LEZ

Vragen/antwoorden betreffende recht.

Jockey
Lid geworden op: 08 dec 2009, 23:19
Locatie: Wuustwezel

20 jan 2019, 23:54

Hallo even een vraag.
Stel er is een groot accident gebeurt op de ring in Antwerpen, t.h.v. de uitrit naar de E313 en afrit Borgerhout. (richting Gent dus)
Hierdoor dienen de automobilisten de ring op de luchtbal te verlaten en kunnen via de singel pas in Berchem terug op de ring.(Dus zij komen in de LEZ zone)
Laat mij nu met een auto rijden die niet meer is toegelaten in de LEZ zone, wordt ik dan beboet? Of is dit overmacht? 
Weet je,je kan perfect ruzie maken en toch vrienden blijven...

wardje
Lid geworden op: 04 dec 2005, 15:46
Locatie: oostrozebeke

21 jan 2019, 07:21

Ik heb met mijn oude diesel ook dat probleem gehad , het was de eerste keer , dus met 150€ was ik ervan af.
Van overmacht dat kennen ze niet nu ge kunt ook eens proberen om uw gelijk te halen ,misschien heb je meer geluk als je iemand aan de lijn hebt die er eventueel mee akkoord gaat.

Jockey
Lid geworden op: 08 dec 2009, 23:19
Locatie: Wuustwezel

21 jan 2019, 07:48

wardje schreef:Ik heb met mijn oude diesel ook dat probleem gehad , het was de eerste keer , dus met 150€ was ik ervan af.
Van overmacht dat kennen ze niet nu ge kunt ook eens proberen om uw gelijk te halen ,misschien heb je meer geluk als je iemand aan de lijn hebt die er eventueel mee akkoord gaat.
Bedankt Wardje.
Weet je,je kan perfect ruzie maken en toch vrienden blijven...

denlowie
Lid geworden op: 10 mei 2004, 18:05
Locatie: gent

21 jan 2019, 08:59

Normaal weten de politie welk uur de omleiding is, en als jan een boete krijgt, stuur je een brief en die boete zal kwijtgescholden worden!

Wat had je nu gedacht! nood breekt alle wetten .
Ervaring is als een tandenstoker, niemand wil de jouwe gebruiken. (R.Dorgeles)

wardje
Lid geworden op: 04 dec 2005, 15:46
Locatie: oostrozebeke

21 jan 2019, 10:46

den lowie;
als ze precies weten wanneer dat ongeval gebeurt is, hoeven ze al de wagens die op dat tijdstip passeren niet controleren en de vervuilende wagens een boete toesturen en nog al de administratie verrichten plus achteraf al de bezwaren controleren ( zo heb je altijd werk).
Neen , ze willen geld in het laatje en als van de honderden die op dat moment ongewild de LEZ inrijden er 80 geen bezwaar indienen is dat altijd mooi meegenomen.
Als je kijkt op het stadsplan waar de LEZ is uitgetekend bemerk je dat de rechterkant van de Blancefloerlaan LEZ is en een deel van de linkerkant niet dat maakt 10 m verschil , ik vind dat je dan best de ganse laan LEZ maakt, maar neen dat is al te gemakkelijk, LEZ is een melkkoe als je betaalt mag je erdoor dan speelt het milieu geen rol , vind het belachelijk, maar ja elk zijn mening. :)

tokkio
Lid geworden op: 04 jan 2004, 15:17
Locatie: vlaanderen

15 feb 2019, 15:40

Jockey schreef:
20 jan 2019, 23:54
Hallo even een vraag.
Stel er is een groot accident gebeurt op de ring in Antwerpen, t.h.v. de uitrit naar de E313 en afrit Borgerhout. (richting Gent dus)
Hierdoor dienen de automobilisten de ring op de luchtbal te verlaten en kunnen via de singel pas in Berchem terug op de ring.(Dus zij komen in de LEZ zone)
Laat mij nu met een auto rijden die niet meer is toegelaten in de LEZ zone, wordt ik dan beboet? Of is dit overmacht? 
Het is gewoon een geldmaatregel Jockey ,en het maakt hun niet uit of het overmacht is, wie het niet aanstaat kan naar de rechter, maar ze weten ook dat niemand het doet voor de boete van 150€,en de vraag is ,is het daarmee opgelost?
We leven in een dictatuur, als iedere gemeente of stad zijn eigen regeltjes treft,wie waar met welke wagen al of niet mag rijden,dan zijn we nog niet aan de nieuwe patatten,trouwens betalen we geen eerste gebruiks- instelling en wegentaks om van heel het Belgische wegennet gebruik te maken ,en waar om de Belgische auto alleen, en niet de buitenlander?
https://www.gva.be/cnt/dmf20181001_0379 ... tenlanders
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.

E.T.
Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15

15 feb 2019, 16:01

Waarom zou jr dir LEZ zone inrijden bij een file? Je kan toch ook de andere kant op ...

verhaegen
Support SeniorenNet
Lid geworden op: 03 apr 2003, 20:48
Locatie: kapellen

03 mar 2019, 10:36

denlowie schreef:
21 jan 2019, 08:59
Normaal weten de politie welk uur de omleiding is, en als jan een boete krijgt, stuur je een brief en die boete zal kwijtgescholden worden!

Wat had je nu gedacht! nood breekt alle wetten .
inderdaad
normaal wordt dit gehanteerd ook in het buitenland is dat zo
tenzij er nog mogelijkheden zijn van uit te wijken naar niet lez zone natuurlijk
het telt alléén als het niet anders kan en zo aangegeven wordt door ofwel borden omleiding of door bevoegde personen
wat wél aan te raden is , om het op te schrijven als men dergelijke situatie tegen komt
met datum tijd en plaats
want gewoonlijk komt dergelijke berichten maar na verloop van tijd en dan weet men soms niet meer, wie wat waar

wardje
Lid geworden op: 04 dec 2005, 15:46
Locatie: oostrozebeke

03 mar 2019, 11:29

Heb onlangs ondervonden als ge zo'n situatie meemaakt dat iedereen u doorschuift van de ene dienst naar de andere , en als ge dan ( met veel geduld) op de juiste persoon valt ,zegt die doodleuk " betaal" en achteraf als blijkt dat je gelijk hebt wordt het teruggestort;
Ben nu al 1 maand in blijde verwachting van een bericht dat nooit gaat komen :D

verhaegen
Support SeniorenNet
Lid geworden op: 03 apr 2003, 20:48
Locatie: kapellen

03 mar 2019, 12:07

ik maak dat al een paar keer mee in het buitenland
dat ze me op de betalende autostrade sturen wegens wegafsluiting ingevolge van ....
en altijd de eerste afrit der terug af en nog nooit .......(ook zelfs in oostenrijk )