Poetsen bij oudere mensen

Vragen/antwoorden betreffende ouderdom

Reini
Lid geworden op: 18 jul 2004, 10:46
Locatie: Brasschaat

28 mei 2019, 11:10

Soms moeten die vrouwen dat echt nog wel leren , zou niet mogen, maar we weten dat er te weinig zijn, men stuurt dus ook beginnelingen. Ik zou hen vragen wat ik graag gedaan, heb, en de week daarop, of 14 dagen later, ander werk grondig laten doen.
zo blijft het huis toch redelijk proper, als men zelf tussendoor wat licht werk doet.
Als dat niet meer kan, dan is het best je te laten inschrijven voor een service flat.
Goed op tijd.....

kathuis
Lid geworden op: 23 mei 2003, 11:19
Locatie: vlaams-brabant

28 mei 2019, 11:49

Gast, ik kuis mee. Zij doen wat ik niet meer kan. Zij hebben 2x4 uur. Waren mijn vroegere poetsvrouwen superwomen? Toen werkte ik niet mee. Was als jurist ganse dagen van huis.
Behalve keuken, badkamer, wc's en hall, ligt overal parket, gevitrifiëerd, dus dweilbaar. Ze kuisen een tuinstoel , maar niet aan de onderkant. HAHAHAHA , vuil trezen.
Schaf de dienstencheques maar af. Dikke besparing. Half AFRIKA en half het oostblok werkt hier op het gemakske met dienstencheques . Twintigers. Rugpijn, kniepijn, maar in hun land geen enkele pijn .... Op mijn 72 kuis ik voort, rugpijn en kniepijn incluis😊. Een zag dat ik niet recht kon en was te tam me recht te helpen . De poetsfirma's hebben enkel buitenlanders in dienst bij ôns. Dicht bij BRUSSEL, geen woord Nederlands en kramikkel Frans.
7 cats and 2 dogs en ze leefden IN VREDE met elkaar! Nu zijn de twee woefkes ook overleden (op 17 j leeftijd).
Op sennet geleerd : zalig zijn de armen van geest :-(

gast43
Lid geworden op: 04 mar 2019, 13:50

28 mei 2019, 12:24

Kathuis ,

Begrijp u wel hoor .
Maar waarom zetten ze die aan werk , als Jurist ga je veel beter weten dan ik .
Zij moeten 2,5 jaar werken om in regel te zijn .OCMW willen die ook liever weg , anders kunnen ze blijven vergoeden leefloon :evil:

Maar geen nood , als niet meer gaat gaan we naar rusthuis :wink: daar gaan de prijzen ook weer naar omhoog .Dan vragen ze om langer thuis te wonen en dan heb je daar ook niks aan .
Politieker beloven ook veel , maar is nog maar net 26 mei voorbij en ze zijn er al met opslag per dag , heb nog niet uitgeteld wat er bijkomt , gaat ook volgens kamer dat je bezit .

kathuis
Lid geworden op: 23 mei 2003, 11:19
Locatie: vlaams-brabant

28 mei 2019, 14:33

Tuurlijk gast, of wij gediend zijn voor ons geld telt niet . Toch niet te verwonderen dat mensen raar stemmen. Toch wat bang om botten in mijn straat te horen al ben ik van 47...

Heb zo pas de parket in de 5 slaapkamers gestofzuigd ged 40 minuten inclusief de karpetten en 2 iets grotere tapijtjes. Ook nog 30 min gestreken ( paar fluwijnen, twee moeilijke t-shirts 1 keuken handdoek, 1 rok). Vond onder de bedden speelgoed van de katten dat al weken zoek is. Dus....💡💡💡

Ben moe, maar ben 72j.
Als zij stofzuigen gaat dat om de 5 sec 1 beweging. Ik 1 per seconde. Heb een krachtige stofzuiger. Echt onnodig traag over oppervlak te gaan.

De robot is niet ok op tapijten. Dus, nog niet gekocht.

Nu beetje scrabbelen op tablet, straks naar waskelder waske herdoen omdat mijn katten er liefdevol gaan opliggen waren...😉 .Die dachten :"mama moet in beweging blijven..."😂😅😆
7 cats and 2 dogs en ze leefden IN VREDE met elkaar! Nu zijn de twee woefkes ook overleden (op 17 j leeftijd).
Op sennet geleerd : zalig zijn de armen van geest :-(

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

28 mei 2019, 16:42

Als iemand al zeven jaar je huis poetst mag je toch verwachten dat ze weet waar de stofnesten zich bevinden....Ik ga niet met de vinger over de kast om te zien of ze afgestoft heeft.
Door omstandigheden had ik een paar uur iemand anders.
"Mag ik even een borstel om achter de staande klok de stofnetten weg te nemen? Zeg, dat is niet van een keer overslagen hé!"
" De plinten dat is ook al eventjes niet meegenomen me dunkt..."
Dat was iemand die mijn huis niet kende en maar twee uurtjes had....
Er is toch een hemelsbreed verschil hoor!
Ik modder verder met degene die al zeven jaar trouw op post is, maar niet altijd even goed tot in de puntjes werkt.Het is tenminste gedaan om de veertien dagen.
Het enige wat ik maar niet aan haar verstand kan brengen is dat ik liever heb dat ze één plaats heel grondig doet en de rest wat minder. Neen, alles moet in die vier uren van onder tot boven gedaan, wat onmogelijk nauwkeurig te doen is...
Ach ja, blij dat er hulp is zeker. In die zeven jaar was ze slechts drie keer onverwacht afwezig, één keer wegens overlijden van haar vader.
Laatst gewijzigd door Helena van Troje op 28 mei 2019, 18:41, 1 keer totaal gewijzigd.

gast43
Lid geworden op: 04 mar 2019, 13:50

28 mei 2019, 17:44

Helena van Troje

Dat denk ik ook . Maar mens moet toch veel door de vingers zien .

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

28 mei 2019, 18:44

kathuis schreef:
28 mei 2019, 14:33
Tuurlijk gast, of wij gediend zijn voor ons geld telt niet . Toch niet te verwonderen dat mensen raar stemmen. Toch wat bang om botten in mijn straat te horen al ben ik van 47...

Heb zo pas de parket in de 5 slaapkamers gestofzuigd ged 40 minuten inclusief de karpetten en 2 iets grotere tapijtjes. Ook nog 30 min gestreken ( paar fluwijnen, twee moeilijke t-shirts 1 keuken handdoek, 1 rok). Vond onder de bedden speelgoed van de katten dat al weken zoek is. Dus....💡💡💡

Ben moe, maar ben 72j.
Als zij stofzuigen gaat dat om de 5 sec 1 beweging. Ik 1 per seconde. Heb een krachtige stofzuiger. Echt onnodig traag over oppervlak te gaan.

De robot is niet ok op tapijten. Dus, nog niet gekocht.

Nu beetje scrabbelen op tablet, straks naar waskelder waske herdoen omdat mijn katten er liefdevol gaan opliggen waren...😉 .Die dachten :"mama moet in beweging blijven..."😂😅😆
Zijn we dus van de zelfde jaargang Kathuis. Wij mogen dankbaar zijn dat we in ons 72 jarige bestaan altijd vrede hebben gekend. Zo denk ik er dan maar over.

kathuis
Lid geworden op: 23 mei 2003, 11:19
Locatie: vlaams-brabant

28 mei 2019, 20:27

Ja Helena, goed jaar voor de wijn 😂😅. Soms wat haperingen aan de motoriek he 😊

Groot deel van de wereld leeft in oorlog. Onze leeftijdsgenoten en jonger waren gespaard van oorlogen. Maar er zijn veel godsdienstfanaten die onveiligheid brengen overal.

Wil in mijn huis blijven zolang ik kan. Maar wil niet vervuilen. Hoe ben ik op 80? Nu doe ik nog veel, maar zou graag zien dat ouder worden zonder zorgen qua netheid kan.
7 cats and 2 dogs en ze leefden IN VREDE met elkaar! Nu zijn de twee woefkes ook overleden (op 17 j leeftijd).
Op sennet geleerd : zalig zijn de armen van geest :-(

flowerlady
Lid geworden op: 18 sep 2006, 23:23
Locatie: in ons mooie Haspengouw

14 jun 2019, 18:04

ik heb al die reacties hierboven pas gelezen ,oei oei wat ben ik blij met mijn pareltje . ik moet wel zeggen dat ze maar om de 2 weken komt (mijn pensioentje is niet zo breed uitgesmeerd) maar voor de rest hou ik alles zelf bij ,en doe alle dagen wel iets . Bij mij moet ze ook nooit iets opruimen ,geen afwas ,geen vuilbakken leegmaken ,en tapijten stofzuigen moet ze niet ,want in verband met valpreventie heb ik die allemaal weggegeven Liever geen tapijten dan struikelen ,want als ik val dan breek ik wel iets ,en van iedere breuk hou ik wel iets over ; en volgende maand staat er een grote 8 voor mijn leeftijd .
Qua poetsen :ik heb ook geen huisdieren ,dat scheelt ook al wat denk ik !
Maar ik leef mee met al die mensen die wel betalen, maar voor werk dat maar half gedaan is
Zouden die poetsbedrijven ook niet een betere opleiding geven aan hun personeel ?
En wat de buitenlandse werkkrachten betreft zijn er ook goede hoor ,mijn schoonzus in het Leuvense ,had al een Congolese en een Pakistaanse die beiden beleefd en vriendelijk waren en ook goed poetsten !
vriendelijke groetjes
Medion Akoya ,Windows 10,avg- avg firewall
ram:6 gb hd 1 thb.64 bits ,telenet

gigi2
Lid geworden op: 12 dec 2004, 13:45
Locatie: wilsele

08 nov 2019, 16:52

hebt gij dat eens aan de poetsdienst gezegd over die vrouw die voor jou komt werken ,?
Als ge niets laat weten kunnen ze ook niet oordelen wat voor poetshulp dat is ??
vele groetjes
gigi2

doggy
Lid geworden op: 08 aug 2006, 16:02

08 nov 2019, 17:50

Ge moet niets zeggen want ze kunnen er niets aan doen. Wat moeten ze doen met hetgene dat de poetshulp zegt. Wie moeten ze geloven ?
Wij nog nooit één probleempje gehad. Op geen enkel gebied.

gigi2
Lid geworden op: 12 dec 2004, 13:45
Locatie: wilsele

12 dec 2019, 11:21

Ga naar dat poetsbureel en vertel wat die vrouw niet wil doen , dat kan toch allemaal niet geld verdienen en niet werken , geloof die poetsvrouw toch niet !!!
groetjes gigi2

Papacharlie
Lid geworden op: 20 jan 2004, 13:25
Locatie: Boom

04 okt 2020, 15:21

dafke schreef:
27 apr 2019, 10:48
Ik heb geen enkel probleem met mijn poetsvrouw Toen ze een operatie moest ondergaan heb ik een Poolse gehad en die was ook goed Dus ik heb eigenlijk niet te klagen als ik het zo lees
Dan heb jij verdorie veel geluk. Zorg dan dat je ze kunt houden want dat is er een uit de duizenden.
Doe voor goed en kijk niet om

Papacharlie
Lid geworden op: 20 jan 2004, 13:25
Locatie: Boom

04 okt 2020, 15:25

dafke schreef:
27 apr 2019, 10:48
Ik heb geen enkel probleem met mijn poetsvrouw Toen ze een operatie moest ondergaan heb ik een Poolse gehad en die was ook goed Dus ik heb eigenlijk niet te klagen als ik het zo lees
Doe voor goed en kijk niet om

pastoor
Lid geworden op: 19 mar 2005, 21:55
Locatie: Hoeselt, White House

10 okt 2020, 22:22

Heb een kookpoetsvrouw van Thuiszorg die 2 maal per week 4 uren komt. Ze maakt enerzijds 3 warme maaltijden en anderzijds 4 warme maaltijden. De rest van de tijd reinigt ze een deel van het huis en ik doe mee.
Sudoku, wijntjes proeven, genieten.