Asperges

Er is geen oprechter liefde dan de liefde voor lekker eten (George Bernard Shaw - 1854)

E.T.
Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15

10 jun 2019, 17:12

Das die chinees die met plaatselijke groenten werkt :lol:

Prima Vera
Lid geworden op: 25 mei 2012, 19:10

10 jun 2019, 19:02

E.T. schreef:
10 jun 2019, 17:12
Das die chinees die met plaatselijke groenten werkt :lol:
:lol: :lol: :lol:

denlowie
Lid geworden op: 10 mei 2004, 18:05
Locatie: gent

11 jun 2019, 11:25

Prima Vera schreef:
10 jun 2019, 17:07
Hier nog nergens bij geen enkel chinees restaurant asperges op de menukaart zien staan. Rare chinees waar jij gaat! :D
Heb je wel ooit bij een culinaire chinees geweest ??

Dit staat niet op de menu kaart maar die komen wel op je bord !

Er staat een chinees met één ster in de gewone michelin
EN
Voor het eerst in de culinaire geschiedenis is een Michelingids verschenen die gericht is op één specifieke keukenstijl: de‘Fine Cantonese Food by the Michelin Guide 2018 – 2019’. De gids vermeldt ruim 290 restaurants wereldwijd die de Kantonese keuken vertegenwoordigen. In de gids zijn maar liefst acht Nederlandse restaurants opgenomen.

Heb gisteren zelfs stoofvlees met friet en mayonaise gegeten bij een chinees .

Een goede chinees is mee met zijn tijd, de meeste hebben indonesche keuken, die chinezen moet je mijden .
Ervaring is als een tandenstoker, niemand wil de jouwe gebruiken. (R.Dorgeles)

Prima Vera
Lid geworden op: 25 mei 2012, 19:10

11 jun 2019, 11:54

voor een stoofvlees met friet ga je naar een goed belgisch restaurant! Voor mosselen van't zelfde.
Bij een chinees ga ik echt wel voor hun chinese gerechten en kies ik daar noch voor mosselen, noch voor stoofvlees noch voor biefstuk friet.
Geef mij maar gewoon een goeie ouderwetse chinees die een goeie keuken heeft. Net zo goed als ik naar een Italiaan ga om een echte goeie pizza te kunnen eten, geen pizzahut die denken dat ze een pizza kunnen maken.
En ja onder chinezen en italianen (én alle andere keukens) bestaan er slechten, da's bij de belgische resto's krak hetzelfde.
Ik hoef echt niet naar een chinees te gaan om daar asperges te gaan eten hoor, echt niet.

E.T.
Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15

11 jun 2019, 11:59

Kort gewokte aspergekoppen met szechuan peper op een bedje van echte eiernoedels mmmmmmmm

denlowie
Lid geworden op: 10 mei 2004, 18:05
Locatie: gent

11 jun 2019, 15:31

Ik ging niet speciaal om asperges te eten bij de chinees, maar er werden er wel bij geserveerd als garnituur.

En wat stoofvlees betreft hoef me niemand les te geven waar de beste is, personen die me kennen weten waarom.
Ik ga nu bij een chinees voor frieten met stoofvlees, ik krijg daar verse frieten met de handgesneden en het stoofvlees is zeer goed, niet het zelfde als stoofvlees op Vlaamse wijze maar zeker lekker.

In welke frituur heb je nog lekkere stoofvlees die beantwoord aan de frituur vereisten.
Het stoofvlees met de saus moet op de frieten blijven liggen en niet zoals bij de meesten dat de saus naar onder zakt

Zo moet het zijn !!!

Afbeelding
Ervaring is als een tandenstoker, niemand wil de jouwe gebruiken. (R.Dorgeles)

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

11 jun 2019, 15:42

en ik die niet uit de voeten kan voor de moment en zooooo een goesting krijg in friet met stoofvlees!!!!!!

E.T.
Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15

13 jun 2019, 18:39

24 juni, de geboortedag van Johannes De Doper, is traditioneel de laatste dag van het aspergeseizoen.
Ook voor rabarber wordt Sint-Jan als uiterste oogstdatum gerekend.