonen?Dopamine-triggers -
Situaties waarin we wachten op iets aangenaams of onbekends, maar met de verwachte positieve resolutie. Duur
van de blootstelling: 2 minuten.
Oxytocine-triggers - Een gevoel van veiligheid, saamhorigheid,liefde, bevalling. 6 minuten voor alles over alles, en dan moet je weer
iets bedenken of versterken.Overigens zitten veel rokers niet op nicotine, maar op oxytocine. Dat wil zeggen, ze raken niet gewend aan
nicotine, maar aan de sociale omgeving van rokers - praten, pauze houden.
Serotonine-triggers - Superioriteit, statusverbetering,overwinning, erkenning en erkenning. De hele 24 uur van deze prachtige
parochie. Dag voor de winnaar. Dag op de plundering van de stad.
Endorfine-triggers - Iets minder, gedurende ongeveer 4 uur,baden we in dit genoegen door te begrijpen dat je gewoon leeft, je bestaat, en
in het algemeen is dat zo! Laat het me uitleggen. Er zijn veel
voorbeelden.Als het in het begin pijnlijk was, en toen de golf van adrenaline vrijkwam. 
Oprechte lach, tranen of woede - alleen ter referentie, alles op één regel voor
de kracht van impact. 
Spierplezier: massage, bijvoorbeeld. 
Heldere geluiden, muziek, ritme (wacht, wacht, is dit een club?) 
Onthouden van alles wat hierboven is vermeld, kan ook werken.

Triggers van cortisol (of cortisol)Scheiding van moeder en kind 
Echtscheiding of verraad van een echtgenoot 
Verlies van status na ontslag 
Sociaal isolement (stilte) 
Wanneer u werd misleid 
Sensation of pain suffering, losses, fears.

Enige gedachten over hoe veel zoiets kan leven? 3 jaar. DRIE jaar.
Groeten evolutie en alle pijnen en teleurstellingen ervaren door onze
voorouders: ga daar niet heen - bijt, kom hier niet - je valt, je eet altijd
groen fruit - dus kauw, vergiftig jezelf niet. De hersenen zijn erg
gevoelig voor cortisol, omdat het ons hielp te overleven als een biologische
soort. We zijn niet erg snel uitgevoerd, niet erg cool vliegen, maar
overleefd. Cortisol en de hersenen zijn er stevig aan verslaafd. Het
was noodzakelijk.Denk er eens over na. Cortisol woont 3 jaar in ons. En het maakt je hersenen langzamer. Laat je
hersenen je redden. Gestraft worden? Laat de boot niet
wiegen. Ontslagen? Blijf hier weg. Het brein leert heel snel.Wij geloven niet. We geloven niet in onszelf, omdat cortisol al in onze hersenen zit.We leren van cortisol dat we falen.Wacht, maar krijgen sommigen het?Zakelijk, carrière, interessant werk,zakenreizen. Hoe is dat? Cortisol was niet genoeg voor hen, wanneer
ze het aan iedereen verspreidden, of wat?

De hersenen leren. En slecht en goed.Sommigen leren niemand te zijn. En anderen worden geleerd om op te staan, te gaan en te doen.Het nieuws en de hele stroom negativiteit van de tv leren hulpeloos te zijn. Omdat het daar erg is,
gebeurde er iets en je kunt hier niets doen. De hersenen onthouden - niet
inschakelen, als er iets ergs gebeurt. We hebben niet aangegeven hoe vaak
(tv kijken) en er is niets ergs gebeurd. Dus je hoeft niet te reageren. Kom langs. Heeft hulpeloosheid geleerd. Omdat denken
en actieve mensen, vanuit het oogpunt van een groot systeem van het managen van
mensen, niet nodig zijn. Leer ze om hulpeloos te zijn.Maar je kunt je hersenen leren om anders te denken. Een reeks beslissingen, acties en beloningen maken. Het verhogen van de gewoonte om iets in de hersenen te
doen. Hij doet het goed hierin.Ik dacht eraan om het met je te delen of niet, maar omdat we hier bij je zijn over het intieme, over hormonen, dan oke.Ik heb zwakke gewrichten en overgewicht. Een geweldige combinatie om zijn armen en benen vaak te
voetballen of basketballen.Ik stopte vaak mijn enkels toen ik voetbalde, basketde of gewoon rende. En ik merkte dat als je meteen op de grond of op een bankje ging zitten en je sneaker uittrok, mijn been toenam toen
ik het stopte. Ik ben een paar dagen niet naar school geweest, wat mij beviel. En toen miste ik op een of andere manier een date omdat ik niet kon komen. Toen miste hij een cool feestje. En in die twee dagen voelde ik me hulpeloos. Een vervelende gevoel dat voor een gezonde man, dat voor een gezonde 20-jarige student klootzak.Ik probeerde niet op de bank te zitten nadat ik mijn been had gedraaid, maar om te stoppen zonder te stoppen. En het been is niet opgezwollen. Blijkbaar verbeterde de doorbloeding op dit moment, ik weet het niet. Ik heb geleerd vooruit te gaan, gewoon omdat ik
niet graag een paar dagen val en niet naar het toilet kan lopen. Ik omschreef het. Dit betekent niet dat het me geen pijn doet. Jongens, ik weeg meer dan 120 kg. Lopen op een been dat opdook is pijnlijk, geloof
me. Ik ga gewoon. Ik zweer het, maar ik ga. Omdat ik mezelf leerde. 
&
&
&
&
&

Afbeelding
Politici zijn gevaarlijk
Afbeelding
Hou ze buiten
Afbeelding
Let op je centen
Afbeelding
De Chinese schuldenbom staat op barsten
Afbeelding
Alles van waarde
Afbeelding
Is weerloos

*Joy*
Lid geworden op: 24 feb 2014, 13:38
Locatie: Aan zee

28 nov 2018, 17:50

Afbeelding

Top of the World

Een hele boterham vol wijze raad
Het is fijn Norman ...dat je hier even was.
Zie je? het is ver van "op"
Het maakt me gelukkig

Er zijn er nog ..




Afbeelding

Groetjes

Norman12
Lid geworden op: 22 sep 2008, 22:00

30 nov 2018, 12:36

O wat hou ik van het woord gebracht door Nederlandse artiesten

Bram Vermeulen , Boudewijn de Groot , Adele Bloemendaal , Astrid Nijgh , Conny Stuart , Connie Vandenbos ,
Cornelis Vreeswijk , Corry Brokken , Dimitri van Toren , Drs P , Elly Nieman & Rikkert Zuiderveld , Fons Jansen ,
Frans Halsema , Frits Lambrechts , Gerard Cox , Hans Dorrstijn , Herman van Veen , Jaap Fischer , Jasperina de Jong ,
Jules de Corte , Leen Jongewaard , Liesbeth List , Martine Bijl , Paul van Vliet , Peter Blanker , Ramses Shaffy ,
Rob de Nijs , Robert Long , Stef Bos , Toon Hermans , Willeke Alberti , Willem Nijholt , Wim Sonneveld
&
&
&
&

Hier de prachtige tekst van Jules ivm "de goedheilig man"


"Sinterklaas" 
Sinterklaas goed heilig man, sta mij toe u te storen
Ik laat u graag als het even kan, een klein liedje horen
Om u te vertellen namens groot en klein
Dat u weer van harte welkom hier zult zijn
Zet uw mijter op het hoofd, steek uw zak vol geschenken
En wil elk die in u geloofd op uw feest gedenken

 Sinterklaas goed heilig man, er zijn zo vele vragen
Die de mens niet ontwarren kan, in geen duizend dagen
In de grote wereld kraakt het overal
Soms is het weer net of het oorlog worden zal
En gedenk eens de grote nood van de vele miljoenen
Die geen huis hebben en geen brood, nog niet een paar schoenen 

Sinterklaas goed heilig man, telkens knaagt ons geweten
Heel ons vorig twaalf maandenplan is allang vergeten
Hoeveel honderd keren faalden wij dit jaar
En we waren echt niet zo aardig voor elkaar
In ons hart bleef het eigen ik als van ouds prevaleren
Iedereen wou elk ogenblik iedereen passeren 

Sinterklaas goed heilig man, met uw zilveren haren
Ga op reis en kom bij ons aan net als alle jaren
Maak u niet bezorgd om het welzijn van uw paard
Men heeft bergen brood en wortelen gespaard
Zeg aan Piet uw trouwe knecht niet te wild te woeden
Want de mensen zijn niet zo slecht, als ze doen vermoeden...

&
&
&
&
Al moeten we hier opmerken dat deze tekst geschreven is in de naïeve tijd toen wij , senioren , geboren werden
Want aan de laatste zin begin ik nu toch zwaar te twijfelen


Jules deCorte


Terzelfdertijd moet ik kwijt dat het Hollandse volk toch oneindig infantiel kan lullen 
In DWDD werd ik daar nog eens aan herinnerd door de traditie van zelfgemaakte Sinterklaas gedichten
En dan zwijg ik nog over de zwartepietendiscussie
Daar kunnen zelfs Vlaamse politici een punt aan zuigen

Omdat ik zelf geen inspiratie meer heb , kwam ik bij deze site terecht 


Sinterklaasgedicht


En ik kreeg dit toegestuurd


Sinterklaas Goedheiligman
Kraakte 's nachts zijn hersenpan
Want eenvoudig was het niet
Een rijm voor Norman, zo vond ook Piet

Van welke dingen wordt Norman blij?
Van Rijmen natuurlijk, bedacht hij
Sint ziet Norman vaak met Rijmen bezig
(Norman is dan voor anderen compleet afwezig)

Van zijn knecht hoort Sint goede verhalen
Na een dagje Rijmen is Norman altijd aan het stralen
Sint gunt het Norman natuurlijk graag
Maar is 't soms niet teveel van 't goede? is de vraag

Dit waren Sint's jaarlijkse rijmende woorden
Dus volgen de jaarlijkse rijm-slotakkoorden
Het pakje roept jou, net als bij Vrouw Holle
"open mij" - rustig, dus niet als een dolle.

De Sint


&
&
&
&

 Aan de lijst van Nederlandse schrijvers en dichters begin ik niet , die is te lang met zoveel talent

PS

Wat film betreft denken Hollanders en Vlamingen ook goed te boeren
maar dat is natuurlijk een wrange  grap

       

*Joy*
Lid geworden op: 24 feb 2014, 13:38
Locatie: Aan zee

01 dec 2018, 19:47

.
Mooi !!!
Ik wens Norman een fijne Zondag toe !!

Groetjes,



Afbeelding

Norman12
Lid geworden op: 22 sep 2008, 22:00

03 dec 2018, 13:07

O was ik maar een olifant
Ieder riep Opzij , Opzij
Dan was er nooit iets aan de hand
Ik liep nooit averij 

O had ik maar een lange slurf
Je kan er toch zoveel mee doen
Je toont je reukzin en je durf
Mijn denken werd gezond en groen

 O was ik maar een zwaargewicht
Alle rovers hadden angst
Nooit kwam het gevaar te dicht
Wie laatste lacht , lacht het langst 

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

*Joy*
Lid geworden op: 24 feb 2014, 13:38
Locatie: Aan zee

05 dec 2018, 13:19

Afbeelding

Groetjes,

Norman12
Lid geworden op: 22 sep 2008, 22:00

07 dec 2018, 14:44

Ik ben een oude grijze uil
Maar ik zit stil al op een tak
Ik hou me voor de mensen schuil
Want mensen gaan licht uit hun dak

 Ik eet maar af en toe een muis
En alle restjes braak ik uit
Ik luister naar het nachtgeruis
En verbras geen rooie duit 

En als ik vlieg dan hoor je niets
Ik hoef geen energie voor licht
Het is als rijden op de fiets
Er wordt geen schade aangericht 

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De donkere dagen voor kerstmis- Willem Nijholt 

't Mist en miezert en de stadlijkt ziek en der dagen zat
De mensen, met hun plastic aan , bewegen dooreen schijnbestaan
De donk're dagen voor Kertstmis
't Schemert rond een uur of vier en ik vraag meaf: Wat doe ik hier
Aan 't einde van de Overtoom , verdwaald als ineen boze droom
De donk're dagen voor Kertstmis
Lieve God, denk ik, kleumend en klein , Moetendie er nu werkelijk zijn
De donk're dagen voor Kertstmis

De koude tram is overvol , maar iedereen staartleeg en hol
Naar al die pakjes op z'n arm, want daarvanwordt een mens niet warm
De donk're dagen voor Kertstmis
Hij heeft een duur cadeau gekocht , maar had eenander ding gezocht
De warmte, die een leven duurt, de hoop die eenbestaan bestuurt
In donk're dagen voor Kertstmis
Alles ligt in de winkel te koop , ja , behalve,behalve de hoop
De donk're dagen voor Kertstmis

't Mist en miezert en de stad lijkt ziek en derdagen zat
De mensen, met hun plastic aan , bewegen door eenschijnbestaan
De donk're dagen voor Kertstmis
En ieder pakje, dat ik draag , is maar eenuitstel van de vraag
Waar kopen wij het Paradijs en wat, in Godsnaam,is de prijs
In donk're dagen voor Kertstmis
Lieve God, denk ik kleumend en klein , Moetendie er nu werk'lijk zijn
Die donk're dagen voor Kertstmis
&
&
&
&
Onbezorgd kerstinkopen doen ?
Vergeet het maar
Let zelf op . De overheid lult liever in kamers

 
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
&
&
&
&
Gelukkig zijn er de kerstliederen om ons af te leiden van de realiteit


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
&
&
&
&
Verwacht je aan het ergste en het gekste
De profeten zegden het al : het staat te gebeuren



Afbeelding

*Joy*
Lid geworden op: 24 feb 2014, 13:38
Locatie: Aan zee

07 dec 2018, 19:23

Afbeelding

Stay  

Mooi !!
Fijn weekend
  Norman,

Norman12
Lid geworden op: 22 sep 2008, 22:00

12 dec 2018, 05:44

De panda komt , de panda komt
En dat is doelbewust
Hij toont de weg voor de Chinezen
Alsof je Judas kust 

De panda lijkt een teddybeer
Hij is de nieuwe president
Later zullen we in boeken lezen
Hij kocht de hele tent 

De panda is zwart en wit behaard
Hij geeft niet om wat kleur
Dat heet extreem , dat is bewezen
En later staat hij voor je deur 

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


LAAT ONS BIDDEN  

Voor alle wielrenners die zonder doping zijn

Voor alle voetballers nog niet omgekocht

Voor alle politici die te weinig verdienen

Voor alle partijmilitanten met een lidkaart

Voor alle ambtenaren die de slaap niet vatten

Voor alle pastoors met misdienaren te kort

Voor alle 40ers die er 20 uit willen zien

Voor alle verliefden voor het te laat is

Voor alle jongeren die niet weten dat ze oud worden

Voor alle prinsen met een te kleine dotatie

Voor alle prostituees zonder hemelbed

Voor alle socialisten met een batterij verhuurhuizen

Voor alle afleveringen van FC De Kampioenen

Voor alle vrouwen bezocht door de heilige geest

Voor alle mannen die hun handen in onschuld wassen

Voor alle mensen gebukt onder hun kluis

Voor alle reizigers naar een belastingparadijs

Voor alle ego's die nog niet beroemd genoeg zijn

Voor alle zieken die genezen zijn in Lourdes

Voor alle harten die te huur staan  


WIJ BIDDEN U VERHOOR ONS HEER



Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

MIJN AFORISMEN

-Een dictatuur is een centraal bestuur , een democratie is een wijd vertakte dictatuur

-Politici plukken de dag door te beweren voor morgen te zorgen

-Wie immoreel start , zal immoreel landen

-Je staat elke dag op , maar je wordt maar één keer wakker in je leven

-Na de jacht zit je met een dood dier

-Het duurt een hele toekomst om het verleden te begrijpen

-Trouw en zwanger zijn : een beetje bestaat niet

-Ik zet geen wekker meer , de dood slaapt toch nooit

-Wie lid is van een partij , is per definitie partijdig

-Er zit geen toekomstmuziek in een seniorenkliniek

-Leo Tolstoy : het leven is meer oorlog dan vrede

-Als alles anders was , zou alles anders zijn

-Zelfs een dokter is optimist , zolang hij zelf gezond is  



Afbeelding

Zoek de sneeuwman

*Joy*
Lid geworden op: 24 feb 2014, 13:38
Locatie: Aan zee

13 dec 2018, 00:15

.

Afbeelding

Julia Dream 

Echt top Norman ….
Amen én slaap lekker !!

Norman12
Lid geworden op: 22 sep 2008, 22:00

19 dec 2018, 02:15

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Pinokkio , Pinokkio
Jij met je lange neus
Je krijgt van mij een leuk cadeau
Maar ik vind je toch een geus

 Pinokkio , Pinokkio
Je bent een leugenaar
En liegen is niet comme il faut
Je bent een echt gevaar

Pinokkio , Pinokkio
Ik speel wel poppenkast
Ik regel een publiek en zo
Dan lijk je aangepast   

Afbeelding

Afbeelding


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Mijn angsten zijn geen waan
Hoe meer ik denk hoe meer ik weet
Mensen volgen de verkeerde baan
Dus schop ik maar wat keet 

Ik trok ten strijde maar ik vond
Slechts af en toe gehoor
De waarheid bereikt nooit een hond
Te luid zingt het leugenkoor 

Gelukkig ben ik polyglot
En lezen geeft me vreugd en troost
Voel sympathie voor Don Quichot
Tot de storm me heeft geloosd 

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Smachtend naar Norman , lazen ze alles , wat ze voorlopig , te pakken konden krijgen

peoplereading

*Joy*
Lid geworden op: 24 feb 2014, 13:38
Locatie: Aan zee

19 dec 2018, 19:34

.

Afbeelding


Pinokkio ...zo noem ik haar, mijn kleindochtertje !!
Maar da's wèl een schat van een kind...

Desondanks hou ik van je schrijven én denken .
Een "topic" dat ik koester.

Groetjes,

 
Afbeelding