Pepplays.com en Musics247.com-opgelost

Spyware is software die in het geheim op je computer wordt geplaatst en die persoonlijke gegevens doorstuurt, reclame toont, enz. Stel hier vragen, leer hoe je ervan af kan komen en hoe het te voorkomen.

Toby
Lid geworden op: 08 jan 2005, 20:44
Locatie: Het Soete Land Van Waes

09 apr 2019, 21:59

... scan MBAM zopas afgelopen en er werden geen verdachte zaken gevonden ... :mrgreen:
Warning: most messages of this kind, could be sent by an oldtimer Acer Aspire 7530 laptop or even an older Lenovo T500 laptop, both proudly and pretty fast using Linux Mint 21.1 "Vera" Cinnamon 64 bits operating system.
Give it a try too !

abbs
Lid geworden op: 16 dec 2016, 13:49
Locatie: Leidschendam
Contacteer:

10 apr 2019, 08:41

Hallo,

Als er verder geen problemen zijn dan mag je de laatste stap doen:

Malwarebytes kan je laten staan en één maal in de week (na te hebben geupdate) je pc mee scannen.
Hier de handleiding hoe je Mbam instelt als gratis: https://www.pcwebplus.nl/phpbb/viewtopi ... 25&t=21101

Met het onderstaande tool ruim je de tools op die we hebben gebruikt:

Download Afbeelding Delfix - Alternatieve downloadlink by Xplode naar het bureaublad.

Dubbelklik op Delfix.exe om de tool te starten.
Zet een vinkje voor het volgende item:
  • Remove disinfection tools
Afbeelding
Klik nu op "Run" en wacht geduldig tot de tool gereed is.
Wanneer de tool gereed is wordt er een logbestand aangemaakt. Dit hoeft je echter niet te plaatsen.
Note: Start je pc hierna opnieuw op, mochten er nog programma's of log bestanden aanwezig zijn mag je die handmatig verwijderen.
Maak indien nodig ook een nieuw herstelpunt (als je die aan heb staan) Handleiding.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)

Toby
Lid geworden op: 08 jan 2005, 20:44
Locatie: Het Soete Land Van Waes

14 apr 2019, 20:01

Bedankt voor deze slotfase, die dan ook in die optiek uitgevoerd werd.

Even in de rand vermelden : ik zie dat je Emsisoft (mogelijks ook Emsisoft Emergency Kit) propageert in je onderschrift. Ik meen dat dit een zeer bekend en efficiënt instrument is om malware te bestrijden. Emsisoft was ooit (en misschien nog) heel erg populair op het Nucia Security forum (Nederlands).

Ik hoorde onlangs dat Emsisoft niet meer gratis verkrijgbaar zou zijn en daardoor veel van zijn succes ingeboet heeft.
Wat is daar nu van waar of niet waar ? :wink:
Warning: most messages of this kind, could be sent by an oldtimer Acer Aspire 7530 laptop or even an older Lenovo T500 laptop, both proudly and pretty fast using Linux Mint 21.1 "Vera" Cinnamon 64 bits operating system.
Give it a try too !

abbs
Lid geworden op: 16 dec 2016, 13:49
Locatie: Leidschendam
Contacteer:

15 apr 2019, 10:53

Toby schreef:
14 apr 2019, 20:01
Even in de rand vermelden : ik zie dat je Emsisoft (mogelijks ook Emsisoft Emergency Kit) propageert in je onderschrift. Ik meen dat dit een zeer bekend en efficiënt instrument is om malware te bestrijden. Emsisoft was ooit (en misschien nog) heel erg populair op het Nucia Security forum (Nederlands).

Ik hoorde onlangs dat Emsisoft niet meer gratis verkrijgbaar zou zijn en daardoor veel van zijn succes ingeboet heeft.
Wat is daar nu van waar of niet waar ? :wink:
Het was bekent bij Nucia omdat daar een Nederlandse medewerker daar lid was en Emsisoft daar uitlegde.

Emsisoft Anti-Malware is nog gratis te gebruiken als malware scanner net als Malwarebytes.
Alleen bij de gratis versie is de realtime functie uit.

Emsisoft Emergency Kit is een gratis scanner die zonder installatie kan worden gebruikt om geïnfecteerde computers te scannen en op te schonen.

En er is nu ook een gratis Emsisoft Browser Security, dat is een lichtgewicht browserextensie die niet alleen de toegang blokkeert tot websites die malware verspreiden, maar ook phishing-aanvallen voorkomt die proberen uw wachtwoorden te stelen.

Dit in het kort over de producten van Emsisoft.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)

Toby
Lid geworden op: 08 jan 2005, 20:44
Locatie: Het Soete Land Van Waes

17 apr 2019, 19:44

Dank je voor de toelichting.
Warning: most messages of this kind, could be sent by an oldtimer Acer Aspire 7530 laptop or even an older Lenovo T500 laptop, both proudly and pretty fast using Linux Mint 21.1 "Vera" Cinnamon 64 bits operating system.
Give it a try too !