Droedels

Hier kan je allerlei spelletjes spelen op het forum: woordspelletjes, associatie spelletjes, titelsong-spelletjes, ...
Veel speelplezier!

lotte
Lid geworden op: 26 apr 2005, 13:47
Locatie: Tielt

13 mar 2019, 21:21

socrates,

schrap gewoon het puntensysteem, dan hoeft niemand om om het even welke reden ook zich te kort gedaan voelen.


Wiskundige topic van denook, jaren geleden,
Elke leerling plaatste per 24 uur 1 antwoord, uiteraard werden toen verhandelingen gemaakt,
Steevast om 8 uur 's avond werden de punten en de nieuwe opdracht gegeven..

Dit is out off topic, enkel een suggestie
Grtjs
lotte

socrates
Lid geworden op: 05 nov 2005, 19:32
Locatie: EUROPA

13 mar 2019, 21:43

lotte schreef:
13 mar 2019, 21:21
socrates,

schrap gewoon het puntensysteem, dan hoeft niemand om om het even welke reden ook zich te kort gedaan voelen.


Wiskundige topic van denook, jaren geleden,
Elke leerling plaatste per 24 uur 1 antwoord, uiteraard werden toen verhandelingen gemaakt,
Steevast om 8 uur 's avond werden de punten en de nieuwe opdracht gegeven..
Is out off topic, enkel een suggestie
Grtjs
lotte
Ik ben maar in de loop van de reis op deze trein gesprongen, was zelf nooit voorstander van een puntensysteem maar voegde mij naar de regels van het oorspronkelijke spel. Heb zelf maar één wijziging voorgesteld namelijk, het aantal letters in een te raden crypto niet meer vooraf aan te geven
Als we het puntensysteem opgeven is er natuurlijk ook geen reden meer om iemand met tien punten een "bloemetje" te sturen.
Is het denkbaar dat bv.meer dan één opgave gelijktijdig loopt ? Dat zou er voor zorgen dat men steriele wachttijden vermijdt die vaak ontstaan zo lang de "opgever" niet zelf on line is.
Voor mij blijft dit spel in de eerste plaats onderdeel van een publiek forum al wie het wil kan er aan meedoen, zowel als opgever als als oplosser.
Ik wens in deze geen enkele beslissing te nemen, laat dat over aan de "anciens" en in casu speciaal aan Chérie die deze versie van het spel heeft gelanceerd en zich vrijwillig aanmeldde als administrator.
"Nothing matters very much and few things matter at all".Lord Balfour

Sita
Lid geworden op: 21 jul 2013, 07:26

13 mar 2019, 22:20

socrates schreef:
13 mar 2019, 21:43
Is het denkbaar dat bv.meer dan één opgave gelijktijdig loopt ? Dat zou er voor zorgen dat men steriele wachttijden vermijdt die vaak ontstaan zo lang de "opgever" niet zelf on line is.
Als ik niet weet of ik regelmatig online kan zijn, plaats ik geen opgave.
Indien ik wel een gok waag is het voor mij ook niet belangrijk of ik snel antwoord krijg of het juist of fout is.
Zoals gezegd, voor mij geen mailtjes als iemand heeft gereageerd.
Ik kom enkel kijken wanneer het voor mij goed uitkomt en dan waag ik een gok of post zelf een droedel.
Ik voel me nooit tekort gedaan als er ondertussen reeds enkele droedels geplaatst en geraden zijn.
De puntentelling is voor mij niet belangrijk, als anderen dat prettig vinden is het voor mij OK.
Zoals socrates voorstelt kan chérie daar best haar mening over geven.

Tot zover mijn persoonlijke "evaluatie" :lol: :lol:
Nu de anderen nog... :)
"Au milieu de l’hiver, j’apprenais enfin qu’il y avait en moi un été invincible." - Albert Camus

Sita
Lid geworden op: 21 jul 2013, 07:26

13 mar 2019, 23:10

Afbeelding

FONETISCH (en met een pak verbeelding :wink: )



(Een eventuele reactie zal pas voor morgen zijn.)
"Au milieu de l’hiver, j’apprenais enfin qu’il y avait en moi un été invincible." - Albert Camus

chérie
Lid geworden op: 16 apr 2008, 14:52
Locatie: provincie antwerpen

14 mar 2019, 09:14

ik denk niet dat het voor ieder van ons om de punten te doen is..maar om de gezelligheid, het contact en de hersentraining...de punten en de prijs is natuurlijk leuk maar geen 'must'! daarbij, we helpen elkaar: de ene geeft een 'voorzet' en de andere scoort! haha !Laat ons anders stemmen wie er voor is en wie niet, of socrates hak jij de knoop door, voor mij ben jij hier de 'verantwoordelijk' want jij plaatst de meeste droedels, en voor mij blijft het allemaal eender!
wat ik echter niet tof zou vinden is dat er verschillende droedels tegelijk geplaatst zouden worden, dan kan men er op de duur niet meer aan uit, en gaat de 'waarde' van elke droedel verloren (en dat is zoveel werk) ...We hebben toch tijd?

wat deze droedel betreft: ik zie een uurwerk waarvan de klepel ten opzichte van de klok zelf naar rechts zwaait (zie pijl) de klepel geeft de 'maat' aan? :D

RECHTSMATIG?
een vriend is als een ruwe diamant, alleen jij kan hem doen schitteren

socrates
Lid geworden op: 05 nov 2005, 19:32
Locatie: EUROPA

14 mar 2019, 10:21

Zelf ben ik voor afschaffing van het puntensysteem, maar eerst wil ik toch nog de opinies horen van Lotte, Reini, Frits, en alle anderen die nu interesse zouden tonen voor dit hersenspelletje.
"Nothing matters very much and few things matter at all".Lord Balfour

Reini
Lid geworden op: 18 jul 2004, 10:46
Locatie: Brasschaat

14 mar 2019, 10:43

Voor mij mogen de punten achterwege blijven omdat het in feite een vals beeld geeft van
"de slimste", we zitten hier immers niet in een klas waar men gelijktijdig kan antwoorden.
Ik zelf heb de weinig tijd om de hele dag het spel in ''t oog te houden, en met mij nog anderen.

socrates
Lid geworden op: 05 nov 2005, 19:32
Locatie: EUROPA

14 mar 2019, 10:50

Lotte gaf al eerder aan dat zij niet voor de punten meedoet, nu Frits nog horen, wie daarna nog wil meedoen zal zich moeten voegen naar onze nieuwe spelregels. Pro memorie: Op dit spel heeft niemand auteursrecht, er is dus ook geen leider of leidster, het blijft een publiek forum toegankelijk voor alle senioren die zich geroepen voelen.
"Nothing matters very much and few things matter at all".Lord Balfour

Sita
Lid geworden op: 21 jul 2013, 07:26

14 mar 2019, 10:51

chérie schreef:
14 mar 2019, 09:14
wat deze droedel betreft: ik zie een uurwerk waarvan de klepel ten opzichte van de klok zelf naar rechts zwaait (zie pijl) de klepel geeft de 'maat' aan? :D

RECHTSMATIG?
Neen chérie, dat is niet wat de droedel uitbeeldt.

*********************

Het is zeker veel werk, soms toch :) Deze droedel heb ik zelf getekend in Gimp.
Af en toe vraag ik me af of ik sommige foto's wel mag gebruiken in verband met copyright, bedoel ik.
Je vindt niet elke afbeelding op een free copyright fotosite, bekende personen bvb.
Dan vind ik het "veiliger" om zelf iets te tekenen. Wanneer dat in mijn mogelijkheden ligt natuurlijk :)
Ik ben geen kunstenaar.

Tussen haakjes, dit topic telt ondertussen bijna 11.000 postings 8O
Na 1000 postings wordt het topic te zwaar, meen ik mij te herinneren...
"Au milieu de l’hiver, j’apprenais enfin qu’il y avait en moi un été invincible." - Albert Camus

socrates
Lid geworden op: 05 nov 2005, 19:32
Locatie: EUROPA

14 mar 2019, 11:01

De EU zou de regels in verband met auteursrecht gaan verfijnen, ik heb me ook al afgevraagd op ik, door beelden te plukken van het web geen misdrijf pleeg. Ik denk dan wel aan bv; sommige uitspraken in verband met plagiaat bij muziek, maar de droedels die ik hier inbreng zijn dan samenstellingen die als dusdanig "nieuw" zijn en dus niet gestolen, de compositie is eigen werk, weet niet hoe een dergelijk"persdelict" zou worden beoordeeld.
"Nothing matters very much and few things matter at all".Lord Balfour

lotte
Lid geworden op: 26 apr 2005, 13:47
Locatie: Tielt

14 mar 2019, 11:10

Juist socrates, het puntensysteem hoeft voor mij niet, het gaat er hier niet om "de betere te zijn"
het sociaal contact, zelfs in de virtuele wereld, is "denk ik" een pluspunt en de voldoening na het vinden van het juiste woord blijft bestaan. Wil nu wel niet zeggen dat de moeite die chérie deed om de aangepaste liedjes
te zoeken niet gewaardeerd werd.

@sita

KLOKWINDE ?

een klok, de wijzers bewegen, het uurwerk werd opgewonden.
klokwinde - een plant.

Reini
Lid geworden op: 18 jul 2004, 10:46
Locatie: Brasschaat

14 mar 2019, 11:45

Droedel.
Wat mij hier opvalt bij de mooie klok :
De V staat ondersteboven, de VI, de VII, de VIII zijn onjuist vermeld. IIV en IIIV bestaan niet.
Onderdeel van het raadsel?

Sita
Lid geworden op: 21 jul 2013, 07:26

14 mar 2019, 12:28

lotte schreef:
14 mar 2019, 11:10
@sita

KLOKWINDE ?

een klok, de wijzers bewegen, het uurwerk werd opgewonden.
klokwinde - een plant.
Ook niet het woord dat ik in gedachten heb, lotte.

Reini schreef:
14 mar 2019, 11:45
Droedel.
Wat mij hier opvalt bij de mooie klok :
De V staat ondersteboven, de VI, de VII, de VIII zijn onjuist vermeld. IIV en IIIV bestaan niet.
Onderdeel van het raadsel?
Je hebt gelijk, Reini.
De wijzerplaat was nu net het enige onderdeel van de klok dat ik van Pixabay heb gedownload.
https://pixabay.com/nl/vectors/klok-oud ... t-1605224/
Die tekenen vraagt nog wat meer werk.

Het was mij zelfs niet opgevallen dat de Romeinse cijfers verkeerd waren :oops: :oops:
Maar geen onderdeel van het raadsel dus.
"Au milieu de l’hiver, j’apprenais enfin qu’il y avait en moi un été invincible." - Albert Camus

frits1955
Lid geworden op: 05 nov 2016, 14:48

14 mar 2019, 12:32

Blijkbaar is er een zachte polemiek rond het puntensysteem - als newbie ga ik me daar niet mee bemoeien. Maar au fond zijn die punten overbodig natuurlijk; zeker als je er rekening mee gaat houden dat sommigen veel tijd steken in het construeren van droedels en dies meer en dus niet kunnen "scoren" op hun eigen bedenksels.
Ik speel graag nu en dan eens mee - ik zit voorlopig nog niet vastgeketend aan mijn laptop - dus voor mij is alles ok.
Wat het gebruik van afbeeldingen etc. betreft: content die al vrij beschikbaar is op het internet mag in principe gedeeld worden. Zaken die achter een paywall zitten of enkel in een besloten Facebook groep dus niet.

chérie
Lid geworden op: 16 apr 2008, 14:52
Locatie: provincie antwerpen

14 mar 2019, 12:53

de stemming is beeindigd...iedereen kiest er voor GEEN punten meer toe te kennen...dat maakt het ook gemakkelijker, telkens niet naar de score te moeten zoeken....van zo gauw er een droedel is opgelost,en er nog geen nieuwe staat, kan ik nog altijd de 'prijs' toekennen voor ieder die heeft deelgenomen toch?
en wat afbeeldingen zoeken en kopieeren van google: ik denk niet dat daar een probleem mee is, tenslotte
staan die er voor iedereen...

is gegeven voor de droedel met de klok, dus zoeken maar!
een vriend is als een ruwe diamant, alleen jij kan hem doen schitteren