" Wat is de mens , dat Gij zijner gedenkt ! "

hier is plaats voor alle wereldreligies

ebenhaezer
Lid geworden op: 16 jul 2008, 14:14
Locatie: Vlaanderen .

22 jun 2019, 09:56

Nog even een berichtje voor Fazal , want ik zag nog net op tijd , een paar dagen geleden , dat je ons ' even kwam begroeten ' ! en dat vond ik heel fijn . Jammer dat je zo meteen weer verdween !
Toch vr. gr. van EB.
Durf dan God vertrouwen , neem Hem op zijn Woord .

Paca
Lid geworden op: 28 sep 2006, 01:58
Locatie: Suzhou

24 jun 2019, 01:36

Het is niet de eerste keer dat één mijner posts hier gewoonweg verdwijnt in het niets ... laissez pisser le mérinos c'est une bête qui pisse longtemps!

ebenhaezer
Lid geworden op: 16 jul 2008, 14:14
Locatie: Vlaanderen .

24 jun 2019, 10:18

Bedankt Paca , als degene die dat doet weet ; waarom dat moet , dan zal dat wel goed zijn zeker !
Vr. gr. EB.
Durf dan God vertrouwen , neem Hem op zijn Woord .
Fazal

24 jun 2019, 11:11

Er zijn nog maar zelden berichten van mij zomaar verdwenen.
Meestal verwijder ik zelf mijn berichten, ofwel omdat ik ze achteraf bekeken niet goed vond, ofwel omdat ik nadien besefte dat het bericht eigenlijk geen geen zin had. En voor de rest interesseert mij dit onderwerp hier, niet genoeg om nog op te reageren.

Paca
Lid geworden op: 28 sep 2006, 01:58
Locatie: Suzhou

24 jun 2019, 12:57

ebenhaezer schreef:
24 jun 2019, 10:18
Bedankt Paca , als degene die dat doet weet ; waarom dat moet , dan zal dat wel goed zijn zeker !
Vr. gr. EB.
Beste Ebenhaezer, zelf ben ik één van moderators op een wapenforum. De enige posts die ik ooit als moderator verwijderd heb hadden steeds te maken met pogingen om de Belgische wetgeving te ontduiken ... eigenlijk een Nederlandse "specialiteit" die niet lang geduurd heeft omdat "gefroesjel" (vergeef me aub deze ludieke Brusselse uitdrukking) altijd zo klaar is als een klontje. Klassieke meningsverschillen werden NOOIT verwijderd, ook niet als er onterechte kleingeestige oproepjes van sommige leden naar de moderatoren gestuurd werden. Een volwassen mens staat daar wat boven.

Paca
Lid geworden op: 28 sep 2006, 01:58
Locatie: Suzhou

24 jun 2019, 12:59

ebenhaezer schreef:
24 jun 2019, 10:18
Bedankt Paca , als degene die dat doet weet ; waarom dat moet , dan zal dat wel goed zijn zeker !
Vr. gr. EB.
Beste Ebenhaezer, zelf ben ik één van moderators op een wapenforum. De enige posts die ik ooit als moderator verwijderd heb hadden steeds te maken met pogingen om de Belgische wetgeving te ontduiken ... eigenlijk een Nederlandse "specialiteit" die niet lang geduurd heeft omdat "gefroesjel" (vergeef me aub deze ludieke Brusselse uitdrukking) altijd zo klaar is als een klontje. Klassieke meningsverschillen werden NOOIT verwijderd, ook niet als er onterechte kleingeestige oproepjes van sommige leden naar de moderatoren gestuurd werden. Een volwassen mens staat daar wat boven.
Sorry to rant!

ebenhaezer
Lid geworden op: 16 jul 2008, 14:14
Locatie: Vlaanderen .

26 jun 2019, 14:59

Fazal schreef:
24 jun 2019, 11:11
Er zijn nog maar zelden berichten van mij zomaar verdwenen.
Meestal verwijder ik zelf mijn berichten, ofwel omdat ik ze achteraf bekeken niet goed vond, ofwel omdat ik nadien besefte dat het bericht eigenlijk geen geen zin had. En voor de rest interesseert mij dit onderwerp hier, niet genoeg om nog op te reageren.
O , lieve Fazal , IS dat wel zo ? Hoe kom je dan toch weer hier terecht op mijn topic ? Ergens diep in je hart , zijn mijn ' wijsheden ' dan toch misschien wel interessant voor jou !
Maar wees gerust , er komen nog mooie gedachten over onze liefhebbende God , hoe Hij ons beziet en reageert in al onze kronkelwegen !
Durf dan God vertrouwen , neem Hem op zijn Woord .

ebenhaezer
Lid geworden op: 16 jul 2008, 14:14
Locatie: Vlaanderen .

26 jun 2019, 15:04

Paca schreef:
24 jun 2019, 12:59
ebenhaezer schreef:
24 jun 2019, 10:18
Bedankt Paca , als degene die dat doet weet ; waarom dat moet , dan zal dat wel goed zijn zeker !
Vr. gr. EB.
Beste Ebenhaezer, zelf ben ik één van moderators op een wapenforum. De enige posts die ik ooit als moderator verwijderd heb hadden steeds te maken met pogingen om de Belgische wetgeving te ontduiken ... eigenlijk een Nederlandse "specialiteit" die niet lang geduurd heeft omdat "gefroesjel" (vergeef me aub deze ludieke Brusselse uitdrukking) altijd zo klaar is als een klontje. Klassieke meningsverschillen werden NOOIT verwijderd, ook niet als er onterechte kleingeestige oproepjes van sommige leden naar de moderatoren gestuurd werden. Een volwassen mens staat daar wat boven.
Sorry to rant!
Oké Paca , doe zo voort jongen , je bent goed op weg , alleen niet te veel in herhaling vallen !!! Blij dat jij zo volwassen bent ! Wacht maar tot je zo'n 87 jaartjes voleindigt hebt , wie weet !!!
Durf dan God vertrouwen , neem Hem op zijn Woord .

Paca
Lid geworden op: 28 sep 2006, 01:58
Locatie: Suzhou

26 jun 2019, 16:18

"La valeur n'attend point le nombre des années!" Corneille - Le Cid.
Fazal

28 jun 2019, 16:58

ebenhaezer schreef:
26 jun 2019, 14:59
O , lieve Fazal , IS dat wel zo ? Hoe kom je dan toch weer hier terecht op mijn topic ? Ergens diep in je hart , zijn mijn ' wijsheden ' dan toch misschien wel interessant voor jou !
Maar wees gerust , er komen nog mooie gedachten over onze liefhebbende God , hoe Hij ons beziet en reageert in al onze kronkelwegen !
JA, dat IS zo!
Uw soort wijsheden interesseren mij geen bal, en die mooie gedachten en die kronkelwegen van een niet bestaande god kunnen mij gestolen worden. Maar als jij daar gelukkig mee bent ..., zoveel te beter.

walteropdemaan
Lid geworden op: 27 nov 2009, 15:56

08 jul 2019, 13:51

Afbeelding
Fazal

08 jul 2019, 18:43

Met wat komde gij hier nu af Walter!??? 8O

walteropdemaan
Lid geworden op: 27 nov 2009, 15:56

08 jul 2019, 19:22

Toen Christus een zekere bekendheid had verworven maakten biografen(evangelisten) zijn levensloop wat aangepaster aan zijn status en daarom dat verhaal van de drie wijzen op bezoek bij de geboorte van Christus, die 3 wijzen waren in feite astrologen.

bluevelvet
Lid geworden op: 28 aug 2005, 02:10
Locatie: Gent

16 jul 2019, 17:00

Welke evangelist heeft het over DRIE wijzen ?
Dat het er drie waren waaronder zelfs een met een donkere huidskleur
zijn verhaaltjes die veel later toegevoegd werden. Noch de namen, noch het aantal astrologen of magiërs werden beschreven in de bijbel.Vanaf de derde eeuw werden de ‘wijzen’ steeds vaker ‘koningen’ genoemd. In de 7de of 8ste eeuw zouden monniken
de drie wijzen/koningen een naam gegeven hebben nl. Caspar, Melchior en Balthasar.

ebenhaezer
Lid geworden op: 16 jul 2008, 14:14
Locatie: Vlaanderen .

16 jul 2019, 20:08

Een goeie raad Walter..... , de juiste toedracht vindt je alleen in de BIJBEL ! en met fantasie kom je nooit ver ! want al loopt de ' leugen ' nog zo snel , de waarheid achterhaalt haar wel .
In de zondagschool leerden we de kinderen altijd dat er twee stemmen zijn die ons denkvermogen beinvloeden , een stemmetje van boven en eentje van beneden ; en de waarheid komt altijd van Boven , door God ingegeven , en daar kun je op aan ! Die andere stem moet je niet geloven , dat is leugen en fantasie , daar raak je alleen door verdwaald !
De Bijbel is een wonderbaar Boek ! Doe eens de moeite om hem ernstig te onderzoeken , en dàn kunnen we praten , dat heeft Bleuvelvet zeker gedaan , dat merk je meteen aan haar schrijven , want zo is het !
Durf dan God vertrouwen , neem Hem op zijn Woord .