Storing tv door centrale verwarming

Hier kan je met elkaar discussiëren of vragen stellen over (digitaal) filmen, technieken, problemen, montage, video, bewerking en materiaal; alsook over Digitale TV.

Ferna
Lid geworden op: 15 aug 2004, 12:24
Locatie: Aan zee

03 jan 2019, 22:26

Regelmatig storing op mijn TV, gekleurde blokken en strepen en gezichtsvervorming.
Het is mij opgevallen dat deze storingen meestal samengaan met het aanslaan van mijn CV.
Monteur van de winkel waar ik mijn tv heb gekocht is langs geweest, en kan niets aan de bekabeling vinden
Hij heeft mij aangeraden contact op te nemen met een monteur van de centrale verwarming
Het kan aan een slecht werkend relaitje liggen denkt hij
Ik zal volgende week eens bellen, maar de vraag die ik hier wilde stellen is; zijn er nog mensen die hier problemen mee gehad hebben, en hoe is het dan opgelost

Vast hartelijk dank voor eventuele reacties.

Vriendelijke  groet,

Ferna

hviaene
Lid geworden op: 05 apr 2004, 17:46
Locatie: Merksem

04 jan 2019, 09:49

Nee, nog nooit dergelijke problemen gehad. Die installateur spreekt over een relais, hoe oud is die cv-installatie dan wel??? En staat die kort bij je TV en/of digibox???

verhaegen
Support SeniorenNet
Lid geworden op: 03 apr 2003, 20:48
Locatie: kapellen

04 jan 2019, 10:11

dat kan inderdaad hoor
maar niet door dat relaytje
de onstoorder is kapot of werkt niet goed meer , gewoonlijk een ferrietmetaaltje (magneetje)
zit in méér dingen hoor , bv. de verdikking in sommige draden van toestellen is zo iets
soms zit der maar één aan één kant soms 2 , 1 aan elke kant
waar het bij uw chauffage zit weet ik niet (hangt van toestel en merk af )

Prima Vera
Lid geworden op: 25 mei 2012, 19:10

04 jan 2019, 11:37

Wij hebben elektrische rolluiken sinds een dik jaar, elke keer wij daar iets aan doen (neerlaten, optrekken) zie je een minieme storing op onze TV. Dus ondenkbaar is jouw probleem zeker niet opstarter.

Ferna
Lid geworden op: 15 aug 2004, 12:24
Locatie: Aan zee

04 jan 2019, 23:03

Mijn hartelijke dank voor de reacties.

Chauffage is ongeveer 10 jaar oud en staat een flink eind van de TV.

Zit er standaard een ontstoorder op de CV ketel ??, dan zal ik de monteur zeker vragen om daar eerst eens naar te kijken.

Het merk van de chauffage is VAILLANT.

Volgende week maar monteur vragen om eens langs te komen.

Vriendelijke groet,

Ferna

Ferna
Lid geworden op: 15 aug 2004, 12:24
Locatie: Aan zee

10 mar 2019, 22:24

Probleem opgelost, monteur heeft een nieuwe printplaat gestoken in de CV unit ; sindsdien geen enkele storing meer te zien.
Schijnt eigen te zijn aan Vailant CV.

Vriendelijke groet,

Ferna