Verkeersbord H & P

Vragen/antwoorden betreffende overige vragen, die niet passen in bovenstaande forums.

E.T.
Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15

13 dec 2018, 18:58

Langs de nieuw aangelegde N73 zijn op regelmatige afstand korte uitwijk stroken aangelegd. Met daarbij een rechthoekig blauw bord met daarop een mannetje dat onder zn motorkap kijk, dus zijn het zeer waarschijnlijk pechstroken.
Wat ik me afvraag is wat is de betekenis is van de letters ’H' en 'P' :?:
OPGELET bovenstaande tekst kan sporen van ironie en/of sarcasme bevatten
64bits - Core i3 - Acer A9Q1KNT - SPIN SP314-51 - Windows 11 Home - Firefox - Wifi - Telenet

flupke2
Lid geworden op: 09 jan 2005, 16:51
Locatie: naast mijn buur

14 dec 2018, 11:49

Aan hand van de beschrijving ga ik er van uit dat je dit bord hebt gezien, met daarbij ( of er op ? ) nog de letters H en P : 

Afbeelding
Dit bord vindt ik niet terug in de Belgische wegcode, wèl in de Nederlandse.  Daar betekent het dat de zo aangeduide zone is voorbehouden voor noodgevallen.

Dergelijke "vluchthavens" worden in België normaal gezien aangeduid met het bord hieronder ( bord F98) :

Afbeelding

In beide gevallen , zowel in NL als in B betekent het dat je daar ENKEL mag stilstaan in geval van nood , zoals bijvoorbeeld op de "pechstrook" van autosnelwegen.


Ik vermoed dat men nu ook in België het Nederlandse bord gaat gebruiken, maar dat het nog niet in de officiële wegcode werd opgenomen.
Indien iemand het toch in de Belgische verkeerswetgeving zou vinden : graag een melding hier.

Wat de letters H en P  zouden kunnen betekenen : daar heb ik ook het raden naar. Misschien Hulp en Pech  ??

E.T.
Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15

14 dec 2018, 16:50

:D Hulp & Pech , zou zo maar eens kunnen!

De wegcodes had ik ook reeds allemaal nagekeken, het lijken inderdaad pechstrokjes waar je op hulp mag wachten  :D

Ben benieuwd naar andere oplossingen :?: