Gemeentes erven schuldenberg van 2 miljard van OCMW

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)
dejules

16 dec 2018, 10:15

De Vlaamse OCMW's hebben samen bijna 2 miljard euro schulden. Op 1 januari zullen de gemeentebesturen die grote schuldenberg erven als de OCMW's samensmelten met de steden en gemeenten.
Zo heeft het OCMW van Herentals een schuld van maar liefst 1.473 euro per inwoner. Boom heeft 1.322 euro OCMW-schuld per inwoner en Alveringem staat op de derde plaats met 1.301 euro schuld per inwoner.

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2018/12/14 ... an-ocmw-s/

Nieuwe belastingen komen eraan.

voorn
Lid geworden op: 27 okt 2006, 10:30
Locatie: Antwerpen

16 dec 2018, 10:26

Boom verbaast me niks. Overstelpt door vreemdelingen die moeilijk aan de bak komen.

maior domus
Lid geworden op: 25 jul 2014, 00:06

16 dec 2018, 11:58

voorn schreef:Boom verbaast me niks. Overstelpt door vreemdelingen die moeilijk aan de bak komen.
"Moeilijk aan de bak komen"?
Die volstrekt niet geïnteresseerd zijn in aan de bak komen bedoel je.
Wat wil je, als je hier komt aangewaaid en alles gratis krijgt zonder een klop te moeten doen.

(Enfin, gratis. Ik bedoel op uw en mijn kosten !!  :evil: )
Ondank is 's werelds loon
dejules

16 dec 2018, 11:59

voorn schreef:Boom verbaast me niks. Overstelpt door vreemdelingen die moeilijk aan de bak komen.
Hoeveel verborgen armoede is er bij de mensen die dikwijls heel hun leven gewerkt hebben en het niet kunnen rooien met hun werknemerspensioentje?
Die niet naar het OCMW gaan uit fierheid maar thuis verkommeren.
Hoeveel zouden dat er zijn?
Hoeveel mensen zijn er die deeltijds werken, tijdelijk, slecht betaald, …?
Is het hebben van "EEN job" een garantie op een goede levensstandaard?
De verdoken armoede van millennials ‘Ik wil geen downer zijn’
Bij veel millennials schuilt achter het goed verzorgde uiterlijk een moeizame strijd om voldoende inkomen. Niets is meer zo vanzelfsprekend als het voor babyboomers was. ‘Ik word steeds ongeduldiger om met mijn leven te beginnen.’http://www.standaard.be/cnt/dmf20181214 ... eplvD4eKz4
dejules

16 dec 2018, 12:05

maior domus schreef: (Enfin, gratis. Ik bedoel op uw en mijn kosten !!  :evil: )
U komt uit de welvaartscheppende sector?

maior domus
Lid geworden op: 25 jul 2014, 00:06

16 dec 2018, 12:21

dejules schreef: U komt uit de welvaartscheppende sector?
Ik werk in de privé voor mijne kost.
En tegelijk voor de kost van dat leger vreemde parasieten.
Ondank is 's werelds loon
Ice

16 dec 2018, 13:35

dejules schreef:De Vlaamse OCMW's hebben samen bijna 2 miljard euro schulden. Op 1 januari zullen de gemeentebesturen die grote schuldenberg erven als de OCMW's samensmelten met de steden en gemeenten.
Zo heeft het OCMW van Herentals een schuld van maar liefst 1.473 euro per inwoner. Boom heeft 1.322 euro OCMW-schuld per inwoner en Alveringem staat op de derde plaats met 1.301 euro schuld per inwoner.

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2018/12/14 ... an-ocmw-s/

Nieuwe belastingen komen eraan.
Das nog niks, dejules.
Er zullen pas miljárden tekorten voor gemeentelijke ocmw's bijkomen als dievenpartij nva SZ afbreekt en de werklozen uitkeringen beperkt in tijd! (Overigens in strijd met de grondwet: het RECHT op sociale zekerheid??)
Want WAAR gaat die groeiende groep werklozen naartoe moeten?
JUIST: het gemeentelijke OCMW!

GEVOLG: de burgers zullen véél meer gemeentebelastingen moeten betalen en TOCH zich nog blauw betalen aan allerlei belastingen aan de staat zoals voor SZ, die dan niet meer bestaat voor hen.

Goed uitgekiend, hé? Voor hetzelfde dubbel en dik betalen en er zelf van uitgesloten worden want dat hebben ze nodig om de asielparasieten alles gratis te geven.
Voor die uitsluiting zal 'eigendom' gebruikt worden als smoes - dat is nu ook reeds het geval: heb je eigendom, een eigen huisje?
Dan zul je dat eerst moeten opeten voor je in aanmerking kunt komen voor ocmw steun.... :evil:
...en wíe heeft een baksteen in de maag?
Juist: de Vlaming!

Bovendien is die uitsluiting ook in strijd met de grondwet: iedere inwoner op belgisch grondgebied:
 Art. 23.Ieder heeft het recht een menswaardig leven te leiden.  
Daartoe waarborgen de wet, het decreet of de in artikel 134 bedoelde regel, rekening houdend met de overeenkomstige plichten, de economische, sociale en culturele rechten, waarvan ze de voorwaarden voor de uitoefening bepalen.  
Die rechten omvatten inzonderheid :
 1° het recht op arbeid en op de vrije keuze van beroepsarbeid in.......
het recht op sociale zekerheid, bescherming van de gezondheid....
3° het recht op een behoorlijke huisvesting; 
4° het recht op de bescherming van een gezond leefmilieu; 
5° het recht op culturele en maatschappelijke ontplooiing.....
Reeds járen geleden al mondjesmaat toegepast:
toen de werkloosheid steeg en de heksenjacht werd geopend door de RVA op de werklozen (die zélf al hun werkloosheidsuitkeringen hebben betaald door bijdragen SZ tijdens hun loopbaan!) om zoveel mogelijk 'profiteurs' te schorsen zodat ze gedwongen naar het ocmw moesten voor leefloon om te kunnen overleven..
Uiteraard volop gesteund door de publieke opinie van weg-met-ons klootjesvolk dat, jaloers op werklozen, deze heksenjacht goedkeurde zonder goed te beseffen dat ze in eigen vel snijden.
Dáárdoor hebben gemeentelijke ocmw's nu, mede door de immigratiestroom, bérgen schulden.

====> overhevelen van uitgaven voor de staat (werkloosheid) naar uitgaven voor de gemeentes (ocmw) waarbij wij DUBBEL zullen betalen (SZ én gemeentebelastingen) én fors verarmen om dan nog uitgesloten te worden waarvoor we betalen én waar we recht op hebben.  :x

Horus1
Lid geworden op: 23 dec 2016, 07:29
Locatie: Vlaanderen

17 dec 2018, 12:08

Ocmw dat waren toch gemeentelijke instellingen!  De tekorten werden altijd door de gemeente betaald,  net zoals de tekorten van kerkfabrieken,  ed. Niet vergeten dat sommige ocmw eigenaar zijn van bossen, landerijen ed

voorn
Lid geworden op: 27 okt 2006, 10:30
Locatie: Antwerpen

17 dec 2018, 13:07

Waaronder de Stad Antwerpen. Bezitten zelfs een visvijver.