Google+ annuleren

Vragen/antwoorden betreffende computer software.

Toby
Lid geworden op: 08 jan 2005, 20:44
Locatie: Het Soete Land Van Waes

17 jan 2019, 02:52

Op een of andere manier, verstrooid dus, heb ik een account aangemaakt voor Google+ met een verkeerd email adres. Dit email adres is voor mij heel erg belangrijk en ik wil de mail berichten die het omvat, in geen geval kwijt en zeker het programma ook niet.
Volgens Google kan je dit email adres niet meer wijzigen als het eindigt op com.

Mogelijks zou er wel een trucske bestaan, om de mail te vervangen of het Google+ account veilig te verwijderen.

Van dat laatste heb ik schrik om als ik het account Google+ verwijder, ik ook het daarbijhorend email adres ook kwijt ben en vooral de omvattende mails daarin.
Computer in kwestie draait Windows 10 Home.

Weet er iemand een oplossing aub ?
Warning: most messages of this kind, could be sent by an oldtimer Acer Aspire 7530 laptop or even an older Lenovo T500 laptop, both proudly and pretty fast using Linux Mint 21.1 "Vera" Cinnamon 64 bits operating system.
Give it a try too !

Sony
Lid geworden op: 19 feb 2005, 13:45
Locatie: Boom

17 jan 2019, 11:15

Toby,

ik kan niet goed volgen ?
is Google+ een e-mail programma ?
Thunderbird installeren en e-mails overnemen ?
https://support.mozilla.org/nl/kb/thunderbird-en-gmail
Daarna het account en e-mail adres alleen in Thunderbird laten staan.
Account in Google+ verwijderen.

Sony
I Afbeelding SeniorenNet

hovel
Lid geworden op: 31 mei 2005, 15:37
Locatie: Spanje

17 jan 2019, 11:56

Je kan uw Google+ profiel verwijderen zonder dat dit een effect heeft op uw gmail of andere diensten.

- Ga naar Google+
- Klik op Instellingen (links in het midden)
- Klik op JE GOOGLE+ PROFIEL VERWIJDEREN (Helemaal onderaan de pagina)
- Geef het wachtwoord van uw Google account en klik op Volgende ,
- U komt nu op een pagina Je Google+ profiel verwijderen
- Vink het vakje aan Vereist ....
  Je komt nu op een pagina Je hebt je Google+ account verwijderd
  Geef de reden van vertrek op en klik op Verzenden.

Uw Google+ profiel is nu verwijderd. Gmail en andere diensten werken nog altijd.

p.s. Ik heb dit zojuist bij mij zelf uitgevoerd. Ik had Google+, ik gebruikte het niet, nu is het weg.

hovel
Lid geworden op: 31 mei 2005, 15:37
Locatie: Spanje

17 jan 2019, 12:06

Sony schreef:ik kan niet goed volgen ?
is Google+ een e-mail programma ?
Nee, Google+ is een sociaal netwerk dienst van Google a la Facebook.
Sony schreef:Thunderbird installeren en e-mails overnemen ?
https://support.mozilla.org/nl/kb/thunderbird-en-gmail
Je kan dat doen om uw gmail.com e-mails te lezen, schrijven, bewaren met Thunderbird. Hoeft niet.
Sony schreef:Daarna het account en e-mail adres alleen in Thunderbird laten staan.
Account in Google+ verwijderen.
Uw Google account zeker niet verwijderen want dan ben je uw e-mail adres en e-mails kwijt!
Enkel het Google+ profiel verwijderen.

Sony
Lid geworden op: 19 feb 2005, 13:45
Locatie: Boom

17 jan 2019, 13:32

hovel,

je zult wel gelijk hebben over dat account of het moest zijn
dat er voor Google+ een apart account werd gemaakt.
Toby begon het topic met:
heb ik een account aangemaakt voor Google+
Sony
I Afbeelding SeniorenNet

Toby
Lid geworden op: 08 jan 2005, 20:44
Locatie: Het Soete Land Van Waes

17 jan 2019, 20:45

Nee, geen succes.
Als ik Google+ opstart, krijg ik geen keuzemogelijkheden zoals vermeld in de post van Hovel van vandaag om 11.56 uur.
Warning: most messages of this kind, could be sent by an oldtimer Acer Aspire 7530 laptop or even an older Lenovo T500 laptop, both proudly and pretty fast using Linux Mint 21.1 "Vera" Cinnamon 64 bits operating system.
Give it a try too !

Toby
Lid geworden op: 08 jan 2005, 20:44
Locatie: Het Soete Land Van Waes

18 jan 2019, 00:58

Al bedankt voor de aangereikte oplossingen.  :idea: 8)

Om het probleem even anders te illustreren : 

is er geen mogelijkheid om twee verschillende emailadressen, te wijzigen,  bvb :

1) allemansmail@gmail.com gecatalogeerd als standaard mail , wat betekent dat je die steeds als eerste ziet als je inlogt in googlemail 

           en

2)niemandsmail@mail, een bijkomend mail adres in Google Mail.

Kan dit, die twee  gewoon van plaats verwisselen ?
Warning: most messages of this kind, could be sent by an oldtimer Acer Aspire 7530 laptop or even an older Lenovo T500 laptop, both proudly and pretty fast using Linux Mint 21.1 "Vera" Cinnamon 64 bits operating system.
Give it a try too !

hovel
Lid geworden op: 31 mei 2005, 15:37
Locatie: Spanje

18 jan 2019, 11:58

Toby schreef:is er geen mogelijkheid om twee verschillende e-mail adressen, te wijzigen,  bvb :

1) allemansmail@gmail.com gecatalogeerd als standaard mail , wat betekent dat je die steeds als eerste ziet als je inlogt in googlemail 
en
2)niemandsmail@mail, een bijkomend mail adres in Google Mail.
Kan dit, die twee  gewoon van plaats verwisselen ?
Ik zie niet wat je juist bedoeld.
Als ik inlog (ingelogd ben) in gmail zie ik niks, maar als ik wil gaan inloggen zie ik bvb zoiets:
Bedoel je zo iets?
Afbeelding

Van plaats wisselen? Hoezo? Waarom? Is het belangrijk welke je eerst ziet?

p.s. In mijn situatie (boven) zijn dit twee afzonderlijke Google accounts. Er is een onderscheid tussen een Google account en een Gmail account.

Toby
Lid geworden op: 08 jan 2005, 20:44
Locatie: Het Soete Land Van Waes

19 jan 2019, 05:20

Aie aie, Hovel ...
Ik zie de bui al hangen.
Ik heb een Gmail account met een Googleaccount door elkaar gegooid ...  :oops: 8O :(

Hoe weet ik dat zeker ?
Hoe kan ik de bestaande Gmail adressen allemaal onder de hoede van het oudste Googleaccount plaatsen ?
Warning: most messages of this kind, could be sent by an oldtimer Acer Aspire 7530 laptop or even an older Lenovo T500 laptop, both proudly and pretty fast using Linux Mint 21.1 "Vera" Cinnamon 64 bits operating system.
Give it a try too !

hovel
Lid geworden op: 31 mei 2005, 15:37
Locatie: Spanje

19 jan 2019, 12:22

Toby schreef:Aie aie, Hovel ...
Ik zie de bui al hangen.
Ik heb een Gmail account met een Googleaccount door elkaar gegooid ...  :oops: 8O :(
Niet noodzakelijk, het een kan niet zonder het ander.
Toby schreef:Hoe weet ik dat zeker ?
Hoe kan ik de bestaande Gmail adressen allemaal onder de hoede van het oudste Googleaccount plaatsen ?
Het is me nog altijd niet duidelijk waar je naartoe wil. :?

Heb je twee (of meer) gmail e-mail adressen ?
Zitten er e-mails in inbox (of andere mappen) van beide e-mail adressen?
Wil je de e-mails van het ene e-mail adres naar het andere over zetten?
Wil je een van de twee e-mail adressen verwijderen?
Wil je dat de inkomende e-mails van beide (alle) gmail e-mail adressen in één inbox laten toekomen?
enz ... ?

Wat bedoel je met "bestaande Gmail adressen allemaal onder de hoede van het oudste Googleaccount plaatsen" ? Waarom wil je dat?

Wat is eigenlijk uw situatie nu?

Toby
Lid geworden op: 08 jan 2005, 20:44
Locatie: Het Soete Land Van Waes

19 jan 2019, 15:52

Bedankt dat je mijn probleem zo ter harte neemt.
Ik had het je al eerder duidelijker moeten maken, maar ik tracht eerst te snappen wat ik zelf schrijf.
Ik doe een poging.

Ik werk al jaren met 3 Gmail adressen, laat ons die fictief GDB@gmail.com, MVF@gmail.com en HAW@gmail.com noemen.
3 mail adressen voor hobby, commercieel en lol.

Ik maakte enkele dagen terug een vierde gmail adres, dat ik fiictief RLZ@gmail.com noem.
1 mail adres voor bloedernstgige zaken.

Ik veronderstel nu dat vooraleer ik de eerste drie adressen kon creëren ik een Google account gemaakt heb. Zo ja waar kan ik dat zien ?

Ik veronderstel ook dat ik vooraleer ik het vierde email adres in gebruik nam, ik ook een nieuw bijkomend Google account maakte (ik wist niet dat dit nodig was) ? Zo ja, waar kan ik dat zien ?

Kwestie is nu dat telkens ik via een bookmark (favoriet) gmail aanklik, automatisch het vierde email opstart, niettegenstaande ik de intentie heb (zoals het vroeger was overigens) om steeds met email 1 te starten.

Nu komen de belangrijkste vragen :

Als er inderdaad 2 Google accounts zijn,  hoe breng ik die 4 mail adressen onder 1 account (liefst het oudste)

Kan het jongste Googleaccount dan geschrapt worden ? 

Het belangrijkste is dat : 
- gmail  opstart met email 1
- gmail 4 behouden blijft met alle emails er in (van groot belang).

Hopelijk ben ik nu al wat duidelijker, ondanks ik die materie niet zo heel erg goed onder de knie heb. :oops:
Warning: most messages of this kind, could be sent by an oldtimer Acer Aspire 7530 laptop or even an older Lenovo T500 laptop, both proudly and pretty fast using Linux Mint 21.1 "Vera" Cinnamon 64 bits operating system.
Give it a try too !

hovel
Lid geworden op: 31 mei 2005, 15:37
Locatie: Spanje

19 jan 2019, 17:53

Toby schreef:Bedankt dat je mijn probleem zo ter harte neemt.
Geen dank. Ik vind dit interessant en ik leer er zelf ook mee bij.

Toby schreef:Ik had het je al eerder duidelijker moeten maken, maar ik tracht eerst te snappen wat ik zelf schrijf.
Ik doe een poging.

Ik werk al jaren met 3 Gmail adressen, laat ons die fictief GDB@gmail.com, MVF@gmail.com en HAW@gmail.com noemen.
3 mail adressen voor hobby, commercieel en lol.

Ik maakte enkele dagen terug een vierde gmail adres, dat ik fiictief RLZ@gmail.com noem.
1 mail adres voor bloedernstige zaken.

Ik veronderstel nu dat vooraleer ik de eerste drie adressen kon creëren ik
een Google account gemaakt heb. Zo ja waar kan ik dat zien ?

Ik veronderstel ook dat ik vooraleer ik het vierde email adres in gebruik
nam, ik ook een nieuw bijkomend Google account maakte (ik wist niet dat
dit nodig was) ? Zo ja, waar kan ik dat zien ?
Gmail account en Google account gaan hand in hand. Als je een nieuwe gmail account maakt dan maak je eigenlijk een nieuwe Google account met daarin o.a. de gmail service.

Dus als u nu 4 gmail accounts hebt dan heeft u ook 4 Google accounts. De naam van de Google account is het gmail e-mail adres. Het gmail wachtwoord is ook het Google account wachtwoord.
Wanneer je nu gmail opstart dan log je eigenlijk in op de overeenkomstige Google account en opent daarin de gmail service.

Op de Google start pagina zie je:

Als je nog niet bent aangelogd:
Afbeelding
Als je al wel bent aangelogd:
Afbeelding
als je op het rechtse symbool klik (hier de L in bruine cirkel) da zie je de Google account die is aangelogd:
Afbeelding
Daar onder zie je (eventueel) uw andere bestaande of gebruikte Google accounts.


Het zelfde op de gmail pagina:
Afbeelding


Toby schreef:Kwestie is nu dat telkens ik via een bookmark (favoriet) gmail aanklik, automatisch het
vierde email opstart, niettegenstaande ik de intentie heb (zoals het
vroeger was overigens) om steeds met email 1 te starten.:
Dat is waarschijnlijk omdat je al (of nog steeds) aangemeld bent met het Google account van de vierde gmail. Om een bepaalde gmail te starten moet je eerst op de overeenkomstige Google account inloggen.


Als er inderdaad 2 Google accounts zijn,  hoe breng ik die 4 mail adressen onder 1 account (liefst het oudste)
Kan niet. Er moeten 4 Google accounts zijn. Elk Google account is vast verbonden aan bepaald e-mail adres.


Kan het jongste Googleaccount dan geschrapt worden ?

Het belangrijkste is dat : 
%uFEFF- gmail  opstart met email 1
%uFEFF- gmail 4 behouden blijft met alle emails er in (van groot belang).
Nee, wat dan ben je je gmail account kwijt. Een gmail account zonder Google account kan niet. Andersom wel.
Hopelijk ben ik nu al wat duidelijker, ondanks ik die materie niet zo heel erg goed onder de knie heb.Afbeeldingops:
Heel duidelijk nu. :D

p.s. Onder voorbehoud. Ik heb ook veel moeten opzoeken en veel bijgeleerd. :D

hovel
Lid geworden op: 31 mei 2005, 15:37
Locatie: Spanje

19 jan 2019, 18:02

hovel schreef:
Toby schreef:Als er inderdaad 2 Google accounts zijn,  hoe breng ik die 4 mail adressen onder 1 account (liefst het oudste)

Kan niet. Er moeten 4 Google accounts zijn. Elk Google account is vast verbonden aan bepaald e-mail adres.



Update: Je kan wel meerdere gmail accounts koppelen zodat je maar op één Google account moet aanloggen, maar de andere Google accounts moeten blijven bestaan.

Wordt vervolgd...

hovel
Lid geworden op: 31 mei 2005, 15:37
Locatie: Spanje

19 jan 2019, 20:37

... vervolg.

Je kan op meerdere Google accounts gelijktijdig aangelogd zijn en dan tussen accounts schakelen zonder te moeten uitloggen/aanloggen.

Een uitleg hier:  Inloggen op meerdere accounts tegelijk 

De uitleg is een beetje verwarrend in die zin dat je niet alle gekoppelde Google accounts gelijktijdig aanlogd maar dat ze tergelijkertijd aangelogd kunnen zijn. Dus je moet ze afzonderlijk aanloggen, ze blijven aangelogd en je kan nu tussen de aangelogde accounts schakelen.

Als je op uitloggen klikt worden alle aangelogde accounts gelijktijdig uitgelogd.

Ik heb bij mij een nieuwe gmail/Google account aangemaakt en bovenstaande getest.
Het werkt. Weeral wat bijgeleerd. :D

p.s. Nog eens duidelijk stellen dat de afzonderlijke Google accounts (4 in uw geval) blijven bestaan!

Toby
Lid geworden op: 08 jan 2005, 20:44
Locatie: Het Soete Land Van Waes

22 jan 2019, 22:02

@ hovel : prima uiteenzetting, niet onmiddellijk begrepen door mezelf maar het heeft toch iets in gang gezet.
Aan de hand van je commentaren, tracht ik terug naar "af" te gaan en simpelweg het principe van in en uit loggen deed mij al veel bijleren en relatief gemakkelijk te begrijpen voor een leek als ik.

Ik had de onhebbelijke gewoonte om bij het eindigen van een gmail sessie, nooit uit te loggen met als gevolg het steeds opstarten van het e-mail adres dat nog ingelogd was. Zoals je al eerder aangaf overigens.

Ik laat nog wel iets weten hoe mijn "studie" verder verloopt.
Bedankt hoor.  8)
Warning: most messages of this kind, could be sent by an oldtimer Acer Aspire 7530 laptop or even an older Lenovo T500 laptop, both proudly and pretty fast using Linux Mint 21.1 "Vera" Cinnamon 64 bits operating system.
Give it a try too !