Antwerpenaar pikt boerenbedrog van De Wever niet

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

18 jan 2019, 14:54

frits1955 schreef: Het vreemde is dat de doorsnee Vlaming vaak net gaat stemmen voor diegenen die onder vuur liggen.
Wat een dwazen zijn de  'leiders' van die andere partijen toch, hé? :D
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

frits1955
Lid geworden op: 05 nov 2016, 14:48

18 jan 2019, 16:01

""Wat een dwazen zijn de  'leiders' van die andere partijen toch, hé?"


Ze  mankeren vooral carrure vrees ik. Als je dan bedenkt dat zo'n Tom Balthazar in Gent opstapt vanwege een pruts vergeleken met het wespennest dat Francken gecreëerd heeft...

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

18 jan 2019, 17:21

Francken? Gecreëerd? Bestond die werkwijze al niet onder zijn voorganger, De Block? En zo ja, moet die dan niet stante pede aftreden?
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Lukas
Lid geworden op: 17 aug 2005, 17:59
Locatie: Antwerpen

18 jan 2019, 17:30

frits1955 schreef:

... ... ... crypto-fascisten als een Van Langenhove en een inhoudsloze  brulaap als De Decker  ... ... ...
Mooi taaltje !

8)

frits1955
Lid geworden op: 05 nov 2016, 14:48

18 jan 2019, 17:57

""Bestond die werkwijze al niet onder zijn voorganger, De Block? "

Neen - je moet je eens beter informeren.
Onder De Block  werden er geen bevriende /schimmige tussenpersonen/partijgenoten gebruikt om welbepaalde groepen uit een welbepaalde regio met een welbepaalde religie tegen grof geld naar ons land te brengen. In de periode De Block werd het VN-vluchtelingen agentschap UNHCR  daar blijkbaar voor ingeschakeld , het CGVS en de dienst Vreemdelingenzaken. En nu zijn die vetbetaalde achterpoortjes gesloten...Overigens deint het schandaal ondertussen uit naar andere regio's dan Mechelen waarbij dezelfde filière opduikt. Blijkbaar maakte Karim Overmeire (NVA schepen  Aalst) ook gretig gebruik van het visa fabriekje van Theo Francken.
Verder is ook de bewust door Francken gecreëerde chaos aan het Klein Kasteeltje opgelost. Overigens daalde in december het aantal asielaanvragen met 35% t.o.v. november- toevallig loopt dat samen met het aantreden van De Block.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

18 jan 2019, 19:48

De asielaanvragen dalen bij het aantreden van De Block: is dat de afschrikkingskracht van de nóg strengere DB of is dat het gevolg van de aanpak van Francken. Als men weet dat daar toch niets te rapen valt, komt men niet meer op die vetpot af, nietwaar?
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.
55 Monique

18 jan 2019, 20:05

(4) Heb je hier niets vergeten ? Namelijk te vermelden bij welke partij je behoort.  
Of ...  ben je tussen 15 mei 2014 en nu,    van partaai en van kleur veranderd ?

procman4
Iedereen is vrij , en is niet verplicht hier te zeggen voor welke partij ze gaan kiezen ....
En der heeft trouwens ook niemand zaken mee ( Denk dat er toch nog wel beetje privacy is ) .

Is een beetje kort door de bocht .... 

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

18 jan 2019, 20:15

frits1955 schreef:""Bestond die werkwijze al niet onder zijn voorganger, De Block? "

Neen - je moet je eens beter informeren.
Onder De Block  werden er geen bevriende /schimmige tussenpersonen/partijgenoten gebruikt om welbepaalde groepen uit een welbepaalde regio met een welbepaalde religie tegen grof geld naar ons land te brengen. In de periode De Block werd het VN-vluchtelingen agentschap UNHCR  daar blijkbaar voor ingeschakeld , het CGVS en de dienst Vreemdelingenzaken.
Binnen de regering is afgesproken dat de staatssecretaris een discretionaire bevoegdheid heeft om die visa af te leveren. En dat is al decennia zo. Dat zegt Patrick De Wael in Terzake.

Nu kán de staatssecretaris gebruik maken van de instanties die je opsomt, maar het hoeft niet. Francken heeft besloten om dat niet te doen maar hij had die Turk beter moeten controleren, dat staat vast. Van De Block weten we gewoonweg niet of zij visa heeft afgegeven tijdens haar vorige periode op die post volgens datzelfde discretionaire principe. Zeer zeker heeft zij bepaalde instanties geraadpleegd maar niets wijste erop dat ze niet óók de discretionaire bevoegdheid heeft gebruikt.

We hebben voorlopig geen weet van misbruik van de machtspositie onder of door De Block. Misschien komen die dieper gelegen stenen nog wel boven. Het valt me op dat De Block, die onmiddellijk probeerde de vuile was van haar voorganger buiten te hangen bij de regeringswissel, nu plots helemaal geen woord meer zegt over deze situatie. Ik vind dat raar. Nu heeft ze 'feiten' om gebruik van te maken, maar ze is te bescheiden om daarmee op Francken in te hakken, terwijl ze dat een maand geleden wél deed. 
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

18 jan 2019, 20:38

Flashback schreef:
Wil. schreef:... Het mooie is dat hierover binnenkort een grote bevraging wordt gelanceerd. In mei moeten de mensen overal in zijn provincie bij elkaar komen in speciaal daartoe opgerichte centra om hun gedacht te zeggen over die politicus. Hij zal dan wel een toontje lager zingen, niet? :lol:
Was die Mechelaar ook niet in zo'n hokje verkozen ??? Goeie graadmeter van de waarde ervan !
In dat hokje oordeel je enkel over de 'prestaties' uit het verleden van degenen die het voor het zeggen hadden. Je  kunt daar onmogelijk de toekomst beoordelen. Hooguit kun je de vorige bewindvoerders afkeuren en anderen de kans geven om het beter te doen.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.
55 Monique

18 jan 2019, 21:00

Wil

Als een bewindvoerder fout maakt die aangesteld is door vredegerecht , draait  voor alles ....

Dat is verschil bij de regering die mogen alles .... 

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

18 jan 2019, 22:01

Ik snap niet waarover je schrijft. Ik merk dat je meermaals zinnen neerpent die erg 'on-nederlands' zijn. Is jouw moedertaal Nederlands?
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.
55 Monique

18 jan 2019, 22:29

Hooguit kun je de vorige bewindvoerders afkeuren en anderen de kans geven om het beter te doen.

Wil 

Als een bewindvoerder fout maakt die aangesteld is door vredegerecht , draait  voor alles OP .... 

Dat is verschil bij de regering die mogen alles .... 


Wil

Eigenaardig dat je niet snapt zoek het dan op wat een bewindvoerder betekend die aangesteld is door vredegerecht ? 

Of niet willen verstaan kan ook ... Of de mensen in belachelijke stellen kan ook ...Valt meer en meer op .

werewoef
Lid geworden op: 05 apr 2005, 17:53

18 jan 2019, 22:42

Zelfs als de  GOK van BDW mislukt kan hij nog altijd naar zijne  "pluchen zetel "" op het schoon verdiep . Van een parachute gesproken ...

werewoef
AMEN en AUM

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

18 jan 2019, 23:15

Tja, Monique, ik denk dat wij niet helemaal op dezelfde golflengte zitten.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

boeffer
Lid geworden op: 07 feb 2012, 21:58
Locatie: In mijn zetel

18 jan 2019, 23:42

De ouwe Volksunie, de Vlamingen ten slapen leggen. Ik denk dat de mensen die rekeningen moe zijn die maar niet zakken. En elk jaar andere regeltjes en de uitleg'zoals je reeds weet..'.
W10 Wondershare Filmora Video Editor,16:9=1920*1080 ; 4:3=1440*1080, de slijtageslag duurt langer dan de waarborg