Scheiding en schoonouders

Dit is de plaats waar je jouw verhaal kan vertellen, zorgen delen, troost zoeken/vinden en geven aan elkaar.

Toby
Lid geworden op: 08 jan 2005, 20:44
Locatie: Het Soete Land Van Waes

09 jun 2019, 14:06

Missschien niet helemaal op zijn plaats in het "Hoekje Van Troost", maar ik zou graag eens het advies willen lezen over het volgende :

een ouder stel (man 69 - vrouw 64) gaan scheiden. De vrouw leeft reeds op een ander adres.
Sedert meer dan 40 jaar leefde dit echtpaar in onmin met de ouders van de vrouw, wegens een onbekende reden, althans voor de man. Spreken over dit thema was not done bij het echtpaar. Die ouders zijn momenteel hoog bejaard maar genieten nog van een relatieve gezondheid. Dat de vrouw van het echtpaar nog ooit contact zoekt met haar ouders is totaal uitgesloten. Het zat en zit nog steeds te diep.

Maar als man, die in principe nooit in onmin leefde met zijn schoonouders maar door toedoen van zijn vrouw, sedert de ruzie, die schoonouders ook nooit zag en er geen contact mocht mee opzoeken, zou die man er goed aan doen nu contact op te nemen met die schoonouders en relaas te geven van de scheiding van hun dochter ?

Beide koppels wonen op grote afstand van elkaar zodat een spontaan "openbaar gerucht" haast onmogelijk is.

Nogal delicaat vind ik.
Warning: most messages of this kind, could be sent by an oldtimer Acer Aspire 7530 laptop or even an older Lenovo T500 laptop, both proudly and pretty fast using Linux Mint 21.1 "Vera" Cinnamon 64 bits operating system.
Give it a try too !

littlestar
Lid geworden op: 16 jan 2008, 19:42

14 jun 2019, 19:06

Hallo,

Scheiden blijft heel ingrijpend in een mensenleven. U vraagt eigenlijk raad die ik moeilijk kan geven.
Niemand kan beslissingen nemen voor een ander. Iedereen is zo verschillend, de ene overgevoelig de andere ongevoelig. Is die man nog bang om meer "fouten" te maken of wil hij klaarheid over zijn huwelijksjaren over de vrouw die hij misschien niet echt gekend heeft?
Waarschijnlijk zit die man met vragen waarop hij graag antwoorden krijgt en misschien kunnen de schoonouders wel meer openheid geven over hun dochter maar evengoed kan hij op een "njet" stuiten.
Hij kan nu in ieder geval zelf beslissen wat hij wil en moet geen rekening houden met zijn ex-partner. Er is een leven voor de scheiding en erna, sterkte voor die man

Littlestar

Toby
Lid geworden op: 08 jan 2005, 20:44
Locatie: Het Soete Land Van Waes

16 jun 2019, 03:34

@Littlestar :

Bedankt.
Ik vind dit een van de meest gepaste en verstandigste antwoorden die ik hier ooit las.
Akkoord, mijn vraag is heel delicaat, maar de respons is er een met heel veel tact, prima verwoord bovendien.
Nogmaals bedankt voor deze correcte en afgemeten reactie. 8)
Warning: most messages of this kind, could be sent by an oldtimer Acer Aspire 7530 laptop or even an older Lenovo T500 laptop, both proudly and pretty fast using Linux Mint 21.1 "Vera" Cinnamon 64 bits operating system.
Give it a try too !