this is Belgium !

Hier is plaats voor discussie over actuele onderwerpen.
Met een krant kan je zowel een minister als een vlieg doodslaan. (Herman de Croo - 1937)
55 Monique

11 feb 2019, 19:46

Afbeelding

T.a.v.Horis1 
55 Monique

12 feb 2019, 13:20

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20190211_04169006

Waarom moet dronken magistraat zich niet voor politierechter verantwoorden en andere bestuurders wel?

AALST - In Aalst werden het afgelopen weekend bij alcoholcontroles acht bestuurders betrapt op dronken rijden. Zeven kregen een rijverbod en/of mogen zich aan een zware boete verwachten. Eentje, een magistraat, niet. Omdat hij voorrecht van rechtsmacht geniet. De politie kan hem met andere woorden niet straffen. Maar betekent dat nu dat zij ongestoord en onbestraft overtredingen kunnen begaan? :evil: :evil: :evil:

Heel spijtig :arrow: ( politierechter Dhondt ) Zeer streng maar rechtvaardig .
55 Monique

12 feb 2019, 15:16

https://www.hln.be/nieuws/binnenland/n- ... /#comments

N-VA wil gevangenissen in buitenland bouwen

Als het van N-VA afhangt, moeten we durven nadenken over de bouw van gevangenissen in het buitenland. Dat is een van de maatregelen die de partij naar voren schuift op het vlak van veiligheid in de aanloop naar de verkiezingen. Ook de inzet van vrijwilligers bij de politie en een wettelijk kader voor de noodtoestand maken deel uit van het kiesprogramma.

hmmm :evil: :evil: begroting ( is opgelost ) :mrgreen: ....
Klimaat is nog niet eens opgelost .... Er is geen geld ...En toch overwegen gevangenissen in het buitenland... Melikan Kacum zal sponsoren :evil: :evil:
55 Monique

13 feb 2019, 18:50

https://www.hln.be/regio/waasmunster/en ... ~a06f544b/

Enorme ravage: achtervolging aan duizelingwekkende snelheden tot 260 km/u eindigt met horrorcrash op E17
Hinderlaag van politie loopt fout af

Afgelopen nacht is een lange politieachtervolging op de E17 geëindigd in een horrorcrash. Het vluchtende voertuig reed in op enkele wagens die stil stonden voor een hinderlaag ter hoogte van Waasmunster. Drie personenwagens, een bestelwagen en een vrachtwagen werden aangereden. Als bij wonder viel er slechts één gewonde. Achteraf werd in de auto van de weggevluchte chauffeur een zak met twee kilogram drugs aangetroffen
Die hebben meer dan een engelbewaarder gehad :evil: :evil: was 5 voor 12
Van zo beelden word je echt stil ... 8O
55 Monique

14 feb 2019, 20:20

https://www.hln.be/regio/sint-niklaas/- ... ~a5348f89/

“We dienden als menselijke blokkade”: slachtoffers stellen vragen bij wegversperring politie op E17

De horrorcrash op de E17 in Waasmunster van dinsdagavond, waarbij de politie een wegblokkade opstelde om een vluchtende auto met Franse nummerplaat te onderscheppen, roept heel wat vragen op. Bij die crash raakten immers ook vijf wagens van burgers betrokken, die óók halt moesten houden voor de blokkade. Eén persoon raakte daarbij zwaargewond. “In plaats van ons een uitweg te bieden, hebben wij als menselijke blokkade gediend. Ik kan dat écht niet vatten”, stelt een betrokken bestuurder uit Waasmunster. “Ik begrijp ook nog steeds niet dat er geen doden zijn gevallen.”

Dat is onmenselijk wat die mensen hebben meegemaakt en dan nog een zwaar gewonde , zal ook wel staartje krijgen , en wie gaat de mensen vergoeden :evil: :evil: :evil:
Fazal

15 feb 2019, 19:36

Iemand schreef:
11 feb 2019, 19:29
Klik erop, klik erop..... we lezen zelf wel waar we op willen klikken Monique. En dan dat taaltje? Weet niet waar en hoe je Nederlands leren schrijven hebt, ...... :evil:
Ieder mens heeft het recht zich uit te drukken op zijn/haar manier. Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is, en dat is hierboven ook al te merken. Het is niet omdat iemand de schrijfkunst wat minder beheerst, dat men hem/haar het recht op een mening mag ontzeggen! Wie 'denkt' dat te mogen doen, is een omhooggevallen dikke nek, die van zichzelf denkt dat hij de dictator mag uithangen! Dit verwijt is dus ten zeerste ongepast, en een forum voor Senioren onwaardig!
Ice

15 feb 2019, 20:18

Fazal schreef:
15 feb 2019, 19:36
Iemand schreef:
11 feb 2019, 19:29
Klik erop, klik erop..... we lezen zelf wel waar we op willen klikken Monique. En dan dat taaltje? Weet niet waar en hoe je Nederlands leren schrijven hebt, ...... :evil:
Ieder mens heeft het recht zich uit te drukken op zijn/haar manier. Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is, en dat is hierboven ook al te merken. Het is niet omdat iemand de schrijfkunst wat minder beheerst, dat men hem/haar het recht op een mening mag ontzeggen! Wie 'denkt' dat te mogen doen, is een omhooggevallen dikke nek, die van zichzelf denkt dat hij de dictator mag uithangen! Dit verwijt is dus ten zeerste ongepast, en een forum voor Senioren onwaardig!
Sorry, Fazal maar met Monique loopt het wel de spuigaten uit.
De schrijfkunst minder beheersen betekent schrijffoutjes, maar wel begrijpelijke zinsbouw en geen halve zinnen en onsamenhangend van de hak op de tak springen of hele artikels posten - de verwijzing naar een artikel is voldoende zolang je beknopt uitlegt waarover het gaat, gevolgd door je mening waar dan andere forumleden de tijd krijgen om te reageren zonder dat al een volgend artikel volgt met commentaar dat geen mens kan volgen.
Monique heeft blijkbaar ook tijd teveel want op élk onderwerp vindt je vrijwel meteen haar commentaar, al dan niet gepast...van een discussie is er dan ook geen sprake meer maar een monoloog....het lijkt net alsof het forum nog maar 1 lid meer heeft...
Fazal

16 feb 2019, 11:01

Inderdaad, de manier van schrijven door Monique is ondermaats. Soms begrijp ik er ook geen snars van.
U hebt dus wel gelijk Ice, maar toch vind ik het commentaar van een bepaalde criticus 'alweer' ongepast.
Dat kan op een heel andere, niet-denigrerende manier aan iemand worden aangebracht.
En wat dat teveel aan vrije tijd betreft ..., daar doet iedereen mee wat hij/zij zelf wil, of kan.
Zolang men maar niemand beledigt of persoonlijke aanvallen lanceert.

maior domus
Lid geworden op: 25 jul 2014, 00:06

16 feb 2019, 11:33

Ice schreef:
15 feb 2019, 20:18
Sorry, Fazal maar met Monique loopt het wel de spuigaten uit.
De schrijfkunst minder beheersen betekent schrijffoutjes, maar wel begrijpelijke zinsbouw en geen halve zinnen en onsamenhangend van de hak op de tak springen of hele artikels posten - de verwijzing naar een artikel is voldoende zolang je beknopt uitlegt waarover het gaat, gevolgd door je mening waar dan andere forumleden de tijd krijgen om te reageren zonder dat al een volgend artikel volgt met commentaar dat geen mens kan volgen.
Monique heeft blijkbaar ook tijd teveel want op élk onderwerp vindt je vrijwel meteen haar commentaar, al dan niet gepast...van een discussie is er dan ook geen sprake meer maar een monoloog....het lijkt net alsof het forum nog maar 1 lid meer heeft...
100% akkoord.
Het is een beetje ergerlijk aan het worden.
Ondank is 's werelds loon
Fazal

16 feb 2019, 12:45

Jullie hebben beiden gelijk, maar ik kan het gewoon niet hebben, dat iemand denigrerend behandeld wordt. Dus ook op het forum niet. Dat brengt enkel mensen in verlegenheid, en dat is voor niets nodig. Het kan toch niet de bedoeling zijn iemand van het forum weg te schrijven, enkel en alleen omdat iemand minder geletterd is dan anderen. Maar Ik geef toe, dat Monique haar schrijffouten ontelbaar- en mede daardoor, haar berichten meestal onverstaanbaar zijn.
Sorry Monique.

En nu misschien beter terug naar het onderwerp: "This is Belgium".
Anders wordt Monique het onderwerp: :wink:

Horus1
Lid geworden op: 23 dec 2016, 07:29
Locatie: Vlaanderen

16 feb 2019, 13:27

Wat was denigrerend? Gewoon de simpele vaststelling van een feit dat door veel forumgebruikers vastgesteld werd en als storend ervaren was. En om verder te gaan over het onderwerp: this is Belgium and I like it! Nog meer dan ooit.

maior domus
Lid geworden op: 25 jul 2014, 00:06

16 feb 2019, 14:11

Horus1 schreef:
16 feb 2019, 13:27
this is Belgium and I like it!
Hiermee ben ik het dan weer volstrekt niet eens.
Ondank is 's werelds loon
55 Monique

16 feb 2019, 14:38

Fazal

Liefst niet , hou mij maar op achtergrond zoveel mogelijk :)
Lees graag mee en leer ook graag bij , maar respecteer iedereen :)
Maar je kan den dans niet ontlopen wat er dag dagelijks gebeurt ... :wink:
Dat ze dan ook eens kijken op forum waarom ik dat heb gevraagd klik erop ...
Was de bedoeling van de linken te verkleinen
En heb altijd met blogs gewerkt vroeger maar je kan niet vergelijken met forum ...
( Is weer veranderd vernieuwing forum )
Maar daar lig ik echt niet van wakker , ieder mag zijn mening uiten ... :wink:

Horus1
Lid geworden op: 23 dec 2016, 07:29
Locatie: Vlaanderen

16 feb 2019, 15:04

Je goed recht major domus. Heb tijdens mijn loopbaan nogal wat maanden in het buitenland gewerkt, en dan ervaar je dat toch anders.

maior domus
Lid geworden op: 25 jul 2014, 00:06

16 feb 2019, 18:42

Horus1 schreef:
16 feb 2019, 15:04
Je goed recht major domus. Heb tijdens mijn loopbaan nogal wat maanden in het buitenland gewerkt, en dan ervaar je dat toch anders.
Ik hou van heel wat aspecten van de Belgische samenleving, maar die gaan evengoed op voor de Nederlandse, Duitse, Oostenrijkse enzovoorts.
Namelijk goed sociaal vangnet, hoge levensverwachting, goed openbaar vervoer, onderwijs, medische zorgen enz.

Wat me als Vlaming echter danig stoort, is dat we in een kunstmatig land zijn gepropt met een volk dat een heel andere cultuur heeft, Romaans tegenover Germaans, en dat die Romanen (gesteund door hun koningshuis) ons al meer dan honderd jaar vernederen, als zijnde Vlaamse boertjes, omdat we geen wereldtaal spreken.
En Vlaanderen is de economische motor van la Belgique, maar Wallonië draagt amper iets bij.
Integendeel, Vlaanderen rendeert en Wallonië verteert.
Ondank is 's werelds loon