Nachtelijk aanbellen, advies of mening graag!

Hier is de plaats voor discussie en vragen over psychische aandoeningen

pastoor
Lid geworden op: 19 mar 2005, 21:55
Locatie: Hoeselt, White House

28 sep 2015, 19:04

Volgens mij is dat geen dementie, gezien dementie zich
vertoont over verschillende onderwerpen waarover men spreekt.

In dit geval is er maar een specifiek onderwerp,
dat om de haverklap terugkomt en dat kan men duidelijk bepalen met
een toestand van een ziekte in het brein, wanen.

Wikipedia waan
DSM IV beschrijft dat ook.
Sudoku, wijntjes proeven, genieten.

mensentaal
Lid geworden op: 20 jul 2014, 13:58

06 dec 2015, 20:15

Vader onderneemt weer heel wat en beweerd dat er vorige week terug iedere nacht aangebeld is, hij weet wie het is beweerd hij en is bij die mijnheer thuis geweest en heeft hem eens goed de les gespeld zegt hij als ons ma het niet hoort! Hij beschuldigd terug iemand, ik weet wel niet of hij echt tot bij die man geweest is maar ik zie hem er wel toe in staat!
Als er niets van aan is en hij gaat zijn gang is het erg voor de 'beschuldigde'!
Voor de rest gedraagt hij zich volkomen normaal als we samen zijn met de familie, dementie lijkt het me toch niet!

Valium
Lid geworden op: 21 nov 2007, 04:15

07 dec 2015, 00:24

Hang een nieuwe bel met een duidelijk ander geluid.
Indien hij blijft zeggen dat ze aanbellen, vraag welk geluid de bel maakte.
Indien hij de bel nadoet van vroeger, is er wel duidelijk iets mis met zijn geest

pastoor
Lid geworden op: 19 mar 2005, 21:55
Locatie: Hoeselt, White House

07 dec 2015, 11:03

Dat noemt men in het Frans "délires" en hier "waanideeën" waar een of meerdere van de 5 zintuigen het tijdelijk laten afweten. in dit geval geeft het horen een foutieve informatie aan de hersenen.

Het spijtige is dat niemand die persoon kan overtuigen dat hij het verkeerd voorheeft, integendeel hij beschouwt al de andereen als abnormaal, gek.

De huisdokter heef het recht om dat te behandelen bijvoorbeeld via slaappillen of iets anders.
Sudoku, wijntjes proeven, genieten.

kwezelein
Lid geworden op: 13 aug 2011, 22:37

07 dec 2015, 18:19

Alzheimer?
niks is eeuwig!

Valium
Lid geworden op: 21 nov 2007, 04:15

10 dec 2015, 00:46

kwezelein schreef:Alzheimer?
Inderdaad,
Zoals Pastoor het hier reeds beschreef, kunnen waanideeën een vroeg voorteken van deze ziekte zijn.
Ik zeg niet dat het dit is, maar het zou kunnen.

pastoor
Lid geworden op: 19 mar 2005, 21:55
Locatie: Hoeselt, White House

10 dec 2015, 09:37

Niet helemaal Valium,

Alzheimer is een vergetelheid.
Bijvoorbeeld: een moeder heeft Alzheimer en krijgt bezoek van een zoon die ze beschouwd als een vreemde, niet haar zoon.

Een waan idee is bijvoorbeeld gans de nacht wakker liggen ten gevolge van het feit dat op het appartement juist erboven de ganse nacht dezelfde muziek wordt geproduceerd. Een cassette bewijst het omgekeerde, maar wordt niet aanvaard als bewijs, er was de hele nacht muziek. De realiteit is verdwenen.

Of iemand die elke dag na het werk thuis komt, en beweert dat hij/zij de gans week, elke dag op een eiland van 10 m² was, midden in de Atlantische oceaan en daar een bureau had onder een palmboom en daar zijn werk deed.
Sudoku, wijntjes proeven, genieten.

Claudio
Lid geworden op: 01 mar 2010, 16:11
Locatie: Sint Niklaas

14 feb 2016, 19:17

Inderdaad Cyper, een dwangneurose ook wel obsessief compulsieve stoornis, OCS genoemd kan iedereen treffen. Deze hinderlijke psychische aandoening wordt geactiveerd wanneer angst die men onbewust ervaart, wil verdringen. Om die angst af te weren of te onderdrukken legt men zichzelf dwanggedachten op die gepaard gaan met dwanghandelingen.

Meestal ligt een traumatische ervaring eraan te grondslag.



Claudio

deklusser
Lid geworden op: 22 sep 2017, 00:36

18 sep 2018, 00:33

ken uw situatie niet, woon jij nog bij ouders? nee, neem eens je ouders een week bij jullie, als er dan nog gebeld wordt , weet ik het niet meer. enige oplossing. een dokter kan misschien helpen met andere medicaties te geven in geval hij er neemt. lees eens de bijsluiters. succes
Windows 10 Pro 64-bit
Intel Core2 Quad CPU Q6600 @ 2,40GHz 5,0GB RAM, NVIDIA GeForce 8400 GS
Norton Security 2018
55 Monique

25 dec 2018, 23:45

Beste Mevrouw ,

Als ik van u was zou ik toch eens overleggen met huisarts apart ....Dat is geen gezonde situatie , en zeker op hoge leeftijd , en ik weet waar ik over praat mijn vader is 87 jaar ....

Zijn veel factoren Alzheimer -dementie -seniel dementie , enz enz .....Dat noemen ze triggers als ze dat telkens terug krijgen ...En dat gaat van kwaad naar erger .....

Mijn vader is opgenomen in rusthuis ....

Wens jou veel sterkte toe .....