Wat gebeurt er als de staat belasting heft?

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)

Idefix
Lid geworden op: 21 jun 2007, 18:58
Locatie: Vlaams Brabant

05 jan 2019, 10:43

dejules schreef:
Idefix schreef: Jules ge staat te liegen dat ge zwart ziet en dat durf ik hier desnoods in hoofdletters schrijven. Ik het 2 leerkrachten in de familie,
Slechts 2?
De meeste families hebben er meer, toch?
Blijkbaar in uw familie niet want aan uw schrijfsels te lezen heb je een hekel aan onderwijs...….Allemaal Doppers???? :roll:
De zon is gratis voor iedereen
dejules

05 jan 2019, 10:47

Idefix schreef: Blijkbaar in uw familie niet want aan uw schrijfsels te lezen heb je een hekel aan onderwijs...….Allemaal Doppers???? :roll:
U komt uit een ambtenarenfamilie?

Idefix
Lid geworden op: 21 jun 2007, 18:58
Locatie: Vlaams Brabant

05 jan 2019, 10:54

dejules schreef:
Idefix schreef: Blijkbaar in uw familie niet want aan uw schrijfsels te lezen heb je een hekel aan onderwijs...….Allemaal Doppers???? :roll:
U komt uit een ambtenarenfamilie?
Nee, dejules
OK ???????  nu is het eindelijk genoeg geweest. Ik doe de deur dicht voor u. Ik groet u en wens u het beste in uw negatieve carrière; :roll:
De zon is gratis voor iedereen

Horus1
Lid geworden op: 23 dec 2016, 07:29
Locatie: Vlaanderen

05 jan 2019, 11:02

Denk dat een individu als die Dejules op alles en iedereen jaloers is. In het echte leven heeft die verzuurde typ maar een triest leven. Mensen ergeren zonder enige kennis van zaken,  buiten zijn gazettepraat, is zijn opperste voldoening in zijn vereenzaamd bestaan. Zelf nooit verder gebracht dan hangmatter.
55 Monique

31 jan 2019, 21:28

boekhouder fiscalist 
55 Monique

05 feb 2019, 19:05

https://www.hln.be/nieuws/binnenland/ve ... ~ab95a879/

KUN JE OOK ZEGGEN WIE GAAT DIT BETALEN , ook op de kap van de brave burgers , of gaan ze stad voor aanspreken ....En die werken dan NIET met de mensen hun geld .... 

Weg ermee , grenzen dicht we zouden al veel besparen .... Hebben ze nog niet genoeg op ons kap geleefd .

Is gemakkelijk telkens aansturen op de mensen die werken .... 

Drugsbaron leeft hier van uitkering, in Antwerpen , vandaag in de krant .... 
maar bezit zeven eigendommen in Marokko

Zo mensen doen niks anders dan thuisland sponsoren 

Je ga me nu toch niet zeggen dat ze daar nog nooit van gehoord hebben drugsbaron in Antwerpen  :evil:
Daar heeft ooit zo heisa rond geweest  , wat hebben ze ermee gedaan niks ....
Wie was toen aangesteld voor OCMW ,  Mevrouw Homans zij zou beter moeten weten dan gelijk wie .... 
Had dan ook te maken met sociale huisvesting ...Had ook te maken met eigendom in buitenland . 
En dat laten ze maar allemaal hun beloop gaan 
En dan verschieten ze dat  kas leeg is .... 
Waar zit nu Rva -Ficus-ocmw -huisvesting-en dan de databanken ,
dat mag niet privacywet uitgesloten met buitenland .Dan onthou ik me nog drugs ( laat ik nog terzijde) 
Wordt ook terug gevorderd met terugwerkende kracht  en intresten .( En al kindergeld -belastingen- vergoedingen dat ze meer voordelen krijgen ) ???? 
En dat gaat nog maar over 1 persoon en gezin , en al de rest dan ????? 
En als erop aankomt hebben ze nooit iets verkeerd gedaan .... ( Bij de regering) En tegen over de burgers .

2013 - 2014OCMW-voorzitster Antwerpen2014 - hedenViceminister-president en Vlaams minister van Binnenlands BestuurWonen, Steden, Inburgering, Gelijke Kansen, Armoedebestrijding en Sociale Economie

Zouden er nog wat meer mogen ontslagen in de regering na Schauvliege .... 

Maar de brave burgers van Antwerpen moeten dat maar allemaal blijven slikken .... 

mira
Moderator SeniorenNet
Lid geworden op: 15 aug 2004, 18:22
Locatie: Het Vlakke Land bij de Noordzee

06 feb 2019, 10:23

wardje schreef:Als ik dat hier allemaal lees , kan mij in sommige zaken terugvinden, maar een boycot tegen personen op een open forum lijkt mij toch van het goede teveel.
Iedereen mag hier een vraag of een standpunt uiteen zetten , we zijn niet allemaal van hetzelfde gedacht en dat is maar goed ook.
Maar als steeds hetzelfde wordt bovengehaald tot vervelens toe, negeer dat en antwoord er niet op, niks dat vervelend is als er niemand reageert en zeker als de persoon in kwestie weet waarom.
Maar een cordon rond een medemens leggen en andere medeforumleden daartoe aanzetten is naar( mijn mening erover).
Iedereen heeft recht op een antwoord en sommigen zijn met uitspraken akkoord en anderen niet, maar laat ons verdraagzamer zijn en toleranter ( er zijn nu mensen die altijd hetzelfde stokpaardje bovenhalen ,het zit in hun genen en als ze ouder worden gaat dat niet veranderen.
Wil hier niemand voor het hoofd stoten maar moest dit even kwijt en ben je er niet mee akkoord dan is het maar zo , zonder racunes :)
Zo is dat inderdaad wardje

moderator mira
dejules

06 feb 2019, 11:28

Terug on topic ;

Er is goed nieuws!

Vanaf 1 juli wordt de eerste herinneringsbrief voor wie zijn waterfactuur nog niet betaalde gratis.
Vlaams parlementslid Rob Beenders (sp.a) rekende uit dat De Watergroep op die manier elk jaar 4 miljoen euro opstrijkt. In totaal verstuurden de Vlaamse waterbedrijven in 2017 een recordaantal van 1.181.071 herinneringsbrieven.
55 Monique

06 feb 2019, 13:09

Rob Beenders (sp.a)

Dat die politieker eens ganse dag of een maand mee rijden met die mensen , zal hij misschien eens beseffen wat er aan de hand is ...
En wat gevaar dat ze lopen .... Van achter bureau kunnen ze veel op papier zetten moeten maar eens uitvoeren . 
Dat ze eens eerlijk zijn waar het omgaat , maar dat durven ze niet schrijven in de media ...
Doet een kei vel af als er geen geld is ...

Bij mij  hebben ze ook mijne ooit voet tussen de deur genepen , en ik denk dat ik geen tekening moet maken oorzaak  ,  Toffe job zeg ik daar tegen .

Idefix
Lid geworden op: 21 jun 2007, 18:58
Locatie: Vlaams Brabant

08 feb 2019, 10:52

mira schreef:
wardje schreef:Als ik dat hier allemaal lees , kan mij in sommige zaken terugvinden, maar een boycot tegen personen op een open forum lijkt mij toch van het goede teveel.
Iedereen mag hier een vraag of een standpunt uiteen zetten , we zijn niet allemaal van hetzelfde gedacht en dat is maar goed ook.
Maar als steeds hetzelfde wordt bovengehaald tot vervelens toe, negeer dat en antwoord er niet op, niks dat vervelend is als er niemand reageert en zeker als de persoon in kwestie weet waarom.
Maar een cordon rond een medemens leggen en andere medeforumleden daartoe aanzetten is naar( mijn mening erover).
Iedereen heeft recht op een antwoord en sommigen zijn met uitspraken akkoord en anderen niet, maar laat ons verdraagzamer zijn en toleranter ( er zijn nu mensen die altijd hetzelfde stokpaardje bovenhalen ,het zit in hun genen en als ze ouder worden gaat dat niet veranderen.
Wil hier niemand voor het hoofd stoten maar moest dit even kwijt en ben je er niet mee akkoord dan is het maar zo , zonder racunes :)
Zo is dat inderdaad wardje

moderator mira
Wij zijn inderdaad een open forum en ik zal de laatste zijn om iemand te verbieden van zijn mening, welke dat ook mag wezen, te uiten of te spuien. Maar ik heb gelukkig ook de vrijheid om te lezen wat ik wil en al dan niet te antwoorden .
Even terzijde: Het is wel niet leuk om 's morgens het scherm te openen en te zien dat de gal er aan alle kanten afloopt. :cry:
Prettige dag iedereen...….
De zon is gratis voor iedereen
55 Monique

09 feb 2019, 06:48

Idefix 
Even terzijde: Het is wel niet leuk om 's morgens het scherm te openen en te zien dat de gal er aan alle kanten afloopt. Afbeelding 
Prettige dag iedereen...….


Volledig mee eens .... 
Maar ook niet fijn iedere dag Belgskes , maar moeten slikken .Had ik me zo iedere dag gedragen 
Klanten verwezen mij en kon varen .



procman4
Lid geworden op: 29 jun 2009, 11:47
Contacteer:

13 feb 2019, 04:25

Idefix schreef:
05 jan 2019, 10:54
Nee, dejules
OK ???????  nu is het eindelijk genoeg geweest. Ik doe de deur dicht voor u. Ik groet u en wens u het beste in uw negatieve carrière; :roll:
@ Idefix,

Gisteren werd het forum "vernieuwd".

En Seniorennet zelf, niet ik, biedt u een goede mogelijkheid om . . . (zie uw quote)

Jij zelf kan dat waar maken.

Je kan de deur dicht doen, en dicht houden :!: voor "dejules".

Ik heb het uit geprobeerd. Om mijn deur dicht te houden voor "dejules" . Zie hieronder als afbeelding.

Groetjes.

Met nog een interessante "tip" onder deze afbeelding. Lees aldaar.

Afbeelding

Het interessante van deze blokkering van iemand is :
- Als je het onderwerp toch opent, dan staat daar dat ---> de betrokkene "genegeerd" wordt, ingevolge jouw keuze. Maar ...
- als laatste lijntje staat in dat kader dat je de tekst toch kan laten zien. M.a.w. ik kon de openings-posting van "dejules" lezen.

a) als het mij geen ene bal kan schelen, ben ik er weg
b) als, ik zeg duidelijk als, het dan toch eens een zinnig onderwerp is, ..

kan ik mijn "negeer dat lid" bevel" opheffen. En wordt hij als een gewoon forumlid behandeld.

Nadien kan ik hem nog altijd terug in de "negeer-lijst" zetten
__________________________________
Win 11 Home (in nieuwe laptop)
Google Chrome - soms Mozilla Firefox
Geen echt fan van Edge ; presenteert me te veel pagina's met weinig zinvolle inhoud.
(Daarom -->) AdBlock Plus
Verder : Open Office

Flashback
Lid geworden op: 08 mei 2014, 17:47
Locatie: Boemerskonte

13 feb 2019, 13:11

Goeie uitleg MAAR alleen de struisvogels steken hun kop onder de grond.

procman4
Lid geworden op: 29 jun 2009, 11:47
Contacteer:

13 feb 2019, 14:57

Flashback schreef:
13 feb 2019, 13:11
Goeie uitleg MAAR alleen de struisvogels steken hun kop onder de grond.
@ Flashback

Het staat u vrij mij te vergelijken met een "struisvogel".
Ingeval ik hoofdpijn zou krijgen van koffie drinken, ja dan ban ik toch het koffie drinken, niet ? ?
Dus ...
En vergeet niet : het is Seniorennet zelf die deze mogelijkheid tot "negeren" sinds gisteren mogelijk maakt.
Er is dus blijkbaar nood aan zulke mogelijkheid
Alleen vind ik niet dat "dejules" mijn "vijand" is ; ik beschouw hem eerder als een ziek persoon.

Wanneer je eens de postings in dit onderwerp leest van :
- Monique55
- Idefix
- Horis1
- Wil.
- nog andere lezers, in andere onderwerpen van "dejules"

dan zult u merken dat niet alleen ik, maar ook andere forumleden vinden dat "dejules" dit onderdeel
verziekt. Of noem het "onaangenaam" maakt voor de lezer.

Bedankt dat u mijn tekst omschrijft als "goeie uitleg" :wink: --> (zie uw quote)
__________________________________
Win 11 Home (in nieuwe laptop)
Google Chrome - soms Mozilla Firefox
Geen echt fan van Edge ; presenteert me te veel pagina's met weinig zinvolle inhoud.
(Daarom -->) AdBlock Plus
Verder : Open Office

Flashback
Lid geworden op: 08 mei 2014, 17:47
Locatie: Boemerskonte

13 feb 2019, 16:41

procman4 schreef:
13 feb 2019, 14:57
Wanneer je eens de postings in dit onderwerp leest van :
- Monique55
- Idefix
- Horis1 (je bedoelt waarschijnlijk Horus1)
- Wil.
- nog andere lezers, in andere onderwerpen van "dejules"

dan zult u merken dat niet alleen ik, maar ook andere forumleden vinden dat "dejules" dit onderdeel
verziekt. Of noem het "onaangenaam" maakt voor de lezer.
De forumleden die je aanhaalt hebben niet de plicht om postings van gelijk wie te lezen of te commentariëren. Ze doen dat uit vrije wil en kunnen ook uit vrije wil beslissen om geen reactie te plaatsen op dingen die ZIJ absurd vinden.
Het zijn uiteindelijk kritieken die geen enkele bijdrage leveren aan het onderwerp die het forum het meest verzieken.
IK hoop dat al die criticasters dan ook gebruik maken van de 'vriend/vijand optie' en dat wij hun met 'haat' doorspekte antwoorden zien verdwijnen.
Vandaar dat ik uw uitleg positief vond, en voor IEDEREEN begrijpbaar ! DOEN DUS !