Niels Albert

Dit is de plaats waar je vragen kan stellen en/of discussiëren over alle mogelijke soorten van sporten: watersport, voetbal, basketbal, golf, tennis, enz.

marcelvm
Lid geworden op: 29 jan 2007, 20:10

02 dec 2018, 10:30

wat zit die man nu te zagen bij het overwicht van Van Der POEL
hoe liep hij van stapel met Wout toen Van Der Poel nog niet op zijn best wast
als wout alles moest winnen   zou er nergens reactie op komen 

wardje
Lid geworden op: 04 dec 2005, 15:46
Locatie: oostrozebeke

02 dec 2018, 11:00

Het is mijn gedacht wel omgekeerd, daar Wout meer wegwedstrijden rijdt ,kweekt hij meer spiermassa en weegt hij  NU zwaarder dan Van Der Poel.
Wout heeft dat zelf al verklaard dat hij voor het moment iets te zwaar weegt en dat dat hem parten speelt bij de cross, en dat is begrijpelijk in 1 uur alles geven als ge pak weg 10 a 12 kilo meer weegt of vroeger.
Wout zal moeten een keuze maken ofwel hem toespitsen op de weg of de cross.
In de 2 goed presteren is bij niet velen weggelegd ,en dat weet hij ook wel, maar is nog jong en doet de beiden met plezier.
Wout heeft dit jaar op de weg ook al goed gereden , hij zal wel binnen een jaar of twee misschien voor de weg kiezen als hij voort goed presteert komt hij wel terecht bij een grote ploeg, en dan is het aan hem om te presteren om (eventueel)  als kopman te functioneren, maar we mogen niet vooruit lopen , één seizoen rijdt men prijzen en het volgende soms niet.

Wannesto
Lid geworden op: 30 sep 2007, 17:28
Locatie: Belgie

02 dec 2018, 12:52

Wout heeft al een tijdje voorspeld dat hij piekt naar de voorjaarsklassiekers ,
en aan een aantal crossen niet zal deelnemen . Dus denk ik dat hij nu nog niet
kan in topvorm zijn . Ik zie hem in Januari beter rijden en misschien weer klaar 
voor het WK veldrijden . Als Van der Poel zo verder vlamt zoals nu , en dan volgend
jaar ook nog op de weg en in het mountenbaiken ook , dan begrijp ik het niet meer .

marcelvm
Lid geworden op: 29 jan 2007, 20:10

04 dec 2018, 09:19

Van der poel zal volgens mij alleen nog verbeteren
Wout heeft altijd al geleefd als een echte prof heeft al een gans team van begeleiders achter hem gehad
Mathieu als een junior luisterde zelfs niet altijd naar zijn vader,maar als hij echt op de weg gaat rijde en men een ploeg naar hem gaat bouwen
  Een speciale man uit het team van Wout heeft men al aangetrokken als begeleider
Zal hij  wel als prof moeten gaan gedragen
Gedaan met frieten eten na de koers

wardje
Lid geworden op: 04 dec 2005, 15:46
Locatie: oostrozebeke

04 dec 2018, 09:32

Zo ' n klasbak zal niet nalaten eens iets te eten wat in feite niet mag , het hangt niet af van een bakje friet , dat was vroeger ook zo'n fabeltje (geen seks voor een belangrijke wedstrijd) , bah wil hier geen namen noemen maar ooit gaven 2 goeie wielrenners toe op TV dat het voor hen geen verschil maakte.
De ene heeft er nadeel van een ander niet , hoe dat komt hebben we het raden naar. :)

marcelvm
Lid geworden op: 29 jan 2007, 20:10

04 dec 2018, 11:52

het peloton gaat er niet gerust in zijn met deze twee denk ik,

wardje
Lid geworden op: 04 dec 2005, 15:46
Locatie: oostrozebeke

04 dec 2018, 12:02

Er is nog een klasbak die zich zal willen roeren Remco Evenepoel (18 jaar), onder de vleugels van Quickstep.
Heeft in de categorie juniors al wat bewezen.
Is voor hem te hopen dat hij de trapfrequentie bij de profs goed rondkrijgt ,en dan nog het aantal km.
Nu dat hij wat aan kan, daar valt niet veel aan te twijfelen , maar de liefhebbers overlaten , er zijn er nog die de sprong maakten en na drie jaar geen prijs meer reden.
Als hij goed begeleidt wordt , zullen we als wielerliefhebber nog plezier aan beleven.

fregat
Lid geworden op: 05 jan 2011, 18:04
Locatie: Waasland

04 dec 2018, 18:43

wardje schreef:Er is nog een klasbak die zich zal willen roeren Remco Evenepoel (18 jaar), onder de vleugels van Quickstep.
Heeft in de categorie juniors al wat bewezen.
Is voor hem te hopen dat hij de trapfrequentie bij de profs goed rondkrijgt ,en dan nog het aantal km.
Nu dat hij wat aan kan, daar valt niet veel aan te twijfelen , maar de liefhebbers overlaten , er zijn er nog die de sprong maakten en na drie jaar geen prijs meer reden.
Als hij goed begeleidt wordt , zullen we als wielerliefhebber nog plezier aan beleven.
De tijd zal het uitwijzen....Zag reeds veel " klasbakken " passeren en ten onder gaan....Gasten die van bij de jeugd al gingen prof worden maar opgebrand waren , geen interesse meer hadden.....Die Remco had beter stap voor stap de weg afgelegd ! In dit geval kwam het er op aan het " goudhaantje " aan een ploeg te binden .....
Doe wel en zie niet om !

Wannesto
Lid geworden op: 30 sep 2007, 17:28
Locatie: Belgie

05 dec 2018, 19:11

Dat vrees ik ook een beetje van Remco , die grote molen draaien bij de profs op 
die jonge leeftijd !! 

marcelvm
Lid geworden op: 29 jan 2007, 20:10

07 dec 2018, 12:28

Niet alle renners moeten een grote molen draaien
Froom draaid wel heeeel klein 
er zijn er nog
zelf reed ik 60jaar terug de grote molens naar huis met mijn kleine verzetje
sommoge moeten groot andere klein

marcelvm
Lid geworden op: 29 jan 2007, 20:10

28 dec 2018, 12:20

Een idee om de cros interessanter te maken
draai de start om de beste van achter de minste van voor
dan gaat men een aantal ronde veel meer strijd zien

wardje
Lid geworden op: 04 dec 2005, 15:46
Locatie: oostrozebeke

28 dec 2018, 13:18

Wordt wel moeilijk om een keuze te maken , geen probleem voor de toppers, maar hoe ga je de plaats toekennen voor de rest.
Voortgaan op de resultaten van de vorige crossen, of ga je voor de rest een testronde doen en dan laten starten volgens dat ze aankomen , beetje zoals formule1?
T'is een idee maar weet niet hoe je zonder problemen de startorde gaat bepalen.
Maar als je een goed idee hebt gooi het maar op tafel. :D

fregat
Lid geworden op: 05 jan 2011, 18:04
Locatie: Waasland

28 dec 2018, 18:59

marcelvm schreef:Een idee om de cros interessanter te maken
draai de start om de beste van achter de minste van voor
dan gaat men een aantal ronde veel meer strijd zien
Lang geleden voor er een UCI ranking was werd te startorde bepaalt bij lottrekking ! Werd deelnemer 18 uitgeloot kreeg die plaats op de startlijn gevolgd door 19 / 20/21/ enz....nummer 17 stond dus laatst !
Doe wel en zie niet om !

wardje
Lid geworden op: 04 dec 2005, 15:46
Locatie: oostrozebeke

29 dec 2018, 05:51

Marcelvm;

Ga er niet aantwijfelen dat je vroeger met een klein verzet de grote molens naar huis reed.
Maar om een wedstrijd te winnen heden ten dage ,ga je de laatste 20 km aan een snelheid ( vlak) van 65 a 70 km/u er niet komen met een klein verzet.
Dus moet je na een wedstrijd van 200 km nog genoeg ju in de benen hebben om de grote molen rond te krijgen en zelfs op honderden meters van de aankomstlijn uw snelheid nog op te drijven wil je op het hoogste chavotje staan.
Fiets ook veel en heb afgeleerd van altijd op het buitenblad te rijden , is aangenamer en bij grote afstanden minder vermoeiend , maar ben geen renner dus hoeft het ook niet , wat niet wegneemt dat ik het wel eens doe langs het kanaal bij niet teveel tegenwind en je eens goed kan los rijden voor een 10 tal km. :D
Je vernoemd daar Froome en er zullen er nog wel enkele zijn die dat kunnen ( meestal in het hooggebergte), maar Froome kiest zijn wedstrijden en fietst bij mijn weten niet zoveel klassiekers , anders zou hij ook niet zo sterk voor de dag komen al was er bij de laatste tour al wat afbrokkeling waar te nemen, wat normaal is eens ben je over uw limiet.

fregat
Lid geworden op: 05 jan 2011, 18:04
Locatie: Waasland

29 dec 2018, 06:25

wardje schreef:Marcelvm;

Ga er niet aantwijfelen dat je vroeger met een klein verzet de grote molens naar huis reed.
Maar om een wedstrijd te winnen heden ten dage ,ga je de laatste 20 km aan een snelheid ( vlak) van 65 a 70 km/u er niet komen met een klein verzet.
Dus moet je na een wedstrijd van 200 km nog genoeg ju in de benen hebben om de grote molen rond te krijgen en zelfs op honderden meters van de aankomstlijn uw snelheid nog op te drijven wil je op het hoogste chavotje staan.
Fiets ook veel en heb afgeleerd van altijd op het buitenblad te rijden , is aangenamer en bij grote afstanden minder vermoeiend , maar ben geen renner dus hoeft het ook niet , wat niet wegneemt dat ik het wel eens doe langs het kanaal bij niet teveel tegenwind en je eens goed kan los rijden voor een 10 tal km. :D
Je vernoemd daar Froome en er zullen er nog wel enkele zijn die dat kunnen ( meestal in het hooggebergte), maar Froome kiest zijn wedstrijden en fietst bij mijn weten niet zoveel klassiekers , anders zou hij ook niet zo sterk voor de dag komen al was er bij de laatste tour al wat afbrokkeling waar te nemen, wat normaal is eens ben je over uw limiet.
Kleiner verzet is minder vermoeiend...door op souplesse te rijden verspil je veel minder energie en heb je meer jus in de benen !  Veel minder belastend ook voor de kniëen ! ( Tendinitis )
Doe wel en zie niet om !