Klik er op , heeft te maken met link plaatsen

Dit is de plaats voor vragen, problemen, hulp en discussies betreffende blogs, in het bijzonder de SeniorenNet Blogs.
55 Monique

05 feb 2019, 22:14

Klik er op 
G
oeie avond Redpoppy 

Klik er op , kun je mij daar bij helpen , hoop dat ik hier ook mag plaatsen is wel voor op forum ...
Denk dat link van site plaatsen en tekst erbij met klik er op , ben al gaan opzoeken maar ? nog niks concreet gevonden( Je kan op klik er op ) drukken , is maar voorbeeld , weet niet hoe het werkt 
En denk niet dat zelfde bewerking is als op blogs ???? Heb al iets geprobeerd , maar lukt niet  :oops:
Ofwel zou ik iets moeten aanvinken dat hier vermeld staat bovenaan kan ook ? 
Had al gevraagd aan de persoon , maar zonder reactie .... 
Groetjes .
Monique .

redpoppy
Moderator SeniorenNet
Lid geworden op: 23 sep 2004, 09:15
Locatie: tussen Rupel en Schelde

06 feb 2019, 08:51

Monique,

een link plaatsen op de blogs naar je eigen blog, werkt inderdaad anders dan hier op het forum.

Wil je hier een link plaatsen, verborgen door bijvoorbeeld: klik erop dan moet je dat hier zo doen:

je klik op de schakel ( naast het schilderijtje met de berg op)
bij display tekst vul je in: klik hier of klik erop 
bij URL vul je de link in waarnaar je wil verwijzen
klik dan op Save en dan op OK

als je dan naar het bericht gaat kijken staat er klik hier of klik erop , bij aanklikken ga je dan naar de juiste webpagina net zoals in het voorbeeld in je eigen bericht.
Luister naar ieders kritiek ,maar behoud uw eigen oordeel (Hamlet)

I :heart: Seniorennet
55 Monique

06 feb 2019, 13:46

Bedankt redpoppy ,

Fijn , we zijn weer een ervaring rijker :) 

Nu nog uittesten  :oops:

Groetjes.

Monique .

redpoppy
Moderator SeniorenNet
Lid geworden op: 23 sep 2004, 09:15
Locatie: tussen Rupel en Schelde

13 feb 2019, 12:45

monique,

mijn vorige uitleg werkt niet meer door de aanpassing op het forum.
Zo moet je het nu doen:

[ url=hier uw url.van de webpagina]klik hier[/url ]

ik heb hier en daar een spatie , die moet je dus niet doen, maar anders zie je alleen klik hier staan en niet de te gebruiken code :wink:
Luister naar ieders kritiek ,maar behoud uw eigen oordeel (Hamlet)

I :heart: Seniorennet

procman4
Lid geworden op: 29 jun 2009, 11:47
Contacteer:

13 feb 2019, 15:49

redpoppy schreef:
06 feb 2019, 08:51
Monique,

een link plaatsen op de blogs naar je eigen blog, werkt inderdaad anders dan hier op het forum.

Wil je hier een link plaatsen, verborgen door bijvoorbeeld: klik erop dan moet je dat hier zo doen:

je klik op de schakel ( naast het schilderijtje met de berg op)
bij display tekst vul je in: klik hier of klik erop 
bij URL vul je de link in waarnaar je wil verwijzen
klik dan op Save en dan op OK

als je dan naar het bericht gaat kijken staat er klik hier of klik erop , bij aanklikken ga je dan naar de juiste webpagina net zoals in het voorbeeld in je eigen bericht.
@ redpoppy,

Omtrent het "rode" in jouw quote heb ik toch mijn bedenkingen. Bedenkingen dat deze "werkwijze" niet zonder gevaar is.

Gevaar ? Misschien niet onmiddellijk hier op het Forum. Maar wel elders.

De omschrijving "klik hier" die geplaatst wordt door malafide figuren, bvb zij die aan "phising" doen, zij die
je pc willen hacken, enz. leidt de lezer naar ....

naar een voor hem onbekende bestemming.

Met als gevolg dat je slachtoffer wordt van phishing, of hacking.

Daarom verdient het de voorkeur twee maal de URL in te vullen als je een link wil plaatsen.

- Mag ik, het omschrijven dat jij de Senior "slechte manieren" aan leert, die diezelfde Senior - elders weliswaar - wel eens zuur kunnen opbreken. Je merkt pas te laat :!: dat je gehackt ben, dat je slachtoffer werd van phising.
De woorden "slechte manieren" te nemen met een korrel zout

- Het is een verfoeilijke gewoonte geworden op internet. Dat plaatsen van "klik hier"
Vergelijk het met een mail aan verschillende personen sturen, en hen allen in "Aan" zetten ; i.p.v. "Bcc" te gebruiken

- Het is ook een vorm van "beleefdheid" de lezer zelf te laten kiezen of hij/zij al dan niet naar de link gaat [*], in plaats van hem/haar naar een onbekende bestemming te sturen.
[*] Als de link zelf er staat kan je - voorzichtigheidshalve - immers elders checken hoe betrouwbaar het daar aan toe gaat.

m.v.g.
- - - > van - - - > procman4
__________________________________
Win 11 Home (in nieuwe laptop)
Google Chrome - soms Mozilla Firefox
Geen echt fan van Edge ; presenteert me te veel pagina's met weinig zinvolle inhoud.
(Daarom -->) AdBlock Plus
Verder : Open Office

redpoppy
Moderator SeniorenNet
Lid geworden op: 23 sep 2004, 09:15
Locatie: tussen Rupel en Schelde

13 feb 2019, 15:54

procman,

ik heb gewoon een antwoord geplaatst op een vraag van een forumlid.Dit heeft niets te maken met goede of slechte manieren aanleren.
Mensen die hier in de fora schuttingtaal gebruiken doen die dan niet net hetzelfde?Zij geven ook het slechte voorbeeld misschien daar ook eens een opmerking over maken??

Schiet niet op de pianist zou ik ook nog kunnen zeggen, je kan beter de mensen die klik hier gebruiken daarop aanspreken, toch?

Haar vraag betreft ook het forum hier en niet ergens anders,mensen moeten zelf uitmaken op welke link ze willen klikken ja of neen.
Luister naar ieders kritiek ,maar behoud uw eigen oordeel (Hamlet)

I :heart: Seniorennet

procman4
Lid geworden op: 29 jun 2009, 11:47
Contacteer:

14 feb 2019, 02:38

redpoppy schreef:
13 feb 2019, 15:54
procman,

ik heb gewoon een antwoord geplaatst op een vraag van een forumlid.Dit heeft niets te maken met goede of slechte manieren [*] aanleren.
Mensen die .................
Wanneer een leerkracht in de klas zegt aan de leerlingen : bij display tekst vul je in: __klik hier__ of __klik erop __ ; dan nemen de leerlingen dat voor "waar" aan.

Wanneer Senioren - aan wie Pascal ging leren omgaan met de computer - lezen wat jij schrijft ....

Dan hebben we een vergelijkbare situatie :
- er zijn leerlingen = Senioren, leden van 't forum. Waarvan sommigen goed en anderen iets minder kunnen omgaan met de pc
- de leerkracht = de moderator
- de klas = het forum
- de leerstof = leren omgaan met de computer, (doch op een veilige wijze) :!:

Bedenk wel : sommigen lezers van het forum denken dat alles wat de moderator schrijft "Heilig Evangelie" is. :roll:

--------------------------------------------
redpoppy schreef:
13 feb 2019, 15:54
...
Mensen die hier in de fora schuttingtaal gebruiken doen die dan niet net hetzelfde?Zij geven ook het slechte voorbeeld misschien daar ook eens een opmerking over maken??

je kan beter de mensen die klik hier gebruiken daarop aanspreken, toch?
Zie blauw : :lol: :lol: Zal ik :?: mensen die schuttingtaal gebruiken een opmerking maken ?
Zie roze : :lol: :lol: Zal ik :?: daar mensen over aanspreken ? Hun moderator heeft het aldus te doen --> "schriftelijk aangeraden"

Lees aub op dit eigenste Seniorennet --> https://www.seniorennet.be/Pages/Overige/support.php?hulp=134
Daar staat : Moderators zijn enkelingen wiens job is hun forum van dag tot dag op te volgen naar goed gebruik.
Touché ? ? Dus schrijf ik :

Voor schuttingtaal edm : over naar de moderator :!: :!:
Voor opmerkingen : idem dito

-----------------------------------------------
redpoppy schreef:
13 feb 2019, 15:54
.... Haar vraag betreft ook het forum hier en niet ergens anders,mensen moeten zelf uitmaken op welke link ze willen klikken ja of neen.
a) zie bruin in jouw quote

- Jij schrijft : zelf uitmaken op welke link ze willen klikken _ ja of neen
- Ik schrijf : de lezer zelf te laten kiezen of hij/zij al dan niet naar de link gaat

Dat is twee maal gelijk van betekenis. Bedankt dat je me daar in volgt.

b) Vergeet niet : de mens is een gewoontedier. Wat men hier leert :?: en mag toepassen, (op Seniorennet).. gebruikt men - puur uit gewoonte - ook elders.
Met dan elders : ---> gevolgen zoals "phishing" en "hacks"

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

[*] slechte manieren .. : ik schreef toch --> De woorden "slechte manieren" te nemen met een korrel zout.
Maar in een kleiner lettertype. Misschien werd het onderlijnde daarom niet gezien/bemerkt.
__________________________________
Win 11 Home (in nieuwe laptop)
Google Chrome - soms Mozilla Firefox
Geen echt fan van Edge ; presenteert me te veel pagina's met weinig zinvolle inhoud.
(Daarom -->) AdBlock Plus
Verder : Open Office
55 Monique

14 feb 2019, 07:02

Beste Redpoppy

Heb er al mee gewerkt (vernieuwing) , Werkt prima . :D
Met deze link gaat de richting (Blogs)

Maar toch bedankt ...

Nog een fijne dag ( lekker genieten van zonnetje ) :wink:

Mvg .

Monique .

redpoppy
Moderator SeniorenNet
Lid geworden op: 23 sep 2004, 09:15
Locatie: tussen Rupel en Schelde

14 feb 2019, 08:21

procman4,

Pascal heeft ooit een goede raad gegeven: ga niet in discussie wat je ook zegt....
dus voor mij stopt het hier.Forum van blogs is geen discussieforum.
Luister naar ieders kritiek ,maar behoud uw eigen oordeel (Hamlet)

I :heart: Seniorennet

procman4
Lid geworden op: 29 jun 2009, 11:47
Contacteer:

15 feb 2019, 04:24

Monique55 schreef: Afbeelding
redpoppy schreef:
14 feb 2019, 08:21

..........
dus voor mij stopt het hier.Forum van blogs is geen discussieforum.
=====================================================================

Ik herhaal : https://www.seniorennet.be/Pages/Overig ... p?hulp=134

Ook van Pascal :

- Moderators wiens job is
- Zij hebben het vermogen om posts te bewerken te wissen of locken, unlock, verplaatsen, wissen .....

Had dan je job gedaan ; en het onderwerp verplaatst ; dan zou ...

Bedankt om mij op de persoon van Pascal attent te maken ; dit deed bij mij een belletje rinkelen
:lol: :lol:
__________________________________
Win 11 Home (in nieuwe laptop)
Google Chrome - soms Mozilla Firefox
Geen echt fan van Edge ; presenteert me te veel pagina's met weinig zinvolle inhoud.
(Daarom -->) AdBlock Plus
Verder : Open Office
55 Monique

15 feb 2019, 13:21

procman4

Wat heeft dit allemaal te betekenen , je hoeft toch niet telkens mijne nick naar voor te brengen ...
Trouwens heeft helemaal niks te maken wat je neerzet ...
Heb gewoon gevraagd , ik had zoiets al zien passeren op forum hoe in zijn werk ? ...
En ja er is een verschil met forum en blogs ....( Nu met vernieuwing van forum gaat meer de richting blogs)
En was meer om netjes die linken weg te werken op forum niet meer dan dat ....
En ja heb dat hier geplaatst ,
En trouwens Redpoppy ken me al jaren van op de blogs , ze is de perfecte persoon als je iets niet weet of verstaat .
En ik respecteer dat enorm ... Ben haar daar altijd enorm dankbaar voor geweest ...Probeerde wel eerst alles uit , maar kon eens gebeuren dat echt niet lukte ...
Waarom telkens iets zoeken dat er niet is ...