CRYPTO new style

Hier kan je allerlei spelletjes spelen op het forum: woordspelletjes, associatie spelletjes, titelsong-spelletjes, ...
Veel speelplezier!

Reini
Lid geworden op: 18 jul 2004, 10:46
Locatie: Brasschaat

16 jan 2019, 23:02

LICHTGEWICHT?
Persoon die niet veel te betekenen heeft, ook geen licht geeft, maar mogelijk wel gewichtig is of doet. 

lotte
Lid geworden op: 26 apr 2005, 13:47
Locatie: Tielt

17 jan 2019, 07:57

UITGEZET  ?

geen licht gevend, de schakelaar stond op af
uitzetten geeft ook een vergroting aan.

chérie
Lid geworden op: 16 apr 2008, 14:52
Locatie: provincie antwerpen

17 jan 2019, 13:33

chérie schreef:DIKDOENER?  (ze zijn vaak geen groot 'licht' en een' dik' iemand neemt veel plaats in)
een vriend is als een ruwe diamant, alleen jij kan hem doen schitteren

Sita
Lid geworden op: 21 jul 2013, 07:26

17 jan 2019, 13:41

socrates schreef:
Reini schreef:FLAPUIT ?
iemand die zonder nadenken, - geen groot licht dus - alles zegt wat hij vindt dat juist is.
Uitflappen is ook uitvouwen, dus neemt veel plaats in .
Dan ga je ervan uit dat de persoon in de opgave een vrouw is, dat zou kunnen maar is niet zekerAfbeelding
Toch niet, socrates, Reini schreef wel degelijk: "iemand die zonder nadenken, - geen groot licht dus - alles zegt wat hij vindt dat juist is." Afbeelding

****************

socrates schreef:Zo beschrijft men een persoon die -alhoewel hij of zij niet bepaald lichtgevend is- toch veel ruimte inpalmt. 


WERELDSTER ? geeft geen licht, met de wereld palmt hij/zij  :lol: toch veel ruimte in.
"Au milieu de l’hiver, j’apprenais enfin qu’il y avait en moi un été invincible." - Albert Camus

socrates
Lid geworden op: 05 nov 2005, 19:32
Locatie: EUROPA

17 jan 2019, 16:43

Sita schreef:
socrates schreef:
Reini schreef:FLAPUIT ?
iemand die zonder nadenken, - geen groot licht dus - alles zegt wat hij vindt dat juist is.
Uitflappen is ook uitvouwen, dus neemt veel plaats in .
Dan ga je ervan uit dat de persoon in de opgave een vrouw is, dat zou kunnen maar is niet zekerAfbeelding
Toch niet, socrates, Reini schreef wel degelijk: "iemand die zonder nadenken, - geen groot licht dus - alles zegt wat hij vindt dat juist is." Afbeelding

****************

socrates schreef:Zo beschrijft men een persoon die -alhoewel hij of zij niet bepaald lichtgevend is- toch veel ruimte inpalmt. 
Mooi dat jullie als dames onder elkaar enige solidariteit tonen, maar mijn ironie of sarcasme werd duidelijk niet begrepen waar ik impliciet  zei, dat een FLAPUIT enkel een vrouw kan zijn. Ironie is zelfs met emoji maar zonder intonatie of mimiek, moeilijk uit te drukken;
PS: De emancipatie van de vrouw kan nog alle steun gebruiken;



WERELDSTER ? geeft geen licht, met de wereld palmt hij/zij  :lol: toch veel ruimte in.
"Nothing matters very much and few things matter at all".Lord Balfour

socrates
Lid geworden op: 05 nov 2005, 19:32
Locatie: EUROPA

17 jan 2019, 16:48

Onze enigmatische figuur zou een wereldster kunnen zijn maar zoveel ruimte zal die ook niet innemen.
PS: @ Sita "IEMAND  kan zowel man als vrouw zijn maar :PFLAPUIT is meestal een vrouwelijk kenmerk
"Nothing matters very much and few things matter at all".Lord Balfour

lotte
Lid geworden op: 26 apr 2005, 13:47
Locatie: Tielt

17 jan 2019, 16:59

STERSPELER  ?

sporter die al de ruimte benut.

socrates
Lid geworden op: 05 nov 2005, 19:32
Locatie: EUROPA

17 jan 2019, 17:05

lotte schreef:STERSPELER  ?

sporter die al de ruimte benut.
Ik kan hier het "halo-effect" waarnemen, een soort besmetting die uitgaat van een denkwijze van een voorganger, in dit geval leidt wereldSTER tot STERspeler.
Maar geen van beide beantwoordt in alle opzichten aan de aangeboden omschrijving.
"Nothing matters very much and few things matter at all".Lord Balfour

socrates
Lid geworden op: 05 nov 2005, 19:32
Locatie: EUROPA

17 jan 2019, 17:16

chérie schreef:
chérie schreef:DIKDOENER?  (ze zijn vaak geen groot 'licht' en een' dik' iemand neemt veel plaats in)
Dit gaat de nuttige denkrichting uit maar is nog niet wat we zoeken. :idea:
"Nothing matters very much and few things matter at all".Lord Balfour

Sita
Lid geworden op: 21 jul 2013, 07:26

17 jan 2019, 18:07

socrates schreef:Mooi dat jullie als dames onder elkaar enige solidariteit tonen, maar mijn ironie of sarcasme werd duidelijk niet begrepen waar ik impliciet  zei, dat een FLAPUIT enkel een vrouw kan zijn. Ironie is zelfs met emoji maar zonder intonatie of mimiek, moeilijk uit te drukken;
O jawel hoor, ik had jouw reactie als ironie begrepen, sarcasme was zelfs niet bij me opgekomen.
Mijn antwoord daarop was enkel een woordspelletje (ook ironisch bedoeld) met de iemand en hij in de zin van Reini.
Maar, zoals je schrijft, zelfs met emoticon maar zonder intonatie niet altijd juist geïnterpreteerd.
Het is duidelijk dat je mij niet (goed) kent :o  :)

************
socrates schreef:Zo beschrijft men een persoon die -alhoewel hij of zij niet bepaald lichtgevend is- toch veel ruimte inpalmt. 
GROTE LANTAARN MET EEN KLEIN LICHTJE ?


grote lantaarn = veel ruimte inpalmend

een klein lichtje = niet bepaald lichtgevend
"Au milieu de l’hiver, j’apprenais enfin qu’il y avait en moi un été invincible." - Albert Camus

lotte
Lid geworden op: 26 apr 2005, 13:47
Locatie: Tielt

17 jan 2019, 18:21

@ sita

-Had gisterenmiddag  dat antwoord reeds geplaatst met een verwijzing naar één van de voorgaande woorden,  "potentieel"
het op eigen initiatief aanvullen van de opgave, mss  onterecht  weggedaan.. we zien wel.

Sita
Lid geworden op: 21 jul 2013, 07:26

17 jan 2019, 18:31

lotte, dat wist ik niet, sorry. Ik volg het hier niet meer elke dag.
Maar ik denk dat je het niet onterecht hebt weggedaan, ik vrees dat het fout is.
Mijn gok is een uitdrukking, meer dan één woord en dat is in deze opgave niet vermeld :)
"Au milieu de l’hiver, j’apprenais enfin qu’il y avait en moi un été invincible." - Albert Camus

socrates
Lid geworden op: 05 nov 2005, 19:32
Locatie: EUROPA

17 jan 2019, 19:48

Sita schreef:
socrates schreef:Mooi dat jullie als dames onder elkaar enige solidariteit tonen, maar mijn ironie of sarcasme werd duidelijk niet begrepen waar ik impliciet  zei, dat een FLAPUIT enkel een vrouw kan zijn. Ironie is zelfs met emoji maar zonder intonatie of mimiek, moeilijk uit te drukken;
O jawel hoor, ik had jouw reactie als ironie begrepen, sarcasme was zelfs niet bij me opgekomen.
Mijn antwoord daarop was enkel een woordspelletje (ook ironisch bedoeld) met de iemand en hij in de zin van Reini.
Maar, zoals je schrijft, zelfs met emoticon maar zonder intonatie niet altijd juist geïnterpreteerd.
Het is duidelijk dat je mij niet (goed) kent :o  :)

************
socrates schreef:Zo beschrijft men een persoon die -alhoewel hij of zij niet bepaald lichtgevend is- toch veel ruimte inpalmt. 
GROTE LANTAARN MET EEN KLEIN LICHTJE ?


grote lantaarn = veel ruimte inpalmend

een klein lichtje = niet bepaald lichtgevend
Het is evident dat het duidelijk is dat ik jou niet ken, goed laat ik al maar weg, hoe zou ik kunnen beweren iemand te kennen die ik enkel door haar/zijn eerder zeldzame boodschappen kan waarnemen ? Het omgekeerde is natuurlijk even evident.
Zoveel ruimte neemt een grote lantaarn toch ook weer niet in (veel is natuurlijk relatief) . 
"Nothing matters very much and few things matter at all".Lord Balfour

Reini
Lid geworden op: 18 jul 2004, 10:46
Locatie: Brasschaat

17 jan 2019, 19:59

Met deze kom je toch al een end weg om een emotie te tonen :

:roll:  :twisted:  :evil:  :?  :wink:  8O
Als je dan je tekst goed weergeeft, begrijpen veel mensen dat het grappig of ironisch bedoeld is.

Sita
Lid geworden op: 21 jul 2013, 07:26

17 jan 2019, 20:09

:lol: :lol: :lol:


En zo zie ik de opmerkingen ook, Reini, grappig, ironisch of plagerig :lol: :P :D





Nu opnieuw de opgave, waar ik momenteel geen enkel klein of groot :idea: kan laten schijnen :roll: :D

socrates schreef:Zo beschrijft men een persoon die -alhoewel hij of zij niet bepaald lichtgevend is- toch veel ruimte inpalmt. 
"Au milieu de l’hiver, j’apprenais enfin qu’il y avait en moi un été invincible." - Albert Camus