MARIA, MOEDER van de HEER ( deel 3 )

hier is plaats voor alle wereldreligies

frits1955
Lid geworden op: 05 nov 2016, 14:48

13 jan 2019, 20:14

Vreemd toch hoe het floreren van de lokale middenstand zo vaak hand in hand gaat met Maria- en andere verschijningen. Toch handige marketeers die katholieken.
Vreemd toch hoe bij bv.psychotische schizofrenie de persoon in kwestie in een aantal gevallen stemmen hoort en verschijningen ziet. Als zoiets in Banneux of Lourdes gebeurt zijn het plots wonderen. Toch handige marketeers die katholieken.
Over de brave schapen die dit soort oplichterij achterna lopen zal ik maar zedig zwijgen;

Paul Siemons
Lid geworden op: 03 feb 2004, 21:22

13 jan 2019, 20:43

frits1955 schreef:Vreemd toch hoe het floreren van de lokale middenstand zo vaak hand in hand gaat met Maria- en andere verschijningen. Toch handige marketeers die katholieken.
Vreemd toch hoe bij bv.psychotische schizofrenie de persoon in kwestie in een aantal gevallen stemmen hoort en verschijningen ziet. Als zoiets in Banneux of Lourdes gebeurt zijn het plots wonderen. Toch handige marketeers die katholieken.
Over de brave schapen die dit soort oplichterij achterna lopen zal ik maar zedig zwijgen;
Je zal maar in zo'n gezin als kind grootgebracht worden …..

werewoef
Lid geworden op: 05 apr 2005, 17:53

13 jan 2019, 21:14

MARIA, MOEDER van de HEER  (deel 3) tav Socrates e.a

Ik meen te denken dat Socrates twee dogmas over de H.Maagd door mekaar haalt , wat trouwens heel veel mensen plegen te doen .

In 1854 ging het over de Onbevlekte Ontvangenis . De Heilige Maria is zonder erfsmet geboren, zonder erfzonde of zonder enig karma wat ze in het Oosten bedoelen . Maria , Maagd en toch Moeder is een ander dogma . In totaal zijn er vier en er gaan stemmen op onder de bischoppen  om een vijfde dogma af te roepen namelijk de Heilige Maagd Maria als  Medeverlosseres bij de Zaligmaker . Waarom weet ik niet maar de vorige afgetreden Paus Benedictus zou dit hebben tegengehouden .

Wat verschijningen betreft is deze van Knock in Ierland, nog  voor die van Fatima , helemaal anders . Zie onderstaande link .




Onze-Lieve-Vrouw van Knock - Wikipedia


mvg-werewoef
AMEN en AUM

talisman
Lid geworden op: 28 sep 2012, 09:05

13 jan 2019, 22:07

werewoef schreef:MARIA, MOEDER van de HEER  (deel 3) tav Socrates e.a

Ik meen te denken dat Socrates twee dogmas over de H.Maagd door mekaar haalt , wat trouwens heel veel mensen plegen te doen .

In 1854 ging het over de Onbevlekte Ontvangenis . De Heilige Maria is zonder erfsmet geboren, zonder erfzonde of zonder enig karma wat ze in het Oosten bedoelen . Maria , Maagd en toch Moeder is een ander dogma . In totaal zijn er vier en er gaan stemmen op onder de bischoppen  om een vijfde dogma af te roepen namelijk de Heilige Maagd Maria als  Medeverlosseres bij de Zaligmaker . Waarom weet ik niet maar de vorige afgetreden Paus Benedictus zou dit hebben tegengehouden .

Wat verschijningen betreft is deze van Knock in Ierland, nog  voor die van Fatima , helemaal anders . Zie onderstaande link .




Onze-Lieve-Vrouw van Knock - Wikipedia


mvg-werewoef
Moet je wel heel naïef zijn om in deze onzin nog te geloven.

talisman
Lid geworden op: 28 sep 2012, 09:05

15 jan 2019, 04:49

werewoef schreef:MARIA, MOEDER van de HEER  (deel 3 ) Tav  Talisman e.a

De H.Maagd Maria was reeds in het  O.T aangekondigd .

O ja ? Waar ergens in het O.T. staat dat ?



Nog zoiets dat nergens in het N.T. staat. Een latere uitvinding van de Roomse kerk. Dat ze zoiets nog aan een kind kunnen wijs maken, maar aan een 60-plusser ??? Hallooooo...

bluevelvet
Lid geworden op: 28 aug 2005, 02:10
Locatie: Gent

15 jan 2019, 16:45

werewoef schreef:
"De H.Maagd Maria was reeds in het  O.T aangekondigd ."

talisman schreef : 
O ja ? Waar ergens in het O.T. staat dat ?


 Werewoef, ik wou ook wel willen weten waar dat te lezen staat in het O.T.

Het is zo dat in het O.T. de Messias aangekondigd werd, uit de stam Juda zou geboren worden en een nakomeling zou zijn van koning David. Bedoel je dat misschien met de aankondiging van Maria als moeder van Jezus :?:

talisman
Lid geworden op: 28 sep 2012, 09:05

15 jan 2019, 16:50

bluevelvet schreef:
 Werewoef, ik wou ook wel willen weten waar dat te lezen staat in het O.T.

Het is zo dat in het O.T. de Messias aangekondigd werd, uit de stam Juda zou geboren worden en een nakomeling zou zijn van koning David. Bedoel je dat misschien met de aankondiging van Maria als moeder van Jezus :?:
Men verwachtte EEN messias uit de bloedlijn van David, maar nergens werd verwezen naar een zekere persoon, gezien dit nog onbekend was.

bluevelvet
Lid geworden op: 28 aug 2005, 02:10
Locatie: Gent

15 jan 2019, 18:18

Wat weten wij over Maria :?:

In  het N.T. staat niet veel te lezen over Maria, moeder van Jezus.
Zij zou de dochter zijn van Anna en Eli. Anna’s zuster had een dochter Elisabeth genaamd, de moeder van Johannes de Doper.  Elisabeth, getrouwd met Zacharias, een priester uit de stam Levi,  was Maria's nicht.
In Luc. 1 : 36,37 lezen we dat Maria een bloedverwante was van Elisabeth (vers 5). Jacobus en Johannes, twee apostelen van Jezus zouden de zonen zijn van Salome, Maria's zuster.

Jozef en Maria laten het kind besnijden als het 8 dagen oud is. Waarom op 8 dagen oud ? Omdat op de achtste dag  de bloedstolling pas goed in werking treedt en wordt die dag een naam gegeven aan het kind.  Men kon het toen nog niet begrijpen waarom pas op de achtste dag. Nu weet men wel beter.
Na 40 dagen offert Maria in de tempel twee duiven als reinigingsoffer zoals de wet het voorschrijft.  (Lev. 12 : 4-8 ) Daar zij arm zijn kunnen ze zich niet veroorloven een jonge ram te offeren, en kon het offeren van duiven/vogels volstaan.

Is Maria maagd gebleven ?
Volgens de Schrift was Jezus niet het enige kind van Maria. Zij had met Jozef na de geboorte van Jezus nog zonen en dochters.
Fazal

15 jan 2019, 18:35

bluevelvet schreef: Jozef en Maria laten het kind besnijden als het 8 dagen oud is. Waarom op 8 dagen oud ? Omdat op de achtste dag  de bloedstolling pas goed in werking treedt en wordt die dag een naam gegeven aan het kind.  Men kon het toen nog niet begrijpenwaarom pas op de achtste dag. Nu weet men wel beter.
Het moet toch zijn, dat ze dat toen ook al wisten!? 

talisman
Lid geworden op: 28 sep 2012, 09:05

15 jan 2019, 18:50

Fazal schreef:
bluevelvet schreef: Jozef en Maria laten het kind besnijden als het 8 dagen oud is. Waarom op 8 dagen oud ? Omdat op de achtste dag  de bloedstolling pas goed in werking treedt en wordt die dag een naam gegeven aan het kind.  Men kon het toen nog niet begrijpenwaarom pas op de achtste dag. Nu weet men wel beter.
Het moet toch zijn, dat ze dat toen ook al wisten!? 
Ervaring, veeeel ervaring.

werewoef
Lid geworden op: 05 apr 2005, 17:53

15 jan 2019, 22:08

MARIA, MOEDER van de HEER  (deel3)   tav Bluevelvet e.a

Bluevelvet, je kan dit vinden als je je de moeite getroost had om mijn eerste linkje te openen nl . De Maagdelijke geboorte van Jezus Christus .

Zie JESAJA  7:14

Beedewee , vandaag herdenken de christenen de verschijning van de H.Maagd Maria in Banneux anno 1933 .

a.u.b.  werewoef
AMEN en AUM

talisman
Lid geworden op: 28 sep 2012, 09:05

15 jan 2019, 22:57

werewoef schreef:MARIA, MOEDER van de HEER  (deel3)   tav Bluevelvet e.a

Bluevelvet, je kan dit vinden als je je de moeite getroost had om mijn eerste linkje te openen nl . De Maagdelijke geboorte van Jezus Christus .

Zie JESAJA  7:14

Beedewee , vandaag herdenken de christenen de verschijning van de H.Maagd Maria in Banneux anno 1933 .

a.u.b.  werewoef
Dat gaat wel over een totaal andere persoon WW. Dit gaat zelfs niet over een maagdelijke geboorte, maar over een jonge vrouw ( Hebreeuws ) en verkeerd vertaald als almah ( maagd ) in het N.T. Griekse versie. Dat weet ondertussen al een hond met een hoed op, maar in 1933 kon men iedereen nog van alles wijs maken.

bluevelvet
Lid geworden op: 28 aug 2005, 02:10
Locatie: Gent

16 jan 2019, 00:22

@ werewoef, Ik heb de link wel opengedaan en gelezen. En inderdaad werd de maagdelijke geboorte van Jezus al eeuwen van tevoren door de profeet Jesaja voorzegd. Van de maagd zelf, Maria dus, was echter nog geen sprake. 

Sommigen twijfelen nog altijd of Maria maagd was toen zij zwanger werd. Mattheus gebruikte in zijn evangelie het Griekse woord par’the-nos dat “maagd” betekent toen hij Jesaja aanhaalde. (Mat. 1:22-23).
In Jesaja gebruikt men er al-mah wat betekent ‘meisje’  wat kan toegepast worden op zowel een niet-maagdelijk als een maagdelijk meisje. 
Rebecca werd zo genoemd vóór haar huwelijk in Genesis 24.

werewoef
Lid geworden op: 05 apr 2005, 17:53

16 jan 2019, 00:24

MARIA, MOEDER van de HEER  (deel3)

Ik dacht toch dat Bluevelvet haar initiele vraag was, waar dat stond van de aangekondigde Maagd in het O.T  ? :roll:

Voorwaar, voorwaar ..... Zie de link en Jesaja  7 / 14

Nou moe, zeg .... :P

mvg-werewoef
AMEN en AUM