met openbaar vervoer naar Brussel ( Yser )

Hier is plaats voor vragen en informatie over het openbaar vervoer.
Onlangs zag ik in de trein een man die een boek las. Verder was hij volkomen normaal.
(Marc Callewaert)

socrates
Lid geworden op: 05 nov 2005, 19:32
Locatie: EUROPA

18 jan 2019, 10:46

verhaegen schreef:Rondkomen met een pensioentje van 1250 euro voor een echtpaar of 1000 euro voor een alleenwonende?
Meer dan 200.000 Vlaamse gepensioneerden vragen zich dat elke maand af.
Voor dergelijke mensen zou ik toch maar niet beginnen van dat een gewoon ticket belachelijk laag is .
Iedere mens reageerd natuurlijk vanuit zijn eigen situatie , maar der zijn der vélen die zelfs niet kunnen reageren wegens  géén kennis of géén geld der voor .
Want als der van dat één een gebrek is , komt de kennis der van voor al de rest ook te kort .

ps.
en bedenk wél , niet iedere mens wordt geboren met dezelfde mogelijkheden , dikwijls zijn de hardste werkers die het minste verdienen
µ

Dat de hardste werkers meestal het minst ""verdienen" kan je aflezen uit het onbestaande loon van alle huismoeders. Belachelijk laag noem ik 3 euro voor een rit helemaal niet, integendeel dat is voor het comfort dat je krijgt, heel duur.
De  prijs voor een jaarabonnement voor 65+ vind ik wel ongelooflijk laag tegenover de te grote "verliezen" van de Lijn, het een heeft dus wellicht met het ander niets te maken.
Mobiliteit zou volgens de politiek een recht zijn van 65+ waarom moest daar dan nog eens voor betaald worden ? Gepensioneerden hebben immers al een leven lang belasting en RSZ bijdragen geleverd. Waarom kan gratis openbaar vervoer geen extraatje zijn bij het meestal al schrale pensioengeld ?
Hoe wordt de prijsverhoging van het seniorenbiljet met telkens een volle euro verklaard? Zijn de pensioenen misschien tegen hetzelfde percentage verhoogd ?
Hoe zou men het gratis busvervoer voor 65+ kunnen misbruiken ? Wie met een grote luxewagen kan rijden zoals bv. een minister, zal nog wel twee keer nadenken vooraleer aan een bushalte in regen en kou, een uur te wachten op een bus die uiteindelijk niet komt opdagen, hoe zou die zo"n gratis kaart kunnen misbruiken?
"Nothing matters very much and few things matter at all".Lord Balfour