Bpost service. Vergeet het.

Hier is plaats voor openbaar debat.

Lukas
Lid geworden op: 17 aug 2005, 17:59
Locatie: Antwerpen

14 dec 2018, 08:33

Omdat ik op dit forum nergens een rubriek "consumentenzaken" vind, schrijf ik m'n frustratie hier maar neer.
Het gaat om het gebrek aan goede service bij ons aller Bpost. Tot twee maal toe in korte tijd krijg ik m'n brieven
niet verstuurd omdat de postbus gewoon VOL zit. Ik krijg er geen brief bij, want dan schuiven er twintig brieven
naar buiten en vallen op de straatstenen. Schande!

"Laatste lichting om 13 u" staat er vermeld. Maar om 16 u krijg je er al geen brief meer bij !

Ga je naar de webside van Bpost, dan wordt je alleen maar overdonderd met commerciële reclame voor hun producten.
Nogmaals : schande !
MaLoReg

14 dec 2018, 09:23

Dacht dat al die postbussen allang afgeschaft waren!
Hier in 2000 Antw. bestaan die niet meer.

voorn
Lid geworden op: 27 okt 2006, 10:30
Locatie: Antwerpen

14 dec 2018, 09:28

Hier in Hoboken  2660 weet ik er zeker één staan aan de Albert Hein.
En onze postbode neemt brieven ook mee.

Flashback
Lid geworden op: 08 mei 2014, 17:47
Locatie: Boemerskonte

14 dec 2018, 11:51

MaLoReg schreef:Dacht dat al die postbussen allang afgeschaft waren!
Hier in 2000 Antw. bestaan die niet meer.
Afbeelding

Je kan ze allemaal vinden via hun webside :
https://www.bpost.be/site/nl/rode-brievenbussen
Vul je adres in en je hebt ze, ofwel zoeken op postcode.

fregat
Lid geworden op: 05 jan 2011, 18:04
Locatie: Waasland

14 dec 2018, 16:12

Lukas schreef:Omdat ik op dit forum nergens een rubriek "consumentenzaken" vind, schrijf ik m'n frustratie hier maar neer.
Het gaat om het gebrek aan goede service bij ons aller Bpost. Tot twee maal toe in korte tijd krijg ik m'n brieven
niet verstuurd omdat de postbus gewoon VOL zit. Ik krijg er geen brief bij, want dan schuiven er twintig brieven
naar buiten en vallen op de straatstenen. Schande!

"Laatste lichting om 13 u" staat er vermeld. Maar om 16 u krijg je er al geen brief meer bij !

Ga je naar de webside van Bpost, dan wordt je alleen maar overdonderd met commerciële reclame voor hun producten.
Nogmaals : schande !
Signaleren via nr : 02/2012345
Als je eens goed " Googeld " is er allerhande info te vinden !
Als het U te hoog zit  klagen bij de " Ombudsman " :idea:
Doe wel en zie niet om !

Lukas
Lid geworden op: 17 aug 2005, 17:59
Locatie: Antwerpen

14 dec 2018, 16:19

Bovenstaande reacties gaan eigenlijk voorbij aan de grond van de zaak.
Hoe veilig kan je nog een brief posten als de kans bestaat dat je brief
op de straatstenen belandt wegens overvolle postbussen ?

E.T.
Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15

14 dec 2018, 17:08

Tja ... vol is vol hé ... Als ik het zou tegenkomen wandel ik verder naar 'de post' die brievenbus daar is wel een kubieke meter groot daar gaan duizende brieven in. Ook op de industrieterreinen staan hier heeeel grote bussen  :D

Lukas
Lid geworden op: 17 aug 2005, 17:59
Locatie: Antwerpen

14 dec 2018, 20:05

E.T. schreef:Tja ... vol is vol hé ... Als ik het zou tegenkomen wandel ik verder naar 'de post' die brievenbus daar is wel een kubieke meter groot daar gaan duizende brieven in. Ook op de industrieterreinen staan hier heeeel grote bussen  :D
Makkelijker gezegd dan gedaan natuurlijk als je wat minder mobiel bent.

fregat
Lid geworden op: 05 jan 2011, 18:04
Locatie: Waasland

14 dec 2018, 20:10

Lukas schreef:Bovenstaande reacties gaan eigenlijk voorbij aan de grond van de zaak.
Hoe veilig kan je nog een brief posten als de kans bestaat dat je brief
op de straatstenen belandt wegens overvolle postbussen ?
Als grote afgevers ( verzenders ) massaal brieven in de bus stoppen zal ze uiteraard vol zitten en dan hou je best uw post wat langer bij ! U mag ook uw briefwisseling meegeven aan uw postbode die dagelijks langskomt !
Doe wel en zie niet om !

kitten
Lid geworden op: 15 apr 2004, 18:19
Locatie: Deurne/Antwerpen

15 dec 2018, 22:53

Afgeschafte brievenbussen in Antwerpen ? Ik weet wel dat er wat minder zijn, maar hier waar ik woon zijn er toch 4 bereikbar na een klein eindje lopen  zo ongeveer een 300m. Er zijn er nu ook nieuwe in verschillende krantenzaken waar je ook pakjes en kleine verrichtingen kunt doen. 

Lukas
Lid geworden op: 17 aug 2005, 17:59
Locatie: Antwerpen

21 dec 2018, 17:45

Tot voor kort maakte Bpost er een erezaak van om normaal gefrankeerde brieven te bezorgen op de eerste werkdag na afgifte. Maar plots is dit niet meer belangrijk. Vanaf 1 januari a.s. vervalt deze regel en voert Bpost een nieuw Prior en Non Prior-aanbod aan. Gevolg: mijn voorraad formule-1 zegels wordt plots minder waard. Wil ik ze voortaan als Prior gebruiken , wat ze in principe eigenlijk waren , dan moet ik naar het postkantoor of postpunt om de frankeringswaarde aan het loket te vervolledigen.

Bpost service. Vergeet het !

MyriamC
Lid geworden op: 07 jan 2006, 18:13
Locatie: Noorderkempen

21 dec 2018, 18:02

Lukas schreef:Gevolg: mijn voorraad formule-1 zegels wordt plots minder waard. Wil ik ze voortaan als Prior gebruiken , wat ze in principe eigenlijk waren , dan moet ik naar het postkantoor of postpunt om de frankeringswaarde aan het loket te vervolledigen.
Persoonlijk zou ik dit een 'probleem' vinden moest ik tientallen brieven per week versturen. Maar, zeg eerlijk, hoeveel brieven verstuur je nog? Nu met de kerst had ik wat kaartjes maar voor de rest van het jaar doe ik vrijwel alles per mail. Als ik 5 zegels gebruikt heb in 2018 zal het veel zijn!

Lukas
Lid geworden op: 17 aug 2005, 17:59
Locatie: Antwerpen

21 dec 2018, 20:32

MyriamC schreef:
Lukas schreef:Gevolg: mijn voorraad formule-1 zegels wordt plots minder waard. Wil ik ze voortaan als Prior gebruiken , wat ze in principe eigenlijk waren , dan moet ik naar het postkantoor of postpunt om de frankeringswaarde aan het loket te vervolledigen.
Persoonlijk zou ik dit een 'probleem' vinden moest ik tientallen brieven per week versturen. Maar, zeg eerlijk, hoeveel brieven verstuur je nog? Nu met de kerst had ik wat kaartjes maar voor de rest van het jaar doe ik vrijwel alles per mail. Als ik 5 zegels gebruikt heb in 2018 zal het veel zijn!

@ MyriamC

Of je nu 5 of 50 brieven per jaar verstuurd, de nieuwe regeling kost je geld en de dienstverlening blijft ondermaats.
Waarom niet gewoon een zegel met aanvullende waarde gemaakt zodat je niet telkens weer naar het loket hoeft te lopen ?
Te simpel misschien ?

Ik weet het, ik kan de ombudsdienst contacteren, ik kan Brussel bellen, enz.  Maar dat is het mij ook niet waard.
Het kalf is toch al verdronken.



.

_Jos_
Lid geworden op: 02 apr 2011, 11:13

12 jan 2019, 10:10

Zelf moet ik redelijk wat post versturen voor een website die ik uitbaat.

Ik heb vorig jaar nog een grote voorraad postzegels ingeslagen (en heb nu nog een 1000-tal zegels liggen) omdat ik wist dat er weer een verhoging aan zat te komen. Bpost heeft 1 (of meerdere keren?) geen toestemming gekregen om de prijzen te verhogen en dat wordt nu ruimschoots gecompenseerd door de laatste forse verhoging. Men komt nu ook ineens terug aandraven met prior.

Hier aan het loket wist men me zelfs niet te zeggen of de oude zegels opgewaardeerd kunnen worden naar prior maar volgens de postbediende was dat niet nodig: "90% wordt de volgende dag gebust want de post gaat toch niet alles apart verwerken". Tja, waarom betaal ik dan nu extra voor Prior?

En dan de zendingen die niet afgeleverd kunnen worden wegens verkeerd/onbestaand adres.
Een tijd terug kwam een zending retour na 3 maanden. Even later opnieuw een zending die pas na 3 maanden terug komt. In december de klap op de vuurpijl: een zending verstuurd in juli komt na 6 maanden pas terug.

Klachten bij bpost worden netjes aanhoord om er vervolgens niks mee te doen.
België heeft in tegenstelling tot bv Nederland geen cultuur van ombudsdiensten.

Bpost dacht PostNL op te kopen maar maakte zich straal belachelijk door telkens afgewezen te worden, zelfs na een idioot hoog bod want geld is er blijkbaar genoeg. Logisch, Nederland gaat zijn postbedeling niet om zeep laten helpen door een bedrijf als bpost.

De mensen die aan de basis bij bpost werken doen veelal hun best, alleen de structuur deugt niet.

Lukas
Lid geworden op: 17 aug 2005, 17:59
Locatie: Antwerpen

05 feb 2019, 12:38

Brief , normaal gefrankeerd , zeven dagen onderweg.
Ja, van hier naar Peking hoor ik u denken.
Nee hoor, van Antwerpen naar Gent  !

:(