In de Vier Seizoenen reeks 13 Winter

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

mammyretro
Lid geworden op: 17 nov 2016, 18:04

21 jan 2019, 07:15

Goede morgen, iedereen :) :D
Maandag 21januari, ,
Een nieuwe week Bégint
Fijne dag en week
les larmes sont simplement des gouttes d'eau a l’intérieur de toi

mammyretro
Lid geworden op: 17 nov 2016, 18:04

21 jan 2019, 07:17

Goede morgen, iedereen :) :D
Maandag 21januari, ,
Een nieuwe week Bégint
Fijne dag en week
les larmes sont simplement des gouttes d'eau a l’intérieur de toi

clive
Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

21 jan 2019, 08:24

Afbeelding

Goedemorgen Seizoentjes,

Manlief is vertrokken voor een paar dagen Bratislava. Gelukkig heb ik Matice om mij gezelschap te houden. 
Kan ik vandaag eens een extra taak doen. Moet ook goed op de bel letten, want ze komen de brokjes voor Matice brengen, die zijn vrijdag besteld en kan op computer volgen waar het pakket zich momenteel bevindt. 

Gisterennamiddag ons warm ingeduffeld en een wandelingetje gaan maken met Matice. Hij mag nu iets meer dan een kwartier wandelen. Als ik mijn fuchsia jasje aandoe, weet hij dat we gaan wandelen, vind dat altijd grappig. 
Moet hem nog borstelen vandaag, want zijn krullen zijn in de war. 

Eergisteren zijn officiële registratie gekregen, hij is nu  Belg en geen Nederlander niet meer, ( help , heb een transmigrant in huis  :)). Dat is een belangrijk document en heb het bij zijn paspoort gestoken. Principieel mogen we pas vanaf nu naar een Belgische dierenarts, daarvoor moesten we eigenlijk nog naar een Nederlandse dierenarts gaan voor zijn puppyspuiten. Maar onze dierenarts hier heeft gewoon de plakkertje van zijn spuiten, nog niet in zijn boekje gekleefd, doet hij nu de volgende keer als we zijn andere spuiten gaan halen, dan klopt de datum zogezegd. 
Is vooral om de fokster niet in moeilijkheden te brengen als zij controle krijgt . 

Zo, ga er eens aan beginnen. Wens elk van jullie een mooie maandag. Liefs en een knuffel voor wie het nodig heeft. 

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

21 jan 2019, 09:46

Afbeelding


Goede maandagmorgen iedereen,
jaja de vriezeman heeft de weg gevonden :roll:
maar het is stralend weer met een prachtzon...
Alleen oppassen als je buitenkomt...
de plaatsen waar geen zon komt daar kan het glad zijn..
Hier is op de weg goed gestrooid... de auto's rijden gewoon...

gisteravond nog bezoek gehad onverwachts en heb
uithaal-chinees laten afhalen want op onverwachts heb ik
niet genoeg eten in huis... maar het was lekker en ze waren content
ze zullen er ook eens meer gebruik van maken :)
Het was nadien te laat om de laptop nog op te starten,
ik heb alles opgeruimd en ben naar mijn warme bedje gegaan
vanmorgen de vaatwasser leeg gemaakt alles is weer aan de kant

sorry dat ik niemand bij naam noem, ik wens iedereen een fijne dag
straks komt men een nieuwe watermeter plaatsen

Groetjes en tot later
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

anjelierken
Lid geworden op: 16 feb 2017, 17:29

21 jan 2019, 09:50

Hallo iedereen,

Berekoud  maar wel gezond weer.Als ik door mijn venster kijk ,zie ik een winters landschap, is wel mooi.

Gisterennamiddag bij vader was het wel druk, als iedereen eens zijn zegje heeft gedaan :D.Zelfs ukkepuk brabbelt al goed mee, doet dan een ganse uitleg tegen mij met gebaren en al :D, maar soms verstaan ik er niet veel van.Zijn nederlands moet nog veel verbeteren.Volgende maand gaat hij naar de kleuterschool, en dan denk ik wel dat dat veel zal verbeteren.In een school zijn ze er meer mee bezig, dan in een créche.
We hebben de vakantiefoto's bekeken op de tv, ze hebben een mooie reis gehad.

Vriendin belde nog laat gisterenavond, of ik mijn doopsuiker gevonden had 8O.Welja, ze had het aan de voordeur gehangen, omdat we niet thuis waren.Manlief had het ondertussen al gevonden.Wij komen nooit door de voordeur naar binnen, meestal de achterdeur of de garage.

Dames, tot morgen allemaal.

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

21 jan 2019, 16:55

Afbeelding 



In de zon was het vandaag toch te doen...niet dat ik 
ver ben gaan lopen, dat kon niet want er werden 
vandaag nieuwe watermeters geplaatst, en 
die technieker moest in de kelder kunnen...
Hij heeft het allemaal proper nagelaten...
Ik ging kijken of ik er moest poetsen nadien, maar nee...
alles was netjes opgedweild... het was een "vreemdeling"
en verstond niet veel Nederlands, maar we passen
ons aan in zo'n situatie hé

Ik ga vlug nog een kleine betaling doen en dan 
zien wat er gegeten kan worden, er is nog wel genoeg"chinees" over 
maar 2 dagen na-een vind ik teveel.... hoewel het lekker is :lol:

Voor alle maatjes een gezellige avond en hopen maar
dat er morgenvroeg geen sneeuw ligt als we wakker worden
of niet teveel...

Goeie nacht straks en tot morgen...
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

zwanenmeer
Lid geworden op: 10 mar 2008, 20:01

21 jan 2019, 18:25

Groetjes aan alle seizoentjes .. 

Afbeelding

Allé .. morgen twee cm sneeuw verwacht en heel Belgie ligt weer plat ....  :D :roll:// Straf ... vroeger maakten ze daar niet zo'n drama van ..... 
Hou je warm allemaal en niet ziek worden hé .. 
en het beste moet altijd nog.... komen
"je leeft maar één dag: VANDAAG "

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

21 jan 2019, 19:01

Hallo iedereen,

Met veel moeite de boven gedaan gekregen.
Dan beneden zover mogelijk opgeruimd, dat scheelt morgen weeral in het werk.
En nu ga ik seffens een Daffalgan van 1gr pakken. In één keer de grove middelen.
Ik ben het beu.

Zo, voor de rest "We look at the bright side of life!" and "We sing in the rain" and "We keep on smiling..."
En de schop en de stijve borstel staan klaar.
Strooizout heb ik niet kunnen meebrengen wegens te zware zakken.

Slaap wel!

clive
Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

21 jan 2019, 20:28

Afbeelding
Goedenavond Seizoentjes, 

Matice gooit hier net zijn rubberen kip zo hard weg dat hij er zelf van schrikt  :D :D :D .

Ben rond 17.15H nog even gaan wandelen met hem, dan is het nog niet donker. Straks om 21;30H gaat hij slapen en ik ook.  Geraakte vandaag precies niet vooruit. Had echt geen fut . 

Oma-C, leuk geweest dat bezoek gisteren en zo eens een keer Chinees kan heerlijk smaken. 

HVT, ook moeite met de bovenverdieping . Daar heb ik ook altijd moeite mee, weet niet hoe dat komt, maar vind dat mijn zwaarste poetsdag in de week. 

Anjelier, Ukkepuk zijn Nederlands zal wel verbeteren, niets om je ongerust over te maken. 

Zwanenmeer, jij hebt gelijk. 2 cm sneeuw en alles ligt weer stil. Heb alles al klaar staan om morgen sneeuw te ruimen. Behalve het zout, dat staat  buiten. Hoog waar Matice zeker niet bij kan. Maar heb 2 zakken van 10 KG staan, die kan ik tillen.

Zo,  wens iedereen nog een fijne avond en voor straks een zachte welterusten.  Liefs. 

granny M
Lid geworden op: 04 jun 2012, 19:32

21 jan 2019, 21:12

Hier staat in het achterhalleke ook alles gereed voor "de sneeuwval", nog vlug een wasje gedraaid en gedroogd. Het lijkt wel of we de ijstijd  krijgen :D :D Vlg  meteo-vista zou het hier maar 1 dag duren ....  
Sneeuwruimen doe ik samen met de buurman, altijd plezant. We hebben samen nogal een grote oprit.
Vorig jaar kon ik de  kap van mijn jack niet vinden en toen sneeuwde het behoorlijk. Toen maar douchemutske van hotelverblijf opgezet, deed dat eindelijk ook eens dienst, buurman met Unoxrookworstmuts. Hebben we samen bij de (nog) oudere de paadjes naar de brievenbussen schoongemaakt en een doorgangetje voor hen gemaakt, dan kon de facteur er ook veilig door. En na afloop hebben we samen een borreltje gedronken om terug warm te worden (drink verder nooit jenever :evil:)  De buurvrouw heeft er nog foto's van gemaakt, die had het excuus om niet te helpen, dat ze net haar nagels had laten doen...
Maar daarom niet getreurd, een uur daarna had ik nog rode koontjes ( van de kou, werk of de drank laat ik in het midden ..)
En vooral ons kostelijk geamuseerd .
Slaap wel allemaal straks !

Muddy Maddy
Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Locatie: Aan het grijze water van de noordzee

22 jan 2019, 05:45

Goede morgen seizoentjes,

Ventje is toch naar brussel vertrokken, het ligt droog voor de moment en is -2°. moet eerst naar Drongen ( Gent) omdat collega daar haar auto stalt en ze verder rijden met tuutje. Zou al na de middag terug kunnen rijden mits de omstandigheden het toelaten. Zelf ben ik er niet al te gelukkig mee. Maar ja. Als Brussel zegt: vergadering omdat er nieuwe regelmenten zijn, dan moet je wel gaan. Nog een collega maar die vaart, zit in Cannes! Beter weer en kunnen terrasjes doen met ricard, de sjansaar.
Ben dan maar opgestaan en heb 10 druppels contramal genomen en een tas koffie. Gimly is nog steeds van slag door die haarbal. Vond daarjuist een plas in de keuken tegen de kast waar ik mijn koffie maak!
keukenpapier erop gelegd en ga die straks met handschoenen aan wegnemen en dan een druppel lavendel op de onderboord van de kast. Katten houden niet van lavendelgeur. waarschijnlijk is de pipi van boosheid omdat ventje zo vroeg weg is.
Als het licht wordt, snel om mijn leesvoer en om 12 eitjes. En dan rap naar huis, schouderverwarmer en rugverwarmer aanleggen. Kersenpitkussentje voor mijn voeten.
zit hier nu wel met een sjaal voor mijn nek aan. de verwarming is juist aangesprongen.
straks kaartje maken. moet hiervoor ook het lijmpistool gebruiken. ( en dus moet het licht zijn)
Ventje is juist in Drongen ( is O°) droge banen en berijdbaar. ze zijn nu 't gat in naar Brussel. Krijg seintje als ze er zijn.
ga nu wat spelletjes doen om me bezig te houden.
Fijne dag allen!
Cats Rule!

clive
Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

22 jan 2019, 08:13

Afbeelding

Goedemorgen Seizoentjes, 

granny M, wat heb ik genoten van jouw verhaal, het deed me echt glimlachen en ik zag het zo voor me. Buurman helpt mij ook altijd als hij thuis is, want hij zelf heeft maar een kleine oprit, maar ik moet enkel al aan de zijkant 70 meter doen en dan nog de oprit voor de garage en de oprit voor de deur. Doe dat met een aftrekker in plaats van met een sneeuwschop. Dat laatste kan ik niet tillen als daar sneeuw op ligt en met een brede aftrekker lukt me dat wel. Daar schuif ik als het ware de sneeuw mee weg. Doe dat ook zo vroeg mogelijk zodat de sneeuw niet is plat getrapt. En als er een breed pad vrij is, strooi ik er hopen dooizout op en is het werk gedaan. Maar op dit moment ligt er hier nog geen sneeuw. Zal voor deze middag zijn. Heb ook zo' n douchemuts  :D :D :D, maar ga toch maar een gewone opzetten. Dank je wel voor het mooie verhaal. 

Muddy Maddy, Gimly nog overstuur van zijn haarbal. En heeft een ongelukje gehad, kan gebeuren met een beestje in huis. En ventje naar Brussel met de tuut, hopelijk zijn ze op tijd terug voordat alle verkeer weer stil ligt door de sneeuw. Het spijt me te lezen dat je weer pijn hebt. Maar de koude doet ook geen goed aan de gewrichten. ik probeer zelf in beweging te blijven zonder in het extreme te vallen. Dan heb ik iets minder pijn dan als ik niets doe. 
Geniet van de spelletjes.

Manlief belde gisteren, zou ofwel vandaag om middernacht thuis zijn ofwel morgen pas. Heeft gelukkig reserve kleding mee voor een extra dagje. 
Matice wou gisterenavond voor het slapen gaan  nimmer buiten gaan. Maar zijn bench was toch droog toen ik opstond. Hij kan nu veel beter zijn pipi ophouden dan  in het begin. Toen was het steeds haasten naar buiten als hij bijvoorbeeld net gedronken had. Eén van zijn zussen is nog niet droog, las ik gisteren. Maar dat komt wel, de ene is wat sneller dan de andere. Wil wel geen pipi doen als wij gaan wandelen. Dat moet hij nog leren dat dat eigenlijk de bedoeling is. En hij zit het ene moment vol energie en het volgende moment ligt hij in een diepe puppyslaap.
Alleen zijn eten, normaal moet hij 3 keer per dag eten en moet ik zijn kommetje dus wegnemen, maar dat blijft me niet lukken, kommetje moet blijven staan, hij regelt zelf zijn eten en laat altijd zo'n 15 gram staan om op te eten net voordat hij slapen gaat. Moet eens raad vragen aan de dierenarts. Nu, hij eet, dus dat is geen probleem eigenlijk.

Voel dat ik vandaag meer energie heb dan  gisteren, had gisteren totaal geen fut en zelfs badje nemen kostte me moeite. Maar vandaag na een goede nachtrust voel ik mij iets beter. Moet vandaag ook de filter van de vaatwasser proper maken en hem laten draaien met een reinigingsproduct. Dat heb ik altijd in huis.  Verder de was en de strijk doen, ging gisteren niet. En  het HH natuurlijk. Ga morgen pas  boven poetsen, dan is manlief zeker thuis om me te helpen het bed op te maken met nieuwe dekbedden. 

Zo, ga haren wassen, badje in en dan meteen boven al alles doen en de was mee naar beneden brengen. Die sorteren en de eerste wasmachine instoppen. En dan de rest doen. 

Ik wens iedereen een fijne dag en wees voorzichtig als je nog de baan op moet. Liefs aan jullie allen en een knuffel voor wie hem nodig heeft. 

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

22 jan 2019, 09:41

Afbeelding



 Goede morgen iedereen, 't is een goed gebakken morgen
hier was het min 7° vanmorgen en er is veel wind :roll:
Nog geen sneeuw te zien maar het komt vanuit 
het westen onze kant op...

M-M ik zag foto in HLN dat er in Oostende een beetje sneeuw ligt :roll:
hou je warm en zoals clive schrijft een beetje beweging
is beter dan stilzitten of liggen dat doe ik ook

clive Matice is gewoon van in de tuin te gaan
daarom zal hij denken dat een boodschap ergens anders niet mag :wink:

Helena, rustig aan doen en leren doseren, sterkte ...

granny M mooi verhaal, vroeger als ik nog in mijn huis woonde
deden buurman en ik dat ook altijd samen, sneeuw ruime,
we hadden allemaal in die straat een grote oprit en een breed voetpad
Nu moet ik geen sneeuw meer ruimen...
alleen nog een klein stukje voor de garage

Voor alle seizoentjes een aangename dag en voorzichtig als het glad is... :roll:
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

Muddy Maddy
Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Locatie: Aan het grijze water van de noordzee

22 jan 2019, 09:45

@ Oma C: beetje sneeuw? 5 cm aub vanaf 7 uur deze morgen.
Joyce heeft mijn voorland vrijgemaakt en de andere bestrooid met mijn strooizout. 
Ventje zit in Brussel. gaat als hij terug is om leesvoer en eitjes. Zit hier nu waterkerssoep te eten met kippenballentjes.
Cats Rule!

mariajohanna
Lid geworden op: 21 okt 2012, 19:49

22 jan 2019, 10:18

Goede morgen allemaal,
Hier ook al gesneeuwd, zo van 'zou ik, wil ik, neen, ik moet '
Hopelijk niet teveel......
Ben aan het wachten op pedicure, zie dat ze hier juist toekomt.
Tot .... de volgende....
Vriendelijke woorden zijn sleutels die op alle deuren passen