Eco droogkast is niet zo ecologisch

Vragen/antwoorden betreffende wonen en zorg.

janieburton
Lid geworden op: 18 jan 2009, 18:50

09 dec 2018, 02:45

Heb begin vorige maand een nieuwe droogkast gekocht met eco-checks.

Nu om dezelfde hoeveelheid was te drogen en kast droog te krijgen moet deze droogkast wel tot 4x de cyclus kast droog doorlopen.

Met de vorige droogkast was dat normaal 1x een cyclus kast droog.

Waar is dan de besparing?

wardje
Lid geworden op: 04 dec 2005, 15:46
Locatie: oostrozebeke

09 dec 2018, 06:08

janieburton;

Maak je de FILTERS wel na elke droogbeurt schoon? ( stof en pluizen)
De condensator (warmtewisselaar) kan ook dicht zitten, maar als hij nieuw is zou ik er aan twijfelen.
Zeker de filters nazien , als deze vol zitten kan dit brand veroorzaken , daarom is het belangrijk dat je thuis bent als je de droogkast gebruikt en ook niet s'nachts , het zou de eerste droger niet zijn die brand veroorzaakt.
Wil je zeker geen angst aanjagen maar wie het meegemaakt heeft vergeet zeker niet meer de filters te kuisen.

benq
Lid geworden op: 10 dec 2005, 19:23
Locatie: Antwerpen

09 dec 2018, 08:50

De beste en veiligste droogkast is die van de goeie oude tijd,
Een wasrek.
Hier bij ons komt nooit een droogkast in huis.
Alles hangt te drogen op een wasrekje,
genoeg gewerkt nu genieten van mijn zeer groot ambtenaar pensioen :lol:

flupke2
Lid geworden op: 09 jan 2005, 16:51
Locatie: naast mijn buur

09 dec 2018, 11:05

Het is niet omdat je een droogkast met Eco-cheques hebt gekocht dat die slecht werkt hoor. 
Als je dezelfde droogkast gewoon had betaald zou die ook slecht werken  :)

En ook bij ons wordt er geen droogkast gebruikt. Bij mooi weer : buiten op de waslijn. Bij slecht weer : binnen op droogrek in lokaal waar brander van chauffage staat.
Deze oplossing is natuurlijk niet voor iedereen mogelijk , dat snap ik wel.

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

09 dec 2018, 11:16

Rare vraag, maar is d beveiligingsplank voor het transport weggehaald?

dafke
Lid geworden op: 23 feb 2005, 12:43
Locatie: maaskant

09 dec 2018, 11:24

Meet uw stroomverbruik en vergelijk dat met het stroomgebruik dat de kast belooft Anders kun je niets zeggen

wardje
Lid geworden op: 04 dec 2005, 15:46
Locatie: oostrozebeke

09 dec 2018, 11:33

janieburton,

Is het niet mogelijk dat je was die je uit de wasmachine haalt niet voldoende drooggezwierd is , dat ( zou ) een reden kunnen zijn waarom uw  nieuwe droogkast langer over doet om ze droog te krijgen .
Als je dat gecontroleerd hebt bij een volgende wasbeurt zou ik er niet aan twijfelen om de verkoper ( winkel) waar je hem hebt gekocht te contacteren , per slot van rekening heb je garantie, nieuwe toestellen kunnen ook fouten.

janieburton
Lid geworden op: 18 jan 2009, 18:50

09 dec 2018, 13:24

wardje schreef:janieburton,

Is het niet mogelijk dat je was die je uit de wasmachine haalt niet voldoende drooggezwierd is , dat ( zou ) een reden kunnen zijn waarom uw  nieuwe droogkast langer over doet om ze droog te krijgen .
Als je dat gecontroleerd hebt bij een volgende wasbeurt zou ik er niet aan twijfelen om de verkoper ( winkel) waar je hem hebt gekocht te contacteren , per slot van rekening heb je garantie, nieuwe toestellen kunnen ook fouten.
Heb een wasmachine dat op 1400 toeren zwiert en laat altijd de was droogzwieren op 1400 toeren.

Na elke droogbeurt maak ik de filters schoon

Mijn vroegere droogkast was geen condensatiedroogkast, en was verbonden met een buis naar buiten om de warme lucht af te voeren.

  

E.T.
Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15

09 dec 2018, 15:30

Janie in je laatste alinea geef je de oorzaak hé
Je kan beide modellen niet vergelijken... :idea:

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

09 dec 2018, 16:55

Inderdaad linnendroger met rechtstreekse afvoer droogt vlugger.
Mij werd gezegd dat die niet meer verkocht worden.
Ik heb dat eigenijk nog niet nagekeken of dat zo is.

maior domus
Lid geworden op: 25 jul 2014, 00:06

09 dec 2018, 18:41

Ook wij gebruiken een droogrekje.
100 keer ecologischer dan een droogkast!
Ondank is 's werelds loon

janieburton
Lid geworden op: 18 jan 2009, 18:50

09 dec 2018, 19:37

maior domus schreef:Ook wij gebruiken een droogrekje.
100 keer ecologischer dan een droogkast!
Denkelijk heb je gelijk, maior domus; maar de was van een gezin van vier volwassen personen droog je zomaar niet op een "droogrekje".

Paca
Lid geworden op: 28 sep 2006, 01:58
Locatie: Suzhou

10 dec 2018, 00:55

Wij gebruiken ook een drooglijn buiten. Als het weer het niet toelaat wordt er binnen gedroogd op een uitrolbare en aan te spannen drooglijn tussen twee garagemuren. Dit systeempje heeft zo'n vijf draden naast elkaar op een onderlinge afstand van zo'n 5 centimeter.
Ik kan wel begrijpen dat, om meer "quality time" te hebben, men een droogkast wenst aan te schaffen en dit wat geld mag kosten in aankoop en verbruik.
Heu, bij mijn echtgenote waren ze met twaalf, ouders inbegrepen. Heb toendertijd begrepen wat een berg was dit meebracht (vooral van de dames :lol:).

benq
Lid geworden op: 10 dec 2005, 19:23
Locatie: Antwerpen

10 dec 2018, 08:25

janieburton schreef:
maior domus schreef:Ook wij gebruiken een droogrekje.
100 keer ecologischer dan een droogkast!
Denkelijk heb je gelijk, maior domus; maar de was van een gezin van vier volwassen personen droog je zomaar niet op een "droogrekje".
Oja en wat deed men dan vroeger in de goede oude tijd?
Een gemiddeld gezin bestond toen uit 4 personen en meer.
genoeg gewerkt nu genieten van mijn zeer groot ambtenaar pensioen :lol:

janieburton
Lid geworden op: 18 jan 2009, 18:50

13 dec 2018, 11:46

benq schreef:
janieburton schreef:
maior domus schreef:Ook wij gebruiken een droogrekje.
100 keer ecologischer dan een droogkast!
Denkelijk heb je gelijk, maior domus; maar de was van een gezin van vier volwassen personen droog je zomaar niet op een "droogrekje".
Oja en wat deed men dan vroeger in de goede oude tijd?
Een gemiddeld gezin bestond toen uit 4 personen en meer.
Dat is ook waar.

Iedereen is daar vrij in, maar ik vind het niet fijn om elke dag in mijn living een droogrek te hebben staan(de enigste plaats waar ik een droogrek kan plaatsen).

Waar mijn ouders vroeger woonden was er een plat dak dat ze hadden omgebouwd zodat mijn moeder daar de was kon drogen