Spijbelen

Hier is plaats voor discussie over actuele onderwerpen.
Met een krant kan je zowel een minister als een vlieg doodslaan. (Herman de Croo - 1937)

Prima Vera
Lid geworden op: 25 mei 2012, 19:10

18 jan 2019, 20:30

denlowie schreef:Waarom niet betogen op zaterdag of zondag ???
Omdat ze volgens hun eigen zeggen geen gehoor krijgen dan.

werewoef
Lid geworden op: 05 apr 2005, 17:53

18 jan 2019, 22:46

We mogen al blij zijn dat ze , zoals in Frankrijk, geen autos in de fik steken .

werewoef
AMEN en AUM
Fazal

19 jan 2019, 14:07

Tja, op die manier, maar blij en gerust, zijn we hier toch niet.
Het kan overal gebeuren, zie maar wat er in o.m. in en rond Brussel is gebeurd.
Er staat ons nog heel wat te wachten, wees daar maar zeker van!

En die bende spijbelaars spijbelen gewoon om te spijbelen, èn ..., te feesten. 
Gezien de massa, kan er hen toch niets gebeuren.
Ik schreef het al, als ze op hun 18-de een auto krijgen, of (er zelf een kunnen) kopen, dan zullen ze er geen neen tegen zeggen!
Het zal niet veel helpen als ze herbruikbare bekers gaan gebruiken. 

Het is nog niet genoeg dat er gestadig overal stakingen zijn. Ook dat, doet de prijzen stijgen.
En ze beseffen zelfs niet, dat ze er zelf ook het slachtoffer van zijn.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

19 jan 2019, 15:01

Ik zou wel eens willen weten hoeveel van die 12.500 betogende scholieren beseffen wat de consequenties van hun eisen zijn. Als hun vader of moeder daardoor zonder werk komt te zitten, blijven ze dan eisen dat de maatregelen moeten genomen worden? Of als hen zou verboden worden om nog naar het buitenland te reizen tenzij te voet of met de fiets, blijven ze dan bij hun standpunt?

Maar goed, het is eigen aan de jeugd om voortvarend te zijn. Zij die de beslissingen moeten nemen, moeten dat doen op basis van het totale plaatje en zich niet laten leiden door een opgejutte groep social justice warriors.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

walteropdemaan
Lid geworden op: 27 nov 2009, 15:56

19 jan 2019, 15:26

Die samenkomsten van de jeugd in Brussel brengt de 2 landsgedeelten dichter bij elkaar dat is positief, maar die opkomsten zullen verstedelijken en door de koude uiteindelijk uitmonden in samenscholingen in de lokale sarma en priba

Polmar
Lid geworden op: 23 feb 2004, 16:51

21 jan 2019, 16:06

Voor degenen die de 7de dag hebben gezien ,met die reporter die er een beetje ging mee spotten, best leuk , maar de antwoorden van de betogers waren allesbehalve , waarom betogen jullie ? unaniem........voor de bomen !!!!!!!!
Toen ze  erna werden geconfronteerd met een stel Franstaligen, dan viel ik bijna uit mijn zetel, voor 15-16 jarigen had ik gehoopt dat ze minstens een klein zinnetje in het frans konden zeggen....... nee, nee !!!!! schandelijk voor hunzelf en voor het onderwijs !!!!!!
Wat school moeiheid kan teweeg brengen!!

Polmar 
Apple Imac Mojave
55 Monique

21 jan 2019, 19:26

https://onderwijs.vlaanderen.be/nl/wat- ... g-spijbelt

http://www.hildecrevits.be/nl/inhouding ... pijbelaars

https://www.medi-sfeer.be/nl/nieuws/med ... jslag.html

Voila wil zeggen dat je  beter niet spijbelt .... 

Als zij het toch doen moeten de leraars en directie ondersteuning geven , is toch in belang van onze kinderen en kleinkinderen .Maar dat laat ik over aan bevoegde . 

Belgische klimaatexpert waarschuwt: “50 graden in de zomer en België dat voor een deel gaat verdwijnen” 8O
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20190120_04116241

Phoebe
Lid geworden op: 16 mar 2003, 01:30
Locatie: In ons mooie Vlaanderen

22 jan 2019, 09:55

8O  :idea: :  en als de lucht invalt zijn al de vogels dood ….  :wink:
In de Stille Oceaan kan men elkander goed verstaan ....
55 Monique

22 jan 2019, 10:47

Phoebe 

Prima als jij u daar kan in vinden ....

Moet er niks meer gedaan worden ....
Ice

22 jan 2019, 14:37

Fazal schreef:Tja, op die manier, maar blij en gerust, zijn we hier toch niet.
Het kan overal gebeuren, zie maar wat er in o.m. in en rond Brussel is gebeurd.
Er staat ons nog heel wat te wachten, wees daar maar zeker van!

En die bende spijbelaars spijbelen gewoon om te spijbelen, èn ..., te feesten. 
Gezien de massa, kan er hen toch niets gebeuren.
Ik schreef het al, als ze op hun 18-de een auto krijgen, of (er zelf een kunnen) kopen, dan zullen ze er geen neen tegen zeggen!
Het zal niet veel helpen als ze herbruikbare bekers gaan gebruiken. 

Het is nog niet genoeg dat er gestadig overal stakingen zijn. Ook dat, doet de prijzen stijgen.
En ze beseffen zelfs niet, dat ze er zelf ook het slachtoffer van zijn.
De school van mijn kleinkinderen staat toe dat leerlingen mee gaan betogen, echter er is ook de leerplicht.
Deelname aan de spijbelactie voor het klimaat, georganiseerd door 'youth for climate', is onwettig afwezig maar er volgen geen orde- of  tuchtmaatregelen zolang deelnemende jongeren een selfie nemen om te bewijzen dat ze ook echt deelnemen in brussel en geen misbruik maken.

De school vindt het een uitdaging om jongeren op te voeden tot mondige burgers met burgerzin en verantwoordelijkheidszin met kritische reflectie, vandaar geen bestraffing.

Er wordt een dialoog gestart hoe de school en de leerlingen hun kritische stem in dit klimaat debat kunnen laten horen zonder aan een wekelijkse spijbelactie te moeten deelnemen.

Zo hoort het: een dialoog waarbij de klimaatleugen eens serieus onder de loep wordt gelegd, waar experten ook aan bod komen die er het fijne van weten en volksverlakkerij en bedrog/leugens door politiek en media worden ontzenuwd zodat jongeren wéten waarover het gaat ipv als kippen zonder kop te protesteren en zich te laten misbruiken voor politieke doeleinden waarmee ze op termijn in eigen vel zullen snijden.
Ice

22 jan 2019, 14:49

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20190120_04116241
Jean-Pascal van Ypersele, professor klimatologie aan de Université Catholique de Louvain (vroeger Universiteit van Louvain-la-Neuve) en voormalig vicevoorzitter van het IPCC van de Verenigde Naties,
Niet meteen een aanbeveling voor betrouwbaarheid, wel van leugenachtige uitspraken om meteen naar de prullenmand te verwijzen wegens ongeloofwaardig: van ypersele en (misdaadorganisatie) verenigde naties.  :roll:

Idefix
Lid geworden op: 21 jun 2007, 18:58
Locatie: Vlaams Brabant

23 jan 2019, 15:33

Ik ben vorige zaterdag eens naar een paar grootwarenhuizen geweest om te zien hoeveel "jonge milieuactivisten" die "minder plastiek" enz. scandeerden stonden aan te schuiven aan de toog van de charcuterie waar alles nog direct afgesneden en gewogen wordt;...……………..  Geen enkele jongere...…………………………...Ze liepen wel braaf naast mama tussen de rayons waar alles onder plastic verpakt was en hebben niet geprotesteerd toen mama pakjes broodbeleg in haar karretje legde. Er kwam zelfs geen enkele reactie toen er een taart (onder harde plastiek) gekozen werd. 
Verkiezingsstunt van Groen, en die De Wever meid gaan we bij de volgende verkiezingen op hun lijst terugvinden. Wedden???
De zon is gratis voor iedereen

Idefix
Lid geworden op: 21 jun 2007, 18:58
Locatie: Vlaams Brabant

23 jan 2019, 15:58

De wereldleiders zijn in Davos wel het goede voorbeeld aan het geven . Er zijn er nooit zoveel met privé-jets naar ginder gevlogen.
De zon is gratis voor iedereen
Fazal

24 jan 2019, 19:51

Juist, maar ze konden toch moeilijk allemaal per fiets naar Davos komen.  :roll: :wink:

frits1955
Lid geworden op: 05 nov 2016, 14:48

24 jan 2019, 20:22

""Ik ben vorige zaterdag eens naar een paar grootwarenhuizen geweest om te zien hoeveel "jonge milieuactivisten" die
"minder plastiek" enz. "

Dit soort opmerkingen raakt kant nog wal. Het is een typisch trucje van diegenen die in alle toonaarden de klimaatopwarming willen ontkennen of minimaliseren  en dan gaan verwijzen naar het individuele gedrag van de consument . Op die manier blijven de grote schuldigen van de klimaatopwarming buiten schot. Zowat 80% van de wereldwijde uitstoot van allerlei soorten broeikasgassen kan op rekening geschreven worden van een kleine 100 bedrijven - het gaat vooral om gas-, olie- en mijnbouwbedrijven.
Uiteraard is het eigen gedrag ook belangrijk maar het is onzin om te denken dat je de klimaatverandering kan tegengaan door wat minder plastic te verbruiken. Snel resultaat halen kan uitsluitend door politiek te gaan handelen en overheden en bedrijven te dwingen om een degelijk klimaatbeleid te ontwikkelen.
Laat dat nu net de grote boodschap van die spijbelende jongeren zijn...

https://b8f65cb373b1b7b15feb-c70d8ead6c ... 1499691240