Albanië

Wie samen kan reizen, kan ook samen leven (Simon Carmiggelt)

pierre de beeste
Lid geworden op: 21 jul 2005, 19:02
Locatie: blankenberge

07 jun 2019, 19:55

Hallootjes, heeft er iemand van jullie ervaring met Albanië? Wil dit doen met de wagen en er een prachtvakantie van maken. Laten jullie iets weten? Groetjes++

maior domus
Lid geworden op: 25 jul 2014, 00:06

08 jun 2019, 06:11

Ik kan u geen praktische tips geven over Albanië.
Ben daar nooit geweest.
Ik weet alleen dat daar maffia zit en er veel wapens circuleren.
Misschien iets om toch in het achterhoofd te houden.
Niettemin wens ik u een prachtige reis toe.
Ondank is 's werelds loon
MaLoReg

13 jun 2019, 14:09

Ik vernam van iemand dat het daar echt heel prachtig is en ze zich uit de naad
werken om het toerisme op gang te brengen. Dus, 'k zou zeggen: gaan en ontdek.

kitten
Lid geworden op: 15 apr 2004, 18:19
Locatie: Deurne/Antwerpen

13 jun 2019, 16:02

Ik zou zeker beamen wat Maloreg schrijft, het is een prachtig land, dat moet wel, zo tussen het zuiden van Kroatië en het Noorden van Griekenland. Wat die wapens en de Maffia aangaat, inderdaad zij zijn daar zeker aanwezig, maar zoals in Italië geen gevaar voor toeristen, want toerisme is nu juist wat daar enorm gepromoot wordt. Wie het zuiden van Italië heeft gedaan als toerist weet waarover ik spreek, de maffia dreigt daar enkel de plaatselijke bevolking en die kennen maar één leuze: " Horen, zien en zwijgen " als bezoeker merk je er niks van en je loopt ook geen gevaar.
Ga gewoon en geniet ervan, een Albanees is een beetje zoals een Griek of een Joegoslaaf, gesloten en uiterlijk wat stuurs, maar eens je door de eerste barrière bent zijn ze ongelooflijk gastvrij. Probeer en met Engels of Frans, maar liefst geen Duits, erfenis van WOII.