Hoekje:"De oase van rust in 2018"

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

veve
Lid geworden op: 16 mar 2006, 16:55
Locatie: W-Vl

13 dec 2018, 09:21

Afbeelding
Goedemorgen allemaal!
Goed gevroren amai ik ga straks eens te voet naar de markt, heb niks nodig is gewoon kwestie van een flinke wandeling te maken!
Mooi Rietjes de plaatjes van Oostende, ik ga volgende week op een avond naar Oostende naar één van mijn zussen maar zal die lichtshow niet zien want mijn zus woont niet ver van fort Napoleon.
Ook al mooie plaatjes zien voorbijkomen van grote achterkleinkinderen met hun pluszusje die jarig was en Staf met het hondje op schoot!
Erika heb ook nog zo een Amarylis gehad maar die groeide heel scheef was geen zicht!
En Omadina ga je een elektrische fiets kopen nu ze een stuk goedkoper zijn in die winkel?
Meme-rietje hoe was het gisteren met je gastjesdag?
Yvette ik heb gisteren ook al een kerstkaart gehad vind dat echt veel te vroeg, heb gisteren die van mij geschreven maar ga die pas eind volgende week naar de post doen...manman is er daar werk aan, in de kaartjes een mooie tekst schrijven en dan de adressen en de postzegels erop, schrijf er zo een 35 en vind dat leuker dan een digitale kerst en nieuwsjaargroet...al maak ik wel graag een digitaal kaartje met fotoshop, denk van mij daar deze namiddag eens mee bezig te houden!
Goh de zon schijnt hier in mijn ogen aan tafel in de living...dus ga nu richting badkamer!
Nog een gezellige donderdag en tot later, daaag...
One life...live it !

omadina
Lid geworden op: 11 dec 2005, 19:34
Locatie: Meulebeke

13 dec 2018, 09:27

Goede morgen maatjes,

Als ik naar buiten kijk, 't is echt wel mooi, rijm op de daken, maar ook wel op de weg, dus 't is toch wel uitkijken als je met de auto de weg op moet.  De zon is al mooi aan het schijnen dus die zal die rijm wel wegtoveren.

In de fietsenzaak komen begin januari nieuw modellen binnen, na hun renovatiewerken in de winkel; die fiets in promotie wat een heel groot model, niet geschikt voor mij, ja ik meet maar 1m63 hé.
Het is nu toch heel koud om te fietsen, dus zal ik maar wachten tot na nieuwjaar.

Om 10u30 ga ik een uurtje bewegen, gelukkig hebben we goede binnenterreinen, zo kunnen we ons toch nog in het zweet lopen.

Voor de rest van de dag wordt het kalmpjes aan,  mijn boek  ligt op me te wachten,  en ja een wandelingetje kan er altijd .
Ik wil ook wel eens naar Oostende, misschien het weekend ?

Groetjes, omadina
Mama, oma, wat maakt het uit !
Het leven is mooi, zolang er zon, muziek en kinderen zijn !

Ivette
Lid geworden op: 24 nov 2005, 17:36
Locatie: gits

13 dec 2018, 10:55

Gisteren was het zo'n mooi weer dat ik besloot om met de bus van 12u30 naar Brugge te trekken. Ik liet er zelfs mijn afwas(je) voor staan. Ruim op tijd stond ik aan de halte waar ik altijd ga maar de bus reed aan de ander straatkant voorbij! Ik dacht die rijdt rond de markt en keert terug maar niets van, wegens de straatwerken stopt hij tijdelijk in MIJN STRAAT! Heel teleurgesteld ben ik naar huis teruggekeerd, mijn afwasje gedaan en dan met de bus van 13u30  naar het Mammoetcenter(winkelcentrum op weg naar Roeselare) Ik heb me niet gejeund,  al die winkels lopen word ik gauw beu, het is Brugge niet hé waar ik tot aan de vismarkt wandel, er zijn toeristen en het is een zeeeeer mooie stad! De koffie vond ik ook al niet lekker maar ja, ik was toch weer eens buiten! Volgende keer beter opletten!

Amai wat is die Julie Colpaert rap, op weg om slimste mens te worden? Ik kijk maar rond 10 u voor het interessante deel dat wel goed is. 

Thuis is niet denderend, zoals velen word ik een gewoontekijker!

Erika, ik heb dat 2e deel van Aenne Burda 's nachts opgenomen, moet nog kijken!

En nu ga ik koken want ook ook mijn soep is op!

Oh ja, de gemeentewerkers zijn hier "bloemen" aan het planten in de bevroren grond, tussen de keien in onze "voortuinstroken" niet makkelijk, ze moeten nogal stampen op hun potten!!
Ivette

corry
Lid geworden op: 08 mar 2005, 10:15
Locatie: Wenduine

13 dec 2018, 16:07

Goede koude middag. 

kerstversiering OK

Ben in sitille modus, droom de gekste dingen die toetsen aan gedachten overdag. 

Van hieruit een wintergroet, de wind snijd scherp , toch best wandelweer.

Groetjes tot in den draai

Corry
ik tel alleen de zonnige dagen.

piepje
Lid geworden op: 05 feb 2005, 18:00
Locatie: naast bos

13 dec 2018, 16:25

brr kout he
dina  ik heb een giant gehad waren nog met 2 baterijen
alle bij stuk
heb nu mijn derde
met  midde motor veel steviger
Afbeelding
Hou van mensen,zoals ze zijn!
Er zijn geen anderen

Ivette
Lid geworden op: 24 nov 2005, 17:36
Locatie: gits

13 dec 2018, 23:16

Van harte proficiat Viv met Genk! Schitterende uitslag, joepie ze overwinteren!
Ivette

schaffen
Lid geworden op: 01 apr 2018, 11:22
Locatie: aan het bos

14 dec 2018, 06:45

Afbeelding

Goede morgen iedereen 

Het weekend staat voor de deur en het gaat weer een mooie frisse dag worden hoop ik  :lol:

Jullie hebben weer mooie foto's geplaatst 

Rietjes ik vind het erg voor je dat jij je goede vriendin hebt moeten afgeven  

Nog een aangename vrijdag 

Groetjes

Robert

Rietjes
Lid geworden op: 07 nov 2002, 16:02
Locatie: Ieper

14 dec 2018, 09:19

Goeie vriesmorgen

Gisterenavond naar de film "Home" gaan zien.
Ik had er meer van verwacht, onze jeugd wordt er wat al te negatief afgeschilderd.
Goed dat we er via filmuniversiteit toch wat toelichting bijkregen.

Straks met een vriendengroepje uit eten, de vakantie-plannen-ideeën voor 2019 uitwisselen.

B, de overleden wandelvriendin, was niet echt een hartsvriendin hoor, gewoon één van de wandelvriendinnen.
Oud maar niet out !

meme-rietje
Lid geworden op: 13 okt 2003, 19:51
Locatie: Zuid-West-Vl.

14 dec 2018, 09:57

goeie morgen iedereen
weer gevroren deze morgen
was het deze nacht al gewaar
was koud in de slaapkamer
vandaag boodschappen doen
bij A.H. in het schopping center
anders niks vandaag
gisteren op de kerstmarkt in Elckerlyk
lotje gekocht en een pakketje gewonnen
met allemaal dingen die ik kan gebruiken in de badkamer
oor stokjes, watte schijfjes, zeep en inlegkruisjes
toch leuk krijgen

Afbeelding
Groetjes van meme-rietje,
het is gemakkelijker op te geven dan door te gaan

veve
Lid geworden op: 16 mar 2006, 16:55
Locatie: W-Vl

14 dec 2018, 10:02

Goedemorgen allemaal!
Koud brrr.dat mag hé voor deze tijd van het jaar, alles ligt hier flink bedekt met een ijslaag!
Mijn ma en een zus zijn gisteren komen eten, en in de namiddag moest ik niet naar de zangles vanwege pedagogische studiedag en heb me dan beziggehouden met photoshoppen en zo heb ik een foto van vroeger en eentje van vorige maand eens in het bont gestoken ziehier het resultaat!
Afbeelding
Straks in bad en dan eten maken, word een stoofpotje van erwten, wortelen en spekblokjes, ja uit een kookboek van Pascale heb het al eens klaargemaakt en is echt lekker!
Deze namiddag Elise van school halen en deze avond naar het kerstfeestje van Femma.
Rietjes morgenavond kom ik jou kant op...we zingen met ons koor om 20u bij de Last Post in Ieper!
Anders niet speciaals te melden, wel dat ik vanaf vandaag elke avond moet uiteten tot en met donderdag, heb zelfs donderdagavond een dubbele afspraak om 18u uiteten met een vriendin uit Waregem en dan om 19u30 gaan we met onze toneelgroep en de regisseur op de lappen! En nu ga ik in bad...daaag.
One life...live it !

omadina
Lid geworden op: 11 dec 2005, 19:34
Locatie: Meulebeke

14 dec 2018, 10:13

Goede koude morgen aan alle Sennetvrienden !

Weeral vrijdag, die weken vliegen zo voorbij, en zo komt kerstmis weer een dagje dichterbij. Ik heb ook al drie kaartjes ontvangen van mijn drie dochters, 't is wel leuk zelf gemaakte kaartjes met een leuke foto op van de kinderen. Het is toch nog altijd plezant een echt kaartje te ontvangen. Ja als je er zo veel verstuurt, zoals jij Vévé wordt dat wel een kostelijke grap.

Oei, Yvette geen geluk gehad met je bustrip naar Brugge gisteren. Hoe kwam het dat hij aan je halte niet langskwam. Ja, soms is het niet te begrijpen hé. Vandaag is het zeker ook niet aan te raden bus of tram te nemen, want ze kondigden vanmorgen staking aan. Ik zou ook wel eens willen Brugge bezoeken tijdens de kerstperiode,  en ja Brugge is altijd mooi en gezellig. Roeselare is meer een winkelstad, kan ook geen uren rondlopen in zo een centrum.

Corry, toch ben ik blij dat je hier eens langskomt. Ja, soms is het moeilijk je hoofd leeg te maken voor je gaat slapen, al weet je maar al te best dat je je nachtrust echt nodig hebt. Bij mij is dat ook zo, en dan half in slaap lig ik nog aan 
zaken te denken, waar je echt niks kan aan doen...Corry, geniet toch maar zoveel je kan van de vele mooie dingen samen met je man, dochter, kinderen en klein-en achterkleinkinderen.

Piepje, ja ik zal wel goed opletten hoor als ik een nieuwe e-bike koop, en het moet met middenmotor zijn, die zijn het best voor het evenwicht hé, ja heb al 3 jaar met ene gereden hoor, dank voor de goede raad.

Rietjes, mémérietje, Erika, Schaffen, Viv, 
Alle maatjes, een gezellige vrijdag !
omadina
Mama, oma, wat maakt het uit !
Het leven is mooi, zolang er zon, muziek en kinderen zijn !

Ivette
Lid geworden op: 24 nov 2005, 17:36
Locatie: gits

14 dec 2018, 10:45

Helaba, ik zit onder de haardroger dus leuk dat ik onderwijl wat kan tokkelen.
Mijn buurvrouw die vroeger kapster was rolt het in spelden, ik draag nu toch altijd een muts dus steekt het niet zo nauw.

Omadina de Lijnbus stopte daar niet omdat de Gitsbergstraat nog altijd open ligt en ze langs mijn straat naar Brugge rijden. Vorige keer waren die werken nochtans ook al aan de gang en kon ik daar wel opstappen! Ik ben er nog altijd teleurgesteld over! Wanneer gaan we nu nog eens zo'n zonnige namiddag krijgen, 't is Winter hé!
Ge hebt gelijk dat ge een nieuwe fiets koopt zo lang ge daar nog goesting voor hebt.

Ik wil ook nog zeggen dat het zalig is dat jij en Veve terug komen schrijven, blijf maar hier bij ons, het is hier goed!

Veve, niet te geloven, ik zie geen verschil op die twee foto's, jij veroudert totaal niet! zo'n schone madam!

Meme Rietjes en ons aller Rietjes gaan als gewoonlijk veel op trot! (ik heb onder trot geen rood lijntje meer= heb het toegevoegd aan mijn woordenboek!) is hier vaak van toepassing dat werkwoord op trot gaan! Veel gelijk!

Bedankt Rietjes voor de info van die film, er is deze namiddag Okra vergadering en we plannen ook een film in februari.

Erika, ook gekeken naar dat 2e deel van Aenne Burda, ik vond dat heel boeiend!

Op Vitaya zijn er wel veel Kerstfilms te zien jammer dat ze allemaal zo 'n flauwe inhoud hebben en het zijn ook telkens andere acteurs die er in spelen, ze mogen zeker niet veel geld kosten?

Mijn haar zal intussen wel droog zijn, ik ben er van door, een goeie dag ALLEMAAL!
Ivette

Erika1
Lid geworden op: 18 jan 2004, 01:26
Locatie: Limburg - Houthalen

14 dec 2018, 11:35

Goeie bijna middag allemaal,
Ja Yvette, heb gekeken en vond het ook heel mooi, had niet verwacht dat ze zouden samen blijven. Zo zie je maar dat het toch de moeite is om voor jezelf te blijven vechten  :wink:

Veve, als je haar niet een klein beetje anders lag zou je zeggen dat het dezelfde foto was, tof gedaan.

Ben een beetje douwn met het lezen van het nieuws, als je maar eens op tv bent gekomen, hoe smerig het ook geweest is en dan sterft dan spreken ze weer langs alle kanten ervan. Als je plots onbekend sterft komt er ergens een melding en dat is het dan  :?

Sorry maatjes  :cry:
Brood dat men deelt, smaakt beter.

corry
Lid geworden op: 08 mar 2005, 10:15
Locatie: Wenduine

14 dec 2018, 14:00

Afbeelding
Goede middag

Hij staat er, is groot, hoog en mooi onze Kerstboom 🌲
Voor de rest niet veel te melden, rustig aan verder gaan, wat komen moet komt, en maken er het beste van. 

Groetjes en tot in den draai, volgend jaar misschien te Wenduine 

Corry
ik tel alleen de zonnige dagen.

piepje
Lid geworden op: 05 feb 2005, 18:00
Locatie: naast bos

14 dec 2018, 17:36

goede avond
mooie boom
Afbeelding
Hou van mensen,zoals ze zijn!
Er zijn geen anderen