proshow gold video met .exe veranderen

Dit is de plaats voor alle vragen betreffende PPS, slideshows, foto, cd branden, Paint Shop Pro, enz.

geo
Lid geworden op: 09 jan 2006, 23:35
Locatie: oostkamp

03 jun 2019, 18:39

Hello
Ik zoek me rot naar een prog dat de video extensie van een proshow video kan veranderen.
maar blijkbaar is dit nergens te vinden op google.
IK heb zelf 4 progs die dat normaal aan kunnen...Wondershare /Handbreak /Vlc maar geen enkele kan die fameuze exensie (exe) kan veranderen naar een normale video , bvb mp2 ..Mpeg..Avi ...enz
.
De situatie: ik maak een normale powerpoint met Proshow met alle erop en er aan ,vlak voor het branden
voeg ik er nog een ...Executable ...aan toe, dit dient om automatisch op te starten, en dan branden voor TV.

Na het branden krijg je 3 iconen te zien ...Icoon 1 = Show_1 (bevat alle foto's) .../...icoon 2 = Autorun info deze bevat het volgende [AutoRun ] open=show.exe icon=show.exe,0 ..../.....icoon 3 is de starter van
de powerpoint met als naam SHOW.EXE .....er op klikken en de powerpoint start.

Tot daar de uitleg, het probleem is nu dat ik met dit programma shows heb gemaakt van alle reizen
vanaf 1965 tot heden , das een hele reeks , alleen starten een deel van de oudere DvD's niet meer op
op de tv, die geven als fout (er is geen compatibele referentie gevonden) terwijl dat ze het altijd wel gedaan
hebben op dezelfde tv panasonic...... op de pc werken ze echter normaal ?????????

Nu is de vraag is er nog een mogelijkheid over om die opstart SHOW.EXE om te zetten naar om het even welk video formaat .
IK heb al geprobeerd met het aanpassen van de autorun naar Mpeg en naar MP4 maar er veranderd niets
omdat de start Show .exe is .
Sommige van die dvd's zijn al zeker 10 jaar oud en ik vrees er voor dat ze hun beste tijd gehad hebben,
terug branden op dvd heeft geen zin want dat zal zich ook gaan voordoen denk ik met degene die nu nog wel werken.
Daarom wil ik alle reis dvd's nu omzetten op USB , maar dit werkt niet indien het geen normale video file is.
het zou zonde zijn om al die jaren te verliezen, dus wie een idee heeft hoe het op te lossen..........
Ik hoor het graag.
Dank bij voorbaat
Geo
Windows 10- 64bit /8gb Ram / Intel core i5-3550/Intel HD Graphics/ HD1tb/Externe 1tb / /Explorer 11.0.26/Firefox7.0/ Microsoft edge/google chrome/Thunderbird 60.9.1/Apache Open Office4.1.3./Cclaener 5.63.74/Adwclean/Malwarebytes 2.2.1.10 Telenet

hviaene
Lid geworden op: 05 apr 2004, 17:46
Locatie: Merksem

04 jun 2019, 10:12

Het komt wel meer voor dat oudere DVD's nog afspelen op een pc of DVD-speler en op een andere niet. In jou geval heb je geluk - denk ik - dat ze nog te lezen zijn op je pc. Ik zou het erop wagen om zo'n DVD op je pc te kopiëren op een nieuw eksemplaar. Begin met één, kies een zo laag mogelijke snelheid van branden, probeer op je TV en doe dan de rest, liefst zonder uitstel eer de een of andere helemaal onleesbaar wordt.
Overigens zijn USB sticks ook geen garantie voor de eeuwigheid. Ik heb ooit de aanbeveling gehoord of gelezen dat een USB stick om de 6 maand eens onder spanning moet gezet worden (gelezen worden). Ik doe dat ook niet altijd, maar ik heb in de voorbije jaren toch al één oudere stick gehad die er de brui aan gegeven had.

geo
Lid geworden op: 09 jan 2006, 23:35
Locatie: oostkamp

04 jun 2019, 11:22

hviaene
Daar heb je gelijk in om de dvd direct op een nieuwe te gaan kopieren, maar dat word dan een vervolg verhaal
zonder einde ,want zomaar 50 jaar reizen kopieren is ook niet niks hè.
Met Usb heb ik nog geen problemen gehad, uitgezonderd dat er nu en dan een uitvalt zonder een aantoonbare reden, op dat gebied zal je ook wel gelijk hebben.

Mijn probleem is eigenlijk zoals uitgelegd dat dat ik de starter van de powerpoint ( show_exe) starter niet kan hernoemen naar mpeg of mp4 zodat ik een video file krijg van dezelfde powerpoint, bijgevolg ben je dan vrijer
in de omgang er mee.
Hiermee moet ik ook een fout rechtzetten ....heb ik nu pas gezien.....de eigenlijke extensie die moet aangepast worden is ...PSH en niet ...EXE zoals ik aangegeven heb dit is gewoon de starter waarvoor excuses.
Dus PSH moet omgezet worden naar Mpeg of MP4
Ik heb verschillende progs die dit aankunnen maar PSH is er niet te vinden voor het omzetten.

Alvast bedankt voor de reactie
Geo
Windows 10- 64bit /8gb Ram / Intel core i5-3550/Intel HD Graphics/ HD1tb/Externe 1tb / /Explorer 11.0.26/Firefox7.0/ Microsoft edge/google chrome/Thunderbird 60.9.1/Apache Open Office4.1.3./Cclaener 5.63.74/Adwclean/Malwarebytes 2.2.1.10 Telenet

janneke dust2
Lid geworden op: 15 jan 2006, 16:31
Locatie: Antwerpen LO

05 jun 2019, 12:40

In een PSH file staan enkel links naar de media (foto's, muziek,video) bestanden en wat proshow moet doen met deze media bestanden.
Als je een PSH bestand dubbelklikt dan wordt dit geopend in ProShow. Als er ondertussen een recentere versie van proshow op uw PC staat dan meldt hij dat de PSH gemaakt is in een vorige versie. Als de media bestanden niet meer op dezelfde plaats staan dan komt er een scherm welke bestanden Proshow niet vind en kan je aangeven waar deze wel te vinden zijn. Dan vindt hij alle bestanden in die in die map staan maar er kunnen dan nog andere bestanden ontbreken en die moet je dan ook laten zoeken tot alle bestanden gevonden zijn.
Daarna kan je een nieuwe show maken.
Ik zou aanraden om een nieuwe show te maken in HD in het MP4 formaat om op een USB stick te zetten en af te spelen op een recente TV. Dit geeft een veel betere beeldkwaliteit dan een DVD.
Welke versie van ProShow gebruikt ge?
Acer Nitro N50-600 ,Win11-64b,i7-3GHz,16GB RAM,500GB SSD,1TB HDD
Laptop HP pavilion, win11 64bit, 16GB RAM, SSD 512GB
Firefox, Microsoft Outlook 2019

geo
Lid geworden op: 09 jan 2006, 23:35
Locatie: oostkamp

05 jun 2019, 14:25

Janneke dust2
Ik werk al lange jaren met Proshow gold, de versie die ik nu heb is 8.00.3648 en is naar ik weet de
nieuwste versie....om reden dat ik deze nog maar 3 weken heb naar aanleiding van fouten (bugs)
en klachten aan de firma,heb ik dus de laatste versie aangeboden gekregen,en deze werkt goed.

Tot mijn eigen scha en schande heb ik door de jaren ondervonden dat zoals je zegt alles moet tezamen blijven of die werkt niet meer.....sedert dien verzamel ik alle foto's +muziek+tekst+alle gegevens die de video maakt in 1 map en dat kan je simpel verzamelen in Proshow zelf....handig want dan moet je niks meer terug gaan zoeken.

U raad mij aan om een nieuwe show te maken in mp4 om op een usb te plaatsen, en dat is nu net wat ik wil doen....;alleen is dit met Proshow niet mogelijk, je kan hem wel op een USB zetten, maar dan blijft de extensie
nog altijd .PSH en nu kan je ook nog kiezen voor Mpeg2.(nieuwste versie).........je kan niet kiezen voor mp4 want die keuze is er niet.
het probleem is nu dat de merendeel van de video's van de jaren 1965>>>2000 gemaakt zijn met de oudere versie op DVD, maar verschillende dvd's laten het op Tv nu afweten,en ik vrees nu voor de rest ...in totaal 50 dvd's., en 50 dvd opnieuw maken is geen optie dat is van het goede te veel.

Wat ik wil doen is van alle gemaakte show's (extensie PSH) (en die zitten ook nog allemaal in de pc) .....de Extensie omzetten met een prog naar minstens mpeg2 en nog liever naar mp4....alleen is er geen enkele prog die de conversie van PSH naar mpeg2 of mp4 kan maken, ik heb 3 goede conversie progs maar in geen enkele prog is PSH beschikbaar om die om te zetten ...dat is het probleem.

Ik heb al gans het internet afgeschuimd maar niks over te vinden, das brute pech voor een aangekocht product.
Indien ik een prog zou vinden die het wel kan is mijn probleem opgelost ,en kan ik dan alle
films (powerpoints) omzetten....alles dan op Usb's zetten.....en spelen die dan ook weer op tv.
En is de schrik dat alle dvd's het laten afweten van de baan.....ik wil het niet gedroomd hebben.
Dus hopen maar op een oplossing.
Alvast bedankt voor de reactie en het meedenken.
Geo
Windows 10- 64bit /8gb Ram / Intel core i5-3550/Intel HD Graphics/ HD1tb/Externe 1tb / /Explorer 11.0.26/Firefox7.0/ Microsoft edge/google chrome/Thunderbird 60.9.1/Apache Open Office4.1.3./Cclaener 5.63.74/Adwclean/Malwarebytes 2.2.1.10 Telenet

hviaene
Lid geworden op: 05 apr 2004, 17:46
Locatie: Merksem

05 jun 2019, 15:50

@ geo
Janneke zal mij wel korrigeren als ik de mist inga, maar volgens mij gooi je twee dingen dooreen:
1. een PSH bestand is een eigen bestand van Proshow en bevat eigenlijk alleen de bestandsnamen van de foto's en wat dan ook dat je gebruikt hebt én de bewerkingen die je er op hebt toegepast. Daar kan alleen Proshow iets mee doen, of dat je nu de naam ervan verandert of niet.
2. Proshow heeft als rezultaat een aantal formaten die je kunt kiezen, en DVD zal één ervan zijn. Je kan een DVD ook in een map op je harde schijf of een USB stick kopiëren, alleen weet ik de procedure om die af te spelen in Windows niet van buiten. Rest nog de vraag op jet TV zo'n USB dan zal herkennen.

Je hebt m.i. 4 mogelijkheden, maar die vragen alle drie werk:
1. Kopiëer je DVD's op je harde schijf of op USB.
2. Kopiëer je DVD's op nieuwe DVD's
3. Start je projekten opnieuw op in Proshow en kies een andere output.
4. Ga eens op zoek naar een programma dat een DVD kan omzetten naar mp4 (rippen). Maar pas op: als je in Proshow menus hebt aangemaakt, dan zullen die niet meer werken.

janneke dust2
Lid geworden op: 15 jan 2006, 16:31
Locatie: Antwerpen LO

05 jun 2019, 17:39

ik heb proshow producer v9.0.3782.
Ik weet niet meer of volgende mogelijkheid ook in V8 beschikbaar is maar iets verder komt de uitleg hoe ge een mp4 file maken in V8.
Als ge show gemaakt hebt in "Build" dan klik je de knop "Publish" en kies "Video for Web, Devices, Computers" en klik de knop <Create>.
Dan krijg je een venster in deze aard :

Afbeelding

Als in de versie 8 het volgende beschikbaar is:
"Aditional File formats"
"MPEG 4(PAL frame rates)"
1080p (Full HD)
profile : 25 frs High Quality

Als dit in de V8 niet beschikbaar is dan kan je zelf ook een custom profile maken. Bij mij staat dit er ook nog in omdat ik dit gemaakt had in een vorige versie v7 of v8.
Klik driehoekje voor "Custom"
"Custom video presets"
en dan de knop <+>
Dan dan je een eigen profile maken.
De gegeven van volgende afbeelding kan je daarin zetten.

Afbeelding

Normaal is 6 Mbps voldoende voor een goede kwaliteit.
Hoe hoger de Mbps hoe beter de kwaliteit maar de file wordt dan ook groter.
Het maken van deze mp4 file neemt wel heel wat tijd in beslag ( 2x de afspeelduur van de film of meer)

Ik heb ook veel "slide styles" en slide transitions" van Photodex zelf maar ook van andere makers. Dit zorgt ervoor dat men gemakkelijk en snel enkele foto's tot een slide maakt en dan een style toepast zodat men snel een mooiere show kan maken.
Acer Nitro N50-600 ,Win11-64b,i7-3GHz,16GB RAM,500GB SSD,1TB HDD
Laptop HP pavilion, win11 64bit, 16GB RAM, SSD 512GB
Firefox, Microsoft Outlook 2019

janneke dust2
Lid geworden op: 15 jan 2006, 16:31
Locatie: Antwerpen LO

05 jun 2019, 18:06

betreft punt 4 van hviane.
Dit klop wel maar is niet zo eenvoudig.
Eerst moeten de .vob files van de hoofdfilm samengevoegd worden tot 1 grote file en dan met een convertor programma omgevormd worden tot mp4. Als het convertor programma geen .vob ken kan je de file ook herbenoemen naar .mpg want een vob file is eigenlijk een gewone mpeg1 file.
Met deze manier hebt ge een mp4 file maar de kwaliteit is dezelfde als op de DVD.
Acer Nitro N50-600 ,Win11-64b,i7-3GHz,16GB RAM,500GB SSD,1TB HDD
Laptop HP pavilion, win11 64bit, 16GB RAM, SSD 512GB
Firefox, Microsoft Outlook 2019

geo
Lid geworden op: 09 jan 2006, 23:35
Locatie: oostkamp

05 jun 2019, 18:29

hviane

Een dvd omzetten met een prog naar mp4 is zo goed als onmogelijk ....denk ik en er is ook geen mogelijkheid om daarvoor een prog te vinden, de enige mogelijkheid .....die ik dacht te hebben is om bij Publisch (het maken van de DVD) om te kiezen voor mpeg 1 ,maar dat is jammer genoeg niet bij alle dvd's het geval.

Wat betreft de dvd kopieren naar usb werkt ook niet, als de dvd niet meer werkt op tv wegens fouten...
heeft het geen zin om de dvd te kopieren naar usb want die kopieert de fouten mee.

Wat de extensie betreft: kan je wel gelijk hebben en zie ik het verkeerd daar heeft janneke dust2 me ook al op gewezen.
Stof genoeg om alle nog eens goe te bekijken en een beetje te experimenteren voorbeelden.
Alvast bedankt voor de hulp
Geo
Windows 10- 64bit /8gb Ram / Intel core i5-3550/Intel HD Graphics/ HD1tb/Externe 1tb / /Explorer 11.0.26/Firefox7.0/ Microsoft edge/google chrome/Thunderbird 60.9.1/Apache Open Office4.1.3./Cclaener 5.63.74/Adwclean/Malwarebytes 2.2.1.10 Telenet

geo
Lid geworden op: 09 jan 2006, 23:35
Locatie: oostkamp

05 jun 2019, 19:07

Janneke dust2
Dit zou wel eens de oplossing kunnen zijn in proshow 8 heb ik ook de keuze tussen
dvd , usb, Video for web -devices-Computers en nog een paar andere , ik heb nog maar 1 show gemaakt sedert
ik de vervanging van de foute proshow gekregen heb over 3 weken van de firma (zo te zien ook niet de nieuwste versie).
Ben er nog maar pas beginnen mee werken (door de niet meer werkende dvd's)....en daar ik maar geintereseerd was in dvd en usb heb ik Video for web over het hoofd gezien.
Maar dat heeft weer meer kansen om (mijns inziens) alle andere films die ook nog beschikbaar zitten
in de pc opnieuw te bewerken .
Daarvoor moet ik de originele film (met foto's en muziek erbij zoals je die maakt) terug op het scherm krijgen
en dat is blijkbaar niet zo simpel.
Als dat lukt is Publisch ook weer bereikbaar en kan ik de film maken zoals jij dit voorschrijft via Video for web.
Zodoende kan ik er dan een mp4 van maken en ze opnieuw "opslaan als" en is alles ok met een goede kwaliteit.

Als jij weet hoe je terug de originele film (met fotos en muziek)op het scherm kan krijgen zodat Publisch weer bereikbaar is om opnieuw in te stellen, laat het me dan aub weten.

Zodoende zou het te doen zijn om alle 50 films opnieuw in te stellen en veilig te stellen voor de toekomst.
Op hoop van zegen ga ik morgen ook op zoek hoe het kan lukken....of niet.
Vele dank voor de mooie grondige uitleg en oplossing.
Groeten
Geo
Windows 10- 64bit /8gb Ram / Intel core i5-3550/Intel HD Graphics/ HD1tb/Externe 1tb / /Explorer 11.0.26/Firefox7.0/ Microsoft edge/google chrome/Thunderbird 60.9.1/Apache Open Office4.1.3./Cclaener 5.63.74/Adwclean/Malwarebytes 2.2.1.10 Telenet

janneke dust2
Lid geworden op: 15 jan 2006, 16:31
Locatie: Antwerpen LO

05 jun 2019, 19:35

Als je een PSH file opent dan krijg je dit:
Afbeelding

Als de fonts van uw teksten niet meer kloppen kan je best de slide nummers noteren om daarna aan te passen.
Afbeelding

Hier moet je ja klikken anders krijg je een show met op alle slides "File Missing"
Afbeelding

Je klikt de eerste file, dan browse voor de file. In de map kies je die file en klikt openen.
Dan worden alle foto in die map gevonden (dit kan een tijdje duren afh van aantal foto's).
naar beneden scrollen tot er weer een missing file is (meestal de muziek). File klikken, browse voor file en openen.
Afbeelding


Afbeelding

Als alle files gevonden zijn kan je beginnen met de verbeteringen en eventueel aanpassingen aan de nieuwe mogelijkheden.
Acer Nitro N50-600 ,Win11-64b,i7-3GHz,16GB RAM,500GB SSD,1TB HDD
Laptop HP pavilion, win11 64bit, 16GB RAM, SSD 512GB
Firefox, Microsoft Outlook 2019

hviaene
Lid geworden op: 05 apr 2004, 17:46
Locatie: Merksem

06 jun 2019, 09:15

geo schreef:
05 jun 2019, 18:29
hviane

Een dvd omzetten met een prog naar mp4 is zo goed als onmogelijk ....
....knip...
Het proces om dat te doen heet "rippen". Ik herinner me dat in Windows 7 de Win Media Player dit kon. Hoe het ondertussen met Windows 10 is gesteld heb ik nog nooit nagekeken, maar er bestaan zeker programma's voor.

geo
Lid geworden op: 09 jan 2006, 23:35
Locatie: oostkamp

06 jun 2019, 11:44

janneke dust2
Na uw tips en opmerkingen ben ik gaan zoeken waar het verschil nu eigenlijk zit
tussen de oude versie en de nieuwe versie die ik nu heb.

In de versie waarmee bijna alle 50 show's gemaakt zijn(de oude)vind ik het volgende terug
in alle show's: 1-show =alle foto's van de show.../...2- Autorun =is een script voor het opstarten
3- Icoon filmwieltje= starten show..........alle shows starten na aanklikken ..loop all.
PSH is in geen enkele van de show nog terug te vinden m.a.w de shows zijn niet meer beschikbaar
om ze om te zetten naar mp4.
Voor de veiligheid van de shows heb ik ze nu alle op USB +Externe gezet ,en die werken daar ook normaal
uitgezonderd deze die op tv ook niet meer werken, maar dat blijft nog beperkt tot enkele show's.

Intussen heb ik een proefshow gemaakt met de nieuwe versie maar dan met gebruik van " video for web"
en mp4 zoals jij hebt doorgegeven en ik moet zeggen het verschil van beeld kwaliteit is vèèèl beter dan
deze die gemaakt zijn met de oude versie.

De reden zal zijn dat de oude versie niet zoveel mogelijkheden had zoals" video for web ,Usb enz...".
en dat verklaart ook veel over de reden waarom de oude versies niet meer te converteren zijn naar mp4,
bij deze is ook het probleem van converteren van de baan.

Maar die zijn nu volgens mijn mening toch een beetje beter beschermd tegen verlies op usb en externe
dan ze alleen te houden op dvd die blijkbaar toch niet een zo lang leven in goede orde is beschoren,
die zijn dan ook al +- 10 jaar gemaakt.

Mij rest alleen maar vanaf heden op Uw aanraden "Video for web " >>>mp4 te gebruiken, en de show's zullen mooier zijn dan ooit te voren.

Ik moet je vele malen bedanken voor de professionele hulp , en de rust die je terug hebt gebracht door de oplossingen aan te brengen hoe het nu wel moet.
Groeten
geo
Windows 10- 64bit /8gb Ram / Intel core i5-3550/Intel HD Graphics/ HD1tb/Externe 1tb / /Explorer 11.0.26/Firefox7.0/ Microsoft edge/google chrome/Thunderbird 60.9.1/Apache Open Office4.1.3./Cclaener 5.63.74/Adwclean/Malwarebytes 2.2.1.10 Telenet

janneke dust2
Lid geworden op: 15 jan 2006, 16:31
Locatie: Antwerpen LO

06 jun 2019, 12:25

Start eens uw Windows verkenner en kies daar uw Harddisk C:
Laat daar eens zoeken naar .psh ........ dit kan een tijd duren afhankelijk van de grote van de disk.
Als ge nog een andere schijf hebt laat dan daar ook eens zoeken naar .psh
Als er geen files .psh gevonden worden dan staan er geen files meer op om een nieuwe build in mp4 te doen.
Acer Nitro N50-600 ,Win11-64b,i7-3GHz,16GB RAM,500GB SSD,1TB HDD
Laptop HP pavilion, win11 64bit, 16GB RAM, SSD 512GB
Firefox, Microsoft Outlook 2019

geo
Lid geworden op: 09 jan 2006, 23:35
Locatie: oostkamp

06 jun 2019, 13:26

janneke dust 2

Ik heb zowel mijn C harddisk als mijn externe laten zoeken naar psh en de enige die er uit gekomen
zijn met ...film icoon met psh....zijn de 3 meest recente show's die ik gemaakt.
Deze 3 kan ik nog herstellen naar mp4, wat ik ook ga doen want het kwaliteits verschil is te groot.
Van al de oude shows geen spoor meer, maar ze werken nog op de oude manier.

Voor de rest een heleboel iconen met de naam style waar je niks kan mee doen en dat is het.

Ik ben al heel tevreden met wat je uitgelegd hebt, dit heb ik intussen gekopieerd en in mijn hulp database
opgeslagen , want als je die een paar jaar niet meer gebruikt weet je zo goed als niet meer hoe die precies werkt en is een geheugensteuntje welkom.
Dank voor de oplossing aan te dragen.
Groeten
geo
Windows 10- 64bit /8gb Ram / Intel core i5-3550/Intel HD Graphics/ HD1tb/Externe 1tb / /Explorer 11.0.26/Firefox7.0/ Microsoft edge/google chrome/Thunderbird 60.9.1/Apache Open Office4.1.3./Cclaener 5.63.74/Adwclean/Malwarebytes 2.2.1.10 Telenet