100.000 euro en hoe die laten opbrengen?

Vragen/antwoorden betreffende geld en werk.
MaLoReg

09 apr 2019, 15:54

Dat is absoluut zo maior domus, dat is ook de reden van mijn vraag hier.
Die mensen hadden een goed verhuurde woning maar door alle regelgeving
zouden ze heel wat kosten moeten maken (alhoewel de huurders perfect
tevredenen waren met hoe het was). De eigenaar heeft dan die goeie huurders
opzeg gegeven en huis verkocht.
Allemaal heel erg jammer maar wat doe je er aan als die groenen alles kapot maken,
ons énige vereer is bij de verkiezingen niet op hen stemmen maar voor de rest
is het financiele schade alom.

Archimedes
Lid geworden op: 11 aug 2012, 08:10

09 apr 2019, 20:04

[quote=KlaasV post_id=4732359 time=1554801902 user_id=93382]
Zelf zit ik nog te denken aan een vastgoedfonds, dat in meerdere vastgoedaandelen belegt. Door deze spreiding is het risico veel kleiner in vergelijking met beleggen in één aandeel.
Bijvoorbeeld NN Global Real Estate Fund.
[url]http://www.morningstar.nl/nl/funds/snap ... 4BVU&tab=1[/url]
Over de afgelopen 10 jaar is 12% rendement behaald .
[/quote]

Gemiddeld bracht dit fonds tijdens periodes van 10 jaar zo'n 6% per jaar op.
Dat is heel wat minder dan het percentage dat jij vermeldt.
Bovendien, als het nu inderdaad boven de 10 zit (want jouw cijfer is correct) dan betekent dat dat het fonds in overdrive zit (=te hoog genoteerd). Een kans op een fikse duik ligt dan voor je klaar.
Geld maakt niet gelukkig, maar als je er veel hebt, is het wel gemakkelijk.

KlaasV
Lid geworden op: 06 apr 2019, 12:48
Contacteer:

10 apr 2019, 10:57

Bedankt voor je reactie. Ik lees in de link: "Rendement 10 Jaar geannualiseerd 12,53%". Maar dat betekent dan wat anders?

Kan dit fonds in een overdrive zitten? Ik dacht dat de koers van NN Global Real Estate niet bepaald wordt door vraag en aanbod, maar een weerspiegeling is van de waarde van de onderliggende aandelen.

Archimedes
Lid geworden op: 11 aug 2012, 08:10

10 apr 2019, 14:54

Die verschillen in rendement: jij geeft het jaarlijks rendement over de laatste periode van 10 jaar. Ik geef het gemiddelde jaarrendement over vele periodes van 10 jaar.

Het laatste jaarrendement van NN op 1/04/2019 was zelfs 14%.
En ja een fonds kan een zwakke periode hebben en een periode in overdrive. De kunst bestaat erin in te stappen tijdens die zwakke periodes.

De verkopers van fondsen houden daar geen rekening mee: die willen alleen hun commissieloon binnen halen: hoe sneller hoe liever. Dat jij te duur instapt zal hen een zorg wezen.
Geld maakt niet gelukkig, maar als je er veel hebt, is het wel gemakkelijk.

Archimedes
Lid geworden op: 11 aug 2012, 08:10

28 apr 2019, 15:04

Vroeger haalde ik heel wat mosterd bij de mensen van Mijnkapitaal. Na een onderbreking van enkele maanden, zie ik nu dat ze opnieuw gestart zijn onder de naam: https://mijnportefeuille.be/
Goede tips, die mannen zijn onafhankelijk en vooral gratis.
Geld maakt niet gelukkig, maar als je er veel hebt, is het wel gemakkelijk.

janieburton
Lid geworden op: 18 jan 2009, 18:50

03 mei 2019, 15:29

MaLoReg schreef:
18 feb 2019, 09:13
Dat is de vraag. Zekerheid is een must. Voor immo is het te weinig-spaarboekje brengt niks op.
Hoe zouden jullie die 100.000 beleggen als je het lang niet persé nodig hebt?
Aankoop van een studio of studentenstudio en die verhuren(dacht dat er in Antwerpen een nieuwbouwproject is voor studentenstudio's) of een studio in de omgeving van de luchthaven van Zaventem)

Archimedes
Lid geworden op: 11 aug 2012, 08:10

05 mei 2019, 09:09

De gulden regel bij beleggingen is altijd: Nooit alle eieren in één mand leggen !
Als je maar 100.000 euro hebt en je koopt daar 1 appartementje mee, dan zondig je tegen die regel.
Misschien ken je die instelling wel die alles in Dexia stopte. Je weet wat daar mee gebeurd is.
Geld maakt niet gelukkig, maar als je er veel hebt, is het wel gemakkelijk.