Controle op onze giften

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)

marcelvm
Lid geworden op: 29 jan 2007, 20:10

29 dec 2018, 13:31

Nu vraag ik mij toch af welke controle bestaat er op al die miljoenen die er gegeven werd
wie of wat houd daar controle op
want ik lees
rechthebbende op die gift vragen om dat geld
Het probleem resultaat de ene weet niet van de andere of wie of wat uitbetaald heeft
stond zo in de krant
stel mij daar grote vraagteken bij
heeft een journalist of zo daar alleens de boekhouding gecontroleerd hoe deze centen volledig ten goede komen
dejules

29 dec 2018, 13:34

Die giften gaan naar vzw's. Die zijn bemand door vrienden van de politieke toplaag en zwaar betaald.
90% van die giften gaan naar lonen en werkingsmiddelen en 10% naar "het goede doel".

Horus1
Lid geworden op: 23 dec 2016, 07:29
Locatie: Vlaanderen

29 dec 2018, 14:21

Dejules bewijs dat eens, en kom niet af met Samusocial. Zeveraar,  je zou anders piepen moest je een vrijwilliger nodig hebben. Met voorsprong de negatiefste hier. Maak altijd het voornemen om op dergelijke onzin niet meer te reageren, maar als zo'n manneke, die zelf geen poot uitsteekt met een loze bewering  de vele vrijwilligers door de modder denkt te moeten halen, dan is die zielepoot aan het verkeerde adres. Laat je opnemen kerel!
Ice

29 dec 2018, 14:34

dejules schreef:Die giften gaan naar vzw's. Die zijn bemand door vrienden van de politieke toplaag en zwaar betaald.
90% van die giften gaan naar lonen en werkingsmiddelen en 10% naar "het goede doel".
Tiens, dejules, de meeste vzw's krijgen toch ook subsidies?
Of waarom is er een wildgroei aan vzw's bijgekomen? Met duizenden zijn ze intussen, migranten hebben die weg naar profitariaat ook gevonden én er is zogoed als géén controle..

De gulle gevers en belastingbetalers dokken dus weer DUBBEL: door hun giften en via hun belastingen.
Bovendien krijgen vzw's de mogelijkheden om ook nog fiscaal te kunnen sjoemelen en bedriegen zo dubbel en dik de naïeve belastingbetaler die denkt goed te doen maar schaamteloos belogen wordt...
Olé, weer een paar putten bij in de begroting door het legaal leegzuigen van de belastingpot en we kunnen de volgende besparingsronde beginnen.  :x

@horus1: weer op je zere teentje getrapt? Het gaat níet om jou persoonlijk als vrijwilliger maar om uitwassen waardoor niet gij als vrijwilliger maar louche vzw's een slechte naam krijgen.
En daar is samu social toch écht wel een voorbeeld van of vindt je van niet?
Schiet dus weer niet op de boodschapper? :roll:

Horus1
Lid geworden op: 23 dec 2016, 07:29
Locatie: Vlaanderen

29 dec 2018, 15:23

Ik schrijf wat ik schrijf en wat ik wil. Iedere vzw moet ieder jaar zijn balans indienen bij de Vlaamse Gemeenschap en bij FOD financien.  Totaal onbenul over werking van vzw, maar toch pagina's volblaten.  En mijn tenen zijn gelukkig ok, Dank je voor interesse. Heb ook besloten om niet meer te reageren op de topics van Dejules,  allemaal verloren Vlaams, en dat is het typeke niet waard. Prettig weekend verder 
Fazal

29 dec 2018, 15:55

Horus neemt alles persoonlijk, alsof hij de enige vrijwilliger ter wereld is.  :roll:
Troost u hoor Horus, binnenkort draait de halve wereld op vrijwilligers.  :wink:

Horus1
Lid geworden op: 23 dec 2016, 07:29
Locatie: Vlaanderen

30 dec 2018, 11:42

Fazal ,ik neem absoluut niets persoonlijk,  hier toch niet. Waarom  zou ik? Heb veel respect  voor hetgeen je zelf indertijd deed als vrijwilliger en dat je  dat gezien je leeftijd  afgesloten hebt. Zal ik hoogstwaarschijnlijk ook doen. Wat mij irriteert is de teneur hier, alles is altijd negatief en verdacht. Trieste mentaliteit,  waardoor veel van de deelnemers van dit forum afhaken en alleen de diehards van een bepaalde strekking overblijven.
Ice

30 dec 2018, 13:37

Horus1 schreef:Fazal ,ik neem absoluut niets persoonlijk,  hier toch niet. Waarom  zou ik? Heb veel respect  voor hetgeen je zelf indertijd deed als vrijwilliger en dat je  dat gezien je leeftijd  afgesloten hebt. Zal ik hoogstwaarschijnlijk ook doen.
Wat mij irriteert is de teneur hier, alles is altijd negatief en verdacht. Trieste mentaliteit,  waardoor veel van de deelnemers van dit forum afhaken en alleen de diehards van een bepaalde strekking overblijven.
Deze FEITEN irriteren mij, en élk rechtgeaard mens ook:
https://www.seniorennet.be/forum/viewto ... 09#4711509
:roll:
Fazal

30 dec 2018, 14:11

Daar dient nu eenmaal een forum voor Horus.
Kijk naar het nieuws, en lees de kranten er maar eens op na.
Er Is maar heel weinig 'positief' nieuws.
Tenzij misschien (en dan nog voor sommigen), welke renner een of andere ronde gewonnen heeft, en welke voetbalploeg als beste in het klassement staat genoteerd. 
En in de boekskes ..., welke sporter, of een andere zgn ster, een nieuw lief op de kop heeft getikt, of zwanger is, of een kind heeft gebaard.
Al de rest is 'negatief' nieuws.
En het is juist over dat negatief nieuws dat men op een forum discuteert, of beter: (dat is vriendelijker) 'discussieert'.
Dat de ene mening de andere niet is, is normaal.
We zijn allemaal dezelfde mensen, maar eigenlijk dan toch weer niet, tenminste niet voor wat meningen betreft.